V
Vierash
Vieras
Korjaan sen verran, että alv jää Suomen valtiolle ja tullimaksut menee Brysseliin ja siellä niistä päätetään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miten tämä on mahdollista kun tullit ja alvit maksetaan Suomen tulliin eikä tietenkään myyjälle?Amazonissa maksetaan tullimaksut ja muutkin kulut samalla kun maksaa tuotteen.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29378202:tulli.fi sivulta kopioitua.
"Jos olet saanut saapumisilmoituksen, jossa edellytetään tavaran tulliselvittämistä, mutta mielestäsi kyseessä ei ole tullattava lähetys (tavaran hinta ilman lähetyskuluja on enintään 22 euroa tai lahjalähetyksen arvo enintään 45 euroa)".
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29378214:Miten tämä on mahdollista kun tullit ja alvit maksetaan Suomen tulliin eikä tietenkään myyjälle?
EU:n alueelta tilattaessa ei tulleja eikä alveja tarvitse maksaa mihinkään.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29378214:Miten tämä on mahdollista kun tullit ja alvit maksetaan Suomen tulliin eikä tietenkään myyjälle?
EU:n alueelta tilattaessa ei tulleja eikä alveja tarvitse maksaa mihinkään.
Amazon tilittää ilmeisesti itse ne pakolliset maksut sitten kun on maksanut tilatun tuotteen. Mitään jälkimaksuja ei kuitenkaan koskaan tule vaan ne kaikki pakolliset maksut maksetaan samalla kun maksaa sen ostetun tuotteen.
koskaan tilannut ulkomailta mitään? Kyllä olen tietämätön.![]()
Voisiko Amazonilla olla joku viritys että tuotteet tulee ensin amazon.uk.co:hon eli eu-alueelle. Sitten vasta tuolta se toimitetaan vastaanotajalle eli tullin näkökulmasta tuote tulee eu-alueelta.Outoa. Heidän omilta ohjesivuiltaan kun löytyy teksti, joka menee suunnilleen näin: "we have no control over these charges and can't predict what they may be" ja kyseessä siis nimenomaan tullimaksut ja verot, jotka maksetaan, kun tavara saavuttaa määränpäänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29378439:Voisiko Amazonilla olla joku viritys että tuotteet tulee ensin amazon.uk.co:hon eli eu-alueelle. Sitten vasta tuolta se toimitetaan vastaanotajalle eli tullin näkökulmasta tuote tulee eu-alueelta.
vaikka menee osa läpi, niin se ennakkolähetys ja se ei tarkoita, etteikö siitä pitäisi tehdä tulliselvitys. tulli voi pyytää selvityksen, jolloin lähetät tilausvahvistuksen, kuitin tms tositteen. jos et näin toimi, eli jätät selvityksen tekemättä tulli selvittää omien lähteidensä kautta mahdolliset tullimaksut joka tapauksessa kuitenkin sanktioiden kanssa, koska olet velvollinen tuon selvityksen antamaan.välillä menee tullin ohi ilman maksuja, välillä ei. oli sitten hinta ja lähtöpaikka mikä vaan.
En minäkään tiedä, miten tuo on mahdollista, mutta kun tilasin Kanadan Amazonista tuotteita (yhteensä kuluineen n. 70 euroa), niin tuli ilmoitus, että tullit on maksettu, mutta mun piti ilmoittaa tullille henkilötunnus. Ja kun olin sen tehnyt, lähti paketti Suomen tullista mulle ilman mitään lisäkuluja.