lahja äidille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse sain seuraavia kivoja juttuja synnärille poikaa varten..

Body ja housut (56cm)
Unihiekkaa - lasten tuutulaulout-cd
Pehmo-lötkö-nalle

Kaikki oli kivoja ja ""tarpeellisia"". Tota nallea poika jo nyttemmin turistelee hoitopöydällä ollessaan (poika 6 kk).

Itse sain vauvan vaatteita kun olimme sairaalassa ja kun tutut on saanu vauvoja ollaan viety oikeastaan vaan vaatteita. Niille on kuitenki aina käyttöä, ettei ainakaan ole turha ostos.

Mä sain kaverilta sairaalaan jalkakylpy-ja voidepaketin. Sillä itsellään turpos jalat synnytyksen jälkeen ja aatteli että auttais minuakin. Se oli kiva ajatus. Toiset kaverit toi tuoreita lehtiä, karkkia ja hedelmiä ja Lumenen kasvojenpesulappuja, niinku kosteuspyyhkeitä. Ne oli ihania kun mulle oli tehty sektio enkä oikein pystyny kumartumaan lavuaarin päälle tai suihkussa käymään. Vauva sai tietty pari lelua ja potkupukua, ja isi (joka oli kanssamme perhehuoneessa) sarjakuvalehden.

Mä en lukenut synnärillä lehden lehteä, enkä pitkään aikaan sen jälkeenkään kun ajatukset oli vaan vauvassa =) mutta jos kotoa niitä löytyy niin mikä ettei.

Mulla paras lahja oli tyttökavereilta sellainen mikä ei tosiaan liittynyt yhtään vauvaan. Nimittäin räpistä kotipaikkakuntaa säälimättömästi pilkkaava t-paita, jollaista en ollut ennen nähnyt. Meinasin kuolla nauruun ja olin otettu, että olivat ajatelleet minua ja sitä että olen silti sama ihminen kuin ennen raskauttakin. Mutta en tosin samankokoinen ja paita on vähän liian pieni =(

Itse sain luettavaa ja herkkuja.Olin tyytyväinen hedelmistä ja karkeista ja etenkin suklaasta.Lukemisen kanssa sai viettää herkkuhetkiä, kun vauva kuitenkin vain enimmäkseen nukkuu ne ensimmäiset vuorokaudet.Riippuu tietenkin äidistä ja mistä tykkää mutta kaikki ystäväni jotka vauvoja ovat saaneet ovat sanoneet että parasta on ollu saada suklaata lahjaksi :) ja mussuttaa sitä suun täydeltä!

Minäkin olisin arvostanut jotain ""hygieniatuotteita"", esim. tuo jalkakylpy-juttu tai kasvopyyhkeet olisivat olleet ihania... Erityisesti kaiken sen suklaan syönnin jälkeen! ;D Lehtiä olisi ehtinyt lukea, muttei niihin pystynyt keskittymään! =)

Miten olisi pehmoiset tohvelit tai pörrösukat jos tiedät äidin kengännumeron?

Minusta hauskin lahja vauvalle oli yksinkertaisesti vaippapaketti (tosin kestovaippa-vanhemmat eivät välttämättä arvosta tätä) sekä pieni helistin, joka on nyt tytön lempilelu.

Ite vein kaverille berliinin munkin(sen herkkua),fazerin sinistä levyn ja luumuja..Äitihän tarttee energiaa toipumiseen ja jaksamiseen.Luumut taas auttaa..tiedätte mihin.

Vauvalle vein viemiset sitten kun mentiin kotia heitä moikkaamaan.

Lehtiä en vieny,kun en itekkään ehtiny niitä synnärillä lukea..Meidän vauvoilla 6 vkoa ikäeroa ;o)).

Mä olisin kans tykännyt hemmottelujutuista. Kosteuspyyhkeistä, vartalonkuorintavoiteesta (se hikoilu on jatkuvaa...) ym. En saanut kyllä ite mitään lahjoja keneltäkään, mies toi kaupasta sen mitä pyysin. Yks siskoni lähetti kukkakimpun.

Itse olen aina antanut äidille jo viime ""raskausmetreillä"" ( siis ENNEN synnytystä ) paketin, jossa ihan vaan äidille
suklaata, jalkojen virkistysvoidetta ( sis.piparminttua) hiustenlaittokamaa(pinnejä,yms..) , luettavaa,ja vaikka lahjakortti kasvohoitoon...

ovat olleet onnellisia näistä lahjoista - ja sitten vauvan tultua vien tietysti rotinat ja kukkia!

Itse en ole näistä kyllä koskaan kenenkään toimesta päässyt nauttimaan....
PAITSI tuplapoikien synnyttyä yksi tuttava toi rotinat.
Ja tiskasi meillä.
Ihanaa !

Rotinat on vanha karjalasta peräisin oleva,ihana tapa muistaa vauvaa ja äitiä viemällä heille esim. täytekakun ja/tai voileipäkakun. Äidin ei tartte miettiä mitä tarjoaa vieraille,kun he tuovat leipomukset itse. Meillä kävi paljon rotinavieraita. NAMI.

No niin...tossa Anu jo ehtikin vastata;
eli tosiaan ROTINAT tarkoittaa, että syömiset voi viedä; suolaista ja makeaa kahvin kanssa, sitten voi vaikka tiskata kun kaikki on kahvitelleet....
ettei tuoreen äipän tarvitse rehkiä vauva kainalossa.

Rotinoilla on muistaakseni monta muutakin nimeä,on joku kertonut joskus, mutta toi on ainoa, jolla minä olen kuullut noita kutsuttavan....
stadilaisena en tosiaan minäkään ollut koskaan aiemmin moisista kuullut, kunnes kohdalle osui.

Kiva ikivanha perinne, jota on ihana toteuttaa ja vastaanottajakin muistaa pitkään moisen huomionosoituksen ; o)

minä sain kukkia, sipsejä, paidan,lehtiä, ristikoita(ei kerennyt lukeen kun huomio oli muualla),shamppanjaa ja viiniä sekä rahaa sukulaisilta että pääsen vaateostoksille :) kyllä lämmitti mieltä:)
lapselle tuli tutteja , vaatteita, pehmoleluja ja taulu ja miehen kaverit antoi vaipparahaa 70€ (!!) miehillä tuo suhteellisuuden taju aina vähän on mitä on...:)

Minä vein ystävälleni Lumenen Stress delete kasvovoidetta. Tuoksuu ihanalle, tuntuu ylelliselle ja ajatus stressin merkkien poistamisesta naamalta tuntui itsestänikin houkuttelevalta ajatukselta. Maksoi saman verran kuin kukkakimppu.

Ööh, jännä lahja tuoda viiniä vastasyntyneen äidille...? Kuohuviinin vielä ymmärrän...

Siis en nipota imetyksestä ja alkoholista, kunhan pohdin että join itse viiniä ekan kerran tytön synnyttyä viikko sitten, 4 kk synnytyksestä. Ei ole ollut aikaa eikä mahdollisuutta nauttia viinistä. Huppeliin tuli yhdestä lasillisesta, hik.

Viinipullo on ainakin kiva. Voit laittaa siihen mukaan jonkun itsetehdyn kortin esim. Stressinpoistolääkettä tms.

Itse sain shampanjaa ja viiniä kavereilta.

Ensimmäisenä kotiintulopäivänä huippupäivällinen ja lasi hyvää viiniä. Vauva nukkui ja muu perhe ympärillä. Tuntui, että olen tullut paratiisiin;)

Äidin rentous edistää myös maidontuloa.

Viini säilyy avaamattomana, jos äiti on absolutisti imetysaikana - tai avattuna jääkaapissa jopa viikon, jos haluaa ottaa lasin silloin tällöin tai hyvässä seurassa.

Jos on isompi seurue esim. lahjakortti kasvo/jalka/käsihoitoon on myös ylellinen lahja. Olen itse myös saanut ja sen arvon muistaa aina.

Lisäys vielä, että kaikki äidin lempiruoat myös kiva idea.

Lempisuklaa tms. Yleensä vain sairaalassa monille tulee paniikki, että olisi kiva palautua nopeasti omiin mittoihin.

Joku henkilökohtainen kiva lahjakortti esim. pizzataxiin ""Jonain päivänä, kun et jaksa kokata, käytä tätä"".

Äänitä rauhallista musiikkia tai äidin lempimusaa cd:lle ja laita kortti. ""Jos väsyttää, kuuntele hetki tätä"" tms.

Kaikki personoidut lahjat tuntuvat kivoilta, silloin lahjanantaja on miettinyt, mitä toinen arvostaa. Ajatus on tärkeämpi kuin hinta. Euron karkkipussi hauskalla tekstillä voi lämmittää mieltä vuosia.