Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

Jeeee!

Ultrassa käyty ja kaikki oli aivan mainiosti!! :heart: Sydän pumputti kovasti ja alkio vastasi viikkoja, itseasiassa oli päivän mun omia arvailuja isompi. Oli alkanut kaveri irtaantua ruskuaispussista ja selässä näkyi selvästi se hermorata, jonka viereen sitten ranka muodostuu. Kivi kyllä putosi sydämeltä, mua jännitti niin paljon sinne mentäessä että meinasi oikeasti oksu tulla. Nyt saa sitten hyvillä mielin odotella :D Oon niin ONNELLINEN!!

Palailen myöhemmin kommentoimaan muitakin, nyt oon liian ruusunpunainen :D

Tervetuloa Spectra ja onnea!

Kvartti, onnea ihanista ultranäkymistä!!! :) Toivottavasti selkäkipuilut helpottavat pian!

HPM, todellakin loppusuora häämöttää. Aivan uskomatonta kyytiä se aika on rientänyt. Hyviä vointeja ja nyt kai voi jo toivotella etukäteen suuresti onnea tulevaan koitokseen!

Nanna, tosiaan päivät alkaa täälläkin käymään vähiin. Pari viikkoa tullaan HPM:n perässä... :) Ensi viikon maanantaista alkaa mulla äitiysloma. Ens viikon tiistaina on neuvola, jossa taas zoomaillaan vauvan asentoa. Viimeksi vielä tyyppi oli perätilassa, eikä hän kyllä vielä oo kääntyny mun tuntemusten mukaan ainakaan. Potkuja satelee vaan alaspäin ja päätä hän tunkee edelleen tonne oikeaan kylkeen ylös kovasti.

Puhetta oli viime neuvolakäynnillä, että jos seuraavalla kerralla ollaan vielä perätilassa niin vkon 36 neuvolalääkäri aikaistetaan jo ensi viikolle ja ruvetaan miettimään vauvan kääntämistä tai onko edellytyksiä muuten alatiesynnytykselle.

Hermostuttaa, kun vieläkin on hankinnat tekemättä. Edelleen meillä on vain vaunut ja turvakaukalo hankittu. Ja äippäpaketti tietty on jo saatu. Mutta muut kaikki (mitä kaikkea pientä sitä tarvitaankaan?) on hankkimatta. No, jos nyt jokin yllätyslähtö tästä tulis niin kaitpa ne sittenkin saa hankittua ja onhan se mieskin jonkin sortin toimintakyvyllä varustettu... ;)

Oikein hyviä vointeja kaikille!
coke 34+2

Kvartille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nauti vaan ruusunpunaisesta olotilastasi! Toivottavasti selkävaivat olisi ohimeneviä.

Tervetuloa Spectra ja onnea plussasta!

Cokekin tosiaan pääsee jo äitiyslomalle. Hyviä vointeja loppuajalle. Jos vaan olo on ok, niin etköhän niitä hankintojakin ehdi hyvin tehdä vielä nyt kun vapaa koittaa. Toivottavasti vauva vielä kääntyy itsekseen.

HPM, jännät paikat alkaa olla. Kiva kuulla kaikkia loppuajan oireita ja muutoksia, joten käyhän vaan raportoimassa edelleen sen minkä ehdit ja jakselet.

Minun pitäisi töissä vielä viihtyä ensi viikko, sitten koittaa kesäloma. Pari lyhyehköä työmatkaakin vielä tiedossa tälle ja ensi viikolla. Ei niitä viitsi elokuullekaan jättää, kun ei osaa vointeja ennustaa. Vielä autolla ajaminen sujuu, niin pakko hoitaa nuo reissut pois. Tuli käytyä pääkaupungissa ti-ke työmatkalla myös, ja löysinkin alennusmyynnistä vähän mammavaatteita. Olin jo melkein päättänyt olla ostamatta enää uusia mammahousuja, mutta kun sopivan kokoiset sattui eteen 70%-alehintaan, en voinutkaan vastustaa...Pari paitaa tarttui myös matkaan hyvällä alennuksella. Meinaa vanhoista helmat loppua kesken ja napa työntyä kovasti esille...

Novelle 24+4

HPM
Kohta menee meidän pojalla 3 kiloo rikki... Torstaina painoarvio 2,8kg ja painoo tullut noin +200g/vko. Jokohan ens viikon käynnillä päästäis juhlimaan kolmekilosia :heart:
Kaikki oli jätkällä hyvin - äipällä on lähtenyt vähän verenpaineet nousuun ja sain kehotuksen niitä seurata. Mitään raskausmyrkytyksen oireita ei ole ja pissakin on ihan puhdas ollut kokoajan, mutta silti... Turvotusta alkaa kertymään ja painoakin on tullut (ehkä siitä johtuen) viime viikkoina tavallista enemmän :(
Kohdunkaulakin oli jo lyhentynyt ja suu auki yhdelle sormelle, hui...

Kumartuminen alkaa oleen tosi ikävää. Taitaa olla pää joka ottaa vastaan ja tekee jopa hieman kipeätä. Vessaan saa nykyään herätä 3-4 kertaa yössä, kun aiemmin selvisin kahdella käynnillä. Muuten vointi on yhä yllättävän hyvä!! Kaikki on nyt valmista kotona poikaa varten, mutta saisi nyt pysyä vielä pari viikkoa kuitenkin yksiössään. Mulle on iskenyt kauhee tarve siirtää ja siirtää tapahtumaa eteenpäin... Tuntuu että tarttee jokaikisen mahdollisen päivän vielä tuon oman pään kypsyttämiseksi.

38+0

Heipsis kaikille! Laskettuaika muuttui neuvolassa: 24.1. nyt. Eli samalle päivälle moccamasterin ja memmuliinan kanssa, aika hauskaa :) Häitä ollaan järjestetty kovalla tohinalla. Päätettiin mennä naimisiin elokuun lopussa. Puku on jo vuokrattu, toivottavasti vaan mahtuu sitten elokuussa :eek:

Nyt on jo mahaa aika paljon, vyötärölle on tullu 5cm lisää, mutta alamaha on aiva jumalattoman iso. Onneksi tilasin ison paketin mammavaatteita huuto.netistä. Pahoinvointikin on loppunut, mutta nää jalat tekee mut hulluksi. Onko muilla samaa vaivaa, että jalat väsyy ja pohkeita kiristelee? Pitää koko ajan nostaa ne ylös. Parin tunnin reippaan golfkierroksen jälkeen jalat on ihan ku pökkelöt. Ja seuraavana päivänä ei meinaa liikkeelle päästä. MItä ihmettä näille tekis? Tukisukatki ostin, mutta ei ne auta :ashamed:

Hyvää kesäkuun viimeistä päivää pinoon!
Tämä mamma ei enää olekaan LÄHES kolmekymppinen, vaan ihan jo TÄYSIN kolmekymppinen. Synttärit oli tuossa viikonloppuna, ja sen verran tuli juhlittua lauantaina kahvikestien ja grillaamisen merkeissä, että sunnuntaina nukutti pitkään.

HPM, mukavat painoarviot jo. Eiköhän se kolme kiloa vielä ehdi rikki mennä ja uskon, että oma pääkin on sulla valmis kuitenkin kun tosipaikka koittaa.

Aika hauskasti sattuu nuo päivät tosiaan sashalla, Moccamasterilla ja MemmuLiinalla. Saatte sitten täällä tosissaan jännäillä, kuka ehtii ensin synnärille asti.

Viimeinen työviikko edessä ennen lomaa. Kunpa tämä menisi nyt nopeasti. Pääsisin sitten vaikka keskittymään vauvan varustehankintoihin ja kodin laittamiseen. Suunnittelen jo päivän parin reissua pääkaupunkiseudulle itsekseni ennen kuin miehen loma alkaa pari viikkoa myöhemmin. Äitiyspakkauksen sainkin jo torstaina hypisteltäväksi :)

Novelle 25+1

Synttärionnittelut kolmekymppiselle, Novelle!!! :flower:

Sasha, millaiset tukisukat sä ostit? Niitä on niin monenlaisia, joita myydään tukisukan nimellä ja joissain vaikutus on jopa päinvastainen. Oikeat tukisukat maksavat yli 50 euroa pari ja ne sovitetaan mittojen mukaan. Instrumentariumin halpissukat käyvät ehkä sellaisille, joilla ei ole mitään ogelmia, mutta eivät juuri muille... Niissä on monesti se yläreuna liian tiukka, jolloin sukka kerää turvotusta jalkaan eikä poista sitä, kuten sen kuuluisi. Mä voin ehkä auttaa jos tarvii (opiskelen alaa ja oon töissä liikkeessä, jossa sukkia myydään). Kuulostaa musta kyllä siltä, että noista oikeista sukista voisi olla sulle hyötyä jos kerran kiristelee noin pahasti. Laita vaikka yv:tä jos haluat! :D

HPM, hyvältä kuulostaa tuo painoarvio! Vitsi tää on niin hassua kun jotenkin tuntuu, että ihan äskenhän sä vasta aloit odottaa. Ja nyt jo kolmekiloinen vatsassa :D Samoin kyllä kaikki muutkin, Nanna ja Novelle varsinkin, ihan äskenhän te plussasitte! Tää aika menee kyllä niin nopeasti. Menis nyt yhtä nopeasti vielä ainakin 4 viikkoa niin saisin itekin huokaista helpotuksesta..

Oltiin viikonloppu meidän mökillä, ihanaa oli! Väsymys on ihan järkyttävää, mtta nyt kun oon ollut tän selän takia sairaslomalla (välilely liuskahtaut ja painaa iskiashermoa..) ja levännyt aina tarvittaessa, on paha olo pysynyt aika hyvin poissa. Välillä tulee sellasia tunnin pituisia ällötyksiä, mutta aika pientä on. Saa nähdä palaako isot etomiset, kun meen keskiviikkona takas töihin. Selkä ei kyllä oikeasti ole terve, mutta ei se pelkällä levolla parane kuitenkaan joten yhtä hyvin voin olla töissä, kunhan vaan välttelen nostelua ja kurottamisia.

Mukavaa viikkoa kaikille ja HPM:lle uskoa siihen, että oot kyllä valmis sitten ku se aika on!

KÖ 7+6

Kvart över, ostin sellaiset Jobst-sukat apteekista, maksoivat 50?. Puristus on 15-20, kun jossain sellaista suositeltiin. Nyt on ihan hyvä olo jaloissa, kun sai eilen levätä paljon ja nostaa jalkoja ylös. Eli näin kotioloissa ei ole ongelmia, mutta ihmisten ilmoilla kyllä :) Tuo pahoinvointi helpotti mulla onneksi jo viikolla 9, toivottavasti sulla myös...

Onnea Novelle :flower: Perästä tullaan =) Uskomatonta, että tässä tosiaan aika on mennyt näin nopeasti. Vastahan vasta plussasin, ja nyt ollaan viikolla 11. Lauantaina alkaa se maaginen viikko 12...

Heips,
täällä ensimmäinen äitiyslomapäivä menossa... alkaa tuntua lopun alulta. :)

HPM: Mukavat painoarviot siellä!! Samoin mulla tuntuu jo nyt, että oma polla ei oo vielä täysin ymmärtänyt asiaa ja haluaisi pitää vauvan mahassa vielä pidempään, jotta ehtis sulattelemaan vielä asiaa. Mutta varmaankin monella on ensimmäisen kanssa samanlainen jänskätys. Ja uskon kyllä, että ihan hyvin se loppujen lopuksi kuitenkin menee ja olet varmasti valmis, vaikka itsestä ei joka hetki siltä tuntuisikaan. Epävarmuus mielessä helposti kaivertaa vaan -ainakin mulla-.

Onnea Novelle hurjasti merkkipäivän johdosta! Nopeasti se vika työviikko aina yleensä menee. Yleensähän on niin kiirettä, kun koko maailma pitää saada valmiiksi ennen lomaa, että aika hurahtaa nopeasti! Ja ihaninta on se perjantai iltapäivä, kun tietää että loma on jo ihan ovella! Mukavaa loman odotusta sulle! Ja ihanaa lomaa, kun se alkaa!

Sasha: mulla oli myös jalkojen kanssa samoja ongelmia. Toivottavasti sulla helpottaa jalkavaivat ajan kanssa tukisukkien käytöllä. Mä käytän niitä myös, muttei oikein -ainakaan tässä vaiheessa enää- niistä ole kovin suurta apua. Pohkeiden pistely ja turvotus on kyllä tosi inhottavaa. Lepo ja liikunta tasapainossa ja juuri jalkojen ylös nostelu mulla helpotti asiaa. Mua harmittaa vaan niin vietävästi, kun en pääse golfaamaan koko kesänä. Pari kertaa ehdin käymään vapun tienoilla ja sen jälkeen neuvolassa siitä hiukan varoiteltiin äkkinäisten ja voimakkaiden liikeratojen vuoksi, ettei tulisi mitään yllätyksiä. Ja samoin mun jalkoja pakotti puolikkaan kierroksen jälkeen ihan hirmuisesti. Mutta omien tuntemuksien mukaan tietty taas siinäkin pitää toimia.

Kvartti koita ottaa rauhallisesti sitten töissä, ettei tosiaan selkä mee pahemmaksi. Ja toivottavasti huonot olot pysyy jatkossakin poissa! Töissä on tosi kurjaa olla ällötysolojen kanssa.

Vähän vielä omaa napaa lisää... mulla on uutena "ilmiönä" tullut käsien hervoton puutuminen. Oikean käden sormet ovat koko ajan puudukissa. Jos teen jotain (pidän kiinni esim. auton ratista, veitsestä, hammasharjasta, hiirestä), niin puutuminen vaan pahenee ja leviää kyynärpäähän asti. Aamuyöstä rupean heräilemään tunnin välein, kun käsi on niin puuduksissa, että pistely on ihan mahdotonta... On kuulemma ihan tavallinen raskausajan vaiva, mutta kellään tuttavallani ei ole moista ollut, joten en siitä ollut varoituksia kuullut. Tuli aika yllättäen ja helpottaa kyllä neuvolan mukaan synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa. On aika kinkkistä kun se vaikuttaa niin moneen asiaan, olen vielä oikea kätinen. Vasempaa käteä ei niin paljon vaivaa puutuminen.

Mukavaa viikkoa kaikille!
Coke 35+0

Coke, miksi golffista varoiteltiin neuvolassa? Swingin repäisevän vauhdinko takia? En ole yhtään ajatellut, että siitä olisi jotain haittaa, mutta kyllähän se repäisee aika ikävästi joskus. Kuinka pitkälle sitä suositeltiin harrastettavan? Onnea äitiyslomalaiselle :)

Moikka!

Kiva, kun tänne on saatu näin paljon vipinää!

Tervetuloa uusimmille tulokkaille :flower:

Synttärionnea Novelle! meikä tulee vuoden perässä ;)

Kvartti, ihanaa että kaikki on hyvin! Nautiskele nyt kaikessa rauhassa, se tekee psyykelle ja fysiikalle hyvää :)

Me käytiin juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina ikeassa shoppailemassa ja oli kerrankin hyvin tilaa ;) Varmaan vain epätoivoisimmat kodinsisustajat on liikkeellä tollaisena päivänä ;). Saatiin kuitenkin jälkikasvulle pinnasänky ja lipasto ja muuta enemmän ja vähemmän tarpeellista roinaa.

Hyviä vointeja mammoille !

Siilura ja poika 27+3

Sasha, juuri swingin repäisevästä liikkeestä oli kyse. Neuvolatäti sanoi, että hän ei suosittele peliä enää mulle ja olin silloin muistaakseni noin rv:lla 27. Mutta tosiaan ihan omien tuntemuksien kanssa kannattaa edetä. Jos kaikki liikkeet tuntuu ihan ok:lta, niin mikseipä sitä vois harrastaa myöhäisemmilläkin viikoilla. Ja sulla on kuitenkin noihin viikkoihin matkaa vielä, että hyvin ehdit tätä kautta pelaamaan!! Ja muutoin juttua oli, että se on erinomainen harrastus raskaanaoleville (ja tietysti kaikille muillekin) kävelyn ja ulkoilun vuoksi. Riskin teki swingin repäisevä liike, mikä saattaa aiheuttaa istukan irtoamisen. Mutta eipä siitä kauaakaan ole aikaa, kun golf-lehdessä oli juttu (en muista kuka julkkiksista oli kyseessä silloin) melkeinpä viimeisillään raskaana olevasta golffarista. Huolena oli ainoastaan swingin muuttunut liikerata kun maha oli tiellä... ;)
Eli huoli pois ja pelaa omien tuntemuksien mukaan ja nauti golfaamisesta!

Kvartille onnea hienoista ultrakuulumisista ja Novellelle onnea synttärin johdosta! Spectralle tervetuloa!

Pahoinvointi alkaa olla ollutta ja mennyttä. Vieläkään ei pysty silti juomaan kahvia ja jotkut ruoat inhottavat. Viime viikko oli lomaa ja nyt pitäs kolme viikkoa jaksaa töissä ennen pidempää lomaa! Jotenkin koko vauva on laskenut työmotivaatiota ihan hulluna... Ensinnäkin on aika väsy olo edelleen ja lisäks on laiska olo; en viitsisi alottaa juttuja, jotka sit jää kesken, kun jään äitiyslomalle. Tiedän, et kuulostaa hassulta, et tässä kohtaa jo varaudun äikkäriin, mut meidän alalla hommat on vähän pitempikestosia ja sit ois hyvä, kun samat ihmiset jaksais projekteissa... Noh, jos tuo pitempi loma sitten korjaa työintoa!

Vitsit kun HPM:llä on h-hetki lähellä!

Memmu ja koo 10+2

Moikka taas!

Olen pitänyt tarkoituksella hieman palstataukoa, että ei pyöri nämä asiat NIIIIIN paljoa päässä (tosin toivoton yritys, nimimerkillä 24/7) :LOL: Nyt sitten oli pakko taas palailla tänne, koska tänään (rv 7+3) mulla olis eka ultra :x Pelottaa niin pirusti, että mitä siellä oikein tulee tietoon... No, onneks ei enää montaa tuntia ole tätä vapisemista edessä!!

Novellelle synttärionnittelut :flower: :hug: Täällä ollaan samassa veneessä, eli reilu viikko sitten tuli se 3-kymppiä täyteen. Ihan jees fiilis :D

Yhteistyössä