Läskin sulattajat viikko 1 (saa tulla mukaan jos haluaa)

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Se riippuu ihan omasta painosta ym, paljon kuluu kaloreita missäkin touhuamisessa:)

Hyvin ihmiset kyllä liikkuu,mutta jotekin tuo ruokapuoli ei näytä niin ihanteelliselta,kun olisi hyväksi.Liikunnasta ei kyllä juurikaan ole hyötyä laihdutuksen kannalta, jos ruokapuoli ei ole kunnossa.

Eilen oli mulla välipäivä liikunnasta,mutta tänään sitten pitäisi jotain taas touhuta siivouksen lisäksi.

Huomasin eilsestä, että hiilihydraatteja tulee aika paljon päivässä 200-300gr, mitä pitäisi saada pudotettua.

Proteiinit ovat suunnilleen kohdallaan,ehkä hieman enemmän tulisi syödä.

Rasvat kait ihan ok ja kuitua tuli eilenkin vajaa 40 gr.

Joten on korjattavaa vielä jossain kohdissa.
 
Kuntopyörällä oon tänään polkenut yhteensä 32 kilsaa, ja illemmalla poljen lisää.

Ja tuossa sorruin syömään kaksi murokeksiä.. :ashamed: :headwall: Mitään muuta tuollaista en oo moniin päiviin syönyt.. Ja tänään oon syönyt viinirypäleitä joku 10kpl:tta, kahvia rasvattoman maidon kera jotain 2 kupillista, 0+ jogurtin, sekä banaanin.
Mut tuntuu ettei tää paino laske ollenkaan..... :| :/ :headwall: :headwall: :/ :|
 
Ei heleveta sentään... Mä oon tässä taistellu itteni kanssa uskallanko kirjottaa mun eilisiä syömisiäni tänne ollenkaan, mutta sanoitte mitä tahansa niin laitanpa tähän suuren vitutuspäivän tuloksen:
-rasvatonta jugurttia
-1½ saarioisten pizzaa (metvurstipizza ja ½ kinkkupzza)
-paistettu muna
-kaupan juustohampurilainen
-½l mansikoita
-1/3l herneitä
-100g -50% fat sipsejä
:ashamed: juu juu se ruoan laatu :ashamed:

Mutta jotain hyvääkin oli eilisessä, n. ½h pelailin koripalloa. (yskitti kovasti eli ei vieläkään oikein lenkki kunnossa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Kuntopyörällä oon tänään polkenut yhteensä 32 kilsaa, ja illemmalla poljen lisää.

Ja tuossa sorruin syömään kaksi murokeksiä.. :ashamed: :headwall: Mitään muuta tuollaista en oo moniin päiviin syönyt.. Ja tänään oon syönyt viinirypäleitä joku 10kpl:tta, kahvia rasvattoman maidon kera jotain 2 kupillista, 0+ jogurtin, sekä banaanin.
Mut tuntuu ettei tää paino laske ollenkaan..... :| :/ :headwall: :headwall: :/ :|
Kuinka paljon sulle tuli kaloreita tuosta pyörälenkistä? Kauan meni aikaa ?

Ei ihme, että paino ei laske,kun et syö juuri mitään.

Kuntopyörällä vetäsin lenkin äsken 40 minuuttia / 12,7km / 437Kcal.

 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Kuntopyörällä oon tänään polkenut yhteensä 32 kilsaa, ja illemmalla poljen lisää.

Ja tuossa sorruin syömään kaksi murokeksiä.. :ashamed: :headwall: Mitään muuta tuollaista en oo moniin päiviin syönyt.. Ja tänään oon syönyt viinirypäleitä joku 10kpl:tta, kahvia rasvattoman maidon kera jotain 2 kupillista, 0+ jogurtin, sekä banaanin.
Mut tuntuu ettei tää paino laske ollenkaan..... :| :/ :headwall: :headwall: :/ :|
Kuinka paljon sulle tuli kaloreita tuosta pyörälenkistä? Kauan meni aikaa ?

Ei ihme, että paino ei laske,kun et syö juuri mitään.

Kuntopyörällä vetäsin lenkin äsken 40 minuuttia / 12,7km / 437Kcal.

Syönkin, vähän, ja terveellisesti...:) Hedelmiä lähinnä.

En mä niitä aikoja enään muista, erissä siis menin ton verran yhteensä.. Ekasta tuli 315, toisesta 90, sitten 115, crossingilla 13, ja sitten vielä kuntopyörästä noin vähän yli 3kilsan lenkistä noin 40 kalorii..

Siinäpä siis mun urheilut tältä päivältä, + siivoukset jne..

Niin ja mies ei muuten usko noihin lukuihin yhtään.. Hänellä kun meni 28 kilsan lenkkiin 300 kaloria, ja aikaa tunti..
 
No nii.. taas jäi se lenkki väliin kun koko päivän satanut vettä kun esterin persiistä :)

Mut ruokapuolesta sen sijaan.. aamulla kaksi paahtoleipää (kuitua 6,7% ) , päällä juustosiivu, salaattia ja tomaattia, mehukeittoa (light).
Lounaalla pottumuusia, porsaanlihaa, keitettyjä porkkanoita.
Päivällisellä sama kun lounaalla, mut pienempi annos.
Illalla taasen kävi vieraita ja leivoin mustikkapiirakan, tosin valitsin kevyt version siitäkin.
Söin vain pienen palan kera vanilijakastikkeen.

Jos vielä kohta saisi tehtyä vatsat niin olis edes pientä liikuntaa saanut tänään.

 
ei oo tullut pariin päivään kirjoitettua! hyvin olen pysynyt pisteissä..paitsi tänään menee varmaan yli kun vein lapset mummolaan niin äiti oli tehnyt kinkkukiusausta ja olihan sitä syötävä!
ja nyt napsin viinirypäleitä..oon töissä yön..tuleehan noistaki pisteitä..mutta kun vertaa että yleensä mulla on ollut täällä iso karkkipussi yövuorossa! :) !
Tänään huomasin että oli farkut jo erituntuiset päällä, ei puristanut eikä kiristänyt! :D !
huomenna olis rapujuhlat..joten silloin pidän "vapaapäivän" ja viikonloppuna pakko mennä lenkille..koko viikko mennyt lenkittä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Se riippuu ihan omasta painosta ym, paljon kuluu kaloreita missäkin touhuamisessa:)

Hyvin ihmiset kyllä liikkuu,mutta jotekin tuo ruokapuoli ei näytä niin ihanteelliselta,kun olisi hyväksi.Liikunnasta ei kyllä juurikaan ole hyötyä laihdutuksen kannalta, jos ruokapuoli ei ole kunnossa.

Eilen oli mulla välipäivä liikunnasta,mutta tänään sitten pitäisi jotain taas touhuta siivouksen lisäksi.

Huomasin eilsestä, että hiilihydraatteja tulee aika paljon päivässä 200-300gr, mitä pitäisi saada pudotettua.

Proteiinit ovat suunnilleen kohdallaan,ehkä hieman enemmän tulisi syödä.

Rasvat kait ihan ok ja kuitua tuli eilenkin vajaa 40 gr.

Joten on korjattavaa vielä jossain kohdissa.
Kyselin jo aikasemminkin noista hiilihydraateista, eli jos 200-300 gr päivässä on paljon niin mikä olisi hyvä määrä? Pitää ruveta sitä tarkkailemaan.

Mä olen jättänyt leivän aika minimiin ettei tulisi niitä hiilareita niin kauheesti. Olen nimittäin ollu sellai leivän pupeltaja, helposti saatan elää koko päivän vaan leivällä. Ja muutenkin korvailen aterioita leivällä. Siitä olen nyt tän viikon aikana jo päässyt eroon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Voi kääk!
Testasin juuri ennen raskautta käytössä olleet farkut ja kaikki meni jalkaan :wave: Yhdet vähän kiristi mut kaikki muut tuntui oikeestaan yhtä sopivilta kuin ennenkin, voiettävoiettä!!


Nyt on hyvä fiilis... Mut en varmasti mene puntariin tällä viikolla.
:flower: :flower: :flower: Onnittelut!!!

Mä en vaan näemmä palaudu, vaan vatsa röllöttää aivan valtavana edelleen. Edes ne kaikkein suurimmat housut jotka on ostettu silloin kuin painoin 5 kg ENEMMÄN kuin nyt, ei mahdu päälle. Ei edes lähelle |O .

Eli äitiyshousut täällä edelleen jalassa ja kyrsii :headwall: :headwall:
Ihana hymiö:)

Sulla turkilmas kuitenkin aika vähän aikaa mennyt synnytyksestä ja vatsasihan oli ISO.Auttaisiko mitkään vatsalihasjumpat?

 
Eilinen...
-lohirisottoo (lohta, riisiä, kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa, tomaattimurska)
-2 ruisnepparia, keijua, 5 siivua 17% juustoa
-rasvatonta maitoa
-1 marie keksi

Mä en jaksa muutes aina kirjotella teetä ja vettä, mutta kumpaakin kuluu paljon päivän aikana joka päivä.

Liikunta jäi taas, kun mä vieläkin yskin sellasia vihreenruskeita klimppejä.
 
Hyvä sitruuna
ja miksei muutkin. Anteeksi että tuppaudun hienoon ja kannustavaan ketjuunne.

Jotta elimistö polttaisi rasvaa, on kulutetun energian oltava suurempi kuin ruokavaliosta saatu energia. MUTTA! Jos syöt liian vähän, eli saat liian vähän energiaa, elimistösi luulee, että ravintoa ei ole saatavilla ja alkaa säästellä vararavintoasi. Toisinsanoen pitää tiuksati kiinni ylipainostasi ja kuluttelee sitä säästöliekillä.

Hyvin harvoin kannattaa laihduttaa pikaisesti jollain ihmedieetillä. Kun paino putoaa reippaasti ilman monipuolista ravintoa ja liikuntaa, se putoaa myös lihaksien kustannuksella. Se mikä häviää lihaksista, tulee kohisten takaisin läskinä ja seuraavalla kerralla laihtuminen on vieläkin hankalampaa.

Niinkuin painonvartijoissakin on ideana, syö päivittäin tietty kalorimäärä. Ei enempää eikä vähempää!

Älä luovuta koko laihduttamista jos liikunta tuntuu vastenmieliseltä. Mieluummin panosta ruokavalion muutokseen ja arkiseen hyötyliikuntaan. Jos treeni tuntuu rankalta, se voi karkoittaa päivän hyötyliikunnat ja saa entistä kovemman nälän samalla aikaiseksi.

Toivottavasti kukaan ei harmistunut että kirjoitin tänne näin... Kertakaikkiaan loistava ketju teillä. Tsemppiä kaikille!!
 
No niin. Eilinen.

Aamulla puuro ja voileipä (päällä tuorejuustoa, kalkkunaleikettä ja siivu hunajamelonia). Teetä. Lenkki 40 min.

Lounaaksi paahtopaistisalaattia ja pala patonkia. Teetä

Välipalalla fetajuusto-bagel ja kahvi.

Myöhäisellä päivällisellä vähän liha-makaronilaatikkoa ja salaattia.

Iltapalaksi rasvaton viili, persikkasosetta (lastenruokaa) ja pari juusto-riisikakkua.



Mitäs tästä sanotaan? Paljonko pitäis vielä nipistää ruoasta pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Oi rakkaat laihduttavat palstasisaret, antakaa minulle voimia selvitä tästä päivästä. Meen kesäpojat lähtee takaisin opintojen pariin joten se tarkoittaa sitä että he kakuttavat porukkaa tänään...
Tsemppiä!

Ota sitä kakkua ihan pieni pala vaan, ei se maailmaa kaada :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Kuntopyörällä oon tänään polkenut yhteensä 32 kilsaa, ja illemmalla poljen lisää.

Ja tuossa sorruin syömään kaksi murokeksiä.. :ashamed: :headwall: Mitään muuta tuollaista en oo moniin päiviin syönyt.. Ja tänään oon syönyt viinirypäleitä joku 10kpl:tta, kahvia rasvattoman maidon kera jotain 2 kupillista, 0+ jogurtin, sekä banaanin.
Mut tuntuu ettei tää paino laske ollenkaan..... :| :/ :headwall: :headwall: :/ :|
Kuinka paljon sulle tuli kaloreita tuosta pyörälenkistä? Kauan meni aikaa ?

Ei ihme, että paino ei laske,kun et syö juuri mitään.

Kuntopyörällä vetäsin lenkin äsken 40 minuuttia / 12,7km / 437Kcal.

Syönkin, vähän, ja terveellisesti...:) Hedelmiä lähinnä.

En mä niitä aikoja enään muista, erissä siis menin ton verran yhteensä.. Ekasta tuli 315, toisesta 90, sitten 115, crossingilla 13, ja sitten vielä kuntopyörästä noin vähän yli 3kilsan lenkistä noin 40 kalorii..

Siinäpä siis mun urheilut tältä päivältä, + siivoukset jne..

Niin ja mies ei muuten usko noihin lukuihin yhtään.. Hänellä kun meni 28 kilsan lenkkiin 300 kaloria, ja aikaa tunti..
Eli sulla meni 32 kilometriin 560Kcal suunnilleen ja miehelläsi 28 kilsaan tunti ja 300 Kcal.

Ok. Vertailun vuoksi, minulla meni se 40 minuuttia/12,7km/437Kcal

Teillä molemmilla on pienet vastukset, jolla pyöräilette,siksi aikaa menee paljon ja kaloreita palaa vähän.

Jos kaloreita haluat polttaa enemmän, niin laita enemmän vastusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZaraZ:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Se riippuu ihan omasta painosta ym, paljon kuluu kaloreita missäkin touhuamisessa:)

Hyvin ihmiset kyllä liikkuu,mutta jotekin tuo ruokapuoli ei näytä niin ihanteelliselta,kun olisi hyväksi.Liikunnasta ei kyllä juurikaan ole hyötyä laihdutuksen kannalta, jos ruokapuoli ei ole kunnossa.

Eilen oli mulla välipäivä liikunnasta,mutta tänään sitten pitäisi jotain taas touhuta siivouksen lisäksi.

Huomasin eilsestä, että hiilihydraatteja tulee aika paljon päivässä 200-300gr, mitä pitäisi saada pudotettua.

Proteiinit ovat suunnilleen kohdallaan,ehkä hieman enemmän tulisi syödä.

Rasvat kait ihan ok ja kuitua tuli eilenkin vajaa 40 gr.

Joten on korjattavaa vielä jossain kohdissa.
Kyselin jo aikasemminkin noista hiilihydraateista, eli jos 200-300 gr päivässä on paljon niin mikä olisi hyvä määrä? Pitää ruveta sitä tarkkailemaan.

Mä olen jättänyt leivän aika minimiin ettei tulisi niitä hiilareita niin kauheesti. Olen nimittäin ollu sellai leivän pupeltaja, helposti saatan elää koko päivän vaan leivällä. Ja muutenkin korvailen aterioita leivällä. Siitä olen nyt tän viikon aikana jo päässyt eroon.
Se on ihan henkilökohtaista tuo hiilarijuttu...itse olen kokenut,että paino jumittaa pahasti, jos syön liikaa hiilareita.

Siksi yritän kovasti pudottaa ne alle 200.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ota sitä kakkua ihan pieni pala vaan, ei se maailmaa kaada :).
No onneks nyt aamulla olikin vadelmaviettelystä, eli ohuen pullataikinapohjan päällä vadenmahilloa ja jaffa keksi. Eiks tollanen pullapiirakka oo kuitenkin parempi vaihtoehto kuin täytekakku?

Saas nähdä mitä toi toinen kolli tarjoo iltapäivällä.
 
Turkilmas
Mulla oli eilinen päivä suorastaan fiasko laihdutuksen kannalta. Hitto vie. Toissapäivänä jätinkin fiksuna tyttönä iltasyömiset pois ja menin jättinälkäisenä nukkumaan. No se kostautui...korkojen kera.

Ensinnäkin aamulla mä olisin voinut vetäistä alkupalaksi hevosen. No vetäisin 3 sämpylää ja 3 paistettua kananmunaa :headwall: . Ja sitten söinkin jo mehujäätä, popparia... yms.yms. illalla kruunasin vielä fiaskon 300 g karkkipussilla :ashamed: :headwall: |O .

Ja jotta ei tarpeeks huonosti olis sujunut muutenkin, niin ilmeisesti kiitos syömättä leikkimisteni vuoksi multa ei tullut maitoa eilen laisinkaan tarpeeksi. Poika huusi ja kiljui rinnalla ja maito ei vaan noussut. Meni sitten vielä korvikemaitoakin melkoisesti eilen...

Eli: jos nyt repsahdan syömään jotain herkkua, niin sitä EI saa hyvitellä jättämällä syömättä. Näemmä kostautuu TODELLA pahasti :| .

Ja jotta ei tarpeeksi vaikeeta olis jo valmiiksi, niin tänään väsään pasteijoita, piirakoita ja voileipäkakkua huomisiin ristiäisiin. Eli tänään on jo kiusaus maistella tuotoksiaan ja huomenna pääsee herkuista notkuvaan ristiäispöytään.... huh hei, oikein pelottaa jo maanantainen punnitus :|
 
Turkilmas
"Vieras" sulle vielä. Joo onhan tuosta synnytyksestä vielä aika vähän aikaa ja vatsa tosiaan oli VALTAVA. Mutta silti turhauttaa, etenkin kun muistaa miten nopeasti palauduin esikoisesta (tai sitten taas aika kultaa muistot).

Mä en pysty tekemään vatsalihaksia koska mulla on vieläkin sisuskalut ihan tohjona. Kipuilen ja kolisen pitkin päivää :D . Ja istuminen tuottaa edelleen tuskaa...
 
jassoo.. syöttepäs te vähän joku banaani ja jugurtti? :eek:
mä yritän syödä kolme näkkäriä aamu, ilta ja välipalaksi. mutta tuo aamuinen tuppaa unohtumaan. ja sit kaks lämmintä ruokaa, vähän sitä ruokaa ja hitosti rehuja, ja tietty kahvia aikalailla maidon kanssa.

urheilut jäi kuitenkin, pikku-ukko oli 40kuumeessa ja tarvitsi jatkuvasti vierihoitoa. aina kun ajattelin kuntopyörää alkoi vaikerrus ja säälittävä äääääitiiiii kysely. no meneepä se viikko näinkin, vaan yhtenä päivänä kunnon hiki liikuntaa (jos viikonloppuna vaikka isi kelpais, niin vois itse urheilla.. ). tosin hiki tuli siivotessa, ja tänään vaihdoin järjestystä. mä kyllä dietillä ajattelen että sen hikiliikunnan pitäis olla mahdollisimman pitkäkestoista kerrallaan, puol tuntii minimi. mutta jokainen ponnisteluhan sitä kuluttaa, ja toivon mukaan läski palaa. tosi aika laillahan sitä saa poltella kaloreita jos yhdessä läskikilossa on 7000kcal! :eek:

tuolla harmaalla vierailijalla oli hyviä neuvoja.
 
Huoh, onneksi täällä on jotkut muutkin hieman lipsuneet...tai noh, eihän se mikään "onneksi" ole, mutta helpottaa, kun tietää, ettei ole ainoa lipsuja :ashamed:

Eilinen päivä meni vähän huonosti tuon herkkulakon suhteen. Söin suklaapatukan ja n. 200 g karkkia :ashamed: Ärsyttää! Mä oon niiiiiiiiiiiiiin huono olemaan erossa karkeista :eek: Ruuaksi söin toissapäiväistä nakkikeittoa ja 2 palaa hapankorppua. Iltapalat yms. korvasin sitten siis herkuilla...tyhmä minä!

Viikonloppukin menee varmaan vähän huonosti syömisten suhteen, koska tiedossa olisi ravintolassa käynti ja muuta rentouttavaa aktiviteettia hyvässä seurassa.

Tsemppiä meille kaikille!
 
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
"Vieras" sulle vielä. Joo onhan tuosta synnytyksestä vielä aika vähän aikaa ja vatsa tosiaan oli VALTAVA. Mutta silti turhauttaa, etenkin kun muistaa miten nopeasti palauduin esikoisesta (tai sitten taas aika kultaa muistot).

Mä en pysty tekemään vatsalihaksia koska mulla on vieläkin sisuskalut ihan tohjona. Kipuilen ja kolisen pitkin päivää :D . Ja istuminen tuottaa edelleen tuskaa...
Joo,ei sitten oikein vielä tuo vatsajumppa sovi.
Mulla oli aikaa ekan ja tokan välillä reilu 3v ja palautuminen kesti pidempään kuin ekasta.Ja kolmannesta vielä kauemmin.
Mulla kyllä tuo imettäminen tiputti painoa aika piankin ja hyvin.Mutta kyllä sitä silti vatsaan,peppun ja reisiin on jonkin verran jäänyt.Niihin kyllä auttaisi kiinteytys ihan kotonakin.
Mutta laiska mikä laiska.Jalkapainoistakin täällä joku mainisti,ne olisi varmaan kätevät.
 
hmm tää olis varmaan mun paikka... Paino meinaa hyökätä kolminumeroiseks ja pituutta kumminkin vaan 170cm, tavoite olis 60-65kg. Pääsääntöisesti pitäis liikkua enemmän (3lapsen kanssa onkin niin helppoa :D ) mutta mies nyt lupaili et jatkos lähdettäis pari kertaa viikos uimahalliin, siellä sit jatkos vähintää 500metriä uintia + kävelyä lisäks. Onneksi esikoisella alkaa kerhot ens viikol eli on siel ma-ke 3h iltapäivästä niin pääsee lykkää pienemmät rattaisiin ja kävelylle. Yhden tavoitteen oon saanu jo eli aikasemmin meni jopa 4 lidlin energiajuomaa päivässä ja nyt menny viikossa kolme tai neljä ja tilalle oon juonu ekat 2kuppia kahvia muutamalle vuodelle :) Eka tavoite vois olla alle 90kg, nyt vaaka näytti 97
 
Turkilmas hei, Meilläkin on sunnuntaina ristiäiset! Pitäs kans alkaa mariannekakkuja huomenna vääntämään. :whistle: :p Muut syömiset tuleekin sitten sukulaisten avustamana pöytään. =) Koitan pitää tarjoilut tällä kertaa kohtuuden rajoissa, kun aina ennen on kaikilta kemuilta kauheesti jäänyt syötävää... :| Eli saattaapa minunkin laihari mennä vähän reisille viikonloppuna... :whistle: Parin viikon päästä aion alkaa taas kuntosalilla käynnin, kun lääkäri oli sitä mieltä, että 3 kuukautta synnytyksestä olis moiseen sopiva...silloin kuulemma pitäisi paikat olla jo siinä kunnossa, että kestää vatsalihasliikkeetkin ilman jälkiseuraamuksia... :wave:
 

Yhteistyössä