Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

kaapo Jos sait jo sen yhden plussan niin ainkin LH-huippu on ohi. Se testihän vain ilmoittaa sen LH-hormonin, jota aivot erittää, jotta ovulaatio tapahtuisi. Itse ovulaatio tapahtuu siitä sitten myöhemmin. Mulla ainakin lämmöt nousee sitten 0,5-1vrk oviksen jälkeen, josta voi päätellä sen tarkemman ajankohdan. (Tai siis mullahan nyt näyttää ne testit positiivista monta pvää kun en varmaan ovuloi ollenkaan, mutta siis normaalitapauksissa.. )
 
Huhhuh, että onkin ollut kiire päivä... Ei oo lainkaan ehtinyt vauvakanavalle... :LOL:

Kaapo ovistestin negasta ei oikein voi päätellä, että onko ovis tulossa vai menossa, se kun tosiaan mittaa vaan LH-pitoisuutta ja se nousee sellaisena piikkinä juuri ennen ovulaatiota. Toivotaan, että ovis tulee/tuli anyway hyödynnettyä. :)

Sharona juiliiko sulla yleensä menkat vai onko juiliminen tässä tapauksessa tulkittavissa positiiviseksi asiaksi? ;) Ja jos niitä pillereitä mietit, niin älä ainakaan e-pillereihin turvaudu. :D

Mä olen joka toinen päivä tosi kiukkuinen ja joka toinen taas iloinen ja hyväntuulinen. Hassuja nämä hormonit. Ehkä countdown 16 lomamatkaan vaikuttaa asiaan, että jaksaa olla iloinen. Noh, ovikseen on vielä about saman verran aikaa kun matkaankin, eli ei paineita sen suhteen.

Plussapuuuhhh :whistle: ++++ erityisesti Sharonalle!
 
Heissan,

Eipä ole koneelle tänne paljon kerennyt kirjoittelemaan, pitkän kierron loppua siis odotellessa täällä.

Mieli on kyllä hurjan positiivikseksi muuttunut viime päivinä. Tuntuu, että tässä viime päivinä on moni asia selvinnyt ja työssä käynti ja muutenkin tulevaisuus näyttää taas niin tosi valoisalta. Se on kyllä jännä juttu kun yleensä tässä vaiheessa syksyä vaan tyydyn odottamaan joulun odotusta :D

Katinka mä maksoin tosta ultrasta yksityisellä 130 euroa ennen kela-korvausta.

).( Pari kertaa on tuolta vasemman nivusen yläpuolelta silleen viiltänyt tuolilla kääntyessä tai noustessa ja kumman märkä olo on kierron tähän vaiheeseen. Eilen tuli sellasta vaaleanpunertavaa valkkaria pyyhkiessä, että voihan se täti olla suhteettoman ajoissakin tulossa tällä kertaa ja sehän sitten tarkoittaisi liian lyhyttä luteaalivaihetta (?), eikös sitä siksi kutsuta tuota aikaa oviksen ja menkkojen välillä. Eli hormonit sitten olisi vielä niin sekaisin ja toivottavasti tasaantuu pian....

Mitäs muille loppukiertolaisille kuuluu, onko testejä jo jollain odottamassa???
 
On jotenkin syyllinen olo, kun käyn täällä teitä vakoilemassa... Mutta täällä tuntuu olevan niin kovin mainioita tyyppejä, että kovasti odotan, että teistä saisi pian tuonne odotuspuolelle seuraa. Pakko on käydä aina välillä kuulostelemassa, mitä tänne kuuluu!

Kommentoin aiemmin Sharonalle siitä useamman päivän ovispiikistä, että mulla se taisi johtua vähän väärällään olleista hormoneista. Nyt huomasin, että epäilet, ovuloitko ollenkaan, joten on ihan pakko vielä rauhoitella, että kyllä varmaan silti ovuloit. Perus-PCO:ssa ovistestit näyttävät yleensä lähes koko kierron plussaa, eivät vain muutamina päivinä. Multakin on tutkittu tuo ovulointi pari kertaa, ja silloin oli ovulaatio hormonien mukaan tapahtunut. Mulla se hormonien pieni epätasapaino merkitsi vain epäsäännöllisiä kiertoja, ja todennäköisesti välillä ovulaatio jäi kokonaan väliin, mikä on kyllä ihan normaalia. Jostain luin myös, että PCO on monilla naisilla jossain vaiheessa elämää ja paranee sitten itsekseen.

Jos muuten on nyt menkkakipuja, ethän buranaa (ibuprofeiinia) ota! Sinä tai kukaan muukaan täällä. Joku lääkäri sanoi, että se on ehkäisylääke, jota käytetään särkylääkkeenä. Enpä tuosta tiedä, mutta raskauden aikana sitä ei ainakaan saa ottaa.

Kävin muuten kesällä Helsingissä yksityisellä gynellä ja maksoin muistaakseni siitä 116 euroa.

Tuolla meidän odotuspinossa kovin monet ovat pian lähdössä synnyttämään. Tehkäähän te joukkoryntäys sinne, niin pysyy pino pystyssä! Vielä ehtii osa plussata lokakuussa, mutta loput sitten viimeistään marras-joulukuussa, eikös niin! +++ :whistle: :whistle:

piip
 




Hlemmur............27........kp 2/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 6/23-36.....................yk 4
Katinka-82.........27........kp 9/35-42.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 9/37-42.....................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 20/26....................... yk 3
Kaapo80............29........kp 24/28-37...................yk 6
Sipsunen............29.......kp 26/28........................yk 4
Sharona.............28........kp 30/28-32....dpo 12...yk 10
Opal.................. 29........kp 35/29-41..................yk 3



Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29



Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Voi hitto, eilen illalla kävin tänne kirjoittamassa pitkät sepustukset ja kun painoin lähetä, ne lensi bittitaivaaseen. :(

Eikun alusta!

Clado Kiitos puhurista! :D Kyllä mulla juilii enemmän ja vähemmän joka kuukausi, nyt on kyllä kummallista, kun välillä tulee tosi vahvana, välillä ei mitään. En ole onneksi e-pillereitä syönyt kahdeksaan vuoteen, hihihi. :xmas:

opal Tsemppiä sinne, toivottavasti ei ole täti tulossa liian ajoissa ja oliskin oireita jostain ihan muusta! =)

Piip Kiitos sanoistasi! :flower:
Kiva kun käyt välillä "täällä toisella puolella" meitä kannustamassa!! Toivottavasti tosiaan päästään kohta taas samaan pinoon!!

Hlemmur Voihan... :hug:

Kaikille hyvää huomenta, ja ihanaa -se on perjantai- !!!
Mun ryhmä oli eilen järjestänyt mulle yllärin yhden niistä asuntolaivassa, ne oli kokanneet ihanaa kasvisruokaa, ja laittaneet ilmapalloja, ym. koristeiksi ympäri laivaa! :D
Tämä oli siis niiden "häälahja" kun ei olla aikaisemmin ehditty. Oli mukavaa, paitsi että nyt sattuu päähän, kun join 3 lasia punaviiniä! Ihan kun olis krapula. Ihanaa mennä töihin, murrrr.
 
Ihanaa aurinkohuomenta teille! B)

Täällä on mieli yllättävän positiivinen, on perjantai ja aurinko paistaa! Eilen sain myös yllärinä kylään maailman ihanimmat vieraat, veljeni perheineen. Oli taas vaihteeksi tosi mukavaa touhuta reilun yksivuotiaan kummityttöni kanssa. Hän on sellainen kunnon sunshine persoona. :saint:

Ja kiitos muuten kaikille noista yksityisen hintojen kertomisesta. Nyt ainakin tiedän mitä on odotettavissa jos sen reitin päätän ottaa (ja saatan niin tehdäkin vuodenvaihteen jälkeen jos ei tää tästä ala lutviutua).

Piip, minäkin luin tuolta palstoilta jostain, että väittäävät ibuprofeiinia jopa ehkäisylääkkeeksi. No siitä hätääntyneenä nyt edellisen kierron päätyttyä kävin ostamassa panadolia, vaikka en mikään särkylääkkeiden suurkuluttaja olekaan. Ja tästä huolimatta minun piti viime viikonloppuna turvautua siihen ibuprofeiiniin, kun kaksi päivää särki päätä ihan älyttömästi eikä siitä panadolista ollut mitään apua. No kierto oli ihan alussa silloin, joten toivotaan, että sillä ei ollut kovin kauaskantoisia vaikutuksia.

Harmi Hlemmur :hug: , mutta jospa se viides kerta toden sanoisi (meille molemmille). :p

Teidän kanssa on kyllä tosi kiva rupatella, en ole tuolla naapuripalstalla tainnut viime aikoina käydä kuin kurkkimassa. Täällä on tällainen mukava pieni porukka, jonka menoissa pysyy kärryillä ja joiden kanssa ajatusmaailma tuntuu menevän samoja ratoja. Kiitos siis teille mukavasta seurasta näiden vakavien ja ei niin vakavien asioiden äärellä!

Viikonloppua odotellessa...
 
Minäkin olen kuullut noista tulehduskipulääkkeistä samaa, taisivat joskus tehdä tutkimustakin josko hormonaalisen ehkäisyn voisi kokonaan korvata tulehduskipulääkkeillä, kun on melkein yhtä tehokas kun e-pillerit. :eek:

Se kai perustuu ihan siihen, että munasolun hedelmöittyminen muistuttaa tulehdustapahtumaa, ja näin ollen nuo lääkkeet estäisivät hedelmöityksen.

On niistä muutenkin haittaa, kun suosittelevat, että raskausaikana ei tulisi ollenkaan syödä ibuprofeenia, tai muita tulehduskipulääkkeitä.

Mulla ei auta esim. panadol mihinkään särkyihin, ei päänsärkyyn tai muuhunkaan, mutta olen nyt oppinut olemaan täysin ilman särkylääkkeitä, eli jos särkee pää, niin on vaan kestettävä! Ennen söin tosi paljon tulehduskipulääkkeitä tuohon piriformis-syndroomaan, mutta nyt olen vaan kärsinyt ja päättänyt, etten anna periksi! :D
 
Täällähän myö.... :)

Illalla tuli jo vähän tutumpaa rusehtavaa valkkaria, että eiköhän se tänään ole hana auennut, ei vaan tiedä kun tulppasin tossa aamupäivästä ettei tarvitse kesken päivää pelata niiden kanssa :LOL: Toivottavasti olisi nyt sitten alkanut niin saa huomenna ottaa hyvällä omatunnolla vähän punkkua halloween-kemuissa.

Hlemmurille :hug:

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
huhuu Mä oon oollu koko päivän työreissussa :LOL: ai miten niin riippuvainen, kun heti kun pääsee kotiin, niin välittömästi koneelle kattomaan päivän vauvakanavakuulumiset? :D

Ihanaa tosiaan, että on perjantai. Eilen kävin vaihdattamassa talvirenkaat ja tänään tuli tosiaan työmatkaa ajellessa ihan luntakin, joten hyvään saumaan tuli laitettua. Ihanaa, jos vaan tulisi talvi pian. Saisi haudata alleen kaikki nuo lehdet ja valaista tätä synkeyttä. Aamulla oli kyllä ihana aurinkoinen kirpakka pakkasaamu, tuntui mahtikselta.

Kävin ostamassa itelleni uuden otsalampun ja koirille heijastinliivit. Aion vaikka väkisin käyttää tänä syksynä tota lähimetsää, enkä anna pimeydelle periksi! Se on mun henkireikä täällä. Ja hyvin toimi, kävin testaamassa jo. Eikä taatusti tule ketään vastaan. :D

Noista särkylääkkeistä; mulla kans toi panadol on aiemmin toiminut tosi huonosti ja oon käyttänyt buranaa tarpeen vaatiessa. Keväällä sitten kun oli kauheeta stressiä ja hartiat oli tositosijumissa jo 10:ttä päivää ja jouduin syömään niitä pari-kolmekin tabua päivässä (yleensä menee ohi kun ottaa yötä vasten buranan), niin meni sitten mahakalvot ihan rikki. Sen koommin en oo buranaa syönyt. Ja vaikkei panadol oo yhtä tehokas, niin siihen oon nyt totutellut.

Ja Opal kiva, että iloitse punaviinistä! Muista kohtuus sitten, ettei tule pää kipeäksi. ;)

Ja munkin puolesta kiitos kaikille, että olette olemassa, tää on vaan niin siistiä, kun on samassa jamassa olevia muitakin! Ja on kanssa ihana kun täällä käy välillä noita odottajia tsemppaamassa, niinku Piip ja Unico. :heart: Siitä tulee hyvä mieli! Toivotaan tosiaan, että tää pino pysyy vaan hengissä ja pikkuhiljaa porukkaa tulee uutta ja me "vanhat pierut" päästään odottelijoihin ja pidetään puolestaan sitä pinoa elossa.

Ihanaa! Viikonloppu tapetteja repien! Tosi terapiaa... :LOL:
 
Täällä myös :) En uskalla töissä käydä täällä ollenkaan, paitsi salaa kännykällä työpaikan vessassa :p) kun ollaan avokonttorissa. Kännyllä taas palsta jumiutuu noista glitter-kuvista niin vastatessa, että ei viitsi näpyttää...

Haleja teille muillekin listan alkupäähän siirtyneille :/

Pari päivää tossa pää jomotti, mut olen kans luopunut särkylääkkeistä tyystin. Muutenkin menkat on oudosti tullut ehkäisyn lopetuksen jälkeen oudon kipeeksi, mahaa vihloo pääkivun lisäksi, silloin ennen ehkäisyä mulla ei ollut ikinä mitään kipuja. Ja yrttitee, siitäkin olen kuullut, että voi olla huonoa hedelmällisyydelle... Tiedä sitten.
 
Hyvä että löysin teidät, onneks huhuilin :D

IHANAA olla vihdoin kotona ja tietää, että on kaksi ihanaa vapaapäivää edessä! Mies lähti hakemaan pizzaa naapurin Italialaisesta ravintolasta, nam! :p

Mulla ei oo tänään juilinu, mistälie johtuu, mutta miten ihmeessä voi kolmesta lasillisesta viiniä tulla koko päivän kestävä krapula!?? Töissäkin kaikki kuittaili, että tais mennä myöhään... :whistle:

Nyt pitäis saada itseään niskasta kiinni ja siivota tämä pesäkolo, että voi hyvällä mielellä nauttia loppuillan. :saint:

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille, ja Kiitos kun olette olemassa ! :heart:
 
Mä tein pikaisen (siis tosi pikaisen) kosmeettisen imuroinnin. Koko talo, alle 10 min. Tulipahan koirien karvapallot ja lehdet pois nurkista. Suosittelen! Nyt kynttilöitä sytytetty eka kertaa tänä syksynä ja lojun tv:n ääressä läppärin ja siiderin kanssa. :heart:
 
Hlemmur: :hug:

Täällä vielä jännäillään lähteekö meilläkin maanantaina yk 5 käyntiin vai ei. Koko viikon ollut päivisin lievää etovaa oloa, mutta johtunee huonosta syömisestä. Toiveet kävivät jo korkealla, mutta tänään on ajoittain tuntunut jo uhkaavaa juilimista... eli eiköhän täti ole jo kulman takana.
 
Toivotaan parasta Sipsunen, johan sitä tähänkin pinon taas välillä plussauutisia kaivattaisiin.

Täällä olisi nyt viikonloppuna tiedossa talkoilua muiden remonteissa (vaikka omatkin on kesken). Ajattelin kyllä sitä ennen mennä hiukan haravoimaan pihalle, kun on tuommoinen mukavan kirpsakka pakkassää.

Onko teistä kukaan muuten kova stressaaja. Minä stressaan aika paljon ja melkein kaikkea, olen semmoinen etukäteismurehtija. Ja luulen, että osittain sellaisen pienoisen jatkuvan stressitason vuoksi minuun ei tahdo oikeen mitkään taudit iskeä, kuumetta ei ole ollut moneen vuoteen. Flunnsat on aina vain vähäistä kurkkukipua ja nuhaa. Tästä olen nyt alkanut tulla sellaiseen johtopäätökseen, että entä jos tämä meikäläisen kroppa ei suostu ottamaan sitä hedelmöittynyttä munasolua vastaan vaan yrittää vastustuskyvyllään tuhota sen (vähän samalla logiikalla kuin on ajateltu buranan hyökkäävän tulehdusta vastaan). Mie en nimittäin ihan oikeesti tuu koskaan raskaaksi jos tämä paikkaansa pitää, ei ole sellaista kautta elämässä etten jotakin asiaa stressaisi ja tämä loppusyksy on kyllä yhtä h....iä töiden suhteen, deadlineä deadlinen perään. Joten ei siis ilmeisesti suuria toiveita kannata elätellä... Niin ja miehelläkin on semmoinen stressi päällä, että aika hiljaista on tuolla kammarin puolella. No onneksi ei ole vielä ovulaation aika...

Ja ihan by the way, on muuten ihan mielenkiintoinen se teemalta torstaisin tuleva neliosainen dokkari saammeko vauvan. Siellä on monenlaista tarinaa. Se taitaa olla netistäkin nähtävissä jälkikäteen.

Mukavaa viikonloppua kaikille, yritän käydä täällä kurkkimassa, mutta katsotaan jääkö remonteilta taas aikaa.
 




Hlemmur............27........kp 3/26-35.....................yk 5
Joyan.................29........kp 7/23-36.....................yk 4
Katinka-82.........27........kp 10/35-42.....................yk 5
Cladoceran........29........kp 10/37-42.....................yk 9
Pikkumangusti...29........kp 21/26....................... yk 3
Kaapo80............29........kp 25/28-37...................yk 6
Sipsunen............29.......kp 27/28........................yk 4
Sharona.............28........kp 31/28-32....dpo 13...yk 10
Opal.................. 29........kp 36/29-41..................yk 3



Taustalla:

Myrtle.................27
maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29



Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
päpsy Kiitos! :D

Ja hyvää huomenta kaikille! Todella levoton yö takana, heräilin vähän väliä ja kuulema olen myös nauranut puoli yötä kun joku psyko. :LOL:

Aamulla mittasin lämmöt, ja niin ne vaan oli tipahtaneet, eli kaikki toivo on menetetty. :headwall:
 
sharona, josko sittenkin olis toivoa?

:hug: pudonneille...

Katinka, älä sure sit kun tuut raskaaksi niin saat olla kipeä senkin edestä et nyt et oo ;) (toivottavasti et mut mulle kävi niin)

Jaksuja kaikille ja nauttikaa pimeistä illoista ja kynttilöistä (jos ne iskee)

Täällä siis oltu flunssassa ja kaikkea muutakin. Teitä odotellen tuolla...

Plussatuulia!

(psst. pikin voi poistaa)
 

Yhteistyössä