Lähestymiskieltoko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs ihmettä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäs ihmettä?

Vieras
Tarina menee näin:
Muutin mieheni luota pitkän harkinnan päätteeksi 4 kk sitten. Muutin omistusasunnostamme vuokralle,ei lapsia. Mies jäi osakkeeseemme siksi aikaa kunnes asunto menee kaupaksi.
Mies narsistinen,väkivaltainen,arvaamaton,äkkipikainen,ärhäkkä jne. En voinut enää elää,onneksi lähdin. Nyt mies kuitenkin kuvittelee että meillä on vielä yhteinen tulevaisuus,vaikka olen mielestäni antanut ymmärtää muuta. Hän ei halua sitä uskoa. Mies oli todella ahdistava,kyseli missä olen,mitä teen,kenen kanssa olen,vaikka aina tiesi minne menen ja kenen kanssa!
Nyt mies kiristää ja uhkailee,esim. ottaa vanhempiini yhteyttä,koska he hänen mielestään aiheuttivat meidän välirikon ja minun muuton. Luulee että toisten ihmisten painostuksesta muutin!Luulee että haluan elää hänen kanssaan.
En todellakaan!Pelkään häntä yli kaiken!! Nyt mies häiriköi äitiäni ja häiriköi myös kavereitani jos heidän luonaan olen.Minua todella hävettää hänen puolestaan,kun itsensä nolaa ja tekee minusta syypään kaikkeen..

Mitä voin tehdä?Asunnon myyntikin on käynnissä ja mies uhkailee ettei tule pankkiin,tai ei suostu myymään asuntoa jne. jos minä teen niin tai näin.

Voinko hankkia lähestymiskieltoa koko perhettäni kohtaan?

Voit hankkia lähetysmieskiellon itseäsi kohtaan, mutta esim. äitisi on luultavasti haettava sitä itse. Kannattaa ainakin yrittää, vaikkei sekään kaikkia hulluja pidättele.

Jaksaisitko odottaa ja kestää niin kauan, että asunto on myyty? Sitten voit haistattaa paskat koko idiootilla. Jos on tuollainen, voi tehdä myynnin hankalaksi, jopa mahdottomaksi, joten yritä sinnitellä sen aikaa, pääset nopeammin eroon. Sukulaisille ja ystäville voit sanoa, että olet pahoilasi, mutta kyllä hekin tajuavat, ettet sinä ole vastuussa miehen käytöksestä. Anna nolata itsensä.

hommaa joku lakimies tai kysy neuvoa oikeusaputoimistosta tms. ja talleta esim kaikki tekstarit tms josta sais kirjallista näyttöä. asunnon myynnistä jos kieltäytyy joutunee maksamaan sut ulos jos se on puoliksi.

Mulla samantyylinen kokemys,ero.
Meillä oli lapsia ja mies uhkaili ihan useallekin että ampuu ja tappaa meidät.
Ei nukkunut,vaani ja lähetti uhkaavia tekstareita.

Mä jouduin hakemaan lähestymiskieltoa,mutta sitä ei saa jolle ole henki uhattuna.
Eli jos sun eksä uhkaa niin että pystyt todeistamaan sen,tekstarit kelpaa oikeudessa,samoin jos joku kuulee,hänet haastetaan todistamaan,mut jos hän vaan vaaniin ja niin sanotusti tekee kiusaa,häiriköi ei myönnetä lähestymiskieltoa.

Ja meillä eksä uhkasi mun vanhempia,soitti ja lupas polttaa heidän talon ja huus ihan hulluna.
Sanoi myös että mut ja lapset tappaa ja uhkasi pankissa käydessäänkin,että kohta luette lehdestä miten ämmä kuolee.

Koita olla välittämättä,älä reagoi mitenkään tuollaiseen kiusantekoon.
Ja selitä läheisillesi,he kyllä käsittävät myös.
Ja jos todellakin on uhkaileva,säästä kaikki todisteet ja sitten vaan asianajajalle.

Sen sanon että prosessi ei ole mitenkään nopea.
Ees minä en saanut lähestymiskieltoa välittömästi vaikka oli todellakin todisteita.Oli eksä jopa käynyt mun päälle parikin kertaa ja sairaalassa oli siitä todisteet.
Mut kun ei ollut yrittänyt tappaa,siis itse teossa.SUomi on aika turvaton maa,meillä kesti n.2 kk saada lähestymiskielto eikä sekään mitään takaa.

Ainoastaan jos eksä tulee 100 m lähemmäs,voi soittaa poliisit ja ne vie putkaan.Jos poliisit ehtii paikalle....

Mulla tuo auttoi sen verran että kerran eksä joutui putkaan,mut ei jaksanut tehä kiusaa ja löysi uuden tyttöystävän vainottavaksi...

Mut koita jaksaa.
Ja matalaa profiilia nyt vaan.

Kiitos vaan kaikille.Juu,oon koittanu tähän asti ajatella et koitan jotenkin sen kanssa väleissä kestää asunnonmyynnin ajan..En jaksa sitä ihmistä yhtään.Just soitti ja riehui jotain ihmeellistä.Mä muka valehtelen sille jotain...?Pitänee koittaa jotenki jaksaa et sen asunnon saa myydyksi ja sit hankkii lähestymiskielto jos vielä tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos vaan kaikille.Juu,oon koittanu tähän asti ajatella et koitan jotenkin sen kanssa väleissä kestää asunnonmyynnin ajan..En jaksa sitä ihmistä yhtään.Just soitti ja riehui jotain ihmeellistä.Mä muka valehtelen sille jotain...?Pitänee koittaa jotenki jaksaa et sen asunnon saa myydyksi ja sit hankkii lähestymiskielto jos vielä tarvetta.

Niin,mut sitä ei myönnetä jollei ole henki uhattuna.
Ja se pitää todistaa.

Eli sitä ei vaan hommata,vaan on oikeesti pirunmoinen homma.Me istuttiin oikeudessa 6 h vaikka mies ei ees kieltänyt mitään.
Myönsi kaiken-
Silti piti todistaa kaikki ja oottaa päätös.

Ota asianajaja ja se hoitaa tuon asunnon myynnin.
Näin meillä tehtiin.Ei tarvinnut olla missään tekemisissä.

Yhteistyössä