Lämpöiset kädet????

Heippa!Kaipaisin neuvoa miten saan pojan (1v6kk) kädet pysymään lämpöisinä?
Nyt kun kovemmat pakkaset tullu niin sormet aina jäässä.
Käytetään Lassien hanskat ja alla villa lapaset, mutta kuitenkin kylmät kädet...
Viikon päästä lappiin joten kaipaisin kovasti neuvoa
Onko jollain kokemusta Ruskovillan lapasista?
 
Paksut oikeat villalapaset alle ja kunnon nahkarukkaset (siis oikeaa turkista) päälle, ei pitäis palella =) Ei mun mielestä noi keinokuiturukkaset oo sopivia pakkaskeleille. Ruskovillan lapset on varmaan ihan hyvät.
 
Minä olen hyvin tyytyväinen rasavilin peukalopotti kintaisiin. Viime vuonna oli merkittömät kintaat ja ruskovillan villalapaset eikä tarjennut. Nyt on ollut todella kovilla pakkasilla villalapaset vielä alla ja ilmankin olisi pärjännyt, sanoinkin hoitotätille että parempi liian kuuma kuin kylmä, kun mietti että laittaako kovillakaan pakkasilla villalapasia alle. http://selja.fi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 21:12 Elli kirjoitti:
Paksut oikeat villalapaset alle ja kunnon nahkarukkaset (siis oikeaa turkista) päälle, ei pitäis palella =) Ei mun mielestä noi keinokuiturukkaset oo sopivia pakkaskeleille. Ruskovillan lapset on varmaan ihan hyvät.
Näihin minäkin luotan meidän vilukäsisellä. Mutta jo muutamassa asteessa ovat kädet jäässä, eli neuvoja neuvoja kaipaan minäkin! Meillä kokeiltu alla niin ruskovillan kaksikerroksisia kuin itse neulottuja, tulos on sama. :(
 
Sivusta
Niin miten lapsenne on ovat ulkona ku sormet jäässä?

Meillä Reiman hanskat ja kädet lämpimät. Mutta kun tuossa yksi päivä oltiin lenkillä niin että lapset olivat pulkassa istumassa ja paikallaan oli sormet kylmät.
Tänään oli n 10 astetta enemmän pakkasta kuin silloin kun sormet olivat kylmät, mutta tänään ne olivat lämpimät sillä oltiin kävellen lenkillä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 22:38 Saida kirjoitti:
Myydäänkö noita peukalopotti hanskoja jossain kaupassa ? Missä?
Vai saako vain tilaamalla?
Kyllä myydään, yleensä sellasissa paikoissa joissa on myös Rasavilin haalarit. Etelästä en tiedä, mutta ainakin Tuurin Siltalassa on jos satut olemaan Keskisen kävijöitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 08:57 hanne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 22:38 Saida kirjoitti:
Myydäänkö noita peukalopotti hanskoja jossain kaupassa ? Missä?
Vai saako vain tilaamalla?
Kyllä myydään, yleensä sellasissa paikoissa joissa on myös Rasavilin haalarit. Etelästä en tiedä, mutta ainakin Tuurin Siltalassa on jos satut olemaan Keskisen kävijöitä.
Kiitos tiedosta. täytyy ens kerran kaupoista katella =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 11:21 Saida kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 08:57 hanne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 22:38 Saida kirjoitti:
Myydäänkö noita peukalopotti hanskoja jossain kaupassa ? Missä?
Vai saako vain tilaamalla?
Kyllä myydään, yleensä sellasissa paikoissa joissa on myös Rasavilin haalarit. Etelästä en tiedä, mutta ainakin Tuurin Siltalassa on jos satut olemaan Keskisen kävijöitä.
Kiitos tiedosta. täytyy ens kerran kaupoista katella =)
Jyväskylässä Juniorit myy peukalopotti -hanskoja.
 
Tänään oli kädet lämpöisinä! Vaikka pakkasta n. 15 astetta. Mutta tumput olikin lähes kokonaan hihojen sisällä. Vähän tylyä :( mutta muukaan ei tunnu auttavan. Onneksi ei haitannut tytön menoa. Taidan pysyä tällä linjalla, jos kerran hän itse asian hyväksyy....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 21:12 katrillix kirjoitti:
Tänään oli kädet lämpöisinä! Vaikka pakkasta n. 15 astetta. Mutta tumput olikin lähes kokonaan hihojen sisällä. Vähän tylyä :( mutta muukaan ei tunnu auttavan. Onneksi ei haitannut tytön menoa. Taidan pysyä tällä linjalla, jos kerran hän itse asian hyväksyy....
Eikö niiden hiojen sijaan kannattaisi miettiä kunnollisia rukkasia, ei se toppapuku sen ihmeellisempää kangasta ole kuin rukkasetkaan? Oikea koko ja laatu, se on siinä!
 
toinen vieras
Meilläkin sama ongelma,aina kylmät kädet..Ostin ruskovillan villatumput ja niitten päälle olen laittanut lassien hanskat ja kuitenkin ihan jääkylmät sormet jo 20min kuluttua..Kokeilin myös laittaa thinsulate hanskoja mutta sama juttu! :/
 
Tilasin maanantaina Seljasta peukalopotti hanskat ja tulivat keskiviikkona, nopeeta toimintaa =)
Tilasin koko xs=1-2v ja ovat olleet tosi hyvät.En ole pitänyt alla lapasia, kädet kuitenkin tosi lämpöiset.Eiköhän lapissa nyt pärjätä... =)
SUUR KIITOS NEUVOISTA :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 12:30 äippä77 kirjoitti:
Tilasin maanantaina Seljasta peukalopotti hanskat ja tulivat keskiviikkona, nopeeta toimintaa =)
Tilasin koko xs=1-2v ja ovat olleet tosi hyvät.En ole pitänyt alla lapasia, kädet kuitenkin tosi lämpöiset.Eiköhän lapissa nyt pärjätä... =)
SUUR KIITOS NEUVOISTA :flower:
Eikös vaan olleet yllättävän hyvät, iso ero moniin muihin kintaisiin. Meille tosin ei enään muita kintaita tule. :D Aion hankkia ne ohkasemmat välikausikintaat myös kevään lämpösempiin ilmoihin, pysyy sen verran hyvin peukku tallella noissa.
 
anjuusa
Nyt menee vähän off topic, mutta olen huomannu meidän tytöllä sen, että kun tulemme sisälle ja riisun ulkokamppeet, kädet ovat lämpimät. Sen sijaan, kun olemme olleet sisällä sisäkamppeissa noin 5-10 minuuttia, kädet ovatkin yhtäkkiä kylmät, ja sitä kestää jonkin aikaa. Jännä juttu.
 
toinen vieras
Voi pettymyksen pettymys...Eilen oltiin ulkona noin 45min ja oli -6 ulkona ja pojalla oli sormet kun jäätapit!Eipä ne peukalopotit ollut sittenkään niin hyvät,taidan olla mainoksien uhri..Kokeilen vielä laittaa ruskovillan tumput sinne alle jos sitten toimisi. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 16:17 toinen vieras kirjoitti:
Voi pettymyksen pettymys...Eilen oltiin ulkona noin 45min ja oli -6 ulkona ja pojalla oli sormet kun jäätapit!Eipä ne peukalopotit ollut sittenkään niin hyvät,taidan olla mainoksien uhri..Kokeilen vielä laittaa ruskovillan tumput sinne alle jos sitten toimisi. :/
Tuskinpa ruskovillat asiaa muuttaa. Nyt sun tilalla katsoisin lapsen muun vaatetuksen. Että kengät on tarpeeksi tilavat, mahtuu myös villasukat jalkoihin ja ennenkaikkea kengät on lämpöiset. Haalari on lämmin että alla oleva villakerta on lämmin. Lakki ja kauluri ajavat myös asiansa. Noi peukalopotit riittää kyllä -6 asteessa yksistään, ei pitäisi olla jääkalikat, eli mun ehdotus on katsoa varsinkin toi kenkätilanne. Jos jalat on lämpöset, niin muu kroppa tulee helposti mukana ja taas toisin päin.
 
toinen vieras
kengät on ihan reilun kokoiset viking coretexit ja niihin kuuluvat sukat.Varpaat ovat kyllä aina lämpimät!Ja juu haalarin alla on villapuku.En voi laittaa enemmän vaatteita sitten lapsi ei pysty kävelemään. :/
 

Yhteistyössä