Laihduta ja nyt neljäs viikko kohta täyttymässä ja vain 3,2kg lähtenyt

• Viestiketjun aloittaja mitä hittoa teen väärin
  • Ensimmäinen viesti
No onhan ne tulleet kun taas laihdutat
Et sitten ottanut huomioon, että tyyppi on voinut olla vielä isompi ja jatkaa nyt laihdutustaan?

Ei nopeasti laihdutetut kilot tule takaisin, koska ihminen ei voi lihoa, ellei syö enemmän kuin kuluttaa. Eri asia on, jos on jollakin täysin sairaalla "vettä ja paprika päivässä" dieetillä, jolloin ei silloinkaan kaikki kilot palaa, mutta silloin yleensä tulee muutama kilo takaisin kun alkaa syömään.
Jos ihminen dieetin aikana syö (vaikka söisi hyvin vähänkin ,mutta syö nyt edes jotakin) niin ne kilot kyllä yleensä pysyvät poissa.
Nopeissa laihdtuksissa on usein se riksi, että siihen kyllästyy ja sitten kun saatu äkkiä se x-kilomäärä pois, niin aletaan mättäämään entiseen tapaan ja ollaan äkkiä takaisin vanhoissa mitoissa.
Jos ottaa huomioon, että painoa on vähemmän ja peruskulutus pienempi, niin sehän on ihan järjetöntä että lihoaisi.

-25kg
Mä en laihtunut lopulta millään muulla, kuin ns. kitudieetillä. Aamupala ja päivällinen. Siinä mun ruoka.
Tippui nopsaa 12kg ja näissä mitoissa olen pysynyt nyt pian neljä vuotta.
Aika moni on puhunut ihan samaa. Itsellä ainoa vaihtoehto oli myös ihan kitudietti, millään painonvartijoilla ei ikinä lähtenyt kiloakaan pois. Miehellä ihan sama juttu, vasta kun alkoi syömään kerran-kaksi päivässä ja nekin ihan näkkäri-mehukeitto -linjaa niin lähti kilot putoamaan. Ekan pudotetun kympin jälkeen sitten lisäiltiin ruokamääriä hiljalleen ja paino jatkoi silti putoamista, tosin heti hitaammin. Molemmilta nyt pudonnut semmoset 25kg reilussa vuodessa. Ja sen mitä olen puhunut ihmisten kanssa nyt laihduttamisesta niin tosiaan todella moni on sanonut että vain kitudietillä saa tuloksia aikaan.

"Wera"
Mä laihdutin kahdessa kuukaudessa 15kg. Söin 10-11 aikaa kaksi ruisleipää, jossa oli päällä levite, kinkkua, salaattia, tomaattia, kurkkua ja sipulia. Noin kello 15 tonnikalaa tai lohta ja sitten ihan vähän pastaa tai yksi peruna.
Illalla söin marjoja tai hedelmiä. Tästä on aikaa jo vuosia.

Kilot ovat pysyneet poissa. Myöhemmin on lähtnyt vielä puolivahingossa 4kg lisää pois painosta. Tuntuu, että tuon nopean laihdutuksen jälkeen laihduttaminen on ollut vielä helpompaa.

Enkä siirtynyt mihinkään erityiseen elämäntapaan tuon jälkeen, pidän vain huolta, että peruskulutus ei ylity.

"Ruisleipä"
[QUOTE="hmm";28387733]Ensinnäkin pasta pois, makaroonilaatikosta puhumattakaan. Mikset vähentäisi hiilareita, keskittyisi hyviin rasvoihin. Et ainakaan menetä mitään jos vaihdat perunan, pastan ja riisin kasviksiin. Ruisleipää kohtuudella, ei joka päivä.[/QUOTE]

Mä olen myös laihtunut, vaikka olen normaalia ruokaa syönyt joka päivä. Eli ihan sitä lasagnea, muussia, lihasoppaa yms. Pieniä annoksia. Ruisleivästä en luovu ja aamuni ei ala ilman ruisleipää. Halusin 5kg pois, mutta innostuin ja lähtikin 11kg.

"hmm"
Siis kyllähän kitudieetillä laihtuu, mutta se terveellisyys jää kyllä pois. Itse en ainakaan pystyisi näkemään nälkää montaa kuukautta. Ja jos tuolla tavalla laihduttaa, niin se kaikki lähtee lihaksista..

kfkfkf
No ihan kuin vaan, mutta läskiä tuskin ootte laihduttaneet. Jos syö vähemmän kuin on edes perusaineenvaihdunta, kilot ei lähde kaikki läskeistä. Lihasmassa pienenee ja näinollen kuluttaakin vähemmän.

Laihduttakaa miten tahdotte ni mä laihdutan miten tahdon :) Yritin vain neuvoa

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
kfkfkf
[QUOTE="Laura";28387791]Tuo on tottakai osittain totta.

Mä hankin lihaksia urheilulla, mutta moni ei toki urheile yhtä paljon kuin minä.[/QUOTE]

Mutta tolla ruokavaliolla et kasvata niitä lihaksia. Lihas tarvitsee kasvaakseen aika paljon sitä sapuskaa, proteiinia.

-25kg
No ihan kuin vaan, mutta läskiä tuskin ootte laihduttaneet. Jos syö vähemmän kuin on edes perusaineenvaihdunta, kilot ei lähde kaikki läskeistä. Lihasmassa pienenee ja näinollen kuluttaakin vähemmän.

Laihduttakaa miten tahdotte ni mä laihdutan miten tahdon :) Yritin vain neuvoa
Jaa. No ne mahtaa sitten valehdella nuo meidän kehonkoostumusmittaukset kun niiden mukaan tuosta olis nimenomaan läskit lähteneet..

Ihan miten vaan juu minunkin puolestani.

"Laura"
Mutta tolla ruokavaliolla et kasvata niitä lihaksia. Lihas tarvitsee kasvaakseen aika paljon sitä sapuskaa, proteiinia.
On tuossa perääkin. Proteiinijuomia kiskaisen joskus kyllä menemään.

Mun laihdutus yleensä tyssää heti, jos ei tapahdu äkkiä muutoksia. Lisäksi laihdun tosi hitaasti. Olen malttamaton luonne. Mun valinta on olla läski tai sitten normaalipainoinen nopealla laihdutuksella. Valitsen jäkimmäisen.

"hmm"
[QUOTE="Ruisleipä";28387770]Mä olen myös laihtunut, vaikka olen normaalia ruokaa syönyt joka päivä. Eli ihan sitä lasagnea, muussia, lihasoppaa yms. Pieniä annoksia. Ruisleivästä en luovu ja aamuni ei ala ilman ruisleipää. Halusin 5kg pois, mutta innostuin ja lähtikin 11kg.[/QUOTE]

Hyvä jo sulle toimii. Itselle ei. Itse syön 3 kertaa päivässä, sen verran että nälkä lähtee.Mulle vaan ei sovi nuo "höttöhiilarit", vaan ne laukaisee viimeistään illalla ahmimis kohtauksen. Jopa ne hedelmät tekee sen.

kfkfkf
Ja se on kyllä niin, että tuollaisilla pikadieeteillä laihduttavat lihovat jossain vaiheessa taas ja parin vuoden välein saavat taas laihduttaa.
Itse olen sen kannalla, että tekee kerralla kunnon ruokaremontin ja syö niin, miten pystyy loppuikänsä syömään, ei tarvitse koskaan enää laihduttaa. Ei ole mitään järkeä laihduttaa nyt 5kg, parin vuoden päästä 2kg, 5 vuoden päästä 6kg jne

kfkfkf
[QUOTE="wilma";28387841]Mulla on se ongelma, että nälkä ei lähde ilman hiilareita. Vaikka söisin neljä pihviä niin jää nälkä.[/QUOTE]

Keitettyjä kasviksia kaveriksi? Raejuustoa, keitettyjä munia? Ei sitä ihan ilman hiilareita kuulukkaan olla, mutta ei ateriassa kuulu olla suurinosa sitä makaroonia :)

vanhafraasi
[QUOTE="wilma";28387841]Mulla on se ongelma, että nälkä ei lähde ilman hiilareita. Vaikka söisin neljä pihviä niin jää nälkä.[/QUOTE]

joo,ja lehmät lentää.

mitä hittoa teen väärin
Nyt pitää taas ihmetellä kun tuli älämölyä tuosta leivän syönnistä. Kuinka moni oikeasti luki mitä ma syön. leipää olen nyt syönyt sen kaksi palaa tähän neljään viikkoon, Nämä oli esimerkkeä mitä syön.
Sitten tuo pastan syöminen, sitä syön vain kokojyvänä ja lautasmalli on niin,että salaattia tai kasviksia on reilu puolet tai sen puolet, riippuu ruuasta. Pitäisikö tosiaan lisätä vielä salaatin määrää ja jättää pasta ja perna pois. Eli söisi vain lihaa, kalaa, kanaa ja salaattia ja kasviksia.

Mä olen ollut lautasmallinkanssa ihan väärässä paikassa kun sitä on joskus opetettu vai eikö vanha enään pidä paikkansa.

En halua juputtaa vastaan tein neuvoja,mutta ihmetyttää vaan

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa teen väärin;28387865:
Nyt pitää taas ihmetellä kun tuli älämölyä tuosta leivän syönnistä. Kuinka moni oikeasti luki mitä ma syön. leipää olen nyt syönyt sen kaksi palaa tähän neljään viikkoon, Nämä oli esimerkkeä mitä syön.
Sitten tuo pastan syöminen, sitä syön vain kokojyvänä ja lautasmalli on niin,että salaattia tai kasviksia on reilu puolet tai sen puolet, riippuu ruuasta. Pitäisikö tosiaan lisätä vielä salaatin määrää ja jättää pasta ja perna pois. Eli söisi vain lihaa, kalaa, kanaa ja salaattia ja kasviksia.

Mä olen ollut lautasmallinkanssa ihan väärässä paikassa kun sitä on joskus opetettu vai eikö vanha enään pidä paikkansa.

En halua juputtaa vastaan tein neuvoja,mutta ihmetyttää vaan
hyvähyvä, mutta se proteiini :D

vanhaonout
vanha on vanha,ei laihduttajan kuulu syödä puuroa,pastaa tai perunaa.
jos haluat nopeita tuloksia niin pelkkää munaa,kasviksia,hedelmää,lihaa,kanaa,kalaa,rae juustoa.

Yhteistyössä