Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, heinäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laiskana nyt kopioin hieman itseäni tähän toisesta pinosta :ashamed:

Sain tänään aikamoisen slaagin. Töissä vessassa käydessä huomasin niukkaa ruskeaa vuotoa ja pelästyin aivan tajuttomasti! Viime raskaudessa tuli tasan samoilla viikoilla (9+6) ruskeaa vuotoa, joka muutaman päivän kuluessa muuttui kunnolla veriseksi ja todettiin lopulta keskeytyneeksi keskenmenoksi.

Ajattelin että ei oikeasti voi olla totta ja vielä että alkaa tasan samana päivänä! Lähdin samantien töistä päivystykseen, mies tuli onneksi mukaan. Jouduttiin odottelemaan pari tuntia, kunnes päästiin tarkistuttamaan tilanne. Siellä se pieni potkiskeli ja kokokin vastasi viikkoja! Ja sydän pumputti :heart: :heart: Vuodolle ei löytynyt syytä, mutta kaikki vaikutti olevan täysin kunnossa. Ja siis tuo vuoto on kyllä todella pientä, mutta pelästyin niin kovasti koska viimeksi tuo meinasi lopun alkua.

Olo on niin helpottunut!! HUH!

Hyvä juttu, Kvartti! Itse pelkään joka kerta, kun käyn WC:ssä, että verta ilmestyy... Ei siitä pelosta pääse eroon :(

Eilen tein jotain aivan älytöntä näillä viikoilla. Tilasin vaunut ja sitterin netistä. Mies piti mua hulluna, mutta antoi tilata. Niitä voi sitten puoli vuotta jemmata varastossa. Ja jos jotain käy, niin eiköhän ne saa realisoitua, kunhan saa kerättyä voimia :/

Halaus Kvartti, onneksi selvisit säikähdyksellä :hug:

MemmuLiina, eiköhän kaikki kuitenkin mene ihan hyvin. Sitten sulla on vaunut valmiina :)

ON: meikällä ihka ensimmäinen mini "harjoitussuppari" tänään. Tuli kävellessä, eli rasituksessa. Muuten kaikki hyvin ja normaalisti. Jotenkin vatsan kasvu tuntuu karanneen käsistä ja ihmettelenkin, että KUINKA iso se on sitten viime metreillä kun nytkin alkaa jo herättää kunnioitusta (tai kauhua? heko heko...). Ajattelin joka tapauksessa loettaa joka päiväisen jätskinsyönnin ja siirtyä vaikka hedelmiin... :D

Muikeita vointeja kaikille!!

Siilura ja poju 29+4

Tulin kertomaan oman navan kuulumisia, kun on niin iloinen olo! Käytiin tänään nimittäin np-ultrassa ja siellä näkyi 7,5 cm sikiö, joka iloisesti heilutteli käsiään. Hengaili vielä pää alaspäin melkein koko toimituksen ajan :laugh: . Niskaturvotusta oli 1mm, joten sen suhteenkin voi henkäistä helpotuksesta. Mahtava tunne nähdä siellä nyt ihan oikeaa elämää.
Millaisia vointeja teillä on ollut? Itellä aika hyvä, turvotuskin alkaa helpottamaan...

Halauksia koko maailmalle :heart:

Violet rv 13+3

Ohhoh Violet, kuinka iso se vauva jo on! Paljonko sulla nyt onkaan viikkoja kasassa? Ihanaa, että kaikki oli hyvin!

Mä olin tänään sairaslomalla kun näin koko yön ihan kamalia unia ja pelkäsin että jos liikun niin vuoto alkaa taas... Ei oo onneksi näkynyt tänään, toivottavasti en näe sitä enää koskaan! Huomenna menen kyllä töihin normaalisti, ei tässä nyt voi ihan sairaaksi pienen tuhrun takia heittäytyä. Meillä oli tänään neuvola ja kuultiin sydänäänet! Ihan mahtavaa oli! :heart: Hiljaa kuului, mutta selvästi kuitenkin, pulssi oli vauvalla 173. Aika huima :) Ainiin, terkkari sanoi, että joskus valkovuoto voi olla ruskeaa, vaikka siinä ei varsinaisesti verta olisikaan. Toivottavasti mulla oli vaan sitä.

Siilura, mun monet kaverit on myös ihmetelleet sitä vatsan kasvamista, mutta kyllä se kasvu sitten on asettunut :D Kai se vaan alkaa niin yhtäkkiä sitten kuitenkin kasvaa että vauhti huimaa.

Mulla ei oo vielä mitään mahaa, mutta napa on alkanut nousta syvyyksistään muun mahan tasolle. Paino oli ekasta neuvolasta laskenut puoli kiloa, ihan tyytyväinen olen siitä kun lihoin tossa ennen raskaaksi tuloa muutaman kilon.

:heart: KÖ & LittleBangkok 10+0

Huomenta!

Me ei olla kuultu vielä vauvan sydänääniä. Toisessa ultrassa ne silloin näkyivät, mutta niiden kuuleminen on varmasti uskomatonta. Me mennään tänään np-ultraan iltapäivästä. Toivottavasti kaikki on hyvin, pitänee illalla jälleen raportoida kuulumiset :)

Toiseksi viimeinen työpäivä ja ylihuomenna eka lomapäivä. Iron Maiden kutsuu ja sit lauantaiaamuna Kreetalle. Pakattiin eilen jo jotain ja silitin kasan vaatteita. En tykkää ryppysistä vaatteista, joten käytännössä kaikki (paitsi kotivaatteet) joutuu silittämään... Vähänkö on hassua ajatella, että sitten kun palaan lomalta töihin (3,5 viikon päästä), olen jo 17. viikolla. Ja sit pitää kyllä jo kertoa töissä. Näin unta viime yönä, että kahvihuoneessa oltiin keskusteltu mun raskaudesta ja sit kukaan ei edes onnitellu. Kaikki katsoivat vain nenänvartta pitkin... Mua vähän jännittää tämä raskausasia, koska olen aloittanut viime kesän lopussa ja meiltä on tällä hetkellä (n. 25 hengen toimisto) kolme äitiyslomalla. Yksi tosin palaa tammikuussa, joten minä jään sitten sopivasti pois... Mutta meidän alalla on kaikkein kiireisintä tammi-toukokuu ja minä jään just pois kiireistä... Toisaalta vauva-asiat on sellasia, et ne ei kuulu kenellekään, mut ymmärrän kuitenkin, että se vaikuttaa toisten työmäärään. Meidän alalla kun ei palkata sijaisiakaan, koska ei niitä noin vaan saa mistään työkkäristä... Tulipa avauduttua. Mutta summa summarum; hyvä ajoitus, ylennys ja vauva. Vauva on kuitenkin tärkeempi.

Heipsan,
Johan tuli taas sadekuuro. Ne rantakelit edelleen antaa odottaa itseään.

Kvartti, varmaan tuollainen säikäyttääkin kunnolla, onneksi ei ollut vaarallista vuotoa.

MemmuLiina, taisit sitten tietää jo, minkälaiset vaunut haluat, kun onnistuit jo ostopäätöksen tekemään. Nythän on hyvä aika ostaa, kun on kesätarjouksia joka puolella!

Huh, minäkin on juossut vaunukaupoilla viime viikosta alkaen. Ma-ti olin oikein pääkaupunkiseudulla kiertämässä isoja liikkeitä. Taidan kuitenkin loppujen lopuksi ostaa vaununi tuosta Jyväskylästä, joka on tässä lähin isompi kaupunki. Saa sitten varaosiakin ja lisätarvikkeita paremmin myöhemmin. Mutta että se osaa olla vaikea valinta!!! Olen kai käyttänyt vaunujen vertailuun jo vähintään viisi kertaa enemmän aikaa kuin kaksi vuotta sitten auton valintaan :laugh: Meinaakohan hormoonit sekoittaa pään, kun tämä on olevinaan niin tärkeä asia :D No, nyt on enää ehkä pari eri mallia, joiden välillä yritän valilta, kenties jo huomenna. Silloin aion vielä kerran mennä liikkeeseen kyselemään tarkentavia tietoja ja viimeiset tarjoukset.

Jospa painuisi päiväunille välillä. Koko viime yökin taisi mennä levottomia vaunu-unia katsellessa.

Novelle 27+3

Meidän otus oli 6,1 cm pitkä ja niskaturvotus oli 0,7 cm. Kaikki siis kunnossa! Lujaa meni kaverilla, pyöri edes takas ja kaikki raajat vispas!

Tilasin vaunut merkin ja värin perusteella. Ominaisuuksista en niin ymmärrä, mutta tyyli ratkaisi! Lisäks niistä sai n. 150 eur alennusta ja vielä ilmasen kotiinkuljetuksen!

Violet kysyi oloja; pahoinvointia ei ole enää ollut varmaan 2-3 viikkoon. Väsyttää edelleen ihan riittävästi. Sit on nää, et jonkin ruoan ajattelu inhottaa... Kasviksia ja esim. mansikoita tekee mieli ihan hirveesti... Niitä vois syödä koko ajan!

Mä siirryn tästä enemmänkin taustailemaan ja seurailemaan aina muistaessani teidän poksumisia :) Kaikillahan se on vielä edessä. Toivottavasti kaikkien loppuodotus sujuu ihanasti ja itse käärönhakukin mahdollisimman miellyttävästi!! Forssia tytöt!!!

HPM ja Jilpert 11 vrk

Heips kaikki,

HPM tuuhan aina välillä raportoimaan kuulumisia. Oikein ihania äitiyslomapäiviä ja hyviä vointeja sinne teille kaikille!

MemmuLiinalle toivottelen jo nyt oikein mukavaa matkaa! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja vielä tosta työpaikka-asiasta: samoin minä työskentelen toimistossa, jossa noin 25 hlö töissä. Ja täysin saman alan ihmisiä vain kourallinen. Meille ei myöskään löydy sijaisia työkkäristä... Kun ilmoittelin kasvavasta mahastani ja äitiysloman alkamisajankohdasta (jo joskus rv:lla 13, että töitä ja tarjouksia voitiin hiukan ennakoida poisjääntini mukaan), niin kyllä mä onnitteut sain (vaikka ne ehkä vähän väkinäisiltä aluksi kuulostivatkin... ;) ). Nämä vauva-asiat tapahtuu niin kuin tapahtuu. Siihen ei kellään ole sanomista. Ei kannata turhaan jännittää töissä kertomista, hyvin se menee. Uskon, että kaikki ovat kuitenkin iloisia sun puolesta.

Varoitus, tosi pitkästi omaa napaa:

Olin eilen tyksissä käymässä. Kuvittelin meneväni sinne synnytystavan arviointiin. Neuvolalääkäri oli kuitenkin lähetteeseen laittanut epämääräisesti jotain lantion mittaamisesta... sain itse pyytämällä kuitenkin tarkistamaan vielä vauvan asennon ultraamalla, koska olin eri mieltä neuvolan terkkatädin ja lääkärin kanssa aiemmin. Tyksissä käynti venyi sitten oletetusta tunnista noin neljään tuntiin...

Aikaisemmin neuvolassa terkkatäti (kesäsijainen) oli mulle ehkä jopa närkästynyt, kun oli eri mieltä hänen kanssaan vauvan asennosta (rv35). Mun mielestä vauva oli vielä perätilassa, mutta terkkatädin mielestä se oli kääntynyt. Äitiyskorttiinkin hän laittoi kysymysmerkin kera raivotarjonta. Lääkäriaikaa ei aikaistettu, vaikka kysyin siitä kun aiemmin siitä oli oman terkkatädin kanssa sovittu. Eli seuraavan kerran pääsin lääkäriin vasta viikon päästä(rv36). Lääkäri sanoi myös, että kyllä vauva on selkeästi kääntynyt. Rupesin sitten itse ajattelemaan samoin, kun vauva tosiaan viikonlopun aikana vääntelehti tosi kovin, niin että koko maha pyörähteli. Silti en tuntenut potkuja ollenkaan vatsan yläseutuvilla. Paruin jo miehellenikin, että vauva on varmaan halvaantunut jaloista, koska ei potki ollenkaan. Kaikki "iskut" tuntuivat vaan vatsan alapuolella, jolloin niiden olisi pitänyt tulla nyrkin iskuista, jos kerran pääkin oli alhaalla.

Rupesin epäilemään kuitenkin lääkärin sanoja ja vauvan kääntymistä ja "pakotin" lääkäriltä lähetteen tyksiin. Hän oli syyksi siis keksinyt "lantion tarkistus", kun kerran asento hänen mielestään oli täysin selvä (tyksin ajan sain sitten rv:lle 37). Pääsin tyksissä sitten kuitenkin ultraan, kun pyysin että vauvan asento vielä tarkistettaisiin. Ultrassa ilmeni, että vauva oli tosiaan perätilassa. Viikkoja oli eilen kasassa 37+2 ja yrittivät sitä sitten saman tien siellä kääntää. Oli tosi epämiellyttävä kokemus. Toinen lääkäri yritti kääntää sisäkautta ja samaan aikaan toinen "runnoi" vatsan päältä. Eikä kääntäminen onnistunut. Tämän jälkeen menin röntgeniin, jossa varmistuttiin lantion mitoista. Tänään soittivat röntgenin tuloksista. Periaatteessa kai alatiesynnytys olisi mahdollista mittojen peruteella (yksi mitoista oli muutaman millin suositusta pienempi), mutta todennäköisesti muiden syiden perusteella kallistumme leikkaukseen. Huomenna varmistuu sektioaika.

On ihan hullun tuntuista, että tiedän noin viikkoa etukäteen, että vauva syntyy tiettynä päivänä. Muutenkin nyt jotenkin asia rupesi mulle vasta konkretisoitumaan ja alkoi jänskättämään ihan kamalasti. Huh huh, tulipas taas purettua mieltä liian pitkästi... :ashamed:

VAROITUS OHI, oma napa päättyi... ;)

Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille!
coke 37+3

Vau Coke! Hyvä, että pidit oman pääsi tossa asento-asiassa! Ärsyttää kun ihmiset puhuu "pään yli" eikä kuuntele asianomaista itseään näin tärkeässä asiassa. Kyllä minäkin olen vauvastani jo sen verran oppinut, että tiedän, että se on vatsassa vielä pää ylöspäin just siksi, että potkut tuntuu enimmäkseen siellä alavatsassa ja erityisen kipeästi virtsarakon seutuvilla. Kylkiluiden kohdalla tuntuu enemmänkin sellaista "hipellystä" jota vauva varmaankin tekee käsillään (ei tosiaankaan ota kipeetä).

Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia Memmu ja violet! :flower: Ja kiva, että neuvolassa oli kaikki hyvin Kvartti :heart:

Novelle, kerro sitten millaisiin vaunuihin päädyit! Meillä on sama rumba edessä ja olen ihan ulalla.

ON: hedelmälinja on pitänyt. On ottanut tosi koville pysyä herkuista erossa, mutta ainakin mulla on parempi mieli. Eilenkin yksi nainen keskellä liikennevaloja kysyi, että "syntyykö vauva pian" ja minä siihen, että vielä 10-viikkoa :ashamed:. Nainen siihen, että tulee varmaan TOOSI ISO VAUVA... ...mitä tollaseen nyt sitten sanoisi? Kiitti vaan :headwall:. Noh, kait se on meikäläinenkin vähän herkkis tämän asian suhteen. Neuvolaan on vielä kaksi pitkää viikkoa. Sitten vasta nähdään, että onko vatsasta tulossa ihan mieletön, vai onko se mun (ja muutamien muiden) kuvitelmaa. Mut pääasia tietysti on, että kaikki on masussa hyvin! Muut asiat on pelkkää pintaa. Väsymys ei ole tällä päässä hellittänyt edelleenkään ja kahden tunnin työmatkat ei yhtään auta asiaa. Mietin nyt viikonlopun aikana jäänkö ensi viikoksi saikulle. Senkin jälkeen olis kuitenkin vielä melkein kaksi viikkoa töitä jäljellä ja paljon tehtävää.

Voikaa hyvin ja mukavaa viikonlopun odotusta allihopa! :hug:

Siilura älä välitä,vaikka muut masuasi päivittelisivät!Toisille tulee iso maha raskauden aikana ja toiset taas pysyvät melko pieninä...kaikki ovat niin yksilöllisiä ja siihen vaikuttaa paljon paino,kropanmalli,kertyykö nestettä ym.
Ite olin aikas pieni mahainen melko loppuun asti.Mammalomalla vasta pullahti kunnolla esiin ,enkä silloinkaan ollut kamalan iso.Naurattaa vieläkin,kun äidin yksi tuttu oli nähnyt mua melkein joka viikko toukokuulle asti ja kun äiti sitten sanoi,että hänestä on tullut mummo vasta,niin tuttu tokaisi,että millos sun tyttös on raskaana ollut!?Hän kun ei ollut huomannut koko mahaa.Järkytyin aluksi ja ajattelin,että olempas minä "lihava"jo valmiiksi,kun ei tuokaan huomannut mahani kasvua!!!Nyt asia enemmänkin naurattaa ja tottahan tuo oli,ettei mahaani huomannut helposti edestä,eikä takaa vaan sivulta.Oli sen mallinen ja vaatteilla saa ihmeitä aikaan:)

Nyt taas pojan kanssa touhuamaan...tykkää kovasti jo vähän seurustella hereillä olon ajan!Mukavaa odotusta kaikille ja reipasta mieltä:)

Olipa sulla Coke tosiaan tilanne, hyvä kun pidit pääsi, niin asia varmistui. On varmasti alkuun outoa, kun pitääkin ruveta valmistautumaan leikkaukseen ja tiettyyn päivämäärään, jolloin tietää hetken koittavan. Varmaankin yleensä kaikki asennoituu vaan normaaliin alatiesynnytykseen varsinkin näin ekakertalaisena. Mutta onhan siinä puolensa, kun tietää varmemmin, millon lähtö tulee.

Ja täältä puolestaan varoitus vaunutilityksestä, jos joku ei jaksa juuri nyt siitä kiinnostua...Ostin eilen lopulta ne vaunut!!! Ihanaa kun päätös on nyt tehty. Päädyin Emmaljungan malliin, jossa on erillinen koppa ja ratasosa, joita voi sitten vaihdella. En siis kuunnellut kokeneempien ystävieni ohjeita siitä, että rattaat+pehmeä kantokoppa on se kätevin vaihtoehto. Päätin ottaa yhdistelmävaunut, jotka ulkonäöllisesti miellytti ja jotka sai ostettua täydellisenä pakettina (vaunukoppa, ratasosa, niihin vaihdeltava kuomu, makuupussi, hoitolaukku, jalkapeitteeksi muuntuva vaunukopan peitto). Jos sitten alkaa kaduttaa, näihin voi vielä erikseen ostaa ihan hyvin pehmeän kantokopan lisävarusteeksi. On varmaan oikeasti kätevä tuo rattaat+koppa, jos tarvitsee paljon nostella ja kanniskella vauvaa eri paikoissa. Täällä pikkupaikkakunnalla uskon pääseväni hyvin isojenkin vaunujen kanssa useimpiin paikkoihin. Ja nostelen vauvelia sitten kovassa vaunukopassa kuomuineen tai ihan ilman koppaa. Luulen, että paras vinkki vaunuvalinnassa mulla muille annettavaksi on se, että ostaa vaan sellaset, jotka tuntuu omilta ja sopii rahapussille. Kyllä niiden kanssa lopulta varmasti hyvin pärjää, oli ne mitkä tahansa. Ehkä olisi hyvä, jos myös varaosia on saatavilla helposti lähistöltä. Ominaisuuksia on niin miljoonasti erilaisia, että niiden vertailuun voi käyttää loputtomasti aikaa ja sitten valinta käy aina vain vaikeammaksi. Mutta mulle tämä koko operaatio taisi lopulta olla vain mukavaa kesälomapuuhaa ;) Menipä muutama päivä mukavasti kaupoissa ja netissä vanuvertailuja tehdessä, vaikka mies on vielä ollut töissä.

Sokereista vielä. Nyt mittailen kotona ekaa päivää verensokeria, ja näyttäisi toistaiseksi pysyvän ihan normaaleissa lukemissa. Toivottavasti näin on jatkossakin. Ilmeisesti kuitenkin 8 viikkoa pitää vähintään kerran viikossa mittailla. No, eipä se niin paha ole, laite on varsin helppokäyttöinen. Siiluran hedelmälinja taitaisi olla mullekin hyväksi. :p

Novelle, minkä malliset vaunut te ostitte? Oon ajatellut Ceroxia tai sitten kiinnostaisi nuo uudet crescentit. Olivat saaneet Ruotsissa vertailussa todella hyvät arvostelut ja minbebis.se palstalla niitä kehuttiin. Kukaan näillä palstoilla ei niistä tunnu tietävän :o Vissiin ovat nyt vasta tulleet Suomen markkinoille.

Sokeria välttelen sillä tavalla, että pilkoin porkkana- ja kurkkutikkuja kippoon. Niitä vetelen sitten, kun tuntuu olevan nälkä. Mulla on pikemminkin ongelmana se, että en syö tarpeeksi. Kymmenessä viikossa oli tullut 100g lisää. Toivottavasti on normaalia näillä viikoilla (13+5)...

sasha, ostin smart duo-yhdistelmät, jotka ovat enemmän perinteiset vaunut kuin rattaat ja siten isokokoisemmat. Ceorxithan on rattaat, jotka kyllä saa kantokopalla täydennettyä vaunukäyttöön. Ceroxia ja City crossia kantokopalla myös harkitsin vaihtoehtoisesti, mutta päädyin tosiaan sitten perinteisiin vaunuihin. Näistä Smart duoista saa puolestaan rattaat myös vaihtamalla ratasosan vaunukopan tilalle. Kaupoissa kierrellessä ei tullut vastaan Crescentejä, taitaa siis olla ihan uusi malli.Ceroxit on varmasti hyvä vaihtoehto. Niissähän on se mm. se heittoaisa ja ovat kevyet alumiinirunkoiset. Tämä mun valinta on varmastikin painavampi, ei niin kätevästi autoon menevä ja renkaat on pumpattavat, kun Cerox- ja city cross-rattaissa on puhkeamattomat ilmakennot. Kannattaa huomioida rattaita+ koppaa ostaessa, että verrattuna Emmaljungan yhdistelmävaunuihin, rattaat täytyy kopan lisäksi varustaa jalkapeitteellä. Jos siis hintoja haluaa vertailla, on laskettava koko tuo paketti erillisinä osina, kun taas Duo Edge, Classic ja smart-yhdistelmiin kuuluu kaikki tarvittava valmiina pakettina.

Painonnousua ei mullakaan ole ollut mitenkään ihmeesti, yhteensä n. 5,5 kg tähän saakka. Aluksi sitä tuli tosi maltillisesti, ja nyt vasta viikon 20 jälkeen alkanut tulla 300-500g/viikko. Ei siis huolta, vaikkei alkuun nousisi juuri yhtään. Toisillahan voi paino laskeakin aluksi pahoinvoinnin takia. Kyllä sitä ehtii vielä kertyä loppua kohden ihan mainiosti.

Hyvin mulla näyttää sokeriarvot pysyvän kurissa normaalilla syömisellä. Kahden päivän mittailun perusteella kaikki on olleet sallituissa rajoissa. Hyvä niin.

Novelle 28+0

Kiitos Novelle! Enpäs ol ajatellut vaunuasiaa noin... Pitää tosiaan olla hyvin tarkkana vaunuostoksissa. Nopeasti tulee kyllä hintaa, jos kaikki mahdolliset lisävarusteet pitää hankkia erikseen... Kiva, että sokerit pysyneet kurissa! =) Kivaa viikkoa meille kaikille odottajille!!! :flower:

Siilura, älä välitä turhaan mahan "arvostelijoista". Mulla puolestaan on mahan arvostelijat ja taputtelijat sanoneet raskauden alussa ja vielä loppupuolellakin, että kaikilla muilla odottajilla on ollut paljon isompi maha ku mulla. Mua harmitti se aluksi tosi paljon (painoa on kyllä kertynyt enemmän kuin laki sallii, joten ajattelin että vauvamaha hukkuu muun lihomisen joukkoon... ;) ) Mutta kaikilla se maha tulee esille -niin kuin Hemulikin tossa aiemmin jo kirjoitti- niin erillä tavalla, ettei sitä kannata ajatella sen enempää.

Novelle ja Sasha, pakko kanssa liittyä vaunukeskusteluun. Meillä kävi ihan samoin kuin Novelle teillä, ettei kuunneltu kokeneempien ystävien neuvoja rattaista ja pehmeästä kantokopasta... Mietin ja vertailin vaunuja ekaks ihan hirveesti ja olihan niiden vertailu hankalaa. Kaikilla on aina omat hyvät puolensa. Päädyin Emmaljungien Duo Edgeen juuri kun siinä oli kaikki kaikki "samassa paketissa". Erikseen ostin vielä saman sarjan hoitolaukun ja duopussin. Pyörät sai valita, ottaako ilmakennot vai ilmakumirenkaat, päädyin ottamaan ilmakennot. Ostoksen jälkeen en ole enää vaivannut päätäni, oliko hyvä vai huono ratkaisu, käytössähän se sitten tulee ilmi. :) Hintaa mun mielestä niistä kyllä kiskotaan ihan hirmuiset summat. Olisin itse ehkä päätynyt ostamaan käytetyt vaunut, mutta mies halusi uudet... ;) Olihan se loppujen lopuksi kyllä ihanaa, kun sai ne uudet vaunut kotiin hypisteltäväksi...

ON: Tämän viikon perjantaina menen jälleen tyksiin, jossa käydään läpi suunnitellun sektion kulku. Sektioaikakin on jo päätetty (tapahtuu rv 39+3, jos ei siihen jostain syystä tule muutoksia). Huomenna on vielä aika neuvolaan. Nyt alkaa kyllä jänskättämään ihan eri tavalla kuin ennen.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

coke 38+0

Moikka taas kaikille! Nyt on reissut tehtynä ja arkeen palattu!

Kylläpäs täällä onki ollu paljon tapahtumia. Kvartti onneksi sielä teillä on kaikki hyvin ja sydän sykkii =) ! Se vuotohan tosiaan saattaa olla vain jotain ärsytystä, mutta varmasti se pysäytti kuin seinään!
Coke olipa hyvä että tosiaan pidit puoles tuossa kääntymisasiassa! Kyllä varmasti näin ensikertalaisena on vaikee mennä lääkärille sanomaan vastaan! Mutta äitihän sen tietää loppujen lopuksi. Ajatella että sie tiedät jo sen eräpäivän =) ! Ja kuin pian se onki jo!

Hazel: Onnittelut vielä täälläkin puolella :heart: ! Lisäsin sinut jo tuonne etusivulle, tervetuloa syksyllä sitten aktiivisemmin keskusteluihin =) .

Novelle: Toivottavasti sinulla noi sokerit pysyy kurissa. Itse nyt jännäilen mitä seuraavaksi kun viikon mittailujen aikana ne huiteli aivan jossain taivaissa välillä. Huomasin että jos perunaa syö niin sokerit pompsahti jonnekki aivan uskomattomiin lukemiin. Kumpi nyt sitte on parempi syödä sitä vai ei, pitää kysyä tänään neuvolasta kun soittelen sinne.

Päästiin yllättämään miehen kanssa kaikki ja minun siviilisääty sukunimineen vaihtui tuossa viime viikolla =) . Oli aivan ihana pieni lyhyt tilaisuus maistraatissa kahden todistajan läsnä ollessa. Tuomari(?) puhui tosi kauniisti perheestä ja avioliitosta.

Saatiin myös vaunut nyt hommattua. Päädyttyyn Brion combi rattaisiin. Vaihtoehtona oli myös nuo emaljungan duo edget, mutta jostain syystä ne Briot sitte sopi paremmin itelle käteen. Tänään aletaan tuota vauvan huonetta remonttaamaan lopulliseen kuntoon. Aivan päästä tässä on jo pyörällä kun tuntuu että menee asiat niin vauhdilla nyt eteen päin.

Siilura: Elä sinä välitä noista maha puheista! Kaikilla se tosiaan kasvaa ihan erilailla ja riippuu ihan ihmisistä miten sen näkevät. Työkaverit tuumasivat minulle kun näkivät että eihän sulla ole mahaa ollenkaan, mutta taas sitten ystävät ja perhe pitää sitä isona eli varmaan on kyse siitä mitä on ite joskus kantanu tai läheinen =) .

Nanna + poju 29+6 (huomenna on iso poksahdus :o )

Nannalle paljon onnea avioitumisesta! (Olisko se ollut maistraatin henkikirjottaja tms. joka teidät vihki. Mut eihän sillä ole mitään väliä.) Mietin muuten itsekin Brion combeja tai Happy-rattaita lisäkopalla hyvänä vaihtoehtona. Niissä taitaa olla aika sama se hoitokorkeuskin kuin tässä mun valinnassa. Tykkäsin sitten oikeastaan vaan Emmaljungan tarjousväreistä enemmän. Pienet asiat näissä lopulta ratkaisee :)

Coke, huh kun sulla tuleekin jo aika pian tuo sektioaika! Niin se vaan aika rientää ja viikot vierii. Ja vaunuista vielä...ahaa, siis ne renkaat voikin vielä vaihtaa...Mulle ilmeisesti kävi sitten niin, että tarjouspakettiin ei ollut saatavilla ilmakennorenkaita. Ymmärsin vaan jotenkin myyjän puheista, ettei niitä ole edes vaihdettavissa, mutta hyvä tietää, että ne voikin vaihtaa puhkeamattomiin, jos alkaa siltä tuntua. Katsotaan, miten usein puhkeavat ja alkaako pumppaaminen ärsyttää. Mulla tuli myös tuo duopussi ja hoitolaukku vielä samaan hintaan mukaan. Eiköhän paketilla pärjää.

Nytköhän huomenna alkaisi ne kesäkelit vihdoin B) Jo olis aikakin. Vaikka hyvin on menny loma tähänkin asti, kaikenlaista puuhaa on riittäny niin sisällä kuin ulkona. Mutta voisi sitä silti vähän vielä auringossa loikoilusta nautiskella.

Paljon onnea Nannalle!! :heart:

Ja onnea myös kaikille onnistuneita vaunukauppoja tehneille :)

Täällä mennään lähes yhtä väsyneenä kuin ennenkin, ei meinaa töiden jälkeen jaksaa oikein mitään muuta kun maata sohvassa tai nukkua. No, ei tää varmaan enää kovin montaa viikkoa kestä. Yrjötystä ei onneksi oo taas aikoihin ollut.

Vuotoa ei ole onneksi näkynyt, pari kertaa on tullut aavistus kellertävää tavaraa, mutta se näyttää vaan kuivuneelle valkkarille. Jota siis edelleen tulee ihan tajuttomasti :x

Dopplerilla ollaan kuunneltu noin joka toinen päivä ja kyllä sillä se vaimea tasainen pumputus kuuluu :heart: Mahakin näyttäisi siltä kun se meinaisi kohta alkaa kasvaa, häpyluun päälle on ilmestynyt "turpea" kohta :D Vielä vajaa viikko np-ultraan, jänskää.

Ja vielä kolme ja puoli viikkoa lomaan, uuh. Ei jaksaisi millään enää töissä!! Vaikka kiva paikka onkin. Varsinkin, kun koulu alkaa heti viikon loman jälkeen. Eli se tästä kesästä... Tosin oon ollut niin sairaan väsynyt, että ohi olisi mennyt varmaan muutenkin.

Mukavaa viikkoa kaikille ja kärsivällisyyttä loppumetreillä menijöille!

KÖ & Pikku Bangkok 11+0

Ohhoh, oltiimpas tiputtu alas.

Mä kukun täällä hereillä, en varmaan aikoihin oo ollut näin myöhään ylhäällä. Odottelen miestä reissusta kotiin niin "pakko" valvoa. Toivottavasti saan aamulla nukuttua enkä taas herää seiskalta...

Mulla alkoi eilen taas tulla sitä ruskeeta valkkaria... Ja jatkuu näköjään tänään. Tosi vähän sitä onneksi tulee, ei kunnolla ehdi edes pikkarinsuojaan, vessassa käydessä vaan tulee paperiin. Ja sydänäänet on kuuluneet aina kun oon kuunnellut, että en kyllä tiedä mistä kummasta tollanen johtuu. Ei oo kivaa. Maanantaina on se np-ultra, jännittää aikalailla. Toivon kovasti, että vuodon syy selviäisi siellä. Ja että olisi jotain ihan vaaratonta vaan.

Jotenkin oon kuitenkin luottavaisin mielin, koska ajattelen, että jos siellä joku paikka olisi auki niin kyllä sieltä ihan verta tulisi. Ja jos sydänäänet sekä istukan pauhanta kuuluu, niin luulisi että vauvakin olisi ihan kunnossa. Silti on vähän rasittavaa tollanen vuotelu.

Sori, nyt tuli vaan omaa napaa. Mutta eipä täällä ollut paljon kommentoitavaakaan :)

KÖ & LB 11+3

Kvartti, hyvältä kaikki vaikuttaa, kun saat sydänäänetkin hyvin kuuluviin. Monella on vaaratonta pientä vuotoa alkuraskaudessa. Toivottavasti se nyt kuitenkin loppuisi pian. Hyvä kun pääset pian ultraan katselemaan pikkuista, niin varmasti mieli rauhottuu. Ihan kohtahan sullakin on jo ne maagiset 12 viikkoa täynnä. Rennosti vaan ja hyvillä mielin masua kasvattamaan :)

Tänne ei mitään uutta ihmeellistä omaan napaan. Kesäiset lämpötilat ei ilmeisesti sovi mun sokeriaineenvaihdunnalle, koska eilen ekaa kertaa mittasin lounaan jälkeen liian korkean arvon. Ja illallakin oli aika korkealla, vaikkakin sallituissa lukemissa. Toivottavasti olisi vain jotain väliaikaista heittelyä ja tosiaan kuumuudesta johtuvaa. Mitään muuta eroa en keksi aiempiin mittauspäiviin. Nanna, toivottavasti sullakin asettuisi sokerit ruokavaliolla ja leseillä. Ja liikunta auttaa myös, olen huomannut, jos vaan jaksaa ja pystyy. Yritän välillä itse pyöräillä ja kävellä kotitöiden lisäksi. Meinaa vaan mm. pyöräily ikävästi kiristellä alavatsassa.

Novelle 28+6

Yhteistyössä