Lahden Steinerkoulu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos et tunne aatetta steinerin takana, suosittelen tutustumaan:

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/antroposofia.html

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/synkretistiset-yhteisot/84-teosofia-ja-rudolf-steinerin-antroposofia?start=2

Tuossa toki vain pari esimerkkilinkkiä, lisää löytää varmasti netin pullollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en kysynyt aatetta steinerin takana, vaan millainen on Lahden Steinerkoulu ja sen opettajat :)

Olettavat heti, että henkilö haluaa lapsensa steinerkouluun, koska se tuntuu elitisti koululta tai parempiosaisten koululta, ilman että henkilö ei tiedä mikä steinerkoulu edes on.
Voikun itsekin olisin ollut steinerkoulussa

en kysynyt aatetta steinerin takana, vaan millainen on Lahden Steinerkoulu ja sen opettajat :)

Se on totta. Mulla on vaan sellainen tunne useista steinerkoulusta kiinnostuneista, ettei välttämättä ole tietoa siitä, mikä juttu sen steinerkoulun taustalla on.

Sori ot-huutelusta, jatkakaa.

No minkäs sortin kuulopuhetta? :)

Toisessa ketjussa kerroin, että tuttu perhe oli lähtenyt kuulemma opettajan vuoksi evakkoon, kun kaikki oli niin kauheaa. Muut lähteet, jotka siis ovat tekemisissä ko. koulun kanssa aktiivisesti, eivät olleet edes kuulleet mistään ongelmista.

Sama perhe on nyt palaamassa takaisin Lahteen ja samaan kouluun, eli tuskin asiat kovin pahasti vinksallaan voivat olla. :D

Kannattaa etsiä käsiinsä joko sellaisia perheitä, joiden lapset ovat nyt ko. koulussa tai entisiä oppilaita ja kysellä heidän kokemuksiaan. Ja mennä tutustumaan kouluun ja haistella ilmapiiriä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
No minkäs sortin kuulopuhetta? :)

Toisessa ketjussa kerroin, että tuttu perhe oli lähtenyt kuulemma opettajan vuoksi evakkoon, kun kaikki oli niin kauheaa. Muut lähteet, jotka siis ovat tekemisissä ko. koulun kanssa aktiivisesti, eivät olleet edes kuulleet mistään ongelmista.

Sama perhe on nyt palaamassa takaisin Lahteen ja samaan kouluun, eli tuskin asiat kovin pahasti vinksallaan voivat olla. :D

Kannattaa etsiä käsiinsä joko sellaisia perheitä, joiden lapset ovat nyt ko. koulussa tai entisiä oppilaita ja kysellä heidän kokemuksiaan. Ja mennä tutustumaan kouluun ja haistella ilmapiiriä.

minkähänlainen opettaja kyseessä..? nainen, mies... osaatko mitenkään selventää... hienovaraisesti ;)

minkähänlainen opettaja kyseessä..? nainen, mies... osaatko mitenkään selventää... hienovaraisesti ;)

Pakko myöntää, etten jaksanut edes kiinnostua. Oman tulkintani mukaan ongelma sijaitsee äiti-henkilön vasemman korvan oikealla puolella.

Kovin kiltti ihminen, mutta aika irti maailmasta.

olen itse ko. koulun äitejä ja todella tyytyväisä olemme viime vuoteen asti olleet. silloin opettajien keskenäiset ongelmat kylläkin rikkoivat muuten niin mukavan ilmapiirin. asiat lienevät paremmalla tolalla nyt. koulussa opiskellaan samoja asioita, kuin peruskoulussa, saksa ja englanti alkavet jo ekalta, kirjat tehdään itse, joten pelkää hauki-on-kala-ulkolukua koulssa ei juurikaan ole. suurena plussana pidän sitä, että niin vanhemmat kuin muidenkin luokkien oppilaat tulevat tutuiksi vuosien saatossa.
tervetuloa tutustumaan esin joulumyyjäisiin!
ps.lapseni osaavat kyllä laittaa isotkin kirjaimet paikoilleen ;)

Minunkin lapseni ovat siellä aloittamassa.. ja olisi kiva todella kuulla kokemuksia. Tietänen kyllä että koko koulumaailma on vain ihmisten maaila ja sekaan mahtuu monen moista myös niillä tavisluokilla. Omat lapseni haluan Staineriin sillä ovat kovin luovia joten saavat toteuttaa enemmän itseään.. ja onhan se kiva kun oppivat kehräämäänkin :)
Kaikkea huu-haa juttua olen kuullut, ja nyt reippaana kokeillaan itse että miten se menikään ;)
höh.. mullakaan ei tainnut mennä ihan putkeen tämä kirjoitus kieliopillisesti.. siitä viis.. toivottavasti lapsillani sitten joskun paremmin.. olen kuitenkin onnellinen sillä Suomessa me osaamme kyllä lukea ja kirjoittaa esim. moneen muuhun maahan verrattuna. Toista sitten onkin miten sisäistämme lukemamme :)
Hyvää joulunalus aikaa niin tavis koulun tallaajille kun stainerlaisillekkin !