Ok. Mut sunkaltaisillasi pomojen omaisuutena pitäisi muistaa pysyä perheettömänä! Tuommonen työ ei vain sovi jos on lapsia. Sietääkin olla huono omatunto mikäli elämässä ei voi muuta kuin juosta jonkun firman talutusnuorassa, perhe toisella sijalla.
Huoh. Ap:n mies on yrittäjyytensä luultavasti vaimonsa kanssa itse valinnut tai emäntä on tiennyt mihin kelkkaan lähti.
Meillä oli perheyritys ennen ja isäni oli todella paljon töissä jotta sai firman menestymään. Voi sitä rakkautta ja kunnioitusta mitä me lapset ja äitini isälleni antoi kun hän oli kanssamme, paras isä ikinä ja talous turvattu.
Ja isäni arvosti valtavasti puhdasta kotia, kotiäitinä ollutta äitiäni ja rakastaa edelleen koko sydämestään perhettään, ansaitusti eläkkeellä.
Yleensä henkilö joka tekee työmatkoja ja joutuu pitämään asiakkaille seuraa, ovat johtotasoa tai ylempiä toimihenkilöitä. Kun noita "lieveilmiöitä" ei oteta huomioon, on heidän työaikansa joustavaa, palkka hyvä, he saavat päivärahat, kulukorvauksia ja lisäksi sitten vaapapäiviä reissupäivistään ja edustuksistaan.
Itse kun teen reissuja, saan pitää sitten pidennettyjä viikonloppuja, etäpäiviä lasten kanssa jne. Ei pomoni edes oleta minun tekevän tuolloin satasella töitä vaan tietää että saatan vastata puhelimeen rannalta tai hiekkalaatikon reunalta. Korvaan siis kyllä perheelle menetetyn ajan.
Sitä en tiedä kuinka paljon siihen kiinnostaisi ainakaan miehen osalta panostaa jos työkuvioistani johtuen mies olisi naama norsun vitulla tai vaatisi viikon lomia itselleen siitä edestä.
Koska mieheni tukee minua työssäni, hän voi ansioidemme takia tosin lomailla vapaasti metsästys- ja kalastusreissuillaan, eikä rahakaan nouse niissä esteeksi.
Sitä paitsi, harvalla se ihan sitä 8-16 työpäivää on. On vuorotyöläisiä joilla on jatkuvasti yö- tai iltavuoroja. On kassatätejä jotka ovat töissä viikonloput ja rekkakuskeja jotka ajavat ympäri maata ja maailmaa monta päivää putkeen. Kukaan ei ikinä kyseenalaista heidän töiden laatua. He ovat aina hyviä isejä ja äitejä.
Mutta auta armias jos olet joku myyntitykki joka joutuu välillä (yleensä kausittain) reissaamaan, saatika järjestämään elämysmatkailua ja illanviettoja asiakkaille, niin paskahan sinä olet!