Lähden kostoreissulle kun mies tulee työreissulta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kostoreissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tarkoita. Ja oikeus se on mullakin joskus olla viikko ilman lasta. Ikinä en ole ollut yötä poissa kotoa.

On on, mutta älä sotke miehesi työtä siihen että sinä haluat joskus lomaa. Äläkä kosta sitä että miehesi joutuu lähtemään näille työreissuille.

Keskitä energiasi siihen että seuraavan kerran kun miehellä on lomaa niin hän jää lapsen kanssa ja sinä lähdet lomalle. Ilman kostoa, ilman draamaa teet sen selväksi miehelle.

Mutta ÄLÄ sotke miehen töitä teidän välisiin sotkuihin (mitkä olisi oikeasti pitänyt puhua selviksi jo ennen lapsen tuloa). Se on oikeasti viimeinen virhe minkä nainen voi tehdä...

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
On on, mutta älä sotke miehesi työtä siihen että sinä haluat joskus lomaa. Äläkä kosta sitä että miehesi joutuu lähtemään näille työreissuille.

Keskitä energiasi siihen että seuraavan kerran kun miehellä on lomaa niin hän jää lapsen kanssa ja sinä lähdet lomalle. Ilman kostoa, ilman draamaa teet sen selväksi miehelle.

Mutta ÄLÄ sotke miehen töitä teidän välisiin sotkuihin (mitkä olisi oikeasti pitänyt puhua selviksi jo ennen lapsen tuloa). Se on oikeasti viimeinen virhe minkä nainen voi tehdä...

No ei sillä yrittäjänä ikinä ole lomaa mutta voihan sekin viedä lapsen päiväkotiin ja tehdä lyhyempää päivää ja hoitaa yöt.

Toi on hyvä kysymys.

Meikäläinen kun reissaili just tommoisia viikon parin duunijuttuja, niin duunipäivä ikäänkuin oli päättyvinään suurinpiirtein 17-18
Jäi tunti aikaa kipaista majapaikalla vaihtamassa vetimet ja sit kollegoiden/asiakkaiden/yhteistyökumppanien kanssa illalliselle. Jolta toki olis voinu jäädä pois, jos henkilösuhteista ei piittais.

Jostain kumman syystä vaan niitäkin joutui toisinaan hoitamaan. Ei o ihan kerta eikä kaks, kun ilman reissuakin pomo on tullu sanomaan, et Asiankannattaja ei sit tänään lähdekään duunista kotiin, vaan vie firman asiakkaan illalliselle ja kattoo, että tämä pääsee yöksi hotelliinsa.

Ok. Mut sunkaltaisillasi pomojen omaisuutena pitäisi muistaa pysyä perheettömänä! Tuommonen työ ei vain sovi jos on lapsia. Sietääkin olla huono omatunto mikäli elämässä ei voi muuta kuin juosta jonkun firman talutusnuorassa, perhe toisella sijalla.

yrittäjä on määrännyt itsensä viikoksi kylpylään koulutukseen eikä voi tulla yöksi kotiin vaikka se olis ihan vieressä

ei taida lajitoverilla olla kaksiset kotiolot

Näin tarinoilla on Porvoossa tapana muuttua sitä mukaa kun tarina etenee.

Mutta jotenkin ymmärrän tarinan lajitoveriamme. Jos olisin hän, niin siinä omassa firmassa olis melko varmasti joka ilta ja viikonloppu edes jokunen klemmari taittelematta. Jos en laittaisi firmaa viikoksi kiinni ja lähtisi itte määräämääni TYKY- toimintaan.

Ok. Mut sunkaltaisillasi pomojen omaisuutena pitäisi muistaa pysyä perheettömänä! Tuommonen työ ei vain sovi jos on lapsia. Sietääkin olla huono omatunto mikäli elämässä ei voi muuta kuin juosta jonkun firman talutusnuorassa, perhe toisella sijalla.

Mun isäni teki aikanaan tälläistä työtä. Ja muistan että vaikka olikin paljon pois niin oli kotona ollessaan maailman paras isi jota en olisi vaihtanut mihinkään.

Mun mies on ollut vuoden reissuja kerrallaan töissä. Ja tiedän että mun lapset ajattelevat samoin kun minä aikanaan. Puhumattakaan siitä kuinka paljon minä arvostan miestäni.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
:laugh:

just joo. Onko kaikille maailman lapsille ja pikkuvaimoille syytä näyttää mallia jossa molemmat vanhemmat ovat kokoajan kotona? Miksei ole OK, että perheellinen on esim. lentokapteeni jonka työtä on melko vaikeaa hoitaa kotoa käsin. Moni lapsi voisi olla ylpeä vanhemmastaan joka tekee erilaista työtä.

Sun kaltaisten pikkusieluisten ahdistujien kannattaisi muurata värkki umpeen ettei nuo ominaisuudet vaan leviä!

Jos koko ihmisen evoluution aikana naisilla olisi ollut samanlainen asenne kuin nykypäivän palstamammoilla että perhe ja sen kanssa läsnäolon pitää aina olla miehellä etusijalla ja kaiken muun tulee jäädä taka-alalle niin koko ihmiskunta olisi lakannut olemasta jo hyvin kauan sitten.

Tuo nyt sillä lailla pakollinen koulutus jos meinaa tuon alan yrittäjänä jatkaa mutta kotiin voisi kyllä tulla.

Noo, nuo kustannukset tulevat kyllä verotuksessa sitten anteeksi annetuiksi jos on omasta yrityksestä kysymys.
Jostain syystä en ihmettele jos mies haluaakin hieman olla illat rauhassa jos kodin ilmapiiri on tuota että "mies ei hoida lasta ikinä", "olisin baarissa koko viikon", "valitettavasti on lapsi". Huhhuh!

O.K. Sovitaan niin. Työssäkäyvä suurinpiirtein siedettävästi tienaava äijänrähjä on surkea puoliso ja isä, mut kait teidän naarasotusten semmoisia tarttee kestää kunnes omakotitalolainasta tarpeeksi on maksettu.

Menehän sitä miettiessäs duuniin vaikka päiväkotiin ja lähde joka päivä duunista 16.15 riippumatta siitä onko viimeisiä lapsia haettu vai ei. Minä sitten kotiin tultuasi kaadan niskaasi huonoa omaatuntoa sanomalla, että sinua muitten muksut kiinnostaa enemmän kuin omat. Äläkä edes kuvittele, että sinulla olisi asiaa joillekin täydennyskoulutuskurssipäiville. Sinähän et duunin talutusnuorassa juokse.

Miksi naisella sitten pitää olla perhe etusijalla?
Yhtä hyvin se voi toki olla miehelläkin. Mutta niin evoluution alkuaikoina kuin nykyäänkin jonkun on aina ollut hoidettava jälkikasvua ja jonkun hankittava elantoa. Ennen muinoin ei ollut edes sosiaalista turvaverkkoa eli tukijärjestelmää jossa voi halutessa öllötellä niinkuin tänä päivänä.

Tänä päivänä vastuuntuntoiset vanhemmat järjestävät asiansa niin että perheeseen hankitaan elanto ja lapsista huolehditaan ihan omin avuin. Jokaisen parin on sitten keskenään sovittava että miten se ja lapset hoidetaan, tänä päivänähän kumpi tahansa voi olla päävastuussa kummasta tahansa tai myös molemmat tilanteesta riippuen.

Nykyään se vain tuntuu olevan kammottavan vaikea asia sovittavaksi ja ymmärrettäväksi kun ainakin mammoilla tuntuu olevan vallalla se käsitys että miehen tulisi jollain tapaa maagisesti hankkia se elanto olemalla kuitenkin samalla perheen käytettävissä koko ajan.

Jos sinulle on niin järjettömän tuskallista miehesi yrittäjyys ja poissaolot kotoa ja kuten itsekin sanoit viihtyisit ilman lapsia mielelläsi pois kotoa niin ehkäpä voitte vaihtaa osia ja SINÄ alat tuomaan perheeseen elannon ja miehesi voi keskittyä lapsiin? Yksi vaihtoehto on toki että vaihdat miehesi sohvaperunaan ja heittäydytte veronmaksajien elätettäviksi.

Huoh. Ap:n mies on yrittäjyytensä luultavasti vaimonsa kanssa itse valinnut tai emäntä on tiennyt mihin kelkkaan lähti.
Meillä oli perheyritys ennen ja isäni oli todella paljon töissä jotta sai firman menestymään. Voi sitä rakkautta ja kunnioitusta mitä me lapset ja äitini isälleni antoi kun hän oli kanssamme, paras isä ikinä ja talous turvattu.
Ja isäni arvosti valtavasti puhdasta kotia, kotiäitinä ollutta äitiäni ja rakastaa edelleen koko sydämestään perhettään, ansaitusti eläkkeellä.
Yleensä henkilö joka tekee työmatkoja ja joutuu pitämään asiakkaille seuraa, ovat johtotasoa tai ylempiä toimihenkilöitä. Kun noita "lieveilmiöitä" ei oteta huomioon, on heidän työaikansa joustavaa, palkka hyvä, he saavat päivärahat, kulukorvauksia ja lisäksi sitten vaapapäiviä reissupäivistään ja edustuksistaan.
Itse kun teen reissuja, saan pitää sitten pidennettyjä viikonloppuja, etäpäiviä lasten kanssa jne. Ei pomoni edes oleta minun tekevän tuolloin satasella töitä vaan tietää että saatan vastata puhelimeen rannalta tai hiekkalaatikon reunalta. Korvaan siis kyllä perheelle menetetyn ajan.
Sitä en tiedä kuinka paljon siihen kiinnostaisi ainakaan miehen osalta panostaa jos työkuvioistani johtuen mies olisi naama norsun vitulla tai vaatisi viikon lomia itselleen siitä edestä.
Koska mieheni tukee minua työssäni, hän voi ansioidemme takia tosin lomailla vapaasti metsästys- ja kalastusreissuillaan, eikä rahakaan nouse niissä esteeksi.

Sitä paitsi, harvalla se ihan sitä 8-16 työpäivää on. On vuorotyöläisiä joilla on jatkuvasti yö- tai iltavuoroja. On kassatätejä jotka ovat töissä viikonloput ja rekkakuskeja jotka ajavat ympäri maata ja maailmaa monta päivää putkeen. Kukaan ei ikinä kyseenalaista heidän töiden laatua. He ovat aina hyviä isejä ja äitejä.

Mutta auta armias jos olet joku myyntitykki joka joutuu välillä (yleensä kausittain) reissaamaan, saatika järjestämään elämysmatkailua ja illanviettoja asiakkaille, niin paskahan sinä olet!

...Yleensä henkilö joka tekee työmatkoja ja joutuu pitämään asiakkaille seuraa, ovat johtotasoa tai ylempiä toimihenkilöitä. Kun noita "lieveilmiöitä" ei oteta huomioon, on heidän työaikansa joustavaa, palkka hyvä, he saavat päivärahat, kulukorvauksia ja lisäksi sitten vaapapäiviä reissupäivistään ja edustuksistaan....!

harvalla herran paskaan astuneella on saumaa pitää mitään ylimääräisiä vapaita

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
harvalla herran paskaan astuneella on saumaa pitää mitään ylimääräisiä vapaita

No se on kyllä sitten munattomuutta. Oon ainakin itse pitänyt tietyn linjan siitä kuinka paljon minä suostun joustamaan ja odotan myös firman joustavan siitä edestä.
Homma toimii molempiin suuntiin.
Olen kyllä tavannut ja tunnen paljon niitä jotka ovat liikaan suostuneet, tehneet itsensä täysin korvaamattomaksi, istuvat lomillakin läppäri sylissä ja eivät vaadi apua/assistenttia ja pahimmassa tapauksessa eivät pysty yhtään vastuuta antamaan muille vaan sotkevat joka paikassa oman lusikkansa soppaan ja ovat näin "ylityöllistettyjä". Siihen minä laitan rajan etten tuohon suostu.

Pitää osata vaatia ja vaalia myös itseään ja perhettään, ei tämä muuten toimisikaan.

Hyvä, just näin! Oikeastaan ihan sama hoitaako joku sen lapsen vai jääkö hoitamatta. Pääasia, että pääset kostamaan miehelle sen että hän on työmatkalla joka oikeastaan onkin koulutus eikä pakollinen muuten kuin siinä tapauksessa että hän haluaa pärjätä yrittäjänä omalla alallaan eikä sika paska kehtaa edes tulla yöksi kotiin kuuntelemaan valitusta siitä että on päivät poissa. Joskus kyllä käy mielessä, että vanhemmuuteen pitäisi olla jotkut testit ennenkuin annetaan lupa lisääntyä. Noin käy kun pistää kakaran tekemään uusia kakaroita. Missään tapauksessa ei kannata keskustella asioista rauhallisesti ja järkevästi vaan kasvattaa raivoa kaiket päivät itsekseen kotona ja sitten oksentaa koko ahdistus miehen niskaan kun hän vihdoin kotiin vaivautuu.Silleen sille lapselle näytetään parisuhteen ja terveen kodin mallia. :headwall::headwall:

Yhteistyössä