Lähetin sitten pomolleni viestin

  • Viestiketjun aloittaja ropponen
  • Ensimmäinen viesti
ropponen
Hermo paloi kun taas ensiviikolle oli laitettu 2pv töitä. Saa nähdä tuleeko vastausta.... Kassatyöskentelystä siis kyse. Miltä tää kuulostaa? On vaan sellanen olo että menee koko ihmisarvo ku töissä kohdellaan näin.


Hei

Ajattelin ihan kysäistä mistä tuulee? Olenko tehnyt tai jättänyt jatkuvasti tekemättä jotain mistä syystä en voi saada enempää työtunteja. Se, että ensiviikolla on vain kaksi päivää töitä pisti miettimään.

Vai ajatteletteko että kohta joudun jäämään taas sairaslomalle raskauden takia? Raskaaksi en enää tule joten sitä pelkoa ei ole.

Meillä on todella tiukka tilanne taloudellisesti. Asunto- ja autolaina päällä, mieheni ei voi tehdä yhtään ylitöitä joista tulisi laskunmaksuvaraa koska aika menee sairaalassa lapsen kanssa tai sitten kotona, lasta ei voi jättää yksin hetkeksikään, kouluun hän ei ole vielä päässyt. Juuri ja juuri perustunnit saa täyteen kun tekee yötä myöten tarvittaessa.

Tuntuu pahalta kun lapsettomilla nuorilla tyttösillä on paljon enemmän töitä, itse kun joutuu koko ajan miettimään kuinka saa taas kaikille kuudelle hengelle ruokaa pöytään.

Tunnen onnistuvani työssäni, asiakkaiden palaute on hyvin postiivista. Toivoisin todella että tilanteeseen löytyisi joku ratkaisu.


 
memmu
Muuten mun mielestä ihan asiallinen kysely, mutta sun pomolles ei kuulu toi "meillä on tiukka tilanne"... tosta kohdasta alaspäin tulee sellanen "työn ruinaamis"-olo joka voi aiheuttaa myös negatiivisia ajatuksia pomolle. Ja sehän ei sun pomolle kuulu, miten sä saat kuudelle hengelle ruokaa pöytään joten minusta tuollaisen asian "ruikuttaminen" pomolle ei ole asiallista. Pomos voi parhaassa tapauksessa ihan jo ton takia sanoa, että "jos ei kelpaa, hae muuta työtä".

 
tuota
"Vai ajatteletteko että kohta joudun jäämään taas sairaslomalle raskauden takia? Raskaaksi en enää tule joten sitä pelkoa ei ole. "

:LOL: Älä hyvä ihminen tällaista laita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Muuten mun mielestä ihan asiallinen kysely, mutta sun pomolles ei kuulu toi "meillä on tiukka tilanne"... tosta kohdasta alaspäin tulee sellanen "työn ruinaamis"-olo joka voi aiheuttaa myös negatiivisia ajatuksia pomolle. Ja sehän ei sun pomolle kuulu, miten sä saat kuudelle hengelle ruokaa pöytään joten minusta tuollaisen asian "ruikuttaminen" pomolle ei ole asiallista. Pomos voi parhaassa tapauksessa ihan jo ton takia sanoa, että "jos ei kelpaa, hae muuta työtä".
Mulle tuli samanlaisia ajatuksia mieleen.
 
Jyrkkis
Toivottavasti pomo ymmärtää. Mä en ymmärtäisi. Miksei voi vaan sanoa suoraan, että tarvitsen lisää tunteja?! Mene kasvotusten keskustelemaan pomosi kanssa. Älä osoittele muita sormella vaan kerro että tarvitset lisää tunteja.
 
Jos olet töihin tarvittaessa kutsuttava niin työnanatajan on ensin annettava työtunnit sopparilaisille......kaupanalalla voi olla tänä aikana tiukkaa....mutta onneksi joulu on tulossa ja varmasti lisätunteja tiedossa
 
aada
Mun mielestä asiaton. Olisit vaan pyytänyt vaikka kasvotusten tai puhelimessa lisää tunteja, ja kuullut mahdolliset perustelut jos niitä on tai ei ole.

Toi viesti on tosi ikävä ja syyllistävä, tulee sellanen olo että pomon syy kun meidän kuusihenkinen perhe nyt kuolee nälkään. Jos niitä tunteja ei vaikka ole annettavaksi niin niitä ei ole.

Ja todella ikävää vetää muut työntekijät tähän, "noille ei saa antaa kun mulle". Se on lapsettomalle opiskelijallekin aika tärkeää saada sen verran tunteja että leivässä pysyy, ja pomon asia ei ole punnita kumman nälkä on oikeutetumpaa, lapsettoman vai perheellisen. Pomon pitäis katsoa kaikkia tasapuolisesti työntekijöinä, ei niin että eniten ruikkuttava saa tunteja eniten.
 
ap
Lisätunneista keskusteltiin viimeksi viimeviikolla. Kävin ihan henkilökohtaisesti sanomassa asiasta. Ja nyt sit tulos oli tämä.... Heti lähden jos satun muita töitä saamaan. Tuo raskausasia on ihan varteenotettava, olin raskaana, jouduin olemaan 2,5kk alusta sairaslomalla. Raskaus meni kesken ja nyt ne saattavat olettaa että yritämme raskautua uudelleen joten töitä ei ole ku joutuisivat sitte järjestelemään sijaisia monelle päivälle..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
Jos olet töihin tarvittaessa kutsuttava niin työnanatajan on ensin annettava työtunnit sopparilaisille......kaupanalalla voi olla tänä aikana tiukkaa....mutta onneksi joulu on tulossa ja varmasti lisätunteja tiedossa
15h viikko, talossa olen ollu 5 vuotta, toistaiseksi voimassa oleva sopimus. uutena taloon tulleet kävelevät yli jatkuvasti. Sitä kun on pohjasakkaa niin on...
 
Jos
Minusta vähän ristiriitainen viesti. Mies ei voi ottaa ylityötunteja koska hänen pitää olla kotona, ja sinä et voi olla kotona koska sinun pitää saada lisätunteja, koska mies ei voi niitä ottaa?

Jos kotona on lapsi jota ei voi jättää yksin, eikö ole hyvä että sinä olet nyt paljon kotona ja mies voi tehdä vaikka vähän niitä rahakkaita ylityötunteja?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisätunneista keskusteltiin viimeksi viimeviikolla. Kävin ihan henkilökohtaisesti sanomassa asiasta. Ja nyt sit tulos oli tämä.... Heti lähden jos satun muita töitä saamaan. Tuo raskausasia on ihan varteenotettava, olin raskaana, jouduin olemaan 2,5kk alusta sairaslomalla. Raskaus meni kesken ja nyt ne saattavat olettaa että yritämme raskautua uudelleen joten töitä ei ole ku joutuisivat sitte järjestelemään sijaisia monelle päivälle..
Jos on hyvä työntekijä, ei tuolla asialla ole mitään merkitystä. Luulen että katkeruutesi estää sinua saamasta lisätöitä.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
Jos olet töihin tarvittaessa kutsuttava niin työnanatajan on ensin annettava työtunnit sopparilaisille......kaupanalalla voi olla tänä aikana tiukkaa....mutta onneksi joulu on tulossa ja varmasti lisätunteja tiedossa
15h viikko, talossa olen ollu 5 vuotta, toistaiseksi voimassa oleva sopimus. uutena taloon tulleet kävelevät yli jatkuvasti. Sitä kun on pohjasakkaa niin on...
Jos sun sopimus on 15 h viikko, niin kaksi päiväähän on juuri sopimuksen mukainen?
 
outoa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
Jos olet töihin tarvittaessa kutsuttava niin työnanatajan on ensin annettava työtunnit sopparilaisille......kaupanalalla voi olla tänä aikana tiukkaa....mutta onneksi joulu on tulossa ja varmasti lisätunteja tiedossa
15h viikko, talossa olen ollu 5 vuotta, toistaiseksi voimassa oleva sopimus. uutena taloon tulleet kävelevät yli jatkuvasti. Sitä kun on pohjasakkaa niin on...
No, eikö kahdesta päivästä tule tuo 15h?
 
ap
Pointti onkin siinä että vanhoille työntekijöille pitäisi tarjota olemassaolevat tunnit ensin. Aikanaan olen tehnyt täysikin tunteja mutta nyt tuntuu että ihmisarvo on viety..

Lapsi on mieheni edellisestä liitosta, ei oikein auta jos minä hänen kanssaan sairasvuoteella valvon. Äiti ja isä hoitavat sen puolen.

 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pointti onkin siinä että vanhoille työntekijöille pitäisi tarjota olemassaolevat tunnit ensin. Aikanaan olen tehnyt täysikin tunteja mutta nyt tuntuu että ihmisarvo on viety..

Lapsi on mieheni edellisestä liitosta, ei oikein auta jos minä hänen kanssaan sairasvuoteella valvon. Äiti ja isä hoitavat sen puolen.
No tätä en ymmärrä. Jos lapsi on teidän kotonanne, miksei auta jos sinä olet kotona?
 
janna
mutta toi kaksi päiväähän on sun sopimuksen mukainen, eli ei pomosi tarvitse edes enempää laittaa tunteja. sun täytyy pyytää muuttamaan työsopparia jos tahdot, että sulla on oikeus useampiin päiviin.
 

Yhteistyössä