Läppäsin meiän 4 v poskella la kun kiukutteli

• Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Harmaana
ja huusi kun hullu, niin oli tänään kertonu tarhassa tädeille kun ne kysy mitä te teitte viikonloppuna, nyt ne ilmottaa kuulemma sossuun, mitähän tästäkin tulee? Lähteekö toi muksu meiltä pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
ja huusi kun hullu, niin oli tänään kertonu tarhassa tädeille kun ne kysy mitä te teitte viikonloppuna, nyt ne ilmottaa kuulemma sossuun, mitähän tästäkin tulee? Lähteekö toi muksu meiltä pois?
Ei lähde mutta sosiaalityöntekijällä velvollisuus on puuttua siihen jos lasta kuritetaan ruumiillisesti. tosin resurssien puutteen takia sitä puuttumistakaan ei aina tapahdu.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ottaa lapsi pois,jos aikuinen ei itseään pysty hillitsemään..
Eiköhän jokainen suutu lapselleen, anna tukkista, enkä mä sitä läppäsyt niin että verta ois tullut, eikä jäänyt edes punasta jälkee. Oisko mun pitäny sitä huutoo viä kuunnella seuraavat 30 min

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eiköhän jokainen suutu lapselleen, anna tukkista, enkä mä sitä läppäsyt niin että verta ois tullut, eikä jäänyt edes punasta jälkee. Oisko mun pitäny sitä huutoo viä kuunnella seuraavat 30 min

Mulla 6 lasta, koskaan en ole lyönyt enkä tukistanut!

vieras
mä en todellakaan alennu sille tasolle,et rupean lastani fyysisesti kurittamaan..Kyllä aikuisella pitäis olla muitakin keinoja käytössä kuin väkivalta avutonta ja pienempää kohtaan..

mä olen sitä mieltä, että esim: joku luunappi, ei ole kovinkaan kummosta ruumiillista kurittamista. mun mielestä tuollanen "ruumiillinen kurittaminen" kuten luunappi, on parempi vaihtoehto kuin henkinen alistaminen, haukkuminen jne jne.. ja parempi kuin sellanen pään silittely tyyliin "lapseni ei pidä kielloista..". meillä ensin kielletään ja jos ei kielto mene perille saakka niin kielletään uudetsaan ja jos ei sittenkään niin vielä kolmannenkin kerran kielletään ja sitten jos ei kertakaikkiaan mene kielto perille ni sit tulee luunappi.

Ottamatta kantaa itse läppäisyyn, tai siihen pidänko avausta totena
mietin, tekisikö päiväkotihenkilökunta ilmoituksen sosiaaliviranomaisille yksin 4- vuotiaan sanoman perusteella?
Vielä ei käsittääkseni lastensuojelulaki ole muuttunut ja ainakin aikaisemmin oli voimassa sellainen, että vasta jos on vahva epäilys pahoinpitelystä (jälkiä, lapsen muutunut käytös jne. ) piti tehdä ilmoitus.

Ap
mä en todellakaan alennu sille tasolle,et rupean lastani fyysisesti kurittamaan..Kyllä aikuisella pitäis olla muitakin keinoja käytössä kuin väkivalta avutonta ja pienempää kohtaan..
Mä nyt vaan en jaksanu kuunnella sitä ja sillä siisti, tehty mikä tehty

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Vielä ei käsittääkseni lastensuojelulaki ole muuttunut ja ainakin aikaisemmin oli voimassa sellainen, että vasta jos on vahva epäilys pahoinpitelystä (jälkiä, lapsen muutunut käytös jne. ) piti tehdä ilmoitus.
Silloin jos lapsi kertoo tulleensa lyödyksi ja se kertomus on suunnilleen vakuuttava eli voidaan olettaa että lapsi ei kerro näkemänsä telkkariohjelman tapahtumia esimerkiksi, on ilmoituksen tekeminen ihan aiheellista koska kyseessä on silloin vahva epäilys pahoinpitelystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ottamatta kantaa itse läppäisyyn, tai siihen pidänko avausta totena
mietin, tekisikö päiväkotihenkilökunta ilmoituksen sosiaaliviranomaisille yksin 4- vuotiaan sanoman perusteella?
Tästäkään tapauksesta ei tiedä mitä on takana. Voihan olla, että hoitoihmiset ylireagoivat. Toisaalta voi olla, että päivähoidossa ovat jo aiemmin kiinnittäneet lapseen huomiota ja tämä oli ns. viimeinen pisara.

joo
Mitä varten läppäsit siis? siksi kun huutaa?? miksi et voi ottaa syliin tai korkeintaan tukistaa, toisen kasvoihin koskeminen luvatta on törkeää,kasvot on aina kasvot,haluaisitko sinä menettää omat kasvosi,ai niin menetit jo. Kasvot ovat henkkohtaisempaa kuin tukustaminen.ala-arvoista toimintaa,toivottavasti ei ole tapana, juu ja kannatan kuria,mutten toiseen koskemista törkeästi!!!

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mitä varten läppäsit siis? siksi kun huutaa?? miksi et voi ottaa syliin tai korkeintaan tukistaa, toisen kasvoihin koskeminen luvatta on törkeää,kasvot on aina kasvot,haluaisitko sinä menettää omat kasvosi,ai niin menetit jo. Kasvot ovat henkkohtaisempaa kuin tukustaminen.ala-arvoista toimintaa,toivottavasti ei ole tapana, juu ja kannatan kuria,mutten toiseen koskemista törkeästi!!!
Ei kuule paljoo sylissä viihdy kun riehuu.

Ei muut keinot monestikkaan tepsi. Piiskaa ku näyttää niin kummasti tottelee. (ja vähä räpsäyttää kintuile tarvittaessa) Meil oli pienenä kuri (piiska) niin eipä uskaltanut olla ilkee ku ties mitä siitä seuras. Eikä MITÄÄN traumoja jääny. Ennemmin olen mielissään.

mulla on muuten (tuohon huutamiseen liittyen) jotenki kehittyny sellanen kuulo, että jos lapsi huutaa, siis ihan tosissaan vaan huutaa/raivoaa jostain, ni mä olen oppinu oleen huomioimatta sellasen! antaa huutaa, kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu! jotenki mä vaan saan korvat olemaan huomioimatta sitä huutoa.. :/ :D

Yhteistyössä