Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse asiassa se on aika yllättävää, että jopa puolet avioliitoista pysyy kasassa, eihän ne kaikki tietysti mitään onnellisia välttämättä ole tai ongelmattomia mutta kuitenkin, puolet jos ajattelee niin aika paljon kun tuntuu et ihmiset vaan eroaa jatkuvasti

Voisinkin tehdä uuden vuoden lupauksen, että ens vuonna etsisin uuden kaivatun. Kyllä se nykyinen kaivattu on Sen Oikeansa löytänyt jo ajat sitten. Jos minä en kelvannut sille silloin kun se oli sinkku, niin miksi kelpaisin etenkään nyt kun se on varattu.

Voisinkin tehdä uuden vuoden lupauksen, että ens vuonna etsisin uuden kaivatun. Kyllä se nykyinen kaivattu on Sen Oikeansa löytänyt jo ajat sitten. Jos minä en kelvannut sille silloin kun se oli sinkku, niin miksi kelpaisin etenkään nyt kun se on varattu.
Varmaan hyvä ajatus. En tosin tiedä, että pitääkö sinun sitä uutta kaivattua lähteä etsimällä etsimään.

Ei nykyään pysy nämäkään, eikä Raamattu oikeastaan kiellä eroamasta siinä mielessä, ettei saisi lähteä toisen ihmisen luota pois, jos suhde on haitallinen
Siis jos kerron valheen niin oon siinä hetkessä valehtelija, mutta jos se valhe vaikka pelastaa jonkun hengen niin se on oikea teko vaikka valehteleminen itsessään olisi väärin. Sama koskee avioeroa, jne

En näköjään voi vastata niin että lainaan, käskee antaa nimen eikä mikään kelpaa. Mutta mahtoi tarkoittaa tuo yksi että jos on väkivaltainen puoliso, niin silloin saa uskovainenkin erota avioliitosta.

sivusta

En aivan saanut kiinni tuota ajatusta. Selvennätkö hiukan tuota loppua?
Jos ajattelee sitä raamatun kohtaa jolla avioeron kieltoa perustellaan (joka hylkää puolisonsa… -tekee aviorikoksen). Niin kyllä, teknisesti ottaen voidaan ajatella, että puolisonsa luota lähtevä tekee aviorikoksen. Vaikka siinäkin oikeastaan puhutaan hylkäämisestä nimenomaan mikä on vielä asia erikseen.
Mutta niin tässä pitää huomioida tilanne. Jos avioliitto aiheuttaa epäinhimillistä kärsimystä, on oikeampi ratkaisu lähteä vaikka tekisi samalla "raamatullisen lain" kautta tulkiten aviorikoksen. Samalla tavalla kun valehtelija voi toimia oikein vaikka valehteleminen itsessään rikkoisi moraalilakia.

Mä huomaan, et oon paljon onnellisempi, kun ei ole fb-profiilia. Ei enää stressaa oma elämä niin paljoa, kun ei voi vertailla muihin, kun ei tiedä, mitä niille muille tapahtuu
Kohdallani ei niinkään vertailu ollut ongelma vaan kanssaihmiset, jotka olettivat minun elävän tuttujen somepostausten kautta vaikka on kohtalaisen satunnaista kenen postaukset osuvat feediin.

Yhteistyössä