Laihdunko näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihis

Vieras
Jos teen elämääni muutoksia sen verran,että jätän ylimääräiset herkut pois,vähennän hiilihydraattia,lisään liikuntaa ja juon paljon vettä..Ja pidän kuitenkin oikeuden yhteen herkkupäivään viikossa :whistle: Mitkä mähdollisuudet laihtua esim.10kg 4kk:ssa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 20:56 laihis kirjoitti:
Jos teen elämääni muutoksia sen verran,että jätän ylimääräiset herkut pois,vähennän hiilihydraattia,lisään liikuntaa ja juon paljon vettä..Ja pidän kuitenkin oikeuden yhteen herkkupäivään viikossa :whistle: Mitkä mähdollisuudet laihtua esim.10kg 4kk:ssa?

Riippuu paljonko oot enne syöni niitä herkkuja..? jos energian saanti vähenee huomettavasti ja kun lisäät siihen vielä liikunnan niin uskosin ettei se ihan utopiaa ois.. Kunhan se yx herkku päivä ei sit oo ija mahoton! Yksikin herkkupäivä voi nimittäin estää painon laskun... Mut jos ennen oot syöny TOOOOSI paljon herkkuja (satoja jopa pari tuhatta kaloriakin päivässä) niin miun mielestä se saattas olla ihan reaalistakin. mutta liikuntaa kannattaa kyllä lisätä. Kiinteyttäviä jumppia, yms. Muuten voi olla et vaik paino tippuiskin niin ei silti näytä hyvältä vaan paikat roikkuu... :/
Mut tsemppiä!!! Kyllä se paino siitä lähtee laskuun! =)
Koita herkku päivänäkin valita vähä kalorisia/matalan GI:n omaavia nameja.. Ite vaihoin esim. karkit sokerittomiin...

\
Riippuu kuika paljon sulla on ylipainoa, jos sitä on merkittävän paljon niin sulla on hyvät mahdollisuudet laihtua noi 10 kg. Toisaalta tietenkin se että miten oon syönyt aikaisemmin vaaikuttaa kans. Jos oot syönyt paljon herkkuja ja jätät nyt ne pois laihdut tietenkin enemmän kuin että olisit syönyt suht terveellisesti mutta liian suuria annoksia...
Kokonais ruoka määrän vähentäminen auttaa laihtumaan nopeammin. Jos vähentää hiilareita ja herkkuja laihtuu varmasti, mutta hitaammin... Olipas epäselvä sepustus, mutta menköön...

No,pituutta 167 ja painoa 74,eli lievästi ylipainoa..Herkuttelu on ollut esim.jokapäiväistä makean syöntiä,viikonloppuisin sipsiä..Ne ajattelin jättää pois..Entäs,kun ylipainoa ei kuitenkaan niin kauheasti ole niin jos aloittaisi keittodieetillä tämän elämänmuutoksen..Pääsisi vauhtiin..Olisiko mieltä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 22:22 laihis kirjoitti:
No,pituutta 167 ja painoa 74,eli lievästi ylipainoa..Herkuttelu on ollut esim.jokapäiväistä makean syöntiä,viikonloppuisin sipsiä..Ne ajattelin jättää pois..Entäs,kun ylipainoa ei kuitenkaan niin kauheasti ole niin jos aloittaisi keittodieetillä tämän elämänmuutoksen..Pääsisi vauhtiin..Olisiko mieltä?

Miul ei oo kokemusta nuista keitto dieeteistä.. Tai no on siinä määrin et tykkään syyä kaalikeittoo ja söin sitä viime viikonki, mut samalla kyl mässäilin aikalailla... miul on vähä katkolla tämä homma, motivaatio täysin hukassa.. :( Sitä etsiessä...
Mut kannattaa kokeilla vaik tota keitto hommaa jos se itestä tuntus hyvältä! Eihä siin mitn menetäkkään! :D

Jotkut on laihtunut noilla keittodieeteillä paljonkin, mutta itse en käyttäisi edes minään alkusysäyksenä. Mulla nimittäin tulee noilla "kuureilla" niin kauhea olo. Heikottaa, on nälkä ja makean ja herkkujen himo, että sen viikon jälkeen on pakkoo syödä kaikkea roskaa älyttömiä määriä. Yleensä en ole mikään herkuttelija. Minun tapauksessani tollasista kuureista on ollut vaan haittaa. Olen lähinnä lihonut niiden tuloksena. Suosittelisin aloittamaan heti sen varsinaisen ohjelman ja liikunnan. Ainakin minä tekisin sillain. Olen muuten aikalailla sinun painoisesi vähän lyhyempi vaan... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 23:10 Kili kirjoitti:
Jotkut on laihtunut noilla keittodieeteillä paljonkin, mutta itse en käyttäisi edes minään alkusysäyksenä. Mulla nimittäin tulee noilla "kuureilla" niin kauhea olo. Heikottaa, on nälkä ja makean ja herkkujen himo, että sen viikon jälkeen on pakkoo syödä kaikkea roskaa älyttömiä määriä. Yleensä en ole mikään herkuttelija. Minun tapauksessani tollasista kuureista on ollut vaan haittaa. Olen lähinnä lihonut niiden tuloksena. Suosittelisin aloittamaan heti sen varsinaisen ohjelman ja liikunnan. Ainakin minä tekisin sillain. Olen muuten aikalailla sinun painoisesi vähän lyhyempi vaan... :)

Tuo muute voi olla osa syynä mullakin tähän makian ahmimiseen.. Vaik oon kyl muutenni älytön herkutteja.. :p
Empä oo tullu aatelleksikaan sitä nuin! Siinä tapauksessa perun osaksi puheeni! Siit voi olla haittaa!

Mulla on työnalla raskausläskien "räjäyttäminen" ja oon huomannut että mulle ei todellakaan sovi muu kun tällänen (tylsä ja) pitkäjännitteinen ruokavalio. Eli ei mitään poppaskonsteja. Pakko vaan hyväksyä että tää ottaa aikaa tää kilojen karistaminen. Itseäni saan syyttää että kiloja kertyi raskausaikana parikymmentä vanhojen lisäksi. Nyt tosin olen jo 4.5 kg:n päässä alkupainosta, mutta tavoitepaino on vielä 14.5 kg:n päässä...

ei kukaan voi oikeen tietää saako esim 10kg 4kk pois.. itellä olis tavoitteena saada 30 kg elokuun alusta kesäkuun alkuun.. nyt saanu n.22kg ja oon raskaana ni en oo pariin kk laihduttanu.. syöny vaan vähän terveellisemmin.. ja mulle se 30 kg oli ihan mahdoton tavoite.. jouluks olin sen 10 kg asettanu mut meni paljon ennen joulua..
et kyl voi hyvin onnistua.. mut mulla oliki paljon ylipainoo.. nyt ite lievästä ylipainonen ni en tiedä miten ne viimosen 10 kiloo olis lähteny jos olisin jatkanu dieettiä. mut kaipa se selviää mullekki kuhan siihen pääsen.. nyt vaan tavoitteena ettei hirmu isoo painoo tuu...
mut sanoisin et sun kannattaa just ne herkuttelut lopettaa.. mut sen yhem päivä voi kyl jotain hyvää syödä mut ei sillonkaan kannata syödä koko viikon edesta =) ja niistä hiilareista ni mulle sopii enempi niitten rajoittaminen ja niiden laadun perään kattominen ku niitten suoranainen välttäminen. valkoset jauhot minimiin,, vähennä sokeria jne.. täysjyväviljaa... tummaa riisiä/pastaa jos niitä syö jne..
mä söin mitä halusin.. laskin vaan aina et mitä oon syöny.. herkkuja söin kans :p ja hyvin meni vaik viel onki matkaa tavoitteeseen... jos olis ollu tasan mietitty et nyt tänään syöt sitä ja tätä etkä sitä ni en varmaan ite pitkään jaksais.. nyt tullu vähän elämäntavaks aina miettiä mitä syö.. helpompi pitää jatkossa sit paino kurissa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 10:37 miimu kirjoitti:
ei kukaan voi oikeen tietää saako esim 10kg 4kk pois.. itellä olis tavoitteena saada 30 kg elokuun alusta kesäkuun alkuun.. nyt saanu n.22kg ja oon raskaana ni en oo pariin kk laihduttanu.. syöny vaan vähän terveellisemmin.. ja mulle se 30 kg oli ihan mahdoton tavoite.. jouluks olin sen 10 kg asettanu mut meni paljon ennen joulua..
et kyl voi hyvin onnistua.. mut mulla oliki paljon ylipainoo.. nyt ite lievästä ylipainonen ni en tiedä miten ne viimosen 10 kiloo olis lähteny jos olisin jatkanu dieettiä. mut kaipa se selviää mullekki kuhan siihen pääsen.. nyt vaan tavoitteena ettei hirmu isoo painoo tuu...
mut sanoisin et sun kannattaa just ne herkuttelut lopettaa.. mut sen yhem päivä voi kyl jotain hyvää syödä mut ei sillonkaan kannata syödä koko viikon edesta =) ja niistä hiilareista ni mulle sopii enempi niitten rajoittaminen ja niiden laadun perään kattominen ku niitten suoranainen välttäminen. valkoset jauhot minimiin,, vähennä sokeria jne.. täysjyväviljaa... tummaa riisiä/pastaa jos niitä syö jne..
mä söin mitä halusin.. laskin vaan aina et mitä oon syöny.. herkkuja söin kans :p ja hyvin meni vaik viel onki matkaa tavoitteeseen... jos olis ollu tasan mietitty et nyt tänään syöt sitä ja tätä etkä sitä ni en varmaan ite pitkään jaksais.. nyt tullu vähän elämäntavaks aina miettiä mitä syö.. helpompi pitää jatkossa sit paino kurissa..

Toimiiko tuo hiilari homma niin et on vältettävä kaikkia hiilareita? Vai onko niitä niitä hyviä ja huonoja..? Mistä voi tietää mitkä on hyviä ja mitkä huonoja (jos ny sil on mitn väliä!)..? Mitkä on laadukkaita hiilareita ja mitkä sit niitä pahoja..? Aika tyhmä kysymys... mut ni on kysyjäkin! :ashamed: :whistle:

joo hiilareita on sekä hyviä että huonoja. Huonoja ovat esim. tiettyjä sokereita tai tärkkelystä sisältävät kasvikset: peruna, porkkana, maissi ja punajuuri mitkä mulla nyt tulee ekana mieleen. sittenhän tietysti valkoiset jauhot ja valkoinen riisi ovat huonoja. kannattaakin käyttää vain täysjyvätuotteita ja täysjyvä- tai villiriisiä jos ei pysty luopumaan riisistä / pastasta lisukkeena. Leivästä puhumattakaan. Itse en kaipaa "entisestä elämästäni" lainkaan perunaa, sokeria, makaronia enkä mitään missä noita "myrkkyjä" on B)

tsemiä kaikille laihdutukseen ja muutenkin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 14:37 sharona kirjoitti:
joo hiilareita on sekä hyviä että huonoja. Huonoja ovat esim. tiettyjä sokereita tai tärkkelystä sisältävät kasvikset: peruna, porkkana, maissi ja punajuuri mitkä mulla nyt tulee ekana mieleen. sittenhän tietysti valkoiset jauhot ja valkoinen riisi ovat huonoja. kannattaakin käyttää vain täysjyvätuotteita ja täysjyvä- tai villiriisiä jos ei pysty luopumaan riisistä / pastasta lisukkeena. Leivästä puhumattakaan. Itse en kaipaa "entisestä elämästäni" lainkaan perunaa, sokeria, makaronia enkä mitään missä noita "myrkkyjä" on B)

tsemiä kaikille laihdutukseen ja muutenkin!

Voinko syödä esim täyruis revittyä useamman palan päivässä kun siinä on käytetty vain täysruisjauhoja, ei ollenkaan vaaleita jauhoja? entä onkohan esim. taffelin valkosipuli dippi jauhe pahasta kermaviiliin sekoitettuna? tulee aika paljon dippailtua parsakaalta ja kurkkua siihen... :ashamed:

Jos on kiinnostusta tohon hiilarien rajoittamiseen perustuvaan ruokavalioon, niin kannattaa lukaista jokunen kirja aiheesta (zone, Montignac, Atkins, Heikkilä ym..) ja sitten tutustua netissä osoitteessa

www.karppaus.info

Kun sivut kahlaa läpi ja lukee keskustelualueelta aloittelijoiden osastoa, niin kyllä pitäis asiat selvitä.

10 kiloo 4 kuukaudessa voi hyvinkin olla mahdollista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 14:52 äätä kirjoitti:
[Voinko syödä esim täyruis revittyä useamman palan päivässä kun siinä on käytetty vain täysruisjauhoja, ei ollenkaan vaaleita jauhoja? entä onkohan esim. taffelin valkosipuli dippi jauhe pahasta kermaviiliin sekoitettuna? tulee aika paljon dippailtua parsakaalta ja kurkkua siihen... :ashamed:

Sen leivän kans nyt on ihan miten haluaa. Jos tarkoituksena on hyväkarpata, niin kyllä siihen pari palaa leipää mahtuu päivässä. Mutta ei limppua. Alakarppaukseen (hiilarit max 100g) ei leipää oikein mahdu. Ku vähän.

Sokerin välttämisen lisäksi karppauksen perusajatuksia on "luonnonmukaisen" ruoan syöminen. Eikä se välttämättä tarkoita itujen popsimista. Mainitsemassasi dippijauheessa on esim. kovetettua kasvirasvaa, joka ei missään muodossa ole elimistölle terveellistä! Sitä samaa tököttiä on monessa muussakin helpossa valmissapuskassa tai herkussa. Kuten kasvirasvajäätelössä (harmi, mie tykkäisin siitä). Jopa cappucino-pikakahvipusseissa on kovetettua kasvirasvaa, mikä oli minulle todella yllätys. Sitä näytetään tukkivan joka väliin :/

Mutta niin kauan, kun minäkään en lihojani hae itse metsästä ja pistä luomukanalaa/navettaa pystyyn, niin se on tyydyttävä tilanteeseen. Kovin fanaattiseksi ei kannata alkaa, siitä tulee vaan ryppyjä.

Ja mitä tulee dippailuun, niin mausta itse se kermaviili :D Paljon parempaa! Valkosipulimurskaa ja suolaa tai mitä vaan haluat! Kermaviilin syönnissä ei ole mitään hävettävää!

\

Minä olen ollut HIRVEE herkuttelija, voin sanoa, että joka päivä söin pullaa ja namuja. Nyt jätin tammikuun alussa makean syönnin pois, ja pidän herkuttelu päivän lauantaina. Töissä syön eväspalaset ja hedelmiä ja kotona iltapäivällä ruoan, ja kerran päisässä käyn 5 km lenkin...tähän mennessä paino pudonnut 3kg. Tietysti se on nestettä mikä alussa lähtee...mutta aijon jatkaa ja toiveissa on kesään mennessä ainakin 10 kg kevyempi. :)

mä taas en oikeestaan karppaa.. oon perunaa esim syöny mut en hirmumääriä.. pari ehkä aterialla.. makarooneja ei muutenkaan pahemin syödä, spagettia hyvin harvoin.. riisiä syön kohtuudella..
porkkanaa en oo rajoittanu millään lailla vaik "huono" onki..
sillai mitä selasin ni mulla hiilareita nätti olevan joku 120-160 joskus jopa yli 200 sillon yleensä syöny sit jotain herkkua esim pullaa tai maalaisleipää. nyt jättäny teestäki sokerin pois pitkän tappelun jälkeen =)

eli mä oon syöny mitä haluun.. vaan katsonu et ei ihan hirmupaljon hiilareita tuu.. mut en jättäny oikeestaan mitään kokonaan pois. leipää tosin söin alussa vain aamulla.. nykyään myös esim päivällä/illalla..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 08:51 miimu kirjoitti:
mä taas en oikeestaan karppaa.. oon perunaa esim syöny mut en hirmumääriä.. pari ehkä aterialla.. makarooneja ei muutenkaan pahemin syödä, spagettia hyvin harvoin.. riisiä syön kohtuudella..
porkkanaa en oo rajoittanu millään lailla vaik "huono" onki..
sillai mitä selasin ni mulla hiilareita nätti olevan joku 120-160 joskus jopa yli 200 sillon yleensä syöny sit jotain herkkua esim pullaa tai maalaisleipää. nyt jättäny teestäki sokerin pois pitkän tappelun jälkeen =)

eli mä oon syöny mitä haluun.. vaan katsonu et ei ihan hirmupaljon hiilareita tuu.. mut en jättäny oikeestaan mitään kokonaan pois. leipää tosin söin alussa vain aamulla.. nykyään myös esim päivällä/illalla..

Porkkanahan on "huono" ainoastaan keitettynä ja silloinkin sitä saa syödä tosi paljon että vaikuttaa verensokeriin jne

Mie en ole enää porkkanasta nipottanut. Jos sitä jossain on, niin pistelen poskeen. Alussa kyllä olin aika puritaani, mutta sitten kun se luottamus omaan syömiseen kasvaa, niin on tullut vähän vähemmän ankaraksi.

Myönnän jopa haukkaavani palan pojalta jäänyttä leipääkin, jos tuntuu siltä. Ei ne pienet hiilarimäärien kohoumat silloin tällöin venettä kaada. Jos keskiarvo on 80g, niin se riittää mun karppailuun paremmin kuin hyvin! (Illalla huomaa vatsavaivoista oikein hyvin, jos on tullut syötyä liian paljon hiilareita sinä päivänä... Sekin osaltaan jo hillitsee ylimääräisiä himotuksia)

Yhteistyössä