[QUOTE="suski";22979788]Jos ne työtehtävät kerta ovat vaativampia kuin muissa paikoissa, niin sun kuuluisi saada ton verran enemmän rahaa.
Mä ottaisin paikan vastaan, jos ei muuta työtä olisi tarjolla, mutta muuten ei kannata.[/QUOTE]
Just näin minäkin tätä juttua mietin. Ja nyt kun muutakin työtä tosiaan olisi tarjolla, niin ehkä mä en kuitenkaan ota tuota paikkaa vastaan. Olkoonkin, että se olisi jossain määrin mielenkiintoisempi (ainakin näin markkinointipuheiden perusteella) kuin muut tarjolla olevat työt. Mä en halua huomata jonkin ajan kuluttua olevani onneton raataja, joka tekee alipalkalla liikaa töitä eikä etene ikinä mihinkään.
Mies sanoi heti, että ei lähtisi missään nimessä. Tai sanoisi ensin, että palkkaa olisi saatava enemmän, jos se ei onnistuisi, niin ei edes harkitsisi. Ehkä mä opettelen tuota asennetta enemmän.
Meillä kotona on vaan aina toitotettu sitä, että sitä työtä tehdään, mitä saadaan, kun niin se on mennyt ennenvanhaankin. Mun vanhemmat on molemmat duunareita ajalta, jolloin koko järjestelmä oli ihan erilainen, eikä heillä ole käsitystä nykymeiningistä ja koulutusta vastaavasta työstä.
Jos ei ota vaikka kaupan kassan paikkaa vastaan maisterin papereilla, niin se on heidän mielestään tuomittavaa nirsoilua. Noin niin kuin kärjistetysti. Tämä on sitten vähän tarttunut minuunkin ja yritän nyt opetella siitä pois, kun ei ihan noinkaan mene.