Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Novelle78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Piki!

Salmari: meillä kunta tarjoaa vain yhden ultran, joten olen käynyt kolme kertaa ultrassa raskauden aikana omalla rahalla. Kohdunulkoisen raskauden takia kävin heti plussan tultua ultrassa, jossa todettiin, että kaveri on oikeassa kohdassa. Silloin ei vielä näkynyt sykettä, joten pari viikkoa myöhemmin kävin varhaisultrassa. Sitten käytiin vielä rakenneultrassa. Kukin ultra lääkärinpalkkioineen on maksanut terveystalossa n. 130 euroa (tästä jo kela vähennetty). Yhtään en kadu rahanmenoa, kaikki varmuus, minkä saa, auttaa hillitsemään menettämisen pelkoa. Mielestäni ultrakustannukset on pieni raha siitä tunteesta, minkä niistä saa!

Ja pahoinvoinnista: Mulla auttoi tuoreiden vihannesten syönti (esim. mansikat), mutta eihän mulla ihan hirveetä pahoinvointia ollutkaan. Väsymys oli pahempi. Kannattaa syödä pitkin päivää jotain pientä, niin pysyy hyvä olo...

Tänään reissusta kotiin! Jatketaan suoraan matkaa anoppilaan, joten omaan sänkyyn pääsee vasta sunnuntaina. Kuitenkin ollut tosi mukava viikko ja olen ottanut rauhallisesti ja lukenut kolme romaaniakin iltaisin :) Ja suklaata on tullut popsittua, olen täällä Jyväskylän seudulla ja pakko oli Pandan myymälässä käydä hakemassa tonttupatukoita. Vauvakin tykkäs polskimisesta päätellen!

Uusi viikko taas alkoi, nyt 26 + 0 :) Ihanaa, kun tietää, että vauveli kasvaa hurjaa vauhtia!

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta :flower:

Olen ollut vähän laiska kirjoittelemaan viime aikoina, mutta nyt taas täytyy ryhdistäytyä :snotty:

Mikäs tilanne Novellella on, pian alkaa päivät paukkumaan? Joko alkaa olla merkkejä pikkuisen syntymästä?

Kvartti
: mulla tulee rinnoista sellaista kirkasta nestettä ihan pikkuisen, jonka siis luulisin olevan jotain harjoittelua tulevaa varten. Varsinaisesti sitä ei tule esim liiveihin asti, mutta esim lämpimän suihkun aikana huomaan joskus.

Onnittelut Sashalle harjoitteluiden päättymisestä ja tsemppiä vielä gradun tekoon! Toivottavasti vointi pysyy hyvänä!

Varhaisultrassa kävin jossain 7+3 rviikolla ja oli kyllä ehdottomasti maksunsa arvoinen käynti! Siinä kuitenkin näki, et kaikki on lähtenyt oikein käyntiin, eikä tarvinnut jännäillä esim kohdunulkopuolista tms. Kuitenkin siinä alussa tuonne viikolle 12 asti odottelu on aika hermojaraastavaa. Tai ainakin mulla olis ollu, kun mun täytyy saada kaikki tietää hetihetiheti!! :ashamed:

Täällä ollaan taas saikulla. Johan mä viikon olinkin tuossa välissä jo töissä... No, onneksi työterveyslääkäri otti tilanteeni tosi hyvin (töissä haisee viemärille TOSI voimakkaasti, joka aiheuttaa päänsärkyä ja pahoinvointia ja muutenkin huonoa oloa) ja saan olla nyt kotona tän viikon lopun ja koko ens viikon. Ja olo onkin ihan kohtalainen, näin kun kotona saa olla. Vielä kun sais selän kuntoon ja vatsan vihlomiset kuriin, niin tässähän olisi elämänsä kunnossa :D Onneksi vauvalla tuntuu olevan kaikki kunnossa ja kovasti hän potkii ja möyrii masussa :heart: Tänä aamuna katselin sängyssä paljasta mahaani ja oikein ulos asti näkyi se möyrintä ja parit potkut. Tehtiin vauvan kanssa diili, että hänen pitää potkasta isiä kunnolla korvaan, kun isi ei ole vielä potkuja tuntenut :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti saadaan auringonpaistetta edes vähän!

Niisku ja mötkis 22+0 (ja taas viikot paukkuu, hirmuista vauhtia mennään! )

Kävin neuvolassa =)

Oli odotetusti tosi mukava neuvolantäti. Pissanäyte pitää viedä myöhemmin, kun en saanu aamulle aikaa. Rv:t kuulemma nyt tasan 5 ja LA 12.6.09, muuttunee tosin myöhemmäksi ultrassa. Ison kasan sain luettavaa mukaan ja seuraava neuvola olis kuuden viikon päästä, jolloin katsotaan saadaanko sydänäänet
kuulumaan :heart:

Siitä viikko niin olis eka ultra ja muut testit. Täti otti hyvin myös tulevan isän huomioon, vaikka hän ei ollut edes paikalla. Pitää kuulemma varata oikein erikseen aika, jolloin mennään
molemmat =)

Niisku, eipä täältä mitään erityistä raportoitavaa. Ei tule sen kummempia supistuksia kuin tähänkään saakka. Pientä vatsan kovettumista siis vain pitkin päivää, mutta sitä nyt on ollut jo viikkokausia.
Kurja, että joudut saikulla jatkamaan. Käykö jo aika kovin pitkäksi? Vai jaksatko kuitenkin hyvin puuhailla kaikkea kotosalla, kun tarvittaessa pääsee aina lepäämään?

Salmari, kannattaa ainakin jotain yrittää syödä myös aamulla, vaikka huono olo oliskin. Muuten voi mennä vaan pahemmaksi. Jotain mehua, hedelmää, jugurttia tms. raikasta ja helposti alaspainuvaa, mitä sitten yhtään vaan sun tekee mieli, että saat vähän verensokeria nousemaan. Toivottavasti pysyy kuitenkin kohtuullisena sun pahoinvointi. Ja kyllä se siitä ohi menee!

Jännäilen täällä vaan, vieläkö kaveri innostuisi kääntymään. Eilen illalla nukkumaan mennessä olin jo varma, että nyt siellä jotain uutta asentoa venkoillaan. Siinähän se koko yö menikin samalla aika pilalle, kun vähän väliä tunnustelin mahaa ja ravasin vessassa ym. En tiedä sitten, jotenkin erilaiselta vauvan asento nyt tuntuu, mutta en mene ollenkaan vannomaan, miten päin tuo on. Voipi olla toiveajattelua, että olis kääntynyt tai edes yrittänyt käännöstä. Varmaan vaan stressaan ja kuvittelen omiani :/ No, kävin sitten tänään aikani kuluksi ja piristyksekseni Tuurissa Keskisellä shoppailemassa (n. 80 km ajomatka meiltä). Vauvatavaraa tarttui mukaan: pinnasängyn patja, pikkuinen myssy, tuttipullo ja mitähän muuta.. Paluumatkalla alkoi alavatsaa vihloa ikävästi, ilmeisesti veri ei kierrä oikein hyvin, jos liian kauan autossa istuu. Muuten meni oikein kivasti!

Novelle 39+5

Novelle, toivotaan, että vauva vielä kääntyisi! Luulisi kyllä että sen huomaisi sitten jos kääntyy.. :)

Ai että, mä kurkkasin Nannan profiiliin niin on kyllä niin söötti paketti siellä! :heart:

Täällä on kaupungilla käyty ja Hulluilta Päiviltä tarttui mukaan vauvanvaatteita. Ollaan tällä viikolla nyt ostettu vaikka mitä, pitää tahtia vähän himmata nyt tai vauva ei ehdi edes käyttää kaikkia vaatteita ennenkuin jää pieniksi :D

Illaksi ollaan menossa baariin, saa nähdä jaksanko olla kuinka kauan. Mennään sellaisten kavereiden kanssa kyllä, jotka tykkää myös pelailla lautapelejä, että jos on jotain muutakin tekemistä kun se kaljan kittaamisen katselu niin eiköhän siellä viihdy.

Mukavaa iltaa kaikille!
KÖ 22+4

Huomenta kaikille :) Täällä jo kökitään ylhäällä, vaikka nukkua olis voinu vaikka kuinka pitkään. No, eipä voi mitää... Toivottavasti Novellen pikkuinen on kääntynyt suotuisaan asentoon. Sulla paukkuukin kohta viikot =)

On jännä huomata millaisiin juttuihin toukka reagoi nykyään. Pelästyy kyllä kovia ääniä, mutta pianon soittoon se on vissiin jo tottunut. Ei toukka enää potki niin ankarasti, kun alan musisoida. Pitäis varmaan ruveta soittelemaan jotain vauvamusaa, vaikka tuutulauluja, että muksu rentoutuu niihin sitten synnyttyään.

Sasha:
Me ollaan kans pohdittu tätä musiikkiasiaa, kun ei oikein välitetä Kengurumeininki -tms. tyyppisestä lastenmusiikista. Tuutulauluja vois tietty koittaa mut mut... Kuunnellaan aika raskasta musiikkia (Iron Maiden, Kotiteollisuus, Viikate, Maj Karma jne.) ja olen kuunnellut samalla volyymillä myös raskauden aikana. Sitä musiikkia muksu joutuu kuitenkin kuulemaan ulkomaailmassakin, joten on ihan hyvä, jos ei saa sätkyä sitten, kun jotain kuunnellaan kotona. Ei kaveri ole tuntunut hirveesti häiriintyvän toistaiseksi musiikista :) Muuten otuksen liikkuminen on hauskaa, ruokailun jälkeen voi aina odottaa aktiivisempaa möyrintää :)

Moikka vähästä aikaa taas =) !

Mikäs on Novellen tila tällä hetkellä??

Memmu ja Sasha: Me kuunnellaan myös miehen kanssa raskaampaa musiikkia ja siihen tuo meidän vauvakin on näköjään tottunu =) . Soitettiin ihan vasiten vauvalle mm. Paranoidia kun oli vatsassa ja nyt näyttää että rauhottuu sen tahtiin :D . Meillä on täällä rokkijätkä :D... Yhtä tuutulaulua huvikseni ittekseni hyräilin raskausaikana jonku verran ja se näyttää myös poikaa rauhottavan, eli taitaa noissa jutuissa olla perää... Myös koiran haukkumiset näytti olevan pojalle tuttuja kun ei ole kertaakaan niitäkään hätkähtäny =) .

Meillä on ollu tämä vkl melkosta jännitystä. Poju alkoi oksentelemaan torstaina ja perjantaina päädyttiinki sitten sairaalaan tarkkailuun. Tänään kotiuduttiin vihdoin. Onneks kaikki on hyvin kuitenki.Ilmeisesti joku flunssapöpö yritti iskeä, mutta ainaki nyt näyttäis mennen ohi. Pitää ens viikolla käydä kattelemassa vielä teidän kuulumisia tarkemmin kun mieski palaa töihin niin on taas aikaa :D .
Nanna +poju 20vrk

Tänään on SE päivä, jota on odotettu kuukausikaupalla! Jep, poksahti 40+0! Odottelin josko yöllä alkaisi jotain tapahtua, mutta ei...Itse nimittäin olen syntynyt kiltisti ja täsmällisesti juuri laskettuna päivänä. Mutta jos tämä tulokas onkin tullut isäänsä..siinä tapauksessa on varmasti tosi huono arvioimaan aikatauluja noin tarkasti :D Ei auta kuin odotella.

Musiikista: Suunnittelin kovasti minäkin alkuraskaudesta, että sitten myöhemmin alan soittaa mahalle jotain musaa, mistä itsekin tykätään. Mutta huomaanpa, että tuo asia on jäänyt. Kuuntelen lähinnä vain autossa musiikkia, ja silloinkin radiota, joten aika sekalaiseen tavaraan on saanut tottua. Rockista meilläkin tykätään. Toivottavasti olisi pikkuinen sitten sen oikean rytmin edes oppinut, että voi toivoa jotain rauhottavaa vaikutusta olevan tarpeen tullen rockilla.

Nanna, onneksi taisi olla vain ihan tavalliseta ohimenevää flunssaa pojulla. Taitaahan noita tulla ja mennä, mutta eka sairastaminen on varmasti aina jännittävin ja stressaavakin kokemus pienen ihmisen kanssa. Kaverilla kävi niin, että olivat koko perhe flunssassa juuri kun tuli lähtö synnyttämään. Niinhän se uusi perheenjäsenkin sitten sai heti alkuunsa nuhan. Hyvin he siitä selvisivät, vaikka varmasti aika kamalaa, kun eihän sellainen pikkuinen osaa ollenkaan niistää eikä hengittää suun kautta.

Onnea Nanna ja tsemppiä kaikille, jotka odottavat jo synnytykseen pääsyä. Minulla on vierähtänyt yhtäkkiä pari viikkoa pitkien työpäivien takia niin, etten ole ehtinyt palstalle ollenkaan :( Onneksi nyt rauhoittuu, joten lupaan ainakin lukea ahkerammin kuulumisia.

Meilläkin oli rakenneultra jo pari viikkoa sitten ja siellähän se tyttönen pyöriskeli. Oli kyllä mukavaa nähdä. Töissäkin olen jo julkistanut asian ja kyllä se jännittikin, mutta kaikki hyvin lopulta. Parin viikon aikana olen myös alkanut tuntea potkuja(?). Minusta ne tuntuu vähän kuin kupla puhkeaisi. Mieskin tuntee ne, kun painaa posken mahaa vasten :D

Hazel, mä oon ostanut HooÄmmästä suurimman osan. Tai siis kahdet housut (sammarit ja khakin väriset suorat) ja yhden neuleen. Farkut ostin viime raskautta varten Kampissa olevasta Bebesistä, ihan *elvetin kalliit oli ja nyt jo repeilee kangas. Muuten oon käyttänyt ihan perusvaatteita, H&M:stä ostin myös sellaiset masutuubit niin niillä pärjää aika pitkälle paitojen kanssa. Ja ainiin ostinhan mä sieltä viime viikolla verkkaritkin kotihousuiksi kun vanhoissa yläresori painaa. Hyvät on!

Musta toi H&M:n laatu on ollut ihan riittävää, ei kai noita tarvi ikuisuutta käyttää. Ja hintakin on aika alhainen (housut oli 29,90 kummatkin) niin voi ostaa vaikka kahdet housut yksien sijaan. Bebesin farkut maksoi muistaakseni 119e eli oikeesti ihan liikaa...

Pitänee mennä sinne H&M:iin huomenna. Tutkailin noita verkkokauppoja, mutta kaikki tuntui olevan tosiaan sairaan kalliita. Ainakin noin Bebesin vaatteet. Melkein kaikki housut kiristää vähän, vaikka mun maha onkin tosi pieni vielä.

Hyviä huomioita musa-asioissa! Onhan siis järkevää soitella omaa itseä kiinnostavaa musaa, kun muksu sitä sitten kuunteleekin :) Ja Nannalle kiitos tuosta koirajutusta, että poika ei säiky ollenkaan koiran räksytystä. Pitää siis totuttaa mahan ulkopuolisiin ääniin hyvissä ajoin :laugh:

Hazel, vaatteet olen ostanut H&M:sta ja sitten Mamaliciousin vaatteita on myös. Uutena ei ole ostanut paljonkaan, vaan kirppikseltä. Hyvä ostos oli H&M:lta masutuubit. Sai jatkopalan vanhoille vaatteille :) Väreinä oli silloin musta ja valkoinen. Ja voihan niitä värjätä, jos perusvalkoinen on huono.

Novelle: voi kun pikkuinen vielä kääntyisi... Jos ei käänny, niin millainen teidän suunnitelma on eli onko edessä sektio vai tuleeko silti alatien kautta? (varmaan olet kertonutkin, mutta mulla on nyt viimeisten viikkojen aikana muisti heikentynyt ja ei vaan mikään tieto pysy pään sisällä :/ ) Jännittää kovasti sun puolesta!! Mä olen oikein tyytyväinen kun saan olla kotona eikä tarvitse olla tällä hetkellä töissä siellä pa¤#¤n hajussa. Kotona voi pikkaisen puuhastella ja levätä sopivassa suhteessa, joten ihan ok olo on. Perjantaina tosin meni pikkupuuhastelut hieman överiksi ja seurauksena sellaiset selkäsäryt että kävelystä tai seisomisesta ei tullut mitään, paitsi nyt ehkä tukea ottaen ja jalkaa perässä raahaten jos ihan pakko oli liikkua. Mutta kyllä sen kestää, kun tietää mistä johtuu :heart:

Hazel: äippävaatteita olen minäkin ostellut hennesiltä, siellä tosiaan sellaisia kohtuuhintaisia ne vaatteet tuohon tarkoitukseen. Harmi kun Lindex ja KappAhl ovat vetäneet myynnistä pois mammavaatteet! Esim tääl meidän kylässä kun ei ole hennesiä, niin ei niitä oikein saa mistään kun nuo jokapaikasta löytyvät ketjut eivät äitiysvaatteita myy. Vielä vajaa pari vuotta sitten ainakin myivät, kun oltiin kaverille silloin katsomassa vaatteita... Ja tosiaan saisihan noista erikoisliikkeistä rahalla ostettua, mutta hirmuisesti en viitsisi rahaa laittaa kiinni omiin vaatteisiin, kun ei niitä nyt niin kauaa sitten pidä.

Aurinkoista syysviikkoa kaikille :hug:

Niisku ja mötkis 22+3

Kiitos pahoinvoinnin taltuttamisvinkeistä. Ajattelin etsiä mehujäämuotit ja alkaa tehdä mehujäätä aina aamuksi :)

Mammavaatekeskustelu oli myös mielenkiintoista, pitääpä käydä H & M:llä ja Stockmannilla...

Huomasin että kesäkuun vauvoillekin olisi oma pino, mutta siellä on niin kovasti ruuhkaa. Tälläinen vähän hiljaisempi pino tuntuu mukavammalta. Jos on pari päivää poissa niin ei ole ehtinyt tulla sentään pariakymmentä uutta sivua kirjoituksia :D

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Tassu ja minitassu 6+6

Salmari: Minä en ole ilmoittautunut ainakaan ollenkaan tammivauvoihin, kun sinne tuntui tulevan tekstiä niin hurjaa tahtia... Mä oon tosi apaattinen tän palstailun kans, enkä jaksa aina kommentoida kaikkee, niin tää on ainakin riittänyt mulle :) Ja sit iso asia on se, et täällä kaikki muutkin on kolmen kympien kieppeillä ja vasta esikoista odottelemassa! En jaksa oikein innostua niiden jutuista, jotka esim. vertaa aiempia synnytyksiään... Täällä tuntuu olevan muilla samantyyppisiä ajatuksia kuin itsellä!

[/b]Vaatteista: Itse tilasin Lemonkidsiltä aivan mahtavat mammafarkut. Istuvat tosi hyvin ja mukavat jalassa! Vähän noi postimyynnit on hankalia, kun sit joutuu palautteleen, jos ei olekaan sopivia. Koitin paristakin kaupasta tilata suoria housuja ja lopulta luovuin toivosta. Suorat housut -nimikkeellä myytiin suurin piirtein jumppatirkoiden tasoisia housuja... Postikulut jää aika hurjiks, jos tilaa vaan pari vaatetta ja sit vielä palauttaa toisen... Ja muuten; äitiysuikkarin löysin lastentarviketukku.comista (mollavauva). Tosi sopuhintainen (19,90) ja vielä ihan fiksun näköinenkin!

Siiluralla on vauva ihan varmaan \0/ Mutta viralliset onnittelut vasta kun itse ilmoittaa =)

Ja lyön vaikka vetoa että Novellekin on lähtenyt, jos ei jo vauvan kanssa hänkin!!!

Tulkaa sitten kaikki kertomaan kuulumisianne myös tuonne vauvapuolelle!! Vointeja kaikille!!

HPM ja Jonsku 3kk

Ehei suinkaan ole päästy lähtemään!! Täällä vaan odotellaan edelleen :wave:
Tänään on sentään tuntunut, että supistukset tuntuu jo jotenkin hieman alempana. Ja kävellessäkin oli erilaista painontunnetta ihan alhaalla vatsalla, että jotain editystä siellä saattaa tapahtua.

Siilura sen sijaan varmastikin on jo vauvansa hakenut. Odotellaan kuulumisia siltä suunnalta.

Meillä oli tänään likavesiputki tukossa. Kivaa! Jouduin sit hälyttämään miehen kesken työpäivän kotiin putkihommiin, kun ei oikein kiva täällä ole olla koko päivää esim. käymättä vessassa. Siellä saakin vielä ravata tän ison vatsan kanssa aikas tiuhaan. Onneksi ukko pääsi aika nopeasti tulemaan ja homma hoitui parissa tunnissa. Kuulemma lähti oikein pulppuamaan ne p-vedet kun tukos aukes. Nää on näitä omakotiasumisen ihanuuksia...

Neuvolassakin kävin eilen. Siellä ei TH ollenkaan osannut edelleenkään tulkita, miten päin vauva on tällä hetkellä. Olisi väittänyt tuntevansa pepun ylhäällä, mutta niin on aiemminkin ollut tuntevinaan, ja väärinhän se on mennyt. Merkattiin sitten edellen perätarjonta neuvolakorttiin. Ainakin kylkeä pikkuinen on kääntänyt, selkä on eripuolella kuin ennen. Tai sitten onkin pyörähtänyt raivotarjontaan. Sehän selviää viimeistään synnytyksessä tai perjantaina äitipolin tarkkailukäynnillä.

Mäkin tilasin yhdet mustat housut Lemonkidsiltä, aika huonolaatuiset tosin hintaan nähden. Yhdet ihan lempparihousut ostin H&M:ltä ja yhdet Lindexin loppuunmyyntirekeistä (myivät kesällä kai sitten mammamallistoa pois). Paitaosaston kanssa olen selvinnyt lähinnä normaaleilla tunikoilla, kunhan ovat venyvää materiaalia.

Novelle 40+2

niisku, tosiaan et tainnut ehtiä mukaan viime viikon keskusteluun, kun tää meidän perätarjonta tuli ilmi. Ollaan päädytty alatiesynnytystä yrittään. Tiedostan, että se saattaa päättyä vaikka hätäsektioon, mutta yritän mahdollisimman luonnollisesti hoitaa homman, kunhan vaan nyt käynnistyisi synnytys itsestään. Perätilaa ei kai oikein käynnistelemään lähdetä.

Voi kumpa se vauva olisi nyt kuitenkin kääntynyt, vaikkei siitä ollutkaan takeita, Novelle! Olisi varmasti helpotus! Paljon asialle ei tosin voi tehdä, eli odotella vaan pitää. Ei kyllä enä kauaa :) Ootkohan muuten jo lähtenyt...?

Me oltiin tänään lääkärillä ton alavatsakivun vuoksi. Ei ole mitään tulehduksia, kohdunsuu on tiukasti kiinni ja normaalin pituinen, eikä mitään kystiakaan näkynyt. Eli on vaan tosiaan sellaista kohdun venymisestä johtuvaa kipua, hyvänlaatuista toiminnallista kipua, kuten lääkäri asian ilmaisi. Kaikki siis oli erinomaisesti! Ihanaa! Kipua pitää nyt vaan kestää, lääkäri arveli, ettei se enää kovin kauaa kestäisikään kun on nyt ollut jo sen 6 viikkoa... Että ei kuulemma tarvitse luultavasti helmikuulle asti odotella sen poistumista :)

Mulla on kuulemma sellainen lantio, että kohtu mahtuu sinne mainiosti, joten vatsakaan ei varmaan ihan heti kasva kovin isoksi. Veikkaili jo helppoa synnytystäkin... Vitsi se kyllä taisi olla.

Vauvaakin vähän ultralla vilkaisi ja siellä se virkeästi liikkui pää alaspäin :heart: Painoarvio oli 566g ja syke 150 paikkeilla. Mitat vastasivat viikkoja, reisi on pikkasen edellä muita mittoja. Jalkovälissä vilkkui kaksi riisinjyvää joita häpyhuuliksikin kutsutaan :D Eli rakenteen tyttöveikkaus varmistui, siitä on nyt kuvakin todisteena. Lääkäri oli kyllä ihan huvittava, sanoi että syntymäpaino on 3500 ja 4000 g välillä ja tytöstä tulee aikuisena pitkä, noin 175 senttinen :D Saa nähdä sitten tulevaisuudessa, miten veikkaukset pitää paikkansa... (Ite oon muuten 174 ja tuleva isukki 189, eli tuskimpa meidän jälkikasvusta ihan lyhyttäkään tulee..)

Sori nyt tuli pitkä sepustus vain omaa napaa! Lupaan taas kommentoida ensi kerralla, nyt meen laittamaan korvapuustit uuniin ja sitten herkutellaan typykän kunniaksi :heart:

KÖ ja Neiti B 23+1

On tämä alku kyllä aikamoista myllerrystä :D Jotenkin sitä alkaa tajuta että meikäläisestä on tulossa äiti-ihminen. Mutta tekeekö hormonit sen vai mikä mutta ei ole tällä hetkellä oikein avovaimo olo :o Tiedättekö mitä tarkoitan? ;) Läheisyyttä janoaa tosi paljon mutta petipuuhat on aika lailla EVVK, kun rintavarustuskin on niin arka että auts. Voi kauheeta, toivottavasti tämä menee ohi. Ehkä sitä alitajunnassa pelkää jotenkin satuttavansa vauvaa.

No olipas sekava kirjoitus, sekava on mun pääkin :D

-salmiakkitassu ja minitassu 7+1-

Yhteistyössä