Lähetys on tullipostissa, mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="veiras";29378170]Helpoimmalla pääsee, kun tekee selvityksen netissä. Ite olen tilaillut paljon vaatteita, ja niissä on raja 150 euroa, ettei tullia kanneta, mutta alvit joutuu maksamaan.[/QUOTE]

tulli.fi sivulta kopioitua.
"Jos olet saanut saapumisilmoituksen, jossa edellytetään tavaran tulliselvittämistä, mutta mielestäsi kyseessä ei ole tullattava lähetys (tavaran hinta ilman lähetyskuluja on enintään 22 euroa tai lahjalähetyksen arvo enintään 45 euroa)".

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29378202:
tulli.fi sivulta kopioitua.
"Jos olet saanut saapumisilmoituksen, jossa edellytetään tavaran tulliselvittämistä, mutta mielestäsi kyseessä ei ole tullattava lähetys (tavaran hinta ilman lähetyskuluja on enintään 22 euroa tai lahjalähetyksen arvo enintään 45 euroa)".

Mihin tämä liittyy? Sieltä samasta löytyy tieto siitä, että 22-150 euron arvoisista tavaroista ei makseta tullia, vaan veroja. Selvitys on tehtävä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29378214:
Miten tämä on mahdollista kun tullit ja alvit maksetaan Suomen tulliin eikä tietenkään myyjälle?
EU:n alueelta tilattaessa ei tulleja eikä alveja tarvitse maksaa mihinkään.

En minäkään tiedä, miten tuo on mahdollista, mutta kun tilasin Kanadan Amazonista tuotteita (yhteensä kuluineen n. 70 euroa), niin tuli ilmoitus, että tullit on maksettu, mutta mun piti ilmoittaa tullille henkilötunnus. Ja kun olin sen tehnyt, lähti paketti Suomen tullista mulle ilman mitään lisäkuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29378214:
Miten tämä on mahdollista kun tullit ja alvit maksetaan Suomen tulliin eikä tietenkään myyjälle?
EU:n alueelta tilattaessa ei tulleja eikä alveja tarvitse maksaa mihinkään.

Amazon tilittää ilmeisesti itse ne pakolliset maksut sitten kun on maksanut tilatun tuotteen. Mitään jälkimaksuja ei kuitenkaan koskaan tule vaan ne kaikki pakolliset maksut maksetaan samalla kun maksaa sen ostetun tuotteen.

Amazon tilittää ilmeisesti itse ne pakolliset maksut sitten kun on maksanut tilatun tuotteen. Mitään jälkimaksuja ei kuitenkaan koskaan tule vaan ne kaikki pakolliset maksut maksetaan samalla kun maksaa sen ostetun tuotteen.

Outoa. Heidän omilta ohjesivuiltaan kun löytyy teksti, joka menee suunnilleen näin: "we have no control over these charges and can't predict what they may be" ja kyseessä siis nimenomaan tullimaksut ja verot, jotka maksetaan, kun tavara saavuttaa määränpäänsä.

Outoa. Heidän omilta ohjesivuiltaan kun löytyy teksti, joka menee suunnilleen näin: "we have no control over these charges and can't predict what they may be" ja kyseessä siis nimenomaan tullimaksut ja verot, jotka maksetaan, kun tavara saavuttaa määränpäänsä.
Voisiko Amazonilla olla joku viritys että tuotteet tulee ensin amazon.uk.co:hon eli eu-alueelle. Sitten vasta tuolta se toimitetaan vastaanotajalle eli tullin näkökulmasta tuote tulee eu-alueelta.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29378439:
Voisiko Amazonilla olla joku viritys että tuotteet tulee ensin amazon.uk.co:hon eli eu-alueelle. Sitten vasta tuolta se toimitetaan vastaanotajalle eli tullin näkökulmasta tuote tulee eu-alueelta.

En tiedä itsekään miten se menee, mitään ylimääräisiä maksuja ei kuitenkaan ole koskaan tullut sen jälkeen on maksanut tuotteen jonka tilaa.
Siellä kyllä näkyy eroteltuna ne kulut siinä loppusummassa jota perivät tuotteen hinnan lisäksi.

Eu:n ulkopuolelta lähetetty tavaraa sisältävä lähetys kulkee Suomeen saavuttuaan tullin kautta. Tulli määrittelee onko lähetys tullattava vai tullivapaa. Tullattava lähetys ohjautuu tullipostiin, mistä lähetetään vastaanottajalle tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoitus, jossa on tulliselvityksen toimintaohjeet. Jos lähetys on tullivapaa, se ohjautuu lähettäjän käyttämästä postipalvelusta riippuen joko vastaanottajan osoitteeseen tai lähipostiin. Jos lähetys tulee noutaa postista, siitä jaetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus.

Ystävällisin terveisin,

Virpi
Asiakasneuvoja
Postin asiakaspalvelu
Posti kuluttajille

välillä menee tullin ohi ilman maksuja, välillä ei. oli sitten hinta ja lähtöpaikka mikä vaan.
vaikka menee osa läpi, niin se ennakkolähetys ja se ei tarkoita, etteikö siitä pitäisi tehdä tulliselvitys. tulli voi pyytää selvityksen, jolloin lähetät tilausvahvistuksen, kuitin tms tositteen. jos et näin toimi, eli jätät selvityksen tekemättä tulli selvittää omien lähteidensä kautta mahdolliset tullimaksut joka tapauksessa kuitenkin sanktioiden kanssa, koska olet velvollinen tuon selvityksen antamaan.

tulli voi myös jo selvitetystä paketista mistä olet maksanut tullit pyytää ostokuittia tms, jos sitä ei ole selvityksessä laittanut tullille. tällöin, jos olet ilmoittanut liian pieneksi osto summan, mikä ei kohtaa kuitissa olevaa summaa, joudut maaksamaan vielä jälkikäteen lisätullin, vaikka olisit paketissii jo postista saanut!

että ei ne paketit tullilta rekisteröimättä ohi asiakkaalle tule...

En minäkään tiedä, miten tuo on mahdollista, mutta kun tilasin Kanadan Amazonista tuotteita (yhteensä kuluineen n. 70 euroa), niin tuli ilmoitus, että tullit on maksettu, mutta mun piti ilmoittaa tullille henkilötunnus. Ja kun olin sen tehnyt, lähti paketti Suomen tullista mulle ilman mitään lisäkuluja.

Jos kuriiri hoitaa niin he hoitavat tullauksen. Eli kyllä tullataan mutta olet luultavasti ottanut kuriirin kautta esim. UPS tai DHL.

Yhteistyössä