Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

HPM
Kiitos kysymästä, oma vointi on todella loistava verrattuna siihen, että olin varautunut sellaiseen ähinä-puhina-kolotus-nytsekakarahetiulos -tyyppiseen olotilaa. Kun vaan malttaa lyllertää hitaasti ja rauhallisesti eteenpäin niin no problem. Reippaampi kävely alkaa supistamaan ja selkäkin vähän vinkkaa että hidasta tahtia. Muksu on kääntynyt raivotarjontaan, muttei vielä laskeutunut alemmas, josta seurauksena välillä erittäin ilkeitä potkuja suoraan rintalastan alle... Välillä kun se oikein hengaa tossa ylhäällä niin tuntuu ettei happi riitä, mutta oon jo oppinut vähän stimuloimaan sitä niin että saan sen liikkeelle ja alemmas :)

Kengännauhojen sitominen ja kumartelu ei enää onnistu (vinks vinks, ostakaa helposti jalkaan sujahtavat kengät jollei miehenne oo joka hetki auttamassa niitä jalkaan!!), samoin sukkien jalkaanlaitto vaatii melkoista mielikuvitusta ja akrobatiaa :LOL: Mutta mun maha kiinnostaa ihmisiä kovasti ja sitä saa oikein olla hätistelemässä masuntaputtelijoita kauemmas. Toisaalta sitten kyllä huomioidaankin paremmin; päästellään jonoissa ohitse ja tarjoudutaan kantoavuksi yms.

Nuo muutamat hellepäivät otti tosi koville, mutta näin viileemmällä on helppo olla. Tavallista enemmän istuma- ja lepotaukoja vaan kaipaa, ja oon ottanut tavaks laittaa aina illalla jääpussit nilkkojen ympärille ja jalat ylös -> pysyy turvotus suht kohtuullisena. Nukkunutkin oon todella hyvin ja jos vaan nukuttaa jatkossakin, niin meinaan vetää varastoon niin paljon unta kuin kuuppaan mahtuu!!!

Tänään äippäpolilla tehtiin taas kokoarvio -> 2,4 kg. Yhä siis alakäyrällä, mutta koska kasvaa kuitenkin tasaisesti kokoajan niin ei syytä huoleen. Omassakin voinnissa oli kaikki ihan kohdallaan, joten päästiin nopeella käynnillä.

Memmu: Me nähtiin oma natiainen ekaa kertaa vasta viikolla 13, ja silloin se oli jo selvästi ihmisen muotoinen. Olis ollu kiva nähdä tuommoinen sentin sinttikin :LOL: Varmaan aika liikuttava näky kuitenkin!!

Nanna ottaa sitten rauhallisesti jos nyt jo supistelee :eek: Taitavat kuitenkin olla vielä kivuttomia harjoitussupistuksia, mutta ei niitäkään kuulemma saa liikaa ja liian usein tulla.

35+4

Mahtavaa, tämä porukka on saanutkin mukavasti täydennystä! Onnittelut kaikille uusille odotuksen jännääjille sekä Kvartille erityisesti!

Täällä ollaan rv:lla 28 menossa jo, kylläpä se aika rientää. Heinäkuussa pääsen jo kesälomille ja siitä jatkuu suoraan äitiysloma. Olo on ollut varsin hyvä. Ainoastaan kylkiä pakottaa joskus kun kohtu kasvaa ja nousee ylöspäin. Ja samasta syystä on ollut hieman närästystäkin, muttei mitenkään häiritsevästi.

Pikkuinen potkii ja möyrii mahassa välillä tosi voimakkaasti, välillä oikein hämmästyttää, että mitä ihmettä siellä oikein puuhataan. =)

Tuijottelin tässä taas tänään omaa napaa ja totesin että navasta alaspäin on nyt ihan selvä linea negra, ei kovin tumma mutta selvä kumminkin. Ja navasta ylöspäin rintojen alle asti jatkuu ihan ohut viiva, mutta senkin näkee kyllä. Juuri navan yläpuolella viiva tekee pienen mutkan. Hassu juttu tämäkin, mistähän tuommoinen johtuu.

Onnea kovasti Memmu hyvistä ultranäkymistä!! :heart:

Täällä väsyttää ihan älyttömästi ja koko ajan saa tosiaan juosta veskissä katsomassa että alkoiko ne sit kuitenkin... Ehkä tähän tunteeseen joskus tottuu, nyt lähinnä kauhistuttaa, vaikka isompia kipuja ei olekaan ollut. Välillä vähän vääntää kyllä menkkamaisesti, mutta siitä oon vaan tyytyväinen, tuntuu ainakin että jotain siellä tapahtuu :D

Nyt meen sohvalle löhöämään ja varmaan nukahdan heti.. :D

Onnea Memmu ultrakuulumisista!

HPM, kiva kuulla, että vointisi on hyvä! Mullakin vähänkin reippaampi kävely aiheuttaa supistuksia. Jalat ovat melkoisen turvoksissa välillä ja noi muutamat lämpimät päivät lisäsi kyllä huomattavasti turvotusta. Kyllä aika rientää kyllä niin hurjasti, kun katsoo noita sun viikkoja!! Perässä tullaan kovaa vauhtia...

Saatiin viime perjantaina vasta äitiyspakkaus. Oli mukavava hypistellä kaikkia vaatteita, kun meillä ei juuri muita vaatehankintoja olla tehty. Muutamia vaatteita ostin serkun pojalta. Nyt pesukone "laulaa", jotta saisin vauvan tamineet pestyä ja viikattua kaappiin. (Tosin ei ole vielä sitä kaappia hankittu, mihin ne aion viikata...)

Meitin poika on tällä hetkellä perätilassa. Vielä hän mahtuu ja ehtii siellä hyvin kääntymään, joten saas nähdä mihin sitten asettuu. Välillä joudun haukkomaan happea oikein kunnolla, kun hän työntää päätään oikean kylkiluun alle ja sitten alkaa monottamaan vasemmalle puolelle alavatsaan.

Kvartti, ihan sama mulla silloin alussa. Oireet oli ihan menkkamaiset ja vessassa piti juosta tarkastamassa koko ajan, etteivät vaan oo alkaneet. Ja se väsymys... se oli ihan ultra-mega-valtavaa!!

MemmuLiinalle onnea ultrakuulumisista. Nyt vaan nauttimaan raskaana olemisesta. Kuten mulle neuvolan täti lähes joka kerta sanoo: Oikein onnellista odotusaikaa! :)
Se on niin hassua jo, kun tuo sama juttu tulee joka kerta, että pitää alkaa ihan levittämään toivotusta!

HPM, mäkin tässä mietin joku päivä, että vitsi kun olet jo noin pitkällä. Ihan kohta h-hetki ovella. Ja ihan vasta äsken olit näillä mun viikoilla menossa. Hyvä kuulla, että vielä jaksat olla menossa, vaikka sitten hitaasti lyllertäen. Pitää muistaa niitä helppoja kenkiä hankkia.

Sain täytellä tällä viikolla Kelan paperit, ja pistin postiin eilen. Odotellaan päätöksiä siis. Kaikki vauvan varustehankinnat on edelleen tekemättä. Alkaa kohta stressata erityisesti vaunujen valinta (kurkkasin eilen sisälle Lastentarvikkeesseen, mutten enempää). Mutta kesälomalla heinkuussa toivottavasti saan paljon aikaan tämän asian suhteen. Lomarahatkin tuli näköjään tänään kesäkuun palkan mukana, joten tuo isompi potti odottakoon näitä tuhlailuja.

Hyvää viikonloppua!

Novelle 22+5

Moi kaikille. Kiva kuulla hyvistä kuulumisista monilla. Mäkin kävin ekassa neuvolassa tällä viikolla ja sattui mukava terkkatäti. Ens viikolla olis eka lääkärintarkastus, ja sanoi että sydänääniä jo kuunneltaisiin. Tosin olen vähän skeptinen, josko ne vielä kuuluu - mut kivahan se on koittaa. :heart:

Sit yks vähän epämiellyttävämpi kysymys teille kanssasisaret: oletteko kärsineet ummetuksesta ja sen sivuvaikutuksena haavaumista takapuolessa..? Mä ihan säikähdin tossa vessareissulla kun huomasin et paperiin ja pönttöön tuli oikein kunnolla verta, ja vihlas ulostaessa ikävästi. Siitä epäilen et jonkinsortin haava sinne on kehittynyt kun kovalla oon ollut jo pitempään (on varmaan pikku hiljaa tullut, kun aiemminkin on vähän verta tullut). Mut nyt sitä siis oli ihan kunnolla! Onneks ei kuitenkaan tullut vuotoa emättimestä! Hui.. luin kyllä et toi on aika yleistä mut onko apteekissa jotain rasvaa tms. jota vois käyttää raskauden aikana haavaumiin/mahdollisiin alkaviin peräpukamiin? Aattelin asiasta mainita neuvolalääkärille, mutta muuten tarkkailen tilannetta ennekuin lekuriin lähden..

Aaargh, kun ei kärsi tavallisesta pahoinvoinnista niin jotain tällästä sitten tulee... :LOL:

Muuten olo on hyvä.
-Violet 8+6

Heissan meiltäkin!

Ja tervetuloa Niiskunenä, Violet ja Kvartti , ihanaa saada lisää porukkaa tänne. :flower:

Kvartti; minulla nuo rinnat oli tässä raskaudessa kans eri tavalla kipeät kuin ekalla kerralla (nyt vain nännit) ja arkuutta on jatkunut näihin päiviin asti. Enää eivät kuitenkaan enää ole niin kipeät kuin alussa. Ja se valkovuoto... ...olen oppinut että pahenee liikkuessa ja stressatessa, että osaan varautua ;). Ihanaa, että olet täällä ja tiedän just miltä susta tuntuu :hug:. Murehtia saa, mutta ei liikaa. Otat päivän kerrallaan ja iloitset tästä!

ON: en ole paljon palstaillut, käynnissä on ollut pääsykoerumba (vaikka yksi tutkinto jo löytyy, niin täytyy täydentää jotain asioita). Olen kovasti koittanut olla liikaa stressaamatta ja viime yönä pääsykokeen toisen vaiheen jälkeen nukuinkin sitten 14-tuntia putkeen ;) . Poika mahassa on ollut tosi sankari, ja minäkin olen jaksanut hienosti tämän rupeaman, paitsi että ihan viime päivinä on korvissa kohissut ja poksunut - verenpaineet ovat nousseet ja täytyy nyt todella alkaa relaamaan. Onneksi luvut ovat ohi ja äippälomaan "enää" 8-viikkoa. Täälläkin odotellaan äitiyspakkausta tulevaksi, eikä mitään hankintoja ole vielä ehditty tehdä. Juhannuksen jälkeen ollaan ajateltu aloittaa.

Hyviä vointeja kaikille!! Siilura ja poika 25+1

Ihanaa kuulla teidän jo pidemmällä raskaudessa olevien tilanteista :D
Violet78: Mulla oli tuo sama vaiva vajaa vuosi sitten ennen siis edes raskauden yrittämistä. Ulostaminen oli tosi kivuliasta ja useasti tuli jonkin verran sitä verta. Mä luulen, että mun vaiva parani aivan itsestään sillä, että muutin ruokavaliota. Eli söin kevyesti ja terveellisesti ja se auttoi! Noita oireita ei olekaan ollut yli puoleen vuoteen ja mukavasti siinä putosi painoakin =) Nyt tietysti lopetin tuon painonpudottamisen ja vähän pelottaa josko oireet taas palautuvat... Apteekista ilmeisesti saa jotain rasvaa, siitä mulla ei ole kokemusta, mutta juttele siellä neuvolassa asiasta, niin saat avun. Tsemppiä :hug:

Voi kun olis jo heinäkuun alku ja pääsis siihen ekaan varhaisultraan! Tahtoisin niin kovasti nähdä, että kaikki on kunnossa tähän mennessä :heart:

Moi tänne odotuspuolelle pitkästä aikaa! Tulin Kvartille tätäkin kautta onnea toivottamaan :heart: Onnea toki kaikille muillekin =)

Meidän vaavi on jo kohta 4kk, aika menee ihan hirveän nopeasti! Vähän liiankin nopeasti, näistä hetkistä haluais niin vaan ottaa kaiken irti. Neidille on tullut jo hampaita ja kovasti hän juttelee ja pärisyttelee. Parasta on kuitenkin, kun hän nauraa ääneen riemusta, se on maailman ihanin ääni :heart: Teillä kaikki nämä ihanat ajat on vielä edessä, mutta nauttikaahan söpöistä masuistanne ja kesästä, kohta ne vauvat on jo sylissä =)

t. Piipi + typykkä ~4kk :heart:

Kiitos vinkeistä Niiskunenä-78, onneks vaivat alkaa vähän laantumaan jo.

Eilen tuli 9+0 täyteen ja ajattelin sen kunniaksi kokeilla tuota kotidoppleria. Ja kuinkas ollakaan - just kun olin jo pitkällisen etsiskelyn jälkeen luovuttamassa - kuului ihan alhaalta, karvoituksen ylärajasta tiheä pikku sydämen syke! Laskin suunnilleen 180 ja vähän yli sykkeeksi. Mun piti soittaa heti yövuorossa olevalle miehelle tästä ja heti aamulla kun tuli töistä, halusi itekin kuunnella. Mies ihan liikuttui, kun viimein saatiin sykytys taas kuulumaan. Se sanoi, että nyt hänellekin konkretisoitui, että siellä todellakin on Pieni..

Miten teidän miehet ovat mukana tässä vauva-asiassa? Ovatko innoissaan mukana kaikissa neuvoloissa vai vielä tässä alkuvaiheessa vähän omissa maailmoissaan, eivätkä voi käsittää miksi äideillä pyörii 24/7 tämä vauva päässä? Kertokaa kokemuksianne.

Mukavaa viikonalkua kaikille. =)

Violet: Meillä mies on kyllä yrittänyt olla mukana kaikessa ja on onnellinen, mutta kyllä se alkuraskaus tais kuitenki mennä enemmän siinä minun hössötyksessä. Mies oli mukana ekassa neuvolassa, ja ultrissa, sekä nyt viimeisimmässä neuvolassa kun sattu olemaan vapaata. Nyt olis tarkotus että olis enemmän myös noissa mukana. Elokuussa alkaa perhevalmennus johon kumpiki osallistutaan. Mies itse tuumas rakenneultran jälkeen, että vaikka hän on koko aika tienny, että sieltä se pieni tulee niin se konkretisoitu vasta rakenteessa kunnolla kun näki vauvan.

Voi kuinka tää aika on tosissaan menny nopeesti kun Piipilläkin on jo noin iso tyttö! Mukavaa kuulla teistä ja että kaikki on menny hyvin =) ...

Nanna +poju 24+5

HPM
Meillä on tuleva iskä kyllä mukana ja oikein kiinnostunut kaikesta mitä tapahtuu. Tämä johtuu siitä, että vaikka hänellä on jo ennestään yksi lapsi, hän pääsi lapsensa elämään mukaan vasta kun tämä oli 3-vuotias. Eli iskänä ei ole kokenut ollenkaan tätä raskaus- ja pikkuvauva-aikaa :( Monesti sanoo mulle, että hän tuntee tulevansa vasta nyt ensimmäistä kertaa isäksi, vaikka poikansa meillä säännöllisesti vieraileekin. Eli aktiivisesti on iskä mukana (on pitänyt oikein toppuutella välillä ettei sinne neuvolaan välttämättä aina tarvi tulla kuuntelemaan niitä samoja lätinöitä...) ja kokoajan se haluaa tietää mun tuntemuksista ja vauvan liikkeistä/kehityksestä jne.

(hui, nyt muuten meillä alko ukkostaan ja kunnolla)

Niin ja Violetille piti vielä kommentoida. Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, mutta läheltä seuranneena tiedän mitä voi olla elämä peräpukamien kanssa (oli vielä mahdollisimman hankalat ja kaikki leikkauskomplikaatiot päälle). Mutta sen verran piti sanoo, että ala hoitamaan niitä NYT HETI (apteekista tosiaan saa jotain voidetta), huolehdi ettei ummetus vaivaa (kysy vaikka jotain mietoa suolensisältöä pehmittävää, muista että vaikka ne aina ekana kehottaa lisään kuitua niin sen kans täytyy juoda sit tosi paljon tai tulos on päinvastainen!!), älä pungerra väkisin (suosittelen kokeilemaan suolihuuhtelua vedellä, mikäli ajatus ei tunnu kovin vastenmieliseltä. Tulee nopeesti ja apteekista saa ostaa suolihuuhtelupusseja).
Mitä pidemmälle vaivan päästää, sitä hankalammaks se menee. Tsemppiä!!!

Huomenia,

Piipi, kiva kun kävin moikkaamassa. Jopa se typy onkin ehtinyt isoksi!

Violet, hae vaan apteekista jotakin salvaa, kyllä luulen, että niitä voi käyttää ajottain myös raskausaikana. Mulla oli jossain kohtaa alkuvaiheessa myös vähän tuota vaivaa, mutta se meni kyllä aika helpolla ohi. Yritä juoda tarpeeksi ja syödä terveellisesti.

Mies taitaa meillä olla sillä tavalla keskinkertaisesti mukana odotuksessa. Hän oli mukana ekalla neuvolakäynnillä ja sen jälkeen kaikissa ultrissa. Muuten olen sitten itsekseni neuvolassa käynyt. Ja hyvin tuo tuntuu ymmärtävän, että en jaksa välttämättä ihan tavalliseen tapaan enää esim. touhuilla aamusta iltaan, vaan välillä pitää päästä päiväunille tai muuten ottaa rauhallisemmin.

Välillä voitaisiin yhdessä ottaa vähän rauhallisemmin viikonloput mun mielestä. Meillä on remonttipuuhia omakotitalossa, johon haluttaisiin muuttaa kesän kuluessa. Tulee sitten (miehen varsinkin) minusta vähän liiankin kanssa täytettyä viikonloput siellä touhutessa. Yritin jo sanoa viimeksi lauantaina, että välillä voitais ottaa joku rennompi elokuvankatseluilta tms. Viivästyköön sitten sen verran muutto, ei se niin väliä ole. Mies vaan on melkoinen "remonttireiska" ja tykkää touhuilla tehokkaasti vapaa-ajalla.

Hellouta kaikille,

Täällä on ällötykset ilmeisesti nyt sitten alkaneet. Oksettanut ei oo varsinaisesti kertaakaan, mutta sellainen ällötys tulee jos väsyttää tai nälättää. Ihan kun olisi valtava närästys. Ilolla kyllä otan vastaan kaikki etomisetkin, jospa se olisi hyvä merkki.

Kuukautiskivun tyyppistä kipuakin vatsassa on, välillä aika kovanakin. Ja tota valkkaria tulee :x Koitan ottaa nämäkin oireet positiivisina merkkeinä.

Ja välillä oon onneni kukkuloilla ja välillä taas pelkään kuollakseni :D

Violet, onnittelut sydänäänistä :heart:

Ja pukama-asiaan, apteekista saa sellaisia peräpuikkoja (joku rektaali-jotain on niiden nimi... yllättäen.. ). Mä luulisin, että niitä voisi käyttää myös raskaana ollessa, mutta apteekissa ainakin sitten tietävät varmasti. Mulla oli tota vaivaa joskus itellä ja ostin ensin jotain rasvaa joka jotenkin kylmensi koko peräpään.. :/ Se oli ihan hirveetä ja sattui! Sitten ostin noita puikkoja (sieltä saa myös yhdistelmäpakkauksen puikkoja ja rasvaa jos on äityneet oikein pahoiksi) ja ne auttoivat heti! Voin suositella :D

Meillä on mies ihan innolla mukana hommassa. Viimeksi jo päätti, että tulee mukaan kaikkiin neuvoloihin ja ultriin. Saa nähdä, että jos ja kun tämä raskaus jatkuu paaaaaaljon pidemmälle niin mahtaako jaksaa kaikkiin... Viimeksi se kirjoitti siihen neuvolasta saatuun VAU-kirjaankin raskausviikkojen viereen kalenteriviikot että missä mennään milloin. Mutta kyllä se vähän aikaa sillä kesti silloin tottua ajatukseen, nyt on heti alusta asti ollut iloinen ja innoissaan. Toivotti tossa yksi ilta hyvää yötäkin "teille" :LOL:

Tämä viikko onkin ihanan lyhyt töissä. Ihan mahtavaa päästä juhannukseksi maalle! Toivottavasti ne rekkamiehet ei tekisi sitä ruuhkaa, en millään jaksaisi odotella iltaan sen lähtemisen kanssa kun työt loppuu kolmelta. Ja tosiaan eka vuosi aikoihin kun mulla ei oo perjantaina enää töitä niin olisi ihana lähteä ajoissa.

Tosta pukamavaivoista vielä, apteekista kysyessä ne ei kyllä suositelleet näitä perus lääkkeitä, esim. pukamarasvoja ja puikkoja raskauden aikana. Bepanthenia suosittelivat haavaumiin ja sitten täti antoi vielä yhden vinkin, jos verenvuoto tulee ulkoisesta pukamasta: laittamalla vähäksi aikaa jääpalan siihen pukamaan tai suihkuttamalla kylmällä vedellä voi lievittää oireita. Ja se toimi! Nyt on paljon parempi olo, tosin vessassa ei suoranaisesti joudu juoksemaan, eli vatsa on hitaalla..ja se on epätyypillistä mulle. :LOL: Mutta, kiitos kaikille jotka antoi vinkkejä ja ideoita. Kantsiihan noita hoitaa, niin ei vallan huonoksi mene.

Kävin tänään neuvolalääkärissä ja siellä todettiin kaiken olevan hyvin. Kuunneltiin sydänääniä ja kuuluivat heti myös siellä. Oletteko muuten jo saaneet /varanneet aikaa np-ultraan? Mua vähän ihmetyttää, kun luin toisesta ketjusta näitä eri kuntien käytänteitä esim. just tän ultran kanssa. Mulle sanottiin, että ei ennen 12+0 rv oteta ultraa, eli 12-14 viikoilla. No, sain ajan sitten 13+2 viikolle. Mutta toisaalla olen kuullut, että vois ottaa vain 12-13 viikoilla ja jotkut taas ovat siellä olleet jo 10+ viikoilla...Tässähän menee ihan sekaisin pikku pää. :eek: Miten teillä muilla?

Kiva kuulla Kvartti, että sullakin alkaa olla vahvempi tunne raskaudesta. Hieno homma, oon lueskellut tätä palstaa jo aiemmin ja tietoinen teidän tilanteesta. Kyllä kaikki hyvin menee, tsemppiä vaan!

Muillekin mukavaa viikkoa, koittakaa jaksaa töissä. Mulla on sellainen tilanne, että oon työttömänä ollut jo muutaman kk:den, ja nyt oisin muutenkin lomalla, ope kun oon. Työnhakua kyllä jatkan koko ajan huolimatta raskaudesta. Tajuan kyllä, kuinka onnekas oon kun saan olla kotona stressaamatta liikaa työasioista, mutta se on vaikea muiden ymmärtää, kuinka ihmistä syövää on toisaalta kituuttaa työttömänä, tuntuu kuin menis "elämä hukkaan". Varsinki ennen raskaaksi tuloa meinas masis joskus iskee kun ei meinannut töitä löytyä, mutta nyt on kyllä prioriteetit menneet uusiksi. Kyllä sitä vielä kerkiää saamaan sen vakiduuninkin.. =)

Viikonjatkoja!

Ultrista
on varmaan niin monta erilaista käytäntöä, ettei ole ihme, jos niissä ei pysy perässä. Itse en ollut ollenkaan nt-ultrassa, koska minut katsottiin vielä alle kolmekymppiseksi (jee, jee - vaikka tuo raja ylittyy raskausaikana). Täällä seulonnat poikkeavat siis alle ja yli 30-v odottajilla. Sen sijaan täällä on kaikille alkuraskauden ultra, mulla se oli viikolla 10+, jossa vain varmistetaan perusasioita: onko normaali kohdunsisäinen raskaus, tarkennetaan LA ja katsotaan montako sikiötä yms. Nt-ultra olisi ollut viikoilla 11+6 - 12+6, jos se olisi tehty.

Violet: Hyvä että sait helpotusta vaivoihin. Kyllä ne apteekissa osaa kaikenlaista neuvoa. Onnea hyvistä neuvolalääkärikuulumisista! Ja tosiaan, kyllä töitä ehtii vielä tehdä ihan riittävästi. Nautitaan nyt raskaudesta!

Kvartille tsemppiä ällötyksen ja kipujen kanssa! Kyllä ne siitä ohi menee, eikä onneksi kuulosta kovin pahalta.

Hyvää juhannusta!

Hyvää juhannusta!!

Violet: Onnittelut sydänäänistä :D Meillä mies on ainakin näin alussa aika nihkeästi mukana. Kyllä se nyt sinänsä ihan positiivinen on, mutta musta tuntuu, että sillä on aika paljon vielä käsiteltävää siinä, että meille on tulossa vauva. Mutta ehkä se tästä, kun päästään vajaa parin viikon päästä sinne varhaisultraan...
Kvartti: Oireet kuulostaa aivan samoilta :D Ihan mielellään niistä kyllä kärsii tämän asian vuoksi! Ja noi fiilikset on ihan samanlaiset... Mulla vaan tuppaa olemaan tuo pelko se hallitseva olotila :ashamed:
Siilura: Ihana juhannuslahja :D Me ollaan ihan kaupungissa tämä juhannus. Tosin tänään lähdetään pienelle reissulle ja palaillaan tiistaina.

Mä olen muuten löytänyt tosi hyviä alkoholittomia oluita kaupasta. Menee ihan täydestä itselle :LOL: Musta on niin ihana ottaa saunaolut, ja ihanaa, et saa siitäkin nauttia alkoholittomana versiona. Lisäks alkosta löytyi ihan hyvää saksalaista kuohuviiniä, jota sitten nautiskelin juhannusruokien kanssa :D NAM! On se vaan tuollaisella juhlahetkellä kivempi juoda jotain spesiaalia, kun vaan pelkkää vettä tai limua.

Pitääpäs nostaa meitä tänne etusivulle, että löytäis mahdolliset uudet tulijatkin meidät ;) :D ...

Mites naisilla juhannus meni? Me olimma mökillä vanhalla kotipaikkakunnalla. Oli mukavaa viettää aikaa vanhempien ja siskon perheen kanssa taas vähästä aikaa.
Alkoholiton Nikolai on muuten hyvää :p , sitä minä litkin varmaan litran juhannuksen aikana :D . Muistatko Niiskunenä sen kuoharin nimeä? Tilasin kerran ravintolassa alkoholitonta punkkua tässä raskausaikana, mutta se oli kyllä niin kuin olis asteen pahempaa viinimarjamehua juonu!

Nanna + poju 25+5

Täällä on myös juhannuksen vietosta maalta palattu. Armoton väsymys ja huono olo jäivät näköjään tuliaisiksi... Väsymys paheni tuossa viikonlopun aikana ja eilen oli ekaa kertaa kunnolla oksettava olo. Tänään pahan olon aaltoja on tullut jo kolme. YÄÄÄÄK. En oo vielä ainakaan yrjönnyt, mutta ihan karmea olo kyllä. Eikä mikään syöminen tai juominen tunnu siihen auttavan. Koitan kestää :x

Tänään oli eka neuvola ja kävin labrassakin antamassa veri- ja pissanäytteet. Yritin saada sitä HCG:tä myös, mutta ei antanut. Sanoi, ettei siitä ole mitään apua missään ja voihan se olla ihan tottakin. Jotenkin ajattelin, että siitä olisi saanut vähän osviittaa siihen että onko kaikki kondiksessa. Tosin tämä olotila kyllä vahvistaa raskaanaolemisen tunnetta, eli eiköhän tässä raskaana olla. Silti ostin tänään r-testin :ashamed: Oon vähän hölmö, mutta haluan nähdä sen tulipunaisen viivan siinä, se reilu kahden viikon takainenkin oli kyllä vahva, mutta haluan sen jättiviivan.. Viimeksi testasin ainakin 5 testiä ja nyt tuo on vasta toinen, että ehkä vähän oon rauhoittunut.. :p

Mäkin ostin maalle alkoholittomia oluita, mutta mun maha oli suurimman osan ajsta niin turvonnut etten pystynyt juomaan juuri mitään hiilihapollista. Se Nikolai on musta myös ihan ok, mutta vielä parempaa on Holsten. Maistuu ihan Karjalalle! Ja joo, noi alkottomat viinit on kyllä aika karmivia. Ainiin ja ostin myös pari Kopperbergin alkotonta siideriä, se oli hyvää! Omena-Karpalo oli makuna. Täydestä meni kyllä :D

Mukavaa viikkoa!

KÖ 6+6

Uppista pinolle :attn:

Tein sitten äsken sen eilen ostamani testin ja sitä väriä ei kunnolla riittänyt kontrolliviivaan saakka kun testiviivasta tuli niin vahva.. Ensin katsoin että tuli vaan yksi viiva. Hui.

Huomiseksi varattu ultra, jännittää ihan perkuleesti!! Jotenkin ajattelen, että mieluummin melkein olisin näissä ruusunpunaisissa kuvitelmissani kun kuulisin huonoja uutisia. Ja heti seuraavana hetkenä mietin, että tottakai kaikki on hyvin ja kuinka ihanaa on nähdä se toukka siellä.

Jänskättää.
KÖ 7+0

Jospas sitten minäkin ilmoittaudun. Ikää 34, miehellä pari vuotta enempi ja ekaa odotellaan kovasti, rv 5 tasan. Plussattiin väestöliiton avustuksella ekasta ivf:stä. Todella epätodellinen olo vaikkakin oireet ovat jo ihan kiitettävät. Tein ekan raskaustestin kaksi viikkoa sitten kun rinnat turposivat parissa päivässä ihan hillittömiksi.. Kasvu on hiukan tasaantunut mutta nännit on vastavuoroisesti kuin niitä olis joku partaterällä viillellyt. Nyt on päivittäin sellaisia menkkojen tyyppisiä kramppeja jotka tosin eivät kauaa kestä, muutaman sekunnin kerrallaan. Tasaisen paha olo eikä ruokaa tee juuri mieli koska kaikki haisee pahalle. Mutta silti aivan ihanaa! Ollaan odotettu tätä elokuusta 2005, joten aivan sama vaikka päällään joutuis seisomaan 9kk B) Kesäloma alkaa parin viikon päästä ja silloin on eka ultra varattuna ja toivottavasti ne sykkeetkin sieltä löytyvät :heart:

Tervetuloa Spectra ja onnea plussasta!! :heart:

Mä oon kotona tänään, toi selkä meni eilen sitten ihan kunnolla. On ollut kipeä joku nelisen viikkoa jo, mutta eilen en meinannut päästä päiväunien jälkeen sängystä ylös. Lääkäriin olen siis menossa, jospa tähän jotain helpostusta saisi. Oon kesätöissä tosi kivassa paikassa, enkä tosiaankaan haluaisi olla sairaslomalla, joten toivon että paranisi pian. Tietty muutenkin on kiva olla kunnossa, mutta edellisessä työssä ei parin viikon saikku olisi paljoa haitannut.. :p

Onko kaikki kesälomilla, vai miksi on niin hiljaista? B)

Kvartti: Pitää sullekki mainostaa että akupunktio toimi mulla erittäin hyvin selkäkipuihin! Minulla oli iskiastyyppistä kipua ja lisäks jotain lukkoja tuolla yläselässä. Särkylääkkeitä ei oikein viittiny käyttää ja lekuriki tuumas että parempi olis jos ilman pärjäis. Sairasloma taitaa kyllä olla melkeen pakollinen kun se noin kipee on :| .

Tervetuloa Spectra!

Uusi viikko taas käynnisty! Aika menee mieletöntä kyytiä tässä vaiheessa! Kovasti nyt tuota maanantain 4D:tä odottelen...

Mites HPM? Entäpä Coke? Sullaki alkaa jo päivät olla loppusuoralla!

Nanna+poju 26+0

HPM
Täällä sitä odotellaan että tuleeko lähtö huomenna vai neljän viikon päästä :/ Kun ei yhtään tiedä (ois niin kiva kun toi muksu kertois päivän koska meinaa ulos putkahtaa...)
Ennakoivia suppareita tulee nyt noin 20-30 päivässä ja alkavat voimistumaan niin, että kohta häilyy raja rikki että tekeekö kipeetä vai ei. Lisäks kroppa tuntuu hyväksyvän syötäväksi vaan helposti sulavaa ruokaa, joten eiköhän tää lopun alkua ala olemaan.
Omalla mutsilla synnytys alkoi suoraan lapsiveden menolla - ilman supistuksia. Katotaan kuinka mun käy. Tuntuu siltä, että ei tää nyt vielä ainakaan pariin viikkoon tuu, mutta mistäs sitä ensikertalainen mistään mitään tietää... Laskettuun on joka tapauksessa alle 3 viikkoa.

Huomenna äippäpolille ultraan. Laittelen sitten taas kuulumisia.

37+3

Voikaa hyvin kaikki!!!!

Yhteistyössä