Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Katinka Oletko käynyt lääkärissä? Nehän sanovat, että jos kierto on yli 35pvää, saattaa olla, ettei ovuloi. Kannattaisi käydä tarkistuttamassa ja hakemassa jotain apuja tuohon pitkään kiertoon. :hug:
 
Kiitos halista.

Joo, kyllä kävin lääkärissä, mutta ei ollut moksiskaan tuosta kierrosta. Papasta katsoivat jonkun hormonijutun, kun oli loppukierrosta otettu ja se oli ainakin kunnossa, mutta en tiedä liittyikö se ovulaatioon millään lailla. Toisaalta olen kyllä päätellyt, että ovuloin pitkistä kierroista huolimatta, lämmöt nousee joka kierrossa ja limojakin riittää (tosin käytiinhän täällä sitäkin keskustelua, että näinköhän ne lämmötkään on tae mistään). Tämä tämänhetkinen kierto on kyllä hiukan erilainen, ovisoireita on, mutta ainakaan ne vielä ei ole yhtä vahvat kuin normaalisti, katotaan kehittyykö ne vaan hitaasti vai olisiko oikeasti ovuloimaton kierto.

Mut eivät siis tosiaan tuolla kunnallisella ota tosissaan ennen kuin on se vuosi täynnä. Ajattelinkin, että jos nyt loppuvuodesta saadaan vielä parit tärpit kohdalleen, eikä sittenkään onnistu, niin lähden alkuvuodesta suuntaamaan yksityiselle vähän selvittämään, missä vika on vai onko mitään vikaa.
 
mutta voihan sulla olla esim PCO, sehän saattaa olla oireeton, tai aiheuttaa vain pidentyneitä kiertoja. Selviäis nopsasti ultraamalla, ainakin osaisivat epäillä sitä ultran avulla. Jos todetaan PCO, pääsee hoitoihin nopeammin, olen kuullut...
Itseäni harmittaa, etten tajunnut siitä gynen lausunnosta mitään silloin pari vuotta sitten, eikä se selittänyt ollenkaan mitä "rakkulaiset munasarjat - ei kuitenkaan selkeä PCO"-lausunto tarkoittaa.. Mulla ei ole mitään niitä tavallisimpia oireita ollut, ei ylipainoa, ei iho-ongelmia, eikä liikakarvoitusta. Ainoastaan vähän heittelevä kierto, ja sekin yleensä 28-34vrk.

Noista lämmöistä, minähän niistä täällä "vauhkosin" :LOL:
Kun ajattelin, että ehkä en ovuloi kun se ovistesti näyttii vaan plussaa päivästä toiseen, mutta sitten tuuduttaiduin siihen ajatukseen, että koska lämmöt nousee, niin ovis tapahtuu. No, sittenpä luin, että lämmöt saattaa nousta ihan ilman ovistakin, jos se munasolu ei irtoa, vaan sen sijasta muuttuu keltarauhaskystaksi, niin se keltarauhashormoni siinäkin tapauksessa nostattaa lämmöt.

Hankalaa, kun ei oikein mihinkään voi luottaa!

Minä olen tänään menossa sinne verikokeisiin töiden jälkeen, siis vajaan tunnin päästä lähden, hui.
 




danuli79.............30........kp 4/28-35....................yk 9
Kaapo80.............29........kp 7/28-37....................yk 7
Pikkumangusti....29........kp 10/27..........................yk 4
Sharona.............28........kp 14/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 15/28.........................yk 5
Opal.................. 29........kp 17/29-41...................yk 4
Hlemmur............27........kp 19/26-35...................yk 5
Joyan.................29........kp 23/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 26/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 26/37-42...................yk 9




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09


 
Taitaa sitten tällä kertaa toteutua se meikäläisen toive lyhyestä kierrosta, sillä pärähti juuri plussa ovistestiin. Ja arvatkaas mitä?
On yhdyntäkielto, kun tuon ukkelin täytyy keskiviikkona viedä se näyte, ja kolmeen päivään sitä ennen ei saa peittoja heilutella. :headwall: :headwall: :headwall: |O
 
Miten voi olla Sharona tuollainen tuuri??? No mutta sehän on vaan hyvä, että plussa tuli, se on aina positiivista! Ehkä siinä jotain mahiksia on vielä keskiviikkona, onhan siinä!!

Olin vaikeuksia viikonloppuna ollan "normaali" yhden tutun seurassa. En siis tunne häntä kovin hyvin, mutta tunnetaan kuitenkin usean vuoden takaa. Hän oli raskaana (en tiennyt sitä). Maha ei näkynyt kovin selkeästi, mutta kuitenkin näkyi siten, että tällainenkin harvoin näkevä sen huomasi. En jollain tavalla vaan voinut onnitella häntä. En vaan pystynyt. Hävettää tällainen.

Nyt on jo pahimman yli päästy, vaikka en siltikään ole millään tavalla luottavainen. Ostin kuitenkin greippimehua ja päätin että jos ei nyt yritä, niin ei tästä hommasta mitään tule.

kaapo ja kp 7
 
Kaapo No älä muuta sano! Niin kauan on toivoa ehtiä, kunnes lämmöt nousee! :xmas:

Mietin kyllä noista verikokeista, stressasin etukäteen sitä, että nehän ottaa ne nyt ihan väärään aikaan, jos mun ovis olis ollu taas vasta kp.17 tai sinnepäin, joten ainakin jotain iloa tästäkin. Toivottavasti siis näkyy jotain niissä tuloksissa, luulis ainakin LH:n olevan koholla, se muiden joukossa oli lähetteessä. Kiva, kun ne kaikki paperit on hollanniksi.. Olen ihan kuutamolla. 10 tuubia ne pölli multa verta, ja siinä lähetteessä oli 23 eri testiä + hepatiitit ja HIV. - että on ainakin perusteellisesti testattu! :D

Äsken googletin niitä lähetteen lyhenteitä, ja näköjään ottivat seuraavat testit:
- TSH-hormoni = sitähän aivot erittää liikaa, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta.
- DHEA sulfaatti = "Naisilla hyperandrogenismin syyn selvittely. Yleensä määritys tehdään yhdessä testosteronin, SHBG:n ja androstendionin kanssa. Lisämunuaiskuoren kasvainepäily." Tai "Hirsutismin selvittely" :ashamed: Ajattelikohan se gyne, että oon niin karvainen, että kannattaa testata, vaikka väitinkin, ettei liikakasvua esiinny? :LOL:
- FSH = follikkelia stimuloiva hormoni
- LH = lutenisoiva hormoni
- Progesteron = keltaraushashormoni (?)
- CA-125 = kertoo, jos sairastaa munasarjasyöpää
- androstenedioni = steroidihormoni. Hormonia syntyy ihmiselläkiveksissä, munasarjoissa ja lisämunuaisissa, muuttuu metabolisesti testosteroniksi ja muiksi androgeeneiksi.
- Estradioli = estrogeenihormoni. Sitä tuottaa munarakkula.
- SHBG= Sukupuolihormoneja sitova globuliini
- Testosteroni = sukupuolihormoni, jota erittyy sekä miehillä että naisilla.

Sitten oli hillitön liuta muitakin, mutta niistä en tunnistanu, kun CRP:n, hemoglobiinin, trombosyytit, leukosyytit, ja kreatiinin, muista en tiedä.. :D
 
Nyt mä en jaksa enää, kirjotin kaks kertaa hirveän litanjan ja tää p...a hukkas sen TAAS!

).( OV testit aloitettu tähdäten taas pidempään kiertoon ja negaa näyttää.

Sharonalle ja danulille olisin kommentoinut, että mun lääkäri kumosi tuon väitteen pelkän kierron pituuden ja ovuloimattomuuden välisestä yhteydestä. Olin lukenut myös noita huhuja ja kysyin häneltä tätä silloin kun kävin ultrassa.
 
opal Superärsyttävää! Mulle on käyny nyt pari kertaa noin, ja kylläpä kyrsii! :kieh:
No, kyllähän siitä on todisteena muutama miljoona vauvaa, että kyllä pitkillä kierroillakin onnistuu! :D

Öh tiistai. Here I come.

 




danuli79.............30........kp 5/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29........kp 8/28-37....................yk 7
Pikkumangusti....29........kp 11/27........................yk 4
Sharona.............28........kp 15/28-34..................1v4kk
Sipsunen............29........kp 16/28........................yk 5
Opal.................. 29........kp 18/29-41...................yk 4
Hlemmur............27........kp 20/26-35...................yk 5
Joyan.................29........kp 24/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 27/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 27/37-42...................yk 9




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09


 
Sharona ikävä et sulla kävi tuollanen tuuri ton oviksen kanssa :/ Mut positiivista että sait plussan, ja voihan olla että vielä tässäkin kierrossa on mahkuja, jos treenaa heti ku mies on luovuttanut näytteen ;) Pidetään peukkuja!

Katinka ja Hlemmur pitkät kierrot on ärsyttäviä! Mulla oli viel pari kiertoo sitten aina ovis vasta n.kp 24-28, siis just ku muilla jo täti tekee tuloaan. Mut jotenkin kierrot ja varsinkin oviksen ajottomuninen rupes lyhenee, nyt parissa viime kierrossa oviks on jo ollut kp 18. Laskeskelin yks päivä, et mulla meni yli puol vuotta pillereiden lopettamisesta että kierrot rupes tasottuuja samalla olemaan hiukan lyhempiä. Ja kun ykskin gyne sano että heti ku lopettaa pillerit, niin elimistö "herää", no mun kroppa oli viel horroksessa aika kauan :p

Ja ei kai siinä tosiaan ole aina yhteyttä tuolla pitkällä kierrolla ja ovulaatiolla, mutta tosi ärsyttävää tuo oli ku ovista sai 4 viikkoa ootella kuukautisten alkamisesta. Mäkin oon kyllä viime kierroissa "sortunu" greippimehuun ja foolihappoihin, en tiedä onko ollut mitään apua, mut tykkää tosta greippimehusta tosi paljon ;)

Pitäs kai tästä töihin ruveta lähtemään...
 
No pitää tosiaan alkuvuodesta lähteä tutkimaan mistä tämä kaikki (pitkät kierrot jne.) johtuu, jos ei sitä ennen tärppää. Eipä nyt loppuvuodelle varmaan aikojakaan enää saisi. Mutta onhan nää pitkät kierrot tosi syvältä. Mulla on ovis pillereiden jälkeen tullut kp 28, kp 17, kp 21, kp 25, kp 21 ja nyt tulee olemaan kp28-29 (testasin eilen, ei ollut vielä ihan plussa, joten varmaan tänään on). Eli jos tuosta jonkinlaista keskiarvoa laskee niin kai se siinä kp 21-22 olisi eli taitaa meikäläisellä normaali kierto olla sellaiset 35-36 päivää.

Toivottavasti sullakin Sharona menee se oviksen tulo pidemmän kaavan mukaan (36 h päästä ) siitä plussasta ja ehditte vielä keskiviikkoiltana peittojen heilutuksiin.

Mukava kuulla Kaapo, että alat päästä jo pahimman yli. Poppakonstit vain käyttöön ja uutta yritystä. Pakko sen on joskus onnistua (vaikka en kyllä siihen omalta kohdaltakaan aina usko).

Ja nyt nielipidekysymys, tai ehkä jollakin on ihan faktaakin asiasta. Ovisplussa ei siis vielä eilen tullut ja tuntemuksista päätellen se plussa pärähtää testiin tänään. Eilen kuitenkin heiluteltiin peittoja. Eli jos plussa tulee tänään, kannattaako heilutella lisää tänään (ehtiikö simpat kehittyä) vai vieläkö ehtisi huomenillalla. Siinä testissähn lukee jotain et ovis tapahtuu 24-36 kuluessa ja eikö sen jälkeen munasolu ole hedelmöityskykyinen 6-12 vai oliko se 12-24h?

No nyt tosiaan töihin...
 
Mulla oli viimeksi ovis jossaki kp 23 - 24 kohdalla (en osaa tarkalleen ajoittaa koska en käyttäny ovistikkua vaan tarkkailin vaan limaa) ja nyt ois menossa kp 20 eikä oo ovista näkyny. Saa nähdä tuleeko se samoihin aikoihin kuin viimeksi. Ihan kiva jos tulisi. Että olisi jotain säännöllistymistä havaittavissa.

Tuo teletappimainos ärsyttää mua.
 
:eek: Nonni. Nyt oo ihan pihalla, tein taas kotiin tullessa ovistestin ja se näytti aluksi viivaa, joka ei ollut ihan yhtä vahva kuin se kontrolli, mutta vahva kuitenkin. Ajattelin, että sinne meni siis.. Kunnes sitten 15min päästä katsoin sitä tikkua, ja se oli ihan samanlainen kuin eilenkin.

Nyt siis rupesi mietityttämään, että kun ohjeessa lukee, että testiä ei saa enää tulkitä 15min päästä, niin vahvistuuko se joka kerta testiajan jälkeen, vaikka ei ihan plussa oliskaan?
Edellisissä kierroissa olen siis käyttänyt tikkuja, joiden tulos ei muutu kuukaudessakaan (testattu on) mutta nämä uudet, Suomesta tilatut, näyttää muuttuvan positiivisiksi testiajan jälkeen... Ja eilen unohdin sen tikun pöydälle, ja taisin katsoa vasta myöhemmin kuin 15min sisään sen tuloksen. Hups.

Onpa rasittavaa, kun vielä itsekin onnistuu täydellisesti munaamaan muniksen toiminnan seuraamisen! :LOL:

No, kaipa se on parempi vaan olla stressaamatta! Onhan tässä loppukuukausi aikaa tikutella ovista :D

p.s mä alan hajoilee noihin teletappeihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Ja nyt nielipidekysymys, tai ehkä jollakin on ihan faktaakin asiasta. Ovisplussa ei siis vielä eilen tullut ja tuntemuksista päätellen se plussa pärähtää testiin tänään. Eilen kuitenkin heiluteltiin peittoja. Eli jos plussa tulee tänään, kannattaako heilutella lisää tänään (ehtiikö simpat kehittyä) vai vieläkö ehtisi huomenillalla. Siinä testissähn lukee jotain et ovis tapahtuu 24-36 kuluessa ja eikö sen jälkeen munasolu ole hedelmöityskykyinen 6-12 vai oliko se 12-24h?
Kyllä mä ainakin heiluttelisin ahkerasti! Jos ei ihan 100 miljoonaa siittiötä ehtiskään kehittyä, niin ainakin se yksi, ja sehän merkkaa!! :D

Mun lääkäri sano, että se munasolu on oikeasti hedelmöityskykyinen ainoastaan pari tuntia (?!!!) ja se on se siittiöiden sinnikkyys joka siis palkitaan.. En tiedä onko tuo jonkin Hollantilaisen tutkimuksen tulos, mutta niin se vaan kivenkovaa väittää. Tämä on siis yleislääkärin suusta. Se perusteli sen vaan, että "siksi juuri raskautuminen on täydellisissäkin olosuhteissa niin vaikeaa, kuin on aikaa ainoastaan sen pari tuntia kuussa".


 




danuli79.............30........kp 6/28-35.....................yk 9
Kaapo80.............29........kp 9/28-37....................yk 7
Pikkumangusti....29........kp 12/27........................yk 4
Sharona.............28........kp 16/28-34..................1v4kk
Sipsunen............29........kp 17/28........................yk 5
Opal.................. 29........kp 19/29-41...................yk 4
Hlemmur............27........kp 21/26-35...................yk 5
Joyan.................29........kp 25/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 28/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 28/37-42...................yk 9




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09


 
Kiitti Sharona vinkeistä ja linkeistä. Peittoja on nyt sitten heiluteltu eilenkin ja varmaan vielä tänäänkin. Toivotaan vaan, että minussa nyt vaan jotain tapahtuu, kun en tässä kierrossa tunnu saavan sitä plussaa siihen ovistikkuun (liekö liian laimeaa pissaa :LOL: ).

Tuo linkki oli kyllä tosi mielenkiintoinen, voikun minussakin noin tapahtuisi, vaikka tällä hetkellä. :)
 
Sharona: Mulla tikkujen viivat ovat kyllä vaalenneet testiajan umpeuduttua, kuivuessaan. Viime kierrossa tarkistin tikun antaman tuloksen digillä samasta näytteestä ja se oli plussa. Tikussa oli siis kaksi viivaa, joista testiviiva selkeä, mutta kontrollia selvästi haaleampi. Tällaisen tuloksen sain tässä kierrossa kahtena päivänä ja toisena digi varmensi plussan. Olen siis tarkistanut digillä vain nuo kaksiviivaiset ja siten se on riittänyt useampaan kiertoon.

ON:
Ovisplussan sain digillä maanantai aamuna (kp15), joka on kaksi vrk aikaisemmin kuin edeltävissä kierroissa. Saas nähdä onko nyt lyhyempi kierto vai ovis "normaali akselilla". Aiemmin siis ollut ilmeisesti suhteellisen myöhään kierron pituuteen nähden.

Peittoja heiluteltiin sitten maanantai iltana, mutta eilen (tiistai) se ei onnistunut syystä jos toisesta. Nähtäväksi jää riittikö maanantai. En aio alkaa tarkkailla mitään "oireita" ja koitan pitää muutenkin matalaa profiilia, sillä luotto onnistumiseen on nollilla.

Masentaa, sillä viime kierrossa pelkkä ovisplussa päivän touhuilu ei riittänyt ja tipuin kovaa ja korkealta kaikkine "oireineni". Toissa kierrossa en kylläkään varmentanut plussaa digillä, mutta sain kaksi viivaa tikkuun kahtena päivänä, joista toinen hyödynnettiin, tuloksetta.

Vaikka turha mun on valittaa, kun kierto on sentään säännöllinen ja oviksenkin bongaan helposti :ashamed: Se vaan ei ole tuottanut tulosta, ainakaan vielä.

Vielä vähän silti katkeraa omanapaista purnaamista, anteeksi.
Eniten harmittaa, kun oviksen ajankohta on tiedossa, mutta sen hyödyntäminen ei ole ollut maksimaalista tai se ei muuten vaan tuota tulosta. Sitten jotkut sattumalta ensi yrittämällä, joskus jopa toivomattaan, osuvat juuri oikeaan hetkeen ja ovat heti raskaana.

Plussapuhureita kaikille tasapauolisesti +++++ :whistle: Toivottavasti saataisiin plussia meidänkin pinoon vielä ennen joulua :heart:
 
Mikähän mussa tällä kertaa on vikana. Parina päivänä tuolta on tipahdellu verta (muutama pisara vaan mutta silti). Mistähän se nyt johtuu? Ei oo menkoista kysymys. Tympii kun tulee aina tämmöisiä kummallisuuksia. Sais jo tulla se ovulaatiokin sieltä. :kieh:
 
Hei milloin hanat aukeaa, minä tahtoisin unohtaa, että jospa sitä kuitenkin ois raskaanaaa... Kummasti sitä vaan aina elättelee toiveita vaikka muka on vauvantekotauolla ja mitä kaikkee. Mutta eipä niitä kumiukkojakaan ole meillä näkynyt, niin sikälihän se on aina mahdollista, kunnes lääkäri (tai täti) toisin todistaa. Jälkimmäinen kolkuttelee jo ovella, ja huomiselle vasta odottelenkin. Tulis vaan ajallaan, niin olis pahin vuoto ohi sitten tiistaina. Pitäkää peukut pystyssä, ettei mulle tehdä mitään sukupuolenvaihdosleikkausta laparoskopian sijaan. Niin ja ettei sika pure, tänään on ollut vähän kurkku kipeä, ihan aavistuksen, ja aika moni kollega on sairaslomalla, kuka mistäkin syystä.

Voi Kaapokaaponen, noinko siinä sitten kävikin... :hug: Toivottavasti sun kroppas kuitenkin nyt tajus mitä sen on tarkoitus tehdä, ja plussaat pian heti uudestaan!

Hlemmur eikös joillain saata oviksenkin aikaan vähän tuhruttaa? Tai sitten, en ole niin tarkaan seurannut, mutta oisko ovis livahtanu sulta ohi, ja oliskin vaikka kiinnittymistä.....? :)

Jaa, mitäs sitten. Jos pomppis pienen taukojumpan tasajalkaa, niin tuliskohan täti nopeammin..

Heei, mitä kaikkia raskaushoureita teillä on ollut? Täältä löytyy lähes joka kierrossa:
-Lämmönnousu, joka ei ole mikään merkki raskaudesta
-"kiinnittymiskipuja" ja siitä eteenpäin kaiken maailman repimistä ja juilimista kun "kohtu kasvaa" (todellisuudessa varmaan vaan endo oireilee kun limakalvot paksunee)
-Pissattaa useammin, ihan varmasti. Ja janottaa. Joskus yölläkin herää jompaan kumpaan. Tai molempiin!
-Aina nälkä ja koko ajan jano, tralla laa!
-Joskus huimaa
-Toisinaan etoo. Näillä kahdella ei tietenkään voi olla mitään tekoa sen kanssa, että verensokeri ois alhaalla.
-Metallin makua suussa. (Vai kaivoinkohan sittenkin nenää liian syvältä, liian terävällä kynnellä, hmmm...)
-Väsyttää ihan varmasti enemmän.
-Olenkin tosi pirteä ja aikaansaava
-Paleltaa ja flunssainen olo
-Tissit kipeytyy oviksen jäkeen
-Tissit kasvaa, varmana! Ainakin kolme kokoa!
-Hajut tuntuu voimakkaampina, ällöä.
-Seksi ei huvita.
-Seksi huvittaa.
-Ei ole mitään oireita
-Mielialanvaihtelut, pillittäminen
-Rasvainen iho
-Kuiva iho
-Finnejä
-Terve iho
-Vatsa löysä
-Vatsa kova
-Valkkaria paljon
-Ei yhtään valkkaria
-Mielitekoja
-Ruoka maistuu kummalta
-Tuulee idästä
-Tuulee lännestä
-Tuulee läpi korvien että humina käy
-Menkat on puol tuntia myöhässä
-Tuhruja paperissa
-Menkat oli ja meni, mutta ne oli ihan varmasti niukemmat kuin yleensä
-Tai sitten runsaammat ja kivuliaammat, ihan varmasti varhainen keskenmeno, jee, toivoa on sittenkin!!

T: Myrtti, yk since 3/08, kp 28 ja dpo 13... :D
 
Myrtle :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Tipuin melkein sohvalta kun luin tuon listan, ihmeellistä, että voin näin hienosti ja täysin samaistua. :D :D

sipsunen Joo, taisi se olla plussa testissä, kun tänään oli jo lähes näkymätön. Tosin nyt kyllä epäilen, että kyseessä on vain vinksahtaneet aivoni ja niiden erittämä LH, sillä minkäänlaisia limoja ei ole näkynyt. Laitoin vielä tarkoituksella tummat alkkarit, että tarkkailu olis helpompaa :ashamed:


Hlemmur Hitto.. entäs jos sun ovis oli jo, ja oliskin jostain ihan muusta nyt kyse? =)

No, nyt on kuitenkin sellainen juttu, että kerrankin en vaan jaksa stressata, joten mennään siis vaan rennosti odotellen seuraavaa tapaamista klinikalla ja saas nähdä onnistunko olemaan stressaamatta huomista pidemmälle. :D

Arvatkaas... yks mun ryhmäläinen soitti viime viikolla olevansa sairaana, eikä ole sen jälkeen näkynyt tai kuulunut. Tänään se sitten soitti. On raskaana, ja kuulema oli vahinko ja on shokissa ja vietti yön sairaalassa pahoinvoinnin, tms. takia. Aikoo pitää vauvan ja poikaystävä uhkaa muuttaa toiseen maahan (ovat seurustelleet kuukauden).
Piti vähän aikaa hengitellä luurin toisessa päässä ja en kyllä osannut onnitella edes. Siis tää tyyppi on Ruotsalainen, ja ollu meillä töissä jonkun 4kk ja sinä aikana bilettäny kun hullu, käyttänyt kaikkea mahdollista, kokaiinista ekstasiin, ym.

Tasan ei käy onnen lahjat.

 
:D :D Myrtlen lista! Mulla kans, kaikki oireet ja pahana! Varsinkin tuuli tuivertaa korvissa, se on oire josta olen varmin :D

Joskus 10v sitten lähipiirissä ja kauempaa oli samanmoisia kuin Sharonan työkaveri. Kaikille mun tuntemille, äitiys on tuonut onnen ja kaikki menee hyvin, mut niinhän se on ettei kaikilla... :(

Mä olen ihmeen rennossa tunnelmassa, vaikka kauhee jännääminen on kohta puolin alkamassa.
 

Yhteistyössä