lähihoitajasta terveydenhoitajaksi tai kätilöksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän siihen ihan normaali suoritusaika mene. Tietenkin jos itse kykenee lukemaan monia kursseja päällekäin, niin saattahaan se ehkä hiukan lyhentyä. Mutta terkkariksi siis 4 vuotta ja kätilöksi 4,5 vuotta.
 
Päiväopiskeluna se on pakko tehdä, eihän lähihoitaja saa kun sen ekan puoli vuotta korvattua, ei edes sitä kokonaan. Itse en oo opiskellut lähäristä eteenpäin, vaan lukiosta suoraan. Mutta meidän luokalla oli näitä tyyppejä ja ekan harjottelun sai anteeksi, ei muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Päiväopiskeluna se on pakko tehdä, eihän lähihoitaja saa kun sen ekan puoli vuotta korvattua, ei edes sitä kokonaan. Itse en oo opiskellut lähäristä eteenpäin, vaan lukiosta suoraan. Mutta meidän luokalla oli näitä tyyppejä ja ekan harjottelun sai anteeksi, ei muuta.

Eihän harjoittelu puoli vuotta kestä. Lähihoitaja on nuorisoasteen tutkinto, joten ei ammattikorkeakoulussa siitä pitäisi saada yhtään hyväksilukua. Opettaja voi omalta vastuukurssiltaan parhaaksi katsomallaan tavalla antaa hieman löysiä, mutta hyväksilukua ei pitäisi saada.
 
Kyllä terkkari- ja kätilöopinnot kestää ihan normaali ajan, vaikka lh-tutkinto pohjalla. Itse olen sh -opiskelija ja ei meidän luokan lähihoitajat ole saaneet mitään hyväksilukuja.
 

Yhteistyössä