Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, syyskuussa

Maikkiselle :hug: koita jaksaa!

Täällä taas edistystä ilmassa. Aamuyöstä asti on supistellut vaihtelevalla 3-10min välillä. Kovin tuskainen olo ei vielä ole, mutta supistukset alkaa jo hiukan uuvuttamaan, kun niitä on tullut sen verran pitkään. Ennakoivia supistuksia ei ole aiemmin ollut, joten saa nähdä meinaako nämä nyt voimistua vai ei. Samaten jotain vaaleanpunaista vuotoa näkyy tulevan ja epäilen että lapsivettä saattaa tihkua jostain pienestä reiästä. Sen takia taitaa olla parasta käydä tänään näytillä, vaikka supistukset eivät yltyisikään...

Matarena ja Aarre 41+0
 
Matarena, onnea koitokseen. Eiköhän se tuosta lähde etenemään.

sasha, neuvolan kätilö ennusteli viime viikolla, että vauvasta tulisi max 3500 g laskettun aikaan mennessä, mutta voisi jäädä allekin. Tämä ennustus tehtiin ihan masun käsikopeloinnin perusteella.
 
Tsemppiä matarenalle tulevaan! =) Jännittävää... Tule kertomaan sitten kaikki.

Olin luullut, että lääkäri vielä antaa erikseen painoarvion, mutta ei nähtävästi. Ihmeellisiä olettamuksia on päässä. Vissiin olen vaan lukenut liikaa..
 
Maikkikselle :hug:

Matarenalle tsemppiä koitokseen!

Meidän otus on varmaan kasvanut ihan hurjasti, koska nyt tulee monoa jo ihan kunnolla etuosastakin. Mullahan on istukka edessä, joten tähän asti on tullut vaan sellaisia hipaisuita sivupuolilta. Mutta nyt tulee sit pitkin päivää myös edestä :) Kaverilla on virkamiesrytmi, se on aktiivinen klo 8-16. Muun ajan on suht rauhallista ja illalla voi saada jonkun potkun, jos jaksaa otusta kiusata ja tökkiä! Toivottavasti kaveri jatkaakin virkamiesrytmiä, että saa öisin nukuttua :)

Mukavaa viikonloppua!
 
sasha, voi hyvin olla, että jotkut lääkärit antaakin viimeisellä lääkärineuvolakäynnillä jonkun painoarvion, mutta ei tämä mitään puhunut. On kyllä muutenkin varsin vähäpuheinen ja nopea toimissaan.

Ihana tuo Memmun "virkamiesvauva" :LOL: Tämä meidän otus puolestaan ei taida omata minkäänlaista säännöllistä rytmiä. Ihan miten sattuu tulee aktiivisia ja hiljaisia jaksoja päivästä riippuen.
 
Mihin tämä pino on oikein vajonnut? Oletteko perustaneet uuden pinon vai missä kaikki luuraa... pitää nostella tätä :wave:

Matarena taitaa olla synnyttämässä. Toivottavasti pian kuullaan iloisia uutisia.

Itsellä tänään täynnä 17 vk, ja maha on alkanut kasvaa. Kääk :whistle:
 
Maikkikselle voimia :hug:, kokemuksesta voin kertoa, että aika onneksi parantaa haavoja. Pitäkää nyt miehen kanssa toisistanne hyvää huolta.

Kateeksi melkein käy Matarenaa, oma kroppa ei ole ollenkaan hiffannut, että täälläkin voisi kohta alkaa synnytellä. Olo on ihan ärsyttävän tavallinen ja samaan aikaan koen syyllisyyttä että valitan siitä kun monella on paljon rankempaa tässä vaiheessa :| Aika vaan kuluu NIIN hitaaaaasti täällä kotona päiviä laskeskellessa.
Viimeisessä lekurintarkastuksessa kaikki ok, painoa vaan oli tullut vaatimattomat 1100g viikossa :eek:. Mut kaikkiaan raskauden alusta kait jotakin 12 kg, se kait on kuitenkin aika tavallinen lukema. Katotaan kuinka monta kiloa ehdin tässä vielä tehtailla ennen kuin herra putkahtaa ulos. Mekään ei saatu mitään sen kummempaa vauvan painoarviota. Ehkä parempi niin. Vähemmän stressattavaa ;)

Hazel, mulla meni viimeiselle raskauskolmannekselle ennen kuin osasin alkaa vähän "nauttia" mahastani. Siihen asti vain pällistelin ja kauhistelin sitä ja juoksin vaalla ihmettelemässä. Nyt olen jopa vähän ylpeä siitä ;) ja ennen kaikkea sen sisällöstä! Noilla viikoilla minullakin alkoi masu näkyä.

Hyviä vointeja tytsyt!

Siilura ja poeka 38+5
 
Täällä tosiaan alkaa olla joillakin h-hetket käsillä :) Kovasti tsemppiä teille!!

Mä olen vaihteeksi sairaslomalla, pahoinvoinnin takia taas. Viimeksi olin joskus viikon 9 kieppeillä ja nyt mennään 18+5 :eek: Tämä väli on siis ollut jatkuvaa kuvotusta ja pahimpina päivinä on ylöskin tullut. Maanantaina töissä kamelin selkäranka katkesi ja pakko hakea saikkua työterveydestä, tuli nimittäin oksennettua 6 kertaa työpäivän aikana :kieh: :kieh: Onneks lääkäri oli oikein ymmärtäväinen ja samoin töissä työkaverit ja pomo. Tosin he olivatkin varmasti kuulleet ne sulosoinnut vessasta. Sais kyl riittää tää pahoinvointi, varsinkin kun puoliväli kolkuttelee aivan pian!

Välillä on tuntunut sellaisia pieniä kuplimisia masusta ja kerran tuntui yksi tömpsähdys. Eiköhön ne siis ole pikkuisen liikehdintää :heart: :heart: Ihanaa kun välillä tuntee tuollaisia POSITIIVISIA tuntemuksia raskaudesta, sillä taas jaksaa muutamat pahoinvointikohtaukset paremmin.

Mutta hyviä vointeja kaikille, palataan taas :hug:

Niisku ja mötkö 18+5
 
Matarenalla tosiaan on varmaan jo vauva kainalossa!

Voi kunpa se pieni olis täälläki jo, päivä päivältä käy tuskasemmaksi olo. Yöt menee heräillessä joko vessaan tai kipeisiin supisteluihin. Jos tätä pidempään jatkuu niin täältä lähtee synnyttämään semmonen mustasilmänen, takkutukkainen kehäraakki :D .

Niiskulle jaksamisia :hug: . Ikävän pitkään tuo pahoinvointi on sinua kiusannu...

Nanna + poju 38+0
 
Se on tosiaan varmasti Matarena nyt saanut vauvan jo :D Nanna ja Siilura, eiköhän se laitokselle lähtö kohtapuoliin teillekin kummallekin tule eteen. *jännää!!!*

Niiskulle isot sympatia pahoinvoinneista! On kyllä ihan kamalaa jos noin huono olo on ja tosiaan näin pitkään! Ootko varma että ei ole jotain mahatautia tai jotain, jos noin monta kertaa nousee ylös asti? Siis sama kai se mitä on, ikävää varmasti silti!

Täällä pieni pyörii jo kovasti mahassa. Liikkeitä tuntuu joka päivä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Paino on myös alkanut nousta, liekö syynä sitten vauvan kasvaminen vai se, että on alkanut taas tehdä mieli makeita ja epäterveellisiä ruokia... Suklaatakin ostin pitkästä aikaa.. Kaksi kiloa on tullut alusta lisää, joten ei nyt vielä mitään ihan kauheita. Pitää vähän alkaa kattelemaan mitä sitä syö, ihan sokereidenkin takia.

Mahakivuista oon kärsinyt, välillä on ollut tosi ikäviäkin. Noista rautalääkkeistä johtuu varmasti, koko ruuansulatus ihan pimeä. Nyt on pari päivää ollut vähän parempi, jospa se maha niihin tabuihin viimein tottuisi.

Ensi maanantaina on rakenneultra, jännittää kovasti!

KÖ ja Pikku B 19+1
 
Nanna: kyllä se h-hetki sielläkin kohtalaisen pian koittaa eli ei varmaan hirmuisen kauaa tarvitse enää tuskailla :hug: Tsemppiä kovasti viimeisille metreille!!

Kvartti: Mietin kyllä itsekin tuota vatsatautioptiota, mutta toisaalta viime viikolla alkoi taas nämä oksentelut, viikonloppu oli väliä ja taas alkuviikosta hanat aukes. Joten en oikein tiedä tuosta. Oli mitä oli, toivottavasti menee pian ohi! Kiitos myötäelämisestä :) Tulethan sitten kertomaan miten rakenneultrassa menee! Aiotteko muuten kysyä samalla sitä vauvan sukupuolta? Mulla on rakenneultraan vielä melkein pari viikkoa, mutta on se vain taas ihanaa päästä näkemään pikkuinen :heart:
 
Niisku, kyllä olisi kiva tietää sukupuoli, jos se vaan selviää. Aivan sama siis kumpi on tulossa, kunhan kaikki rakenteet vaan olisi suurin piirtein kunnossa. Mutta mukavahan se olisi pienenä lisäbonarina saada tietää... En oo vielä ostellut vaatteitakaan (ne tilatut poislukien, mitkä ei oo kyllä vieläkään tulleet) kun oon jännittänyt tota ultraa. Ja toisaalta just mietin, että jos sitä vaikka sitten tietäisi että saanko ostaa sen ihanan farkkuhameen minkä näin vai ne reisitaskuhousut :D

Kovasti tekisi kyllä jo mieli noita pieniä vaatteita ostella!! Ehkä ensi viikolla sitten.. :)
 
Siiluralle tsemppiä kovasti loppuodotteluun! Eiköhän ne päivät ja viikot siitä kulu ja pian h-hetki koittaakin.

Niisku onpa tosiaan ikävän pitkään pahoinvointia jo jatkunut ja vielä noin voimakkaana. Oletkos kokeillut jo kaikki poppaskonstit? Joillekinhan esim. inkivääri voi auttaa. Mulle neuvolasta suositeltiin vain berocca-poretabletteja, ja musta ne auttoikin hyvin siihen mun lievään pahoinvointiin. Tietysti voi olla, että tuo sinun on sen verran paljon pahempaa, ettei b-vitamiinistakaan iloa ole. Toivottavasti olo kohenee kun saat lepäillä :hug:

Kvartille hyvää rakenneultraa! Se on sitten hienoa nähdä taas mahan sisälle. Voi kun itsellä onkin jo piiitkä aika tuosta. Mutta kohtahan se vauveli pitäisikin nähdä ihan livenä jo.

Kaikki tutut on alkaneet kysellä, joko synnytys jännittää. Onhan se mielessä nyt jo aika usein, mutta mitään kauhua ei ole tullut onneksi. Nyt on vielä kiva ihan vaan nautiskella lomasta ja vauvavalmisteluista. Jospa huomenna taas vähän pyykkäisi pikkuvaatteita...

Tänään olin ekaa kertaa uuden kotipaikkakunnan neuvolassa. Ja ihan kivasti sielläkin meni. Jotkut asiat siellä olisi tehty kuulemma toisin, esim. olis laitettu rautatabuja syömään siinä kohtaa kun hemppa on ollut vain 117, mutta eipä mua ole laitettu kuurille. Ja nyt hemppa onkin taas hyvä, joten selvisin pelkällä ruokavaliomuutoksella, onneksi. Täällä olis myös ollut ihan jotain perhevalmennusta, mutta nyt jäätiin siitä paitsi. Kotikäynneistä th puhui myös, ja eiköhän me siihen suostuta, että äitiyspuolen th tulee kerran ja lastenneuvolan th kerran kotiin käymään. Helpottaahan se varmasti vauva-arkea alkuun, kun ei ole pakko lähteä pikkuisen kanssa kylmään syysilmaan.

Novelle 36+3
 
Moikka!
Neuvolassa taas kerran käyty ja kaikki on ihan ok. Lapsivettä ei enää hirveesti ole, mutta ei ole kyllä tilaa vauvalla kasvaakkaan. Neuvolatäti oli sitä mieltä ettei millään lasketulle ajalle päästä. Kuulemma siitä kun vauva on kiinnittynyt niin yleensä parin viikon sisällä viimestään vauva syntyy... Mullahan tuo epeli oli jo viime viikolla kiinnittyneenä... Eli toivoa on vielä :D .

Kvartti onnea matkaan rakenneultraan! Eiköhän siellä kaikki hyvin ole =) . Voi kun tuntuu, että ihan vasta itsekki sitä jännäs... Itse odottelin myös siihen ennen ku edes alko harkitsemaan suurempia hankintoja vauvalle. Oletkos muuten pahalla päällä jos saan kysyä :D ? Satuin vain hoksaamaan tuolla suoraa palautetta jollekki tavaroiden myyjälle :LOL: . Ei sillä, eihän tämä myyntipalsta ole...

Mie olin alussa ihmeissäni, että miksi niiden pitää tupata neuvolasta muka kotiin katsomaan vauvaa. Sitte tuolla lokakuisissa nuo kokeneemmat selitti, että sehän on niin helpompi ettei tosiaan tarvi ihan pienen vauvan kanssa lähteä seikkailemaan tuonne jos vaikka on pakkastakin yms. Ei sitä vain kaikkea hoksaa ajatella näköjään :D .
Nanna + poju 38+1
 
Nanna, :LOL: joo mua ärsytti niin laitoin tosiaan kai aika suoraa palautetta tolle myyjälle. Nyt oli näköjään muutama muukin kommentoinut... Alkoi vaan ottaa päähän kun se oli vielä nostanut sitä ilmoitusta, ihan kun joku olisi sitten kiinnostuneempi :kieh:

Nove, oo onnellinen, jos sun ei tarvi rautalääkkeitä syödä! Musta tuntuu, että mulla ainakin muuten olisi tässä raskauden vaiheessa ihan auvoista, jos vaan ei tarvis rautaa syödä. Noista kun tulee maha niin kipeäksi ja löysäksi... Eikä toi huimauskaan kivaa oo.. (vali vali :D)

Mun oli pakko lähteä koulusta aikaisemmin tänään kotiin kun mahaan sattuu istuminen. Varmaan vaan venyy taas urakalla jotkut lihakset, johtuu rautalääkkeistä tai jotain muuta suht vaaratonta, mutta tosi inhan tuntuista kun alavatsaa särkee jo viidettä päivää. Ja tosiaan istuminen tuntuu pahentavan sitä. Soittelin jo neuvolaan, että jos vaikka voisin mennä käymään antamaan pissanäytteen, ettei ole joku virtsis, kun kipu tuntuu tossa ihan alhaalla. Kohtu on kai jo ylempänä ja vauvakin möyrii ihan normaaliin malliin mahassa että eiköhän Beellä oo kaikki kuten ennenkin.

Mä oon muuten ajatellut tota terkkarin kotikäytiä myös sellaisena "tarkistuskäyntinä". Että kattookohan ne, että vauvalla on ihan hyvät oltavat siellä asunnossa? Ja tekeeköhän ne lastensuojeluun ilmoituksen, jos onkin jotain ihan kamalaa siellä? Tai siis pakkohan niiden varmaan on tehdä ilmoitus jos tosiaan jotain löytyy, mutta ei kai se oo kuitenkaan sen käynnin perimmäinen tarkoitus? Ehkä se vaan on niin, että just esim. talvella voi olla tosi vaikea lähteä vauvan kanssa neuvolaan jos on paljon pakkasta tms.

Mies on lähdössä kertausharjoitukseen viikonlopuksi, lähtee jo huomenaamulla. Ite otin ylimääräisen työvuoron lauantaiksi, saanpahan ainakin vähän rahaa sitten. Olis kyllä kiva, jos tää mahakipu helpottaisi siihen mennessä kun kuitenkin joudun istumaan duunissa jonkun verran.

Nyt on pakko mennä syömään jotain, tuntuu että olis koko ajan nälkä!

KÖ ja Pikku B 19+2
 
Kerrohan sitten ultrakuulumisia. Mullakin on se rakenneultra jo tulevan keskiviikkona, vaikka olen sua vähän "jäljessä". Tosi mukavaa mennä sinne, vaikka se kyllä jännittää aika lailla. Mulla ei ole ollut vielä mitään tuntemuksia potkuista tms., joten on vähän epätodellinen olo yhä :whistle:

Meilläkään ei ole vielä tehty vielä mitään hankintoja vauvalle, mutta ollaankin saamassa melkein kaikki tarvikkeet lainaan. Mutta eiköhän sitä jotain tule ostettua itsekin.

Mukavaa viikonloppua kaikille lähes kolmikymppisille :heart:
 
No, niin vihdoinkin ehdin vauva-kiireiltä nettiin :)

Pikkuinen poika syntyi 13.9. Pituutta oli 54cm ja painoa 4kg.

Edellisessä viestissä ounastelin, että lapsivettä tihkuisi ja sitä se ilmeisesti olikin. Kätilöt olivat sitä mieltä, että synnytys pitää käynnistää, mutta ei sitten tarvinnutkaan käynnistää, kun ehti käynnistyä itsellään. Lapsivettä menikin sitten kerralla kunnolla enemmän ja samantien alkoivat kunnon supparit. Synnytys kesti 9 tuntia ja ponnistusvaihe puoli tuntia. Oli juuri niin kivuliasta kuin olin arvellutkin, mutta epiduraali auttoi ihanasti. Muutama tikki tuli eppariin. Nyt olo on jo kohentunut ja imetys on lähtenyt hyvin käyntiin.

Poika on suloinen hurmuri ja on varastanut jo äitinsä ja isänsä sydämet! :heart:

Matarena + Aarre 1vko
 
Onnea pojasta Matarena :heart: !!!

Täällä kans jännitetään joko lähtö olis käsillä. Limatulppa irtos lopullisesti tänä aamuna (sitä tuli pieni määrä aiemmin) ja vatsa on toiminu erittäin hyvin :x ... Saattaahan toki tuosta limatulpan irtoomisesta mennä vielä viikkoki, mutta itsellä on semmonen kutina että ei enää hirveen kauan kestä...
Nanna +poju 38+3
 
Paljon onnea Matarena :flower: ! ja Nannalle onnea samaan koitokseen. Muistan vielä, kun oltiin kuumeilupuolella molemmat :) , niin se aika vaan menee.

Tein tänään vauvalle lapasen, semmosen, jossa ei ole peukkua ollenkaan. Huomenna teen sitten sille parin. Ajattelin aloittaa noista tumpuista ja jos osais tehdä sitten jotain vähän vaativampaakin. Noi tumput oli kyllä helpot, kun ei edes peukkua tarvinut tehdä, joten suosittelen.
 
Onnea Matarenalle pojusta :flower:

Ja Nannalle tsemppiä :) Hienosti olet päässyt noille viikoille asti, vaikka välillä näytti siltä, että kaveri voi tulla ulos milloin vaan!

Meillä alkaa olla vaikka kuinka paljon vauvanvarusteita hankittuna. Tänään löysin vanhempien luota omia vauvavaatteitani. Mukana oli söpöjä neuleita, joita voi käyttää, jos tulokas on tyttö. Ovat nimittäin väriltään vähän sellaisia hempeitä... Mutta yllättävän hyvin vaatteet ovat säilyneet tähän asti!
 
Onnea Matarena!! :flower: :heart: Tääl tuli ihan tippa linssiin kun luki tuon sun kirjoituksen...

Nannalle tsemppiä synnytykseen!! Toivotaan ettei tarvitse liian kauaa odotella :hug:

Kopioin nyt oman navan tuosta toisesta ketjusta, kun tuli taas sellainen sepostus: Täällä ollaan nyt sitten sairaslomalla ultraan asti, eli ens viikko kokonaan ja seuraavasta viikosta maanantai. Mulla on töissä niin yrjö-olo ihan koko ajan, et ei pysy mikään sisällä. Meidän töissä on kyllä TODELLA huono sisäilma, että ei-raskaana-olevatkin valittelee kaikennäköisistä oireista, kuten kuvotuksesta ja silmäoireista, joten sitä asiaa on nyt alettu selvittelemään ihan työterveydenkin kanssa. Tuli itselle vähän sellainen fiilis, et mitenhän pahaa tuo oikeasti tekee vauvallekin, jos siellä leijailee jotain myrkkyä vaikka. Joten aion olla nyt hyvällä omalla tunnolla poissa töistä tuon ensi viikon, koska sitten en kestä jos tuo aiheuttaisi jotain vauvan terveydelle :kieh: :kieh:

Kvartti: Mä olen jättänyt toistaiseksi kaikki hankinnat vielä väliin, vaikka olenkin vähän vaunuja ja turvakaukaloita yms katsellutkin. Varmaan sitten kun ultra on ohi, niin alan pikkuhiljaa kaikkea hankkia. Musta nimittäin tuntuu, et tuo selkä vain pahenee ja viimeiseen kahteen kuukauteen en liiku minnekään :x Toivottavasti olen oikein väärässä...

Hyvää ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

Niisku ja mötkö 19+2

 

Yhteistyössä