Läskin sulattajat viikko 1 (saa tulla mukaan jos haluaa)

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Täällä kans mukana! :wave:

Painoa alas pitäis saada alas joku 15kiloo, ja kyllä se laskee tänään oon polkenut kuntopyörällä yhteensä 41kilsaa.Kaloreita on kans palanut ihan tarpeeksi.
Herkun herkkua en oo parin päivään syönyt.. Jee! =)
 
Mä oon nyt ihan hurahtanut, iski oiken kuntokärpänen :D
Ennen kun mietin, mitä söisin seuraavaksi niin nyt mietin, missä välissä ehdin lenkille!
Palasin juuri 40 min reippaalta vaunukävelyltä
Kävin jo aiemmin listaamassa aamupäivän syömiset, eli sen lisäksi olen syönyt...
taas kaalilaatikkoa ( onneksi se loppu jo ) sekä ruisleivän ja punajuurisalaattia
iltapalaksi maustamatonta jugurttia ja banaani (sama setti meni välipalalla).

Olin muutama tunti sitten me&i kutsuilla ja söin vain puolikkaan pullan ( normaalisti olisin ottanut joka lajia ainakin yhden), joten aika hyvin vaikka itse sanonkin :saint:

Tää on kyllä hyvä juttu et pitää kirjata näitä asioita tänne niin sitä miettii pari kertaa mitä suuhunsa laittaa..
 
Pyöräilin tänään 2x kaupunkiin ja takaisin. Yhteen suuntaan on matkaa noin 4km voi olla hiukan enemmän. Niin ja lisäksi pyöräiltiin kauppaaan prismaan johon meiltä on matkaa n. 1 1/2 km.

Syömiset töissä 1 sämpyla juuston ja makkarasiivun kera, 2 pullaa ja sit käytiin tytön kanssa pitsalla ostettiin lastenkoko pitsa ja syötiin se puoliksi. Lisäksi kahvia maidon kera. Taidan vielä pari siivua ruisleipää syödä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Kannataako noihin kalorilaskureihin oikeest uskoa?
Kyllä, jos ymmärtää itse jotain noista kaloreista...

Tarkoitan, että osaa ottaa oikean tuotteen sieltä oikeilla kalorimäärillä.

Minä itse tiedän jo ulkoa hyvin suuren osan tuotteiden kaloreista, joten on helpompaa vain varmistaa se sieltä listasta. Ja jos epäilee jotain, niin tarkistaa sitten itse paketista.

Opetteluahan tuo on aluksi, mutta voin sanoa että ei se vaikeaa loppujen lopuksi ole lainkaan.

Mulla on käytössä sellainen oma taulukko, johon on tehty kaavat kaikkia varten, esim proteiinit jne, ja taulukon alaosaan kirjautuu päivänmittaan kaikki tiedot yhteensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Kannataako noihin kalorilaskureihin oikeest uskoa?
Nooh, minä tiedä onko laskureilla uskon kanssa mitään tekemistä, mut kyl miun kohdalla toimii ihan mukavasti. :D

Esmes Kalorilaskurissa näkee näpsäkästi et syökö tarpeeks proteiinia ja et rasvan ja hiilihydraattien osuus on sopiva yms. Tietenkin kannattaa tervettä maalaisjärkeään käyttää ja olla muutenkin tarkkana et valitsee taulukoista / luetteloista oikeat tuotteet ja et arvot on oikeat.

Mut kuten joku viisas on joskus sanonut niin toi laskuri on toimiva apuväline toisella ja toisella toimii taas joku ihan toinen juttu.

Tsemppiä kaikille "sulattajille" ! :)
 
Huomenta!
Eilisen saldo:
-tummaa makaronia ja jauhelihakastiketta (vähärasvaista lihaa, hemapo, kolmenjuuston kermaa), kurkkua, rasvatonta maitoa
-n. 150g sipsiä (low fat -50%)
-teetä, vettä, fun light -mehua
En vieläkään saanut aikaiseksi mitään liikuntaa...
:ashamed:
 
eilen kävin sit viä saman lenkin tekeen vaunuilla mitä aamulla, et eilen tuli n.6km lenkki tehtyä, nyt on poissa sit jääkaapista kakut ja piirakat, ei tuu syötyä :kieh:
tänään taas vähän ulkoilua, hitto kun mulla on steppri jossakin mut en nyt muista mihinkä oon sen lykännyt!!
 
Huomenia, murut!

Mulla meni eilinen lähestulkoon persuuksilleen... mul on ihan älyttömät PMS-oireet menossa, ja syöpötyttää aivan kamapasti. Oon aina ollut tällainen :(.

Mutta siis aamulla meni normiaamupala (puroa ja teetä), lounaalla kanasalaattia ja sämpylä, välipala jäi väliin (VIRHE!), ja päivällisellä vedin pizzan :ashamed:. Treffasin paria kaveria, ja hyö halusivat pizzalle. Ja mulla oli niin nälkä, etten kyennyt tyytymään mihinkään kevyempään.

Onneksi liikuin eilen kivasti: aamulla noin puoli tuntia reipasta kävelyä, illalla puolitoista tuntia lisää (sauvojen kanssa) ja jumppa päälle.

Tänään pitäisi tsempata syömisen kanssa taas...
 
ihana, stepperi kadoksissa. :D mä en pyöräilly ollenkaan, siis kuntopyörällä. joku kertoi niitä pyörän lukemia, mulla oli ma iltana, puol tuntia ja 350kcal, polin aika reippaasti, matkaa en muista.
tänään otettu hiki pintaan siivouksella, kohta lähdetään saattelemaan pelokas ekaluokkalainen koululle..
tsemppiä kaikille! olkaa ilman herkkuja, niin sitten se helpottaa, kun niitä ei vaan enää tee mieli laisinkaan.
 
Huomenta!

Kuntopyörällä ajelin jo 7 aikaan aamulla 8 kilsaa..:) Söin aamupalaksi banaanin, sekä kahvia oon lipittänyt rasvaton maidon kera, sekä tietty vettä.
Ajatelkaa, keittiön pöydällä on auki ollut eilisestä asti muksujen karkkiaskit, ja en oo yhtään karkkia ottanut, en edes yhtä... =)
Tänään meen vielä vaunujen kanssa tekemään lenkin, sekä pyöräilen kuntopyörällä jonkun 15km --->
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Raportointia eilisestä:

Syömiset: teetä (ilman makeutusta ja maitoa) sekä vettä kuluu päivän mittaan paljon
kourallinen kuivattuja hedelmiä
ranskalaisia ja 4 kalapuikkoa (käytössä lasten lautanen)
2 lasillista rasvatonta maitoa
kaksi pientä ruisleipää päällä keiju 40%, pari siivua 17% juustoa
muutama laku
Sä syöt aika vähän ja huonolaatuista ruokaa. Mikset syö kunnon ruokaa pienempiä annoksia, vaan ranskalaisia, kalapuikkoja, lakuja? Eihän tuosta saa säännöllisiä aterioitakaan!
voisko kuitenkin jättää laittamatta tämmöset vähän ikävänpuoleiset kommentit? on kuitenkin aika suuri kynnys tulla laihdutus pinoon ja kertoa päivän syömiset ym, ei ehkä sitten kaipaa arvostelua siitä. toki hyviä,asiallisia vinkkejä ja kannustamista voi varmasti jokaiselle antaa.
"vähän ikävänpuoleiset"?? Mä en taas ymmärrä, miksi ihmiset yrittää dietata väärin ja siksi se paino ei tipu tai jojoilee ja kierre jatkuu. Siis on suuri kynnys tulla anonyyminä laihdutuspinoon? Luulisi nyt hyvät vinkit ja neuvot olevan hyväksi kaikille tässä ketjussa. En mä voi kannustaa syömään kalapuikkoja ja lakuja, syömään epäsääännöllisesti ja liian vähän. En vaan voi, koska se ei mee noin.

Ei tuo laihdutus kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa eikä ehkä kuitenkaan niin herkkä asia, että pitäisi ottaa nokkiinsa ohjeista ja kritiikistä. Voin sanoa, että jos esim. tämä ko. henkilö menisi ravitsemusterapeutin puheille näyttämää listaansa, samoja kommentteja varmasti kuulisi. Se on vain faktaa.
 
Turkilmas
Hei sinä harmaa ? : Mä just mietin eilen että oikeestihan se olis tosi hyvä jos joku asioista tietävä kurkkisi vähän syömisiä ja vinkkaisi mitä pitää poistaa ja mitä lisätä. Ja ihan asiallisesti sä mielestäni kirjoititkin.

MUTTA. Tuo pienenhetken ei pyytänyt kritiikkiä. Ja monta kertaa sitä itsekin huomaa kyllä syöneensä väärin kun ne tänne kirjaa. Ei tosiaan tarvi olla mikään ydinfyysikko ymmärtääkseen että jokin on pielessä jos vaikka korvaa lounaan sipseillä. Toisaalta eipä tarvi olla järjen jättiläinen ymmärtääkseen että jokin syömisissä totisesti on pielessä jos ja kun ylipainoa löytyy.

Eli ehkä siksi sun kommentista pahotettiin mieltä. Kun siis me kaikki tiedämme että muutoksia pitäisi tehdä ja siksi tähän pinouduttiin ja alettiin tsemppaamaan toisiamme.

Edelleen olen silti sitä mieltä että olisi tosi hyväkin jos joku ohjeistaisi mihin suuntaan mennään. Mutta VAIN jos sitä kyseinen henkilö itse haluaa.
 
Mullehan toi kritiikki oli alunperin joten jotain vastinetta yritän vääntään. Ei mua haittaa kritiikki lainkaan, mutta hiukan ihmettelin noin kovia sanoja yhden päivän syömisten perusteella.

Sen takiahan mä noita tänne kirjaan, että joku kommentois jotain. Mä sitten luen kommentit ja toimin ohjeiden mukaan tai sitten en.

Toisaalta mä en jojoile eikä mulla oo paino jumittanutkaan silloin kun mä haluan sitä pudottaa. Tunnen kroppani ja tiedän miten mun pitäis toimia, mutta toteutus tökkii.
 
Minun syömisiäni saa ja on jopa toivottavaa kommentoida. Potkikaa myös liikkeelle jos meinaan jäädä laakereille lepäämään :) Pysytään asia linjalla niin jokainen voi poimia niitä vinkkejä myös muiden syömisistä, eikä kukaan pahota mieltään.

Minä ottaisin mielelläni vinkkejä kevyestä, mutta samalla täyttävästä ruuasta! Plussaa olisi, että se maistuisi myös muulle perheelle ettei tarvi eri ruokia tehdä.
 
perhonen 67kg
Eilinen ruokailu:

Aamiaiseksi kuivakakun pala ja banaani.
Lounaaksi sämpylä paksuilla kalkkunaleikkeillä ja rucolalla.
Neljä karkkia. :)
Couscousta kanalla, maustettuna yrteillä, oliiviöljyllä, sitruunalla ja sen sellaisella (tosi kohtuullinen annos vain).
Lasi punaviiniä.

Lisäksi paljon vihreää ja rooibos -teetä ja vettä.

Urheilla ei nyt voi kun on poskiontelontulehdus päällä. :( Mutta kohta tää tästä varmaan paranee!
 
:eek: :( :( :ashamed:
Pinnistelin eilisen ilman herkkuja, mutta sitten illalla puolikas suklaalevy huuteli kaapista nimeäni. En voinut vastustaa. Lisäksi: nyt sitä ei enää ole! Eli tänään voinen olla herkutta.

Muuten syön normaalisti, tavallista ruokaa tavallisia annoksia. Varsinainen liikunta alkaa ensi viikolla. Voisin noita vatsoja tehdä myös kotona.

 
Noi kalorilaskurit on kyllä aika kummallisia. Laskin monella eri laskurilla peruskulutustani, jokaiseen laitoin aina "laiskimmat" vaihtoehdot ja tuloksena sain seuraavaa:

1676 Kalorilaskuri
1887 Kutri.net
2028 Me Naiset
1877 Terhi.net
2032 Energynet
1749 Kunto+

Voi hittolainen jos mä en laihdukaan tällä 1300 dieetillä |O Tai kyllähän sillä taitaa laihtua, mutta liian hitaasti... Kärsivällisyys ei nääs kauaa piisaa jos ei tuloksia ala syntyä. Puntariin en vieläkään ole viime viikon jälkee sortunut ja odotukset on siis kovat ens viikolle. Voi perseensuti sentään :xmas:
Noiden keskiarvo miinus mun syömä 1300 kaloria tekee kuitenkin 575kcal vähemmän ja jos -500=0,5kg/vk niin onhan tämän toimittava :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Raportointia eilisestä:

Syömiset: teetä (ilman makeutusta ja maitoa) sekä vettä kuluu päivän mittaan paljon
kourallinen kuivattuja hedelmiä
ranskalaisia ja 4 kalapuikkoa (käytössä lasten lautanen)
2 lasillista rasvatonta maitoa
kaksi pientä ruisleipää päällä keiju 40%, pari siivua 17% juustoa
muutama laku
Sä syöt aika vähän ja huonolaatuista ruokaa. Mikset syö kunnon ruokaa pienempiä annoksia, vaan ranskalaisia, kalapuikkoja, lakuja? Eihän tuosta saa säännöllisiä aterioitakaan!
voisko kuitenkin jättää laittamatta tämmöset vähän ikävänpuoleiset kommentit? on kuitenkin aika suuri kynnys tulla laihdutus pinoon ja kertoa päivän syömiset ym, ei ehkä sitten kaipaa arvostelua siitä. toki hyviä,asiallisia vinkkejä ja kannustamista voi varmasti jokaiselle antaa.
"vähän ikävänpuoleiset"?? Mä en taas ymmärrä, miksi ihmiset yrittää dietata väärin ja siksi se paino ei tipu tai jojoilee ja kierre jatkuu. Siis on suuri kynnys tulla anonyyminä laihdutuspinoon? Luulisi nyt hyvät vinkit ja neuvot olevan hyväksi kaikille tässä ketjussa. En mä voi kannustaa syömään kalapuikkoja ja lakuja, syömään epäsääännöllisesti ja liian vähän. En vaan voi, koska se ei mee noin.

Ei tuo laihdutus kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa eikä ehkä kuitenkaan niin herkkä asia, että pitäisi ottaa nokkiinsa ohjeista ja kritiikistä. Voin sanoa, että jos esim. tämä ko. henkilö menisi ravitsemusterapeutin puheille näyttämää listaansa, samoja kommentteja varmasti kuulisi. Se on vain faktaa.
joo ei siinä mitään =) voidaan me mun puolesta mennä siihen että kommentoidaan toisten syömisiä, ei se mua haittaa. aattelin vaan ettei kaikki välttämättä tykkää jos ei ole erikseen pyytäny.

listaampas sitten omatkin syömiset tältä päivältä, jos jollain on jotain sanottavaa :)
2 kuppia mustaa kahvia
100% ruisleipä paahdettuna, päällä juustosiivu.
iso lautasellinen salaattia,paljon rasvatonta raejuustoa, rkl kevyttä salaatinkastiketta, keitetty kananmuna.
2 pientä kotimaista omenaa.
monta lasia vettä.

nyt lähden lenkille :wave: eilinen vatsajumppa (pitkästä aikaa) tuntuu ihan kivasti :D
 
Kertokaahan noista hiilareista hieman.. Eli niitähän olisi hyvä välttää, mutta minkä verran on paljon?? Ei jos jossain on esim rasvaa 30 g/100 g tai kaloreita joku 400 kcal niin se musta paljon. Miten noissa hiilareissa menee, puurossakin on 50 g/ 100 g, mut oon kokenut sen kuitenkin terveellisena vaikka eisitä sit taidakaan olla...

 

Yhteistyössä