Lähes joka aamu kouluun myöhässä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mietin vain, että jos pääsen kouluun 80km:n päähän ja koulu alkaisi lähes joka aamu klo:8 niin olisin linja-autolla kulkien myöhässä joka kerta. Eihän tuollainen mitenkään sovi. :snotty:

Mitähän hitto sitä keksiisi kun ei ole rahaa ostaa omaa autoa. :| Enkä muuta toiselle paikkakunnalle. :ashamed:

Onpa kurja tilanne! Meillä oli ainakin ihan ammattikoulussakin sääntö, että jos tulee myöhässä niin on turha kolkutella oven takana, häiritsee vaan ajoissa tulevia opiskelijoita..

Hommaat työpaikan ja lopetat sossun tukeman opiskeluelämäsi.
Niin eihän sinun kannata muuttaa, koska muun paikkakunnan sosiaalitoimisto ei opiskelijaa elättäisi.

ps. työtä pääsääntöisesti tekemällä saa rahaa autoon.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Hommaat työpaikan ja lopetat sossun tukeman opiskeluelämäsi.
Niin eihän sinun kannata muuttaa, koska muun paikkakunnan sosiaalitoimisto ei opiskelijaa elättäisi.

ps. työtä pääsääntöisesti tekemällä saa rahaa autoon.

Mä teen jo osa-aikaista työtä. Täällä ei pahemmin ole töitä tarjolla ja mielummin opiskelen kuin olen työtön. Syy miksi en muuta on se, että en halua muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja justinna:
Kuinka paljon olisit myöhässä?

En ihan varmaksi osaa sanoa, mutta ehkä 10-15 min. Riippuen siitä kuinka pääsisin koululle paikallisliikenteen avulla tai kuinka lähelle koulua pääsisin sillä autolla millä menisin sinne paikkakunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulis, että tuo on opettajan kanssa sovittava asia

kaikissa koulussa eivät jousta.
Ainaki siloin ku ite opiskelin amk:ssa niin poisaoloksi merkittiin jos myöhästyi 10 minuuttia, vaikka ei olisi kulkenut busseja.
Myös poissolo tuli jos piti lähteä esim klo 16.30 ja koulua oli 30 min. kauemmin.( piti hakea lapset päiväkodista ku se meni viideltä kiinni ja kahdella bussila oli kuljettava, ei olis mitenkään kerinnyt myöhemmin) :snotty:

Mulla olis muistikuva, et tunnit alkoi 8.15 kun kävin koulua. Mut eihän se mun muisti ole kovin hyvä ja voihan se vaihdella eri paikoissa. Ikävää kyllä tuo. Ja hurja matka! Totta myös se, että ei autoon siitä pelkkä raha millä ostaa, ku tarttee kaikkea muutakin. Hei voisit kysyä muutamien harmaiden (miks ei mustienkin) iloksi et jos sossu kustantais sulle auton :D uuden tietty turvallisuussyistä.

Ei vaan, juttelet opettajien kans et olisko maailmanloppu. Mä olin aina vähän myöhässä ku koulut alkoi ysiltä ja sain aina mennä myöhässä tunneille :) kuljin siis bussilla myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mietin vain, että jos pääsen kouluun 80km:n päähän ja koulu alkaisi lähes joka aamu klo:8 niin olisin linja-autolla kulkien myöhässä joka kerta. Eihän tuollainen mitenkään sovi. :snotty:

Mitähän hitto sitä keksiisi kun ei ole rahaa ostaa omaa autoa. :| Enkä muuta toiselle paikkakunnalle. :ashamed:

Meillä ammattikouluaikoina monikin myöhästyi juuri linja-autojen aikataulujen takia, eikä sitä pahalla katsottu. Ja nyt ammattikorkeassa sama homma.

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Mulla olis muistikuva, et tunnit alkoi 8.15 kun kävin koulua. Mut eihän se mun muisti ole kovin hyvä ja voihan se vaihdella eri paikoissa. Ikävää kyllä tuo. Ja hurja matka! Totta myös se, että ei autoon siitä pelkkä raha millä ostaa, ku tarttee kaikkea muutakin. Hei voisit kysyä muutamien harmaiden (miks ei mustienkin) iloksi et jos sossu kustantais sulle auton :D uuden tietty turvallisuussyistä.

Ei vaan, juttelet opettajien kans et olisko maailmanloppu. Mä olin aina vähän myöhässä ku koulut alkoi ysiltä ja sain aina mennä myöhässä tunneille :) kuljin siis bussilla myös.

Kyllä mä uskon, että kasilta alkaa koulu eikä vartin yli. Joo matkaa on toki, mutta on joillakin pidempiäkin. :whistle: :o

Yhteistyössä