Synnytyssairaalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ainakaan Helsingissä tarvinnut. Kotimatkalle voi tarvita vaihtovaipan jos on pitkämatka? Vaatteita vain kotimatkavaatteet.

Äidille suosittelen shampoo-hoitoaine (jos pitkä tukka ja ponnari tms) hiusharja,kosteusvoide ym muut henk.koht. hygieniatarv. Jos on joku lääkitys niin ehdottomasti mukaan. Silmälasit jos tarvitsee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 11:39 Vieras kirjoitti:
Pitääkö synnärille viedä vaippoja? Siis vauvalle, ei äidille :) Entäs vauvalle vaatteita, muut kuin kotiinlähtövaatteet?

Niin vauva kuin äitikin saavat täyden ylöspidon sairaalasta. Eli vaatteet ja vaipat tulevat talon puolesta. Ja äidille siteet jne. tarpeelliset. Jos on joku peruslääkitys, niin lääkkeet tietty tarvii ottaa mukaan.

Kotiinlähtövaatteet vauvalle voi hakija (isä) tuoda mukanaan sit kotiinlähtöpäivänä. Itse olen pakannut ne turvakaukaloon valmiiksi, kuten kai aika monet. Ettei se tuore isä unohda sit joko vaatteita tai kaukaloa kotiin....

Itse olin varsin tyytyväinen sairaalan tarjoamiin vaatteisiin, varsinkin kun kaapista sai hakea uutta aina kun siltä tuntui. Joillakin on omat vaatteet mukana (äideillä siis), mutta kyllä sitä pyykkiä saa pestä ihan tarpeeksi kotosalla, varsinkin sitten kun maito nousee ja sitä tulvii...

Sairaalasa on vauvalle vaipat ja vaatteet ja äidille myös, joten vain ja ainoastaan kotiinlähtövaatteet tarvitaan. Liivit ja liivinsuojukset sairaalaan kannattaa tietysti itelle ottaa ihan ehdottomasti mukaan!!

Yhteistyössä