Lähetin sitten pomolleni viestin

  • Viestiketjun aloittaja ropponen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
mä olisin mennyt pomon juttusille ennemmin...toi kuulostaa aika epätoivoiselta.....
Niin mäkin. Mutta periaatteessa ihan asiaahan tuo on, mutta kasvotusten voisi olla parempi esittää, eikä arvella ja olettaa ikäviä juttuja.
 
henkilöstöosastolta päivää...
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Muuten mun mielestä ihan asiallinen kysely, mutta sun pomolles ei kuulu toi "meillä on tiukka tilanne"... tosta kohdasta alaspäin tulee sellanen "työn ruinaamis"-olo joka voi aiheuttaa myös negatiivisia ajatuksia pomolle. Ja sehän ei sun pomolle kuulu, miten sä saat kuudelle hengelle ruokaa pöytään joten minusta tuollaisen asian "ruikuttaminen" pomolle ei ole asiallista. Pomos voi parhaassa tapauksessa ihan jo ton takia sanoa, että "jos ei kelpaa, hae muuta työtä".
Mutta hei, suhtautuminen on kyllä ihan jo pomon ammattitaidostakin kiinni. Kyllä alaisten pärjääminen tietyllä tavalla vaan pomolle kuuluu. Useimmiten "hiukan" puun ja kuoren välissä, kun pitää pitää huoli ihmisistä jotka sen työn tekevät ja luvuista jotka viivan alle jää.

Olisi ihan kiva tän ekan sivun perusteella tietää, mitä kirjoittajat LUULEVAT pomon tehtäviin kuuluvan!
 
Vieras2
Minusta tuo on ihan asiallinen viesti, riippuu tietysti pomosta ja hänen elämänkokemuksestaan, miten suhtautuu. Hyvä että on mustaa valkoisella asiasta, pidä tallessa kaikki kirjeenvaihto. Tosin kasvokkain keskustelu voi olla tehokkaampaa.

Mutta jos sopimuksessa on 15 tuntia ja ap tekee sen 2*7,5, niin silloin työnantaja ei edes voi tarjota lisää. Eri asia tietysti, jos ovat lyhyempiä päiviä, tai jos tunnit tasataan jollakin aikavälillä. Jos nuo tunnit ei tule täyteen työnantajan puolesta, niin silloin ei kyllä sais tilapäiset/ tarvittaessa töihin kutsuttavat ajaa edelle, vaan tunteja pitäis antaa ensisijaisesti ap:lle.

Yritä muuttaa työsopimusta, että saisit enemmän tunteja?
 
Annu
Ihan asiallinen viesti, mutta itse olisin soittanut ja pyytänyt tapaamisaikaa. Olisin hoitanut asian kasvotusten. Toki jotkut asiat on helpompi hoitaa viestillä, että tulee kaikki asiat sanottua.
 

Yhteistyössä