Heips,
täällä ensimmäinen äitiyslomapäivä menossa... alkaa tuntua lopun alulta.
HPM: Mukavat painoarviot siellä!! Samoin mulla tuntuu jo nyt, että oma polla ei oo vielä täysin ymmärtänyt asiaa ja haluaisi pitää vauvan mahassa vielä pidempään, jotta ehtis sulattelemaan vielä asiaa. Mutta varmaankin monella on ensimmäisen kanssa samanlainen jänskätys. Ja uskon kyllä, että ihan hyvin se loppujen lopuksi kuitenkin menee ja olet varmasti valmis, vaikka itsestä ei joka hetki siltä tuntuisikaan. Epävarmuus mielessä helposti kaivertaa vaan -ainakin mulla-.
Onnea
Novelle hurjasti merkkipäivän johdosta! Nopeasti se vika työviikko aina yleensä menee. Yleensähän on niin kiirettä, kun koko maailma pitää saada valmiiksi ennen lomaa, että aika hurahtaa nopeasti! Ja ihaninta on se perjantai iltapäivä, kun tietää että loma on jo ihan ovella! Mukavaa loman odotusta sulle! Ja ihanaa lomaa, kun se alkaa!
Sasha: mulla oli myös jalkojen kanssa samoja ongelmia. Toivottavasti sulla helpottaa jalkavaivat ajan kanssa tukisukkien käytöllä. Mä käytän niitä myös, muttei oikein -ainakaan tässä vaiheessa enää- niistä ole kovin suurta apua. Pohkeiden pistely ja turvotus on kyllä tosi inhottavaa. Lepo ja liikunta tasapainossa ja juuri jalkojen ylös nostelu mulla helpotti asiaa. Mua harmittaa vaan niin vietävästi, kun en pääse golfaamaan koko kesänä. Pari kertaa ehdin käymään vapun tienoilla ja sen jälkeen neuvolassa siitä hiukan varoiteltiin äkkinäisten ja voimakkaiden liikeratojen vuoksi, ettei tulisi mitään yllätyksiä. Ja samoin mun jalkoja pakotti puolikkaan kierroksen jälkeen ihan hirmuisesti. Mutta omien tuntemuksien mukaan tietty taas siinäkin pitää toimia.
Kvartti koita ottaa rauhallisesti sitten töissä, ettei tosiaan selkä mee pahemmaksi. Ja toivottavasti huonot olot pysyy jatkossakin poissa! Töissä on tosi kurjaa olla ällötysolojen kanssa.
Vähän vielä omaa napaa lisää... mulla on uutena "ilmiönä" tullut käsien hervoton puutuminen. Oikean käden sormet ovat koko ajan puudukissa. Jos teen jotain (pidän kiinni esim. auton ratista, veitsestä, hammasharjasta, hiirestä), niin puutuminen vaan pahenee ja leviää kyynärpäähän asti. Aamuyöstä rupean heräilemään tunnin välein, kun käsi on niin puuduksissa, että pistely on ihan mahdotonta... On kuulemma ihan tavallinen raskausajan vaiva, mutta kellään tuttavallani ei ole moista ollut, joten en siitä ollut varoituksia kuullut. Tuli aika yllättäen ja helpottaa kyllä neuvolan mukaan synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa. On aika kinkkistä kun se vaikuttaa niin moneen asiaan, olen vielä oikea kätinen. Vasempaa käteä ei niin paljon vaivaa puutuminen.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Coke 35+0