Läppäsin meiän 4 v poskella la kun kiukutteli

• Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Ei-tukistaja äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hurjalle kuulostaa että kasvoihin lasta lyödään. tukistamisen vielä "ymmärrän"
Itseasiassa tukistamisella voi olla huomattavasti pahemmat seuraamukset kuin läppäsyllä. Tukistaminen on yksi pahimpia keinoja rankaista, koska lapsen päänahka ja kallo on niin ohut vielä, ja sitten on jo aivot siinä alla. Läppäskää mieluummin kuin tukistakaa!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo tosi:
ottaa lapsi pois,jos aikuinen ei itseään pysty hillitsemään..
salli mun nauraa...heh heh
Sehän on mukavaa,kun jostakin lasten pahoinpitely on hauskaa
Meehän hoitoon. Pieni läppäsy ei oo pahasta jos ei muut keinot auta.

väkivaltahan se ainoa ratkaisu on!!!

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tukistaja äiti:
Itseasiassa tukistamisella voi olla huomattavasti pahemmat seuraamukset kuin läppäsyllä. Tukistaminen on yksi pahimpia keinoja rankaista, koska lapsen päänahka ja kallo on niin ohut vielä, ja sitten on jo aivot siinä alla. Läppäskää mieluummin kuin tukistakaa!!
Läppäisykö ei vaikuta henkisesti, henkinen tuska on jopa rankempaa kuin fyysinen!!

vieras
arvioivat varmaan siellä perheen tilannetta ja sen perusteella joko tyytyvät antamaan vinkkejä tai ohjaavat perheneuvolaan tms. Tuskin vielä mitään kovin suurta tuon pohjalta. Silti olen sitä mieltä, että paremmat konstit syytä ottaa käyttöön.

Ap
no ette te joudu. En kyllä usko vähääkään, että hoitohenkilökunta tekee mitään ilmoitusta.
Kyllä tekee, soitin sinne, sanoi soittavansa. Meillä on ennenkin ollut ongelmia ton jätkän kanssa, viedä sitä psykiatrille, ne on ottanut mut ihan silmätikukseen kun olen nuori ja nuori 23 v äiti, lapsen isä on kyllä kasvatuksessa, läsnä todella usein

Ei-tukistaja äiti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Läppäisykö ei vaikuta henkisesti, henkinen tuska on jopa rankempaa kuin fyysinen!!
Eli sinä siis tukistaisit mieluummin? Mä en jaksa uskoa, että AP olisi voimiensa takaa motannu lasta. Vaan nyt on kyse läpsämisestä. Ja uskon, että APO on käsitelly /käsittelee asiaa lapsensa kanssa. Lapsi ei vaurioidu henkisesti yhdestä läpsystä. Ehkä vähän säikähtää, mutta kun oma rakas äiti on sitten keskustelemassa asiasta, niin ei se mihinkään suuntaan horju sen lapsen luottamus äitiin.

ei tukistaja äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
no ette te joudu. En kyllä usko vähääkään, että hoitohenkilökunta tekee mitään ilmoitusta.
Kyllä tekee, soitin sinne, sanoi soittavansa. Meillä on ennenkin ollut ongelmia ton jätkän kanssa, viedä sitä psykiatrille, ne on ottanut mut ihan silmätikukseen kun olen nuori ja nuori 23 v äiti, lapsen isä on kyllä kasvatuksessa, läsnä todella usein
Sitten kerrot kaikki huolesi lapsesta hoithenkilökunnalle. He on ammattilaisia ja ovat velvollisia auttamaan ja tukemaan sinua lapsen kasvatuksessa.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei tukistaja äiti:
Sitten kerrot kaikki huolesi lapsesta hoithenkilökunnalle. He on ammattilaisia ja ovat velvollisia auttamaan ja tukemaan sinua lapsen kasvatuksessa.
No päiväkodinhenkilök. en puhu mtn. Tuntuu että ne on vaan vastaan meitä, toivoo kaikkee p.askaa niskaa, nooh odotellaan tässä "tuomioo"

Nalletar
Ei huostaanottoja nyt noin vain tehdä. Lastensuojelu ottaa todennäköisesti yhteyttä ja käy/pyytää käymään. Mikä voi olla ihan hyväkin niin saat apua lapsen kanssa.

voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo tosi:
ottaa lapsi pois,jos aikuinen ei itseään pysty hillitsemään..
salli mun nauraa...heh heh
Sehän on mukavaa,kun jostakin lasten pahoinpitely on hauskaa
Meehän hoitoon. Pieni läppäsy ei oo pahasta jos ei muut keinot auta.

väkivaltahan se ainoa ratkaisu on!!!
Sinä ja sun väkivalta.

Ensinnäkin musta on hyvä että sä itse tiesit tekeneesi väärin. Ja puhut siitä. :flower:
Sä rakastat sun lastas, ja se merkkaa paljon se. Se merkkaa että ihminen katuu.
Menet keskustelemaan, ja puhut asioista rehellisesti suoraan.
Tsemppiä!
Olen minäkin (siis minä täydellinen äiti
:whistle: ) lapseani läpsännyt, ja pyytänyt anteeksi. Ja kadun. Ja luvannut etten tee enään. Se ei tuntunut kenestäkään oikealta.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Oletko huolissasi sossusta, vai siitä, miten kasvatat lastasi?
Siitä että mitä p.askaa tulee taas niskaan kun ollaan ennenkin oltu niiden kanssa tekemisissä kun just tätä psykiatriakin ehdotettu, meidän mielestä toi poika on ihan normaali, sillä on uhma-ikä päällä

vieras

En nyt halua puolustella kumpaakaan sen kummemmin, enkä itse kumpaakaan ole ainakaan toistaiseksi joutunut käyttämään, mutta ihmettelen miten se tukistaminen niihin aivoihin vaikuttaa, ainakaan, että se olisi pahempaa kuin se läppäisy kasvoille.

Ilmeisesti minulla on väärä käsitys tukistamisesta, eikö siinä vain vedetä hiuksista niin, että päänahassa tuntuu se kipu. Miten se vaikuttaa kalloon ja aivoihin? Siis jos ei nyt retuuteta niin, että päänahka irtoaa? Jos esimerkiksi nipistän itseäni kädestä ja vedän sitä nahkaa, niin ei kai se kovin helposti luita katko? Jos taas läppäisee eli lyö kasvoihin, eikö siinä kuitenkin ole suurempi riski esim luiden murtua?

PahaSilmä
Oletko huolissasi sossusta, vai siitä, miten kasvatat lastasi?
Siitä että mitä p.askaa tulee taas niskaan kun ollaan ennenkin oltu niiden kanssa tekemisissä kun just tätä psykiatriakin ehdotettu, meidän mielestä toi poika on ihan normaali, sillä on uhma-ikä päällä
Just just. Mutta tuo läppääminen ei ole normaalia. Hoitoon otetaan sinut, eikä poikaa.

Ajattele lapsesi parasta
Ei päiväkodista kenellekkään turhaan hoitoa ehdoteta. Sinuna ottaisin vain lusikan kauniiseen käteen.

Itse tein muuten aikoinani ihan samoin ja se oli hyvä ratkaisu, vaikka en sitä vielä silloin tajunnutkaan

vieras
kannattaakohan tässä kiistellä siitä, että kumpi on vähemmän vahingollista "läppäsy" vai tukistaminen... Jotenkin tuntuu aika epäolennaiselta, kun kuitenkin lapsen koskemattomuudesta on kyse. Enkä nyt kyllä ihan heti kohta usko, että hoitohenkilökunta ilmoittaa turhaan ja sitten vielä sosiaalityöntekijät ihan ilokseen tarjoaisivat lapselle psykiatria. Ainakin meillä on kova pula tällä paikkakunnalla psykiatreista ja monet jonottavat pitkään, jotta PÄÄSISIVÄT vastaanotolle ja saisivat apua. Monesti vain taitaa omaa avuntarvetta olla vaikea myöntää edes itselle ja sitten, kun sitä apua lähtee hakemaan, tilanne on saattanut päästä jo hankalaksi ja kestää pidempään.

Ap
Poika voi tarvita psykiatrin apua, koska häntä läpsitään kotona. |O
Öhöm, tätä läpsiminen ei liity psykiatriin. Sen takia sinne sitä laittamassa kun tarhassa käyttäytynyt ihmeellisesti, mikä on nyt rauhottunut. Ja sanoinko että olen läpsinyt sitä aina, hohhoijaa, ota silmät käteen

vieras
kannattaakohan tässä kiistellä siitä, että kumpi on vähemmän vahingollista "läppäsy" vai tukistaminen... Jotenkin tuntuu aika epäolennaiselta, kun kuitenkin lapsen koskemattomuudesta on kyse.
joo tiedän, että edellinen viestini meni ohi aiheen, mutta ihmetytti tuo, että "Läppäiskää mieluummin" ja tuo aivojuttu..

Yhteistyössä