Laihduttajan esimerkki päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piia"

Vieras
Alotin viikko sitten, liikkunut olen 4 päivänä viikossa mm.. sali, sauvakävely x 2, jumppa missä tehään koko kropalle liikkeitä niin paino on vaan noussut, vaikka ylipainoo 20 kg.

Tässä esim päivä mitä syön

Aamupalalla puuro tai maustamaton jogurtti marjoilla, omena.

Lounaalla puhdas broilerinleike, peruna, salaattia, maitoa.

Välipalaksi maitorahka marjoilla, satsuma.

Päivälliseksi 1-2 pikkukauhallista naudan paistijauhelihasta tehtyä jauhelihakastiketta, 1 peruna, salaattia, maitoa 2-2,5 dl, rasvatonta, raejuustoa.

Iltapalaksi sama kun välipalana.

Vettä, kivennäisvettä menee 2,5l-3 l päivä.

[QUOTE="hippi";23595399]Päin hittoa menee[/QUOTE]

No kerrotko mitä korjaan? Perunasta en luovu, sitä en tosin syö joka päivä mutta sitä en kokonaan jätä, se on muutenkin hyvin pieni määrä mun ruuassa.

[QUOTE="Piia";23595428]No kerrotko mitä korjaan? Perunasta en luovu, sitä en tosin syö joka päivä mutta sitä en kokonaan jätä, se on muutenkin hyvin pieni määrä mun ruuassa.[/QUOTE]

Kokonaisenergian määrää alas

[QUOTE="hippi";23595495]Kokonaisenergian määrää alas[/QUOTE]

Tuossa on joku 1650 kcl mitä laskin, norm jos en liiku, oon vaan ni on yli 2000 kcl päivä, eli kyllä tässä miinuksella ollaan ja reippaasti ku liikunnan kulutuskin ottaa huomioon.

[QUOTE="Piia";23595514]Tuossa on joku 1650 kcl mitä laskin, norm jos en liiku, oon vaan ni on yli 2000 kcl päivä, eli kyllä tässä miinuksella ollaan ja reippaasti ku liikunnan kulutuskin ottaa huomioon.[/QUOTE]

Jos paino ei tipu dietillä, niin syödään liikaa.

Suosittelen lisäämään salaattiin oliiviöljyä ja vaikka pähkinöitä.
Muuten näyttää mun mielestä hyvältä, aika samanlainen kuin millä itse elän ja pudotin 18 kg tuossa taannoin. Mutta mä tosiaan syön leipääkin, yleensä aamuisin pari palaa ja joskus illalla. Vähentänyt olen huomattavasti, ennen meni helposti 8 palaa.

[QUOTE="Piia";23595497]Riittääkö päivässä 2 rkl öljyä?[/QUOTE]

Ruokalusikka noin 10 grammaa? Riittää se määrä, kun sitä rasvaa tulee väkisin muualtakin. Vitamiinilisä, hivenaineet ja kalaöljy aina dietillä koneeseen. Muut tropit ei niin tärkeitä

[QUOTE="hippi";23595553]Ruokalusikka noin 10 grammaa? Riittää se määrä, kun sitä rasvaa tulee väkisin muualtakin. Vitamiinilisä, hivenaineet ja kalaöljy aina dietillä koneeseen. Muut tropit ei niin tärkeitä[/QUOTE]

Möllerit on käytössä, C-vitamiini.

Perusasiat on aika hyvin kunnossa, vaikka totesin aiemmin, että päin hittoa menee. Ruokailu on varsin hyvin koostettu. Ainoastaan määrää on liikaa, jos paino ei tipu. 1650 laskettuna energiana voi olla ainoastaan muutaman satasen miinuksella, jos pieni näläntunne pienentää perusaktiivisuutta. Touhua lisää tai energiaa pienemmäksi, jos ei tipu.

[QUOTE="hippi";23595629]Se on paskapuhetta.[/QUOTE]

Kävin just piruuttaan tuolla kiloklubissa, se syötti ku löin liikuntani sinne niin tänäänkin ois pitänyt suoda 2050 kcl, söin 1724 kcl, et tie sit onko toikin " paskaa " :D

Itse söin tänään lautasellisen hernekeittoa ja iltapalaksi palan rieskaa ja kaakaon. Lisäksi kahvai puoli litraa. Aamu alkoi lenkillä ja jatkuin pysähtymättä tähän hetkeen. Siivousta sisällä ja ulkona. Energiaa riittää ja painoa 50, pituus 160.
Ehkä joskus ehdin syömään säännöllisesti ja useammin...
Siksi ehkä kuulostaa tuo syömäsi määrä aika suurelta jos aikoo painoa pudottaa..

Viikko on vielä lyhyt aika,jos todella syöt vastaavasti niin eiköhän paino ala pudota.Vaikuttaa minusta aika niukalta dietiltä ,energiamäärää ei kannata ainakaan enempää pudottaa. Oletko kuntoillut ennen? Jos et,liikuntaa on melkoisesti siihen nähden,into lopahtaa helposti jos aloittaa liian rankasti.

[QUOTE="Piia";23595646]Kävin just piruuttaan tuolla kiloklubissa, se syötti ku löin liikuntani sinne niin tänäänkin ois pitänyt suoda 2050 kcl, söin 1724 kcl, et tie sit onko toikin " paskaa " :D[/QUOTE]

Se ei ole "paskaa". Se on arvio, joka voi heittää varsin paljon.

[QUOTE="miksu";23595662]Viikko on vielä lyhyt aika,jos todella syöt vastaavasti niin eiköhän paino ala pudota.Vaikuttaa minusta aika niukalta dietiltä ,energiamäärää ei kannata ainakaan enempää pudottaa. Oletko kuntoillut ennen? Jos et,liikuntaa on melkoisesti siihen nähden,into lopahtaa helposti jos aloittaa liian rankasti.[/QUOTE]

Oon kuntoillut nuoresta pitäen mut sitten kaikki jäi ku tuli parisuhde, muksu, mies, kun ei tuo mieskään sport hullu ole, kerran vk käy pelaamassa, mutta ei kuiteskaan ylipainoinen. Kaippa se tästä lähtee putoomaan.

[QUOTE="Piia";23595646]Kävin just piruuttaan tuolla kiloklubissa, se syötti ku löin liikuntani sinne niin tänäänkin ois pitänyt suoda 2050 kcl, söin 1724 kcl, et tie sit onko toikin " paskaa " :D[/QUOTE]

300 kcal, joka on välissä on yksi mäkkärin juusto. Ei se vielä paljon heilauta suuntaan tai toiseen. Ja jos se kulutusarvio heittää vaikka kymmenen prosenttia, niin aika nolliin menee.

Viikko tosiaan on lyhyt aika mutta suosittelen tutustumaan tuohon Kiloklubiin enemmänkin. Mulla se toimi aivan loistavasti ja varsinkin alkuun noudatin niitä suosituksia todella tarkasti.

Kuulostaa hyvin samalta miten itse syön, liikuntana minulla tosin vain lenkkeilyä koiran kanssa. Ylipainoa 15 kg. Ensimmäinen viikko minullakin takana ja painoa -1,6 kg

Joten en kyllä ymmärrä mikä sinulla muka tuossa voi mennä vikaan :/

Yhteistyössä