Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5





Pikkumangusti...29........kp 3/27...........................yk 4
Sharona.............28........kp 7/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 8/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 10/29-41...................yk 4
Hlemmur............27........kp 12/26-35...................yk 5
Joyan.................29........kp 16/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 19/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 19/37-42...................yk 9
Mekkala.............28........kp 24/26-30...................yk 1




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Kaapo80 (yk6) 11/2009



 
Kiitos kaikille onnittelijoille! Näin tuossa aamulla yhtä kaveria ja se kysy, että miten meni viikonloppu, teki mieli sanoa, mutta tyydyin vaan kertoo että rauhallisesti otettiin miehen kanssa.

Oireista oli mielenkiintoisin se fiilis, etten alkanut vielä miettimään milloin seuraava ovis mahtaisi olla. Todellisempia oireita on rinnat. Ne on olleet jo monta päivää tosi arat ja aremmaksi menee. Eilen mies huomautti, että ne oli hiukan turvonneet. Itse laitoin sen lihomisen piikkiin. Alavatsassa on ollut jonkin verran vihlaisuja, mutta aina välillä niitäkin on, joten en pitänyt niitäkään minään oikein oireina.

Tämä on niin epätodellinen olo. Samalla minulla on myös paha mieli, tietä oli niin monta ennen minua plussausvuorossa. Minä haluaisin antaa teille tämän!

-kaapo

ps. millä tämän hymyn saa pois huulita ;)
 
Ihanaa Kaapo! :heart: :heart: Ja tosiaan, pidä vaan se hymy naamalla, kyllä siinä kuudessa yk:sakin on ollut varmasti jo ihan odottamista. Ymmärrän kyllä tunteesi toisaalta, kun kaikki täällä yhtä kovasti sitä plussaa toivoo. Mutta me kaikki olemme onnellisia puolestasi, joten keep on smiling! =)

Täällä etsiskellään kadonnutta työmotivaatiota, pitäisi löytää se piakkoin, kun on taas deadlineä tuloillaan. Cladon lähitulevaisuus kuullostaa kahdettivan hyvältä, juuri aamulla ajattelin kun pyöräilin töihin jossakin kummassa jääsateessa, miten olisi mukava lähteä lämpimään. Vuosi sitten olimme häämatkalla Thaimaassa ja kylläpä se katkaisikin mukavasti loskakauden. B)

Täälläkin oviksen pitäisi kai tällä viikolla ilmaantua, mutta eipä ole vieläkään minkäänlaista oireen poikastakaan. Harjoitukset on kuitenkin aloitettu, jotta on tuoretta tavaraa sitten tarjolla, kun h-hetki koittaa. ;)
 
Mahtavaa kaapo!!!! Tuhannesti onnea! :flower: :flower: :flower:
Ja toivottavasti saadaan muitakin onniteltavia nyt marraskuulle!

Ja Vadelmaunelmalle osanotot.....ei voi muuta sanoa.

Ollut hiukan hiljaista tältä suunnalta kun pääsi tuo possunuha iskemään. Se täytyy sanoa vaan siitä, että hyvä että tuntuu pian olevan ohi. Ei ole mulla ainakaan ollut mikään tappavan tuntuinen tauti, inhottava kyllä monine oireineen ja sitäkin pitkäkestoisempi! Ja jälkitauteja tässä täytyy vielä koittaa välttää....

Ällövaroitus: Oliko se Sipsunen joka mietti kuukautisten vaihteluja eri kiertojen välillä, mulla ollut normaalisti niukahkot kuukautiset, jotka alkaa ja loppuu rusehtavalla valkkarilla ja itse vuoto kestää 2-3 päivää. Nyt kuitenkin vielä viime viikolla eli jossain kp 5-7 kohdalla tuli vielä sellaisia ihan verisiä klönttejä parina päivinä päivä sen jälkeen kun normivuoto oli jo loppunut. Että täällä tuo edellinen taas oli poikkeava runsaudessaan.

Heti tädin mentyä sitten huomasin parina päivänä sellaisen hulahduksen, eli ihan kirkasta vetistä valkkaria lorahti housuun. Olisi voinut luulla että kuume vie noikin mehut, mutta ei sentään, eli ovista odotellessa, tai oikeastaan sitä että voimat palaisi jotta pääsisi peittoa heiluttamaan, sehän se tärkeintä on. ;)
Eli nyt ollaan sitten taas koneenkin ääressä aktiivisemmin.... Mukavaa viikkoa kaikille!
 
onnea hirmusti kaapo!! Ihanaa! :)

Kuka se oli edellisellä sivulla (en pääse sille jostain syystä, käyttäjässä vikaa jälkeen), joka pyysi anteeksi omanapaisuutta, ei musta tarvitse kuulkaas ollenkaan pyytää anteeksi. Jos joku ei jaksa lukea, voi aina skipata seuraavaan... Sitähän varten tämä on, että saa omia tuntoja jokainen purkaa niin paljon kun lähtee!! Itse ainakin aion, enkä loukkaannu jos jätätte välillä omaan arvoon liiat itsestä jauhamiset :D
 




Pikkumangusti...29........kp 4/27...........................yk 4
Sharona.............28........kp 8/28-34...................1v4kk
Sipsunen............29........kp 9/28..........................yk 5
Opal.................. 29........kp 11/29-41...................yk 4
Hlemmur............27........kp 13/26-35...................yk 5
Joyan.................29........kp 17/23-36...................yk 4
Katinka-82.........27........kp 20/35-42...................yk 5
Cladoceran........29........kp 20/37-42...................yk 9
Mekkala.............28........kp 25/26-30...................yk 1




Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Kaapo80 (yk6) 11/2009



 
Tulin kuikuilemaan, mahtavia uutisia kaapo!! Ihanaa! :heart:

Sitten Vadelmaunelma, voimahali sinne. Kuinka paljon pitää yhden ihmisen kestää?

Lyhyesti vielä ).( Kahden viikon päästä laparoskopia, ellei täti myöhästy ja sotke suunnitelmia. Mulla ei ole ihan tarkkaa hajua koska ovis oli, vai oliko ollenkaan, niin en oikein siitäkään osaa laskea. Erilaisista nipsuista ja krampeista voisin päätellä, että jotain on tapahtunut kuitenkin, näitä yleensä tulee oviksen jälkeen.

Niin joo, kummityttökin syntyi. Nyt mulla on yks kumpaakin laatua kummilapsia. Niitä sitten paapoilen omia odotellessa. Hiukan taas pännii kun mun vuoro oli kyllä eka, mutta eiköhän tää fiilis siirry taka-alalle ajan kanssa. Onnihan se on, kun ekasta tärppää. (naamani hiukan vain vihertää )
 
Jee Myrtle on elossa! B) Tsemppiä laparoskopiaan, saattaa olla rankka kokemus, mutta kestettävä. Tuu sitten kertomaan millaista oli ja miten meni! Niin joo... Tuo satunnainen vihreys lienee meillä kaikilla, joten ei hätää. Kai meillä on siihen oikeus? Edes vähän? :)

Hyvää mieltä kaikille! :flower: lisäplussia odotellessa!
 
Hei, tänään kp26, kalenterista tarkistin, mikä oli viimeisen kierron pituus. Tein sitten iltapäivällä ja äsken kaksi testiä, clearblue ja predictorin. Clearblue näytti plussaa, ja predictor näytti yhtä viivaa. Mites sitä sitten tulkita? Tekisinkö aamulla herättyäni kolmannen testin?

Kaapolle onnea onnea!

Tyhmä kysymys, mutta mikä on laparoskopia?
 
Nyt tulee vähän pohdintaa kuumemittarin käytöstä. Joka paikassa sanotaan että se on huono menetelmä, koska on häiriöherkkä ja koska sillä tulee se tieto ovulaatiosta vähän turhan myöhässä. Ja että pitäisi käyttää ovistikkuja kun ne on tarkempia. Minä olen tästä asiasta eri mieltä. Tosi monilta on kuullut semmoista palautetta, että ovistikut ovat näyttäneet mitä sattuu, jättäneet ovikset näyttämättä vaikka ovis olisi ollut. Lisäksi ne maksavat. Ja ovat kertakäyttöisiä, mikä on aina huono asia (ekologia- ym. syistä ) . Ja minun mielestäni niiden käyttö on ahdistavaa, kun pitää niitä pirun viivoja tuijotella ja sitten harmitella, kun ei tarpeeksi vahvaa viivaa tule. Minusta sellainen on jotenkin stressaavaa.

Ei se kuumemittari niin häiriöherkkä ole, jos vaan oppii tulkitsemaan sitä. Minä olen nyt pari kiertoa harrastanut lämmön mittailua ja oppinut tosi nopeasti tietämään, mitä mitkäkin lämmön vaihtelut kehossani tarkoittavat. Esim. jos joudun heräämään normaalia aiemmin, lämpö on heräämisen jälkeen normaalia alhaisempi.

Käytännössä minun menetelmä oviksen bongaamiseen on kuumemittarin ja liman tarkkailun yhdistelmä. Minusta se on ihan hyvä. Eikä mene yhtään rahaa.
 
Kaapo eiii!! :hug: Voi itku :snotty: Miten sitä ikinä voi luottaa jos saa joskus plussan testiin? Miten jakselet?

Hlemmur komppaan sua 100 %:sesti! Oon ihan täysin samaa mieltä, että kun vähän aikaa lämpöjä seuraa, niin niitä oppii tulkitsemaan. Se on kyllä toisaalta totta, että jos vaan mittaa lämmön milloin sattuu ja koittaa sen perusteella sanoa, että onko se koholla vai ei, niin riski väärään analyysiin on olemassa.

Tähän on kuitenkin todettava heti, että aina täytyisi mittailla koko kierron läpi, sillä aloittelin maanantaina mittailemaan, josko oviksen bongaisin ja pahoin pelkään, että se onkin ehtinyt jo livahtaa. Eikö pitkä kierto voisi sitten pysyä pitkänä? Saakeli
:kieh:
 
Aamuisen testailun jälkeen taidanpa olla raskaana! Uskomaton ja nälkäinen olo. Unohtelu alkoi saman tien, kun huomasin apteekin kassalla, että unohdin kukkaron kotiin. Neuvolaankin soitin ja sain ajan neljän viikon päähän. Huomenna menen hakemaan sikapiikin.
 

Yhteistyössä