Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Unico Kerron sille juu terkut sulta. Sit se vasta repiikin pelihousunsa "Siis mikä unikko ja MIKÄ keskustelupalsta!?" :D Oikeasti, ei niistä häistä tai mistään muustakaan tulis ikinä mitään, jos akat ei hössöttäis ja hoitais.
 
Tein testin aamulla: plussa se oli!!!! =) =)

Olin ajatellu että jos plussa, kerron miehelle vasta illalla hyvän aterian ääressä, mutta mutta.. Pitihän se silloin heti viiden jälkeen aamulla päästä jollekin sanomaan.. Yhdessä iloittiin sitten oikeen tunteella niin että meinasin töistä myöhästyä. =)

Töissä oli vaikeaa pitää mölyt mahassa ja keskittyä työjuttuihin ja kaiken lisäksi näin äidin vielä tuossa äsken ja mietin että sanoisinko sanoisinko sanoisinko.. Sen katseesta näin että nyt se tietää, että mulla on jotain sanottavaa (se kun on sellainen herkästi vaistoava ihminen..). Mutta en sanonut, teen uuden testin vielä parin päivän päästä ja sitten äidille voin sanoa, että siitä tulee ehkä mummo.. (ja sitä uutista se on viimeiset 10 vuotta odottanutkin...) =)

Joyan pidän peukkuja että oli kiinnittymisvuotoa. :) Ja toivon kovasti, että kaikki te muutkin pääsette kokemaan plussatestin tuoman riemuntunteen! :)
 
Haaveena äitiys onnittelut plussasta! :flower: hienoa saada tänne lisää plussia!

Joyan peukutuksia sulle! Toivotaan että ois ollut kiinnittymisvuotoa!

Kaapo toivotaan että ovis oiskin osunut kohdalleen! Itse kun en ole täällä vielä pitkään ollut pinoutumassa, niin en oikein osaa stressata asiasta. Voishan se pidemmän päälle ahdistaa. Lähinnä mulle tuottaa stressiä se etten aina kerkee käydä lukemassa täällä ja vastailemassa, ja ahdistaa jos on kauheesti luettavaa, kun haluis kommentoida asioita, eikä sit aina kaikkea muista :) Mut parempi musta on täällä kuumeilla, kun puhelias luonne olen, kun et miehen kanssa asioita puisin, uskon et miehellä menis ennemmin tai myöhemmin hermot, näin avioliittokon voi paremmin ;) mut eihän tää kaikille sovi, ja jos stressaa, niin varmaan ihan hyvä pitää vähän etäisyyttä, oon lukenut et etäisyyskin palstailusta tuntuu toisilla tuottavan plussan ;)
 
HaaveenaÄitiys paljon onnea plussasta :heart: :heart:

Unico joo, mulla on välillä ihan liikaa aikaa pyöriä netissä ja täällä palstoilla, meni hetki kkun opettelin sieltä glitter-sivustolta kuvan ottamista ja pitihän sitä sitten heti uusia taitoja päästä kokeileen :LOL:

Joyan aika oudot menkat todella, kiinnittymisvuodoks hyvin kyllä sopis. Peukutuksia :heart:

Kaapolle kans tsempitykset huomiseen testaamiseen!! Voihan se tulla just sillon ku sitä vähiten olis odottanu..

Kertomisesta ja miehen osallistumisesta mä en oo mihelleni puhunu oikeestaan mitään erityisiä kiertoon liittyviä kommervenkkejä.. sillo ku oon epäilly ovista tulevan, oon sanonu,että nyt taitais olla aika tehä meille se vauva.. ja joskus menkkojen alkaessa vaan todennu,että ei sitten taaskaan onnistuttu. En mä viitti sitä alkaa stressaan mun kierron ihmettelyllä,pidän vaan mölyt mahassa tai siis puran nää kaikki täällä teille :kieh: Siitä tää kirjottelu on kyllä tosi ihanaa,kun tietää,että edes joku ymmärtää!

Vauvakuumeesta tietää lähimmät ystävät ja siitä tammikuisesta keskenmenostakin oon kertonu lähimmille ystäville. Muutama ärsyttävästi on kyselly,että mites teillä, onko mitää kerrottavaa? Sellanen ottaa todella päähän ja oon sanonutkin, että kyllä mä sitten kerron jos joskus tulee aihetta jotain kertoo.. Töissä joskus joku heittää jotain lapsen tekemisestä oon siihen vaan jotain tolassu,että ei ne asiat aina oo niin yksinkertasia ja jättäny aiheen siihen. Ehkä joku on tainnu tajutakin jotain,kun ei oo sen koommin mitään kyselly..

Sorry, ei ollu tarkotus romaania väsätä :D Viimenen clomi nassuun tänään sitten vaan oviksen odottelua.. tuntemuksia on mahassa kyllä todella..tuntuuko teillä muilla munarakuloitten kasvu kipuna? vai johtuukohan vaan clomeista...
 
KESKIVIIKKO 26.8





Joyan..................29.......kp 2/23-36...............yk 2
IhanaOmena.......27.......kp 7/28-30...............yk 2
Murmelin............ 29.......kp 7/28-38................yk 7 (km 1/2009)
Opal................... 29.......kp 12/32...................yk 2
Odessa80...........29.......kp 18/34...............,.. yk 2
Cladoceran.........29.......kp 20/32-42(-51)...,..yk 7
danuli79.............30.......kp 24/28-41..............yk 6
Höyrypää............29.......kp 25/26-28..............yk1
Kaapo80.............29.......kp 30/28-30..............yk 4
Toivo79...............30.......kp 58/27-32.............yk 4
Hlemmur.............27........kp 60/ ?...................yk 2
Gilmore...............29........kp 88/30-35.............yk 20
Pikkumagnusti....29........kp.............................yk1







Taustalla:

maikkis123.........29
teetee................29
Sharona.............28
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Myrtle.................27
vadelmaunelma..30


[color/]


Plussanneet:

Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
[color/]





PLUSSA TUULIA KAIKILLE ! ++++++++++++++ :whistle:
[color/]


[/quote]

 
onnea haaveenaäitiys!! Ois kyl kivaa jos mun luulot ois aiheellisia ja pääsisin sun kaa punasella fontilla kirjoitettuun listaan... Nyt on kyllä niin surffattu kiinnittymisvuoto-palstoilla, että usko on vahva... Ja paras ystäväkin sanoi kahden kiinnittymisvuotokokemuksensa perusteella, että kyllä hänestä kummitäti nyt tulee :) Pitää nyt kuitenkin yrittää rauhoittua, teen sen testin lauantaina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Murmelin:
Pikkumagnusti tervetuloa!! Laitetaanko tonne pinoon sulle jotain kiertopäiviä?
Ööö.. miten ?:ashamed:
Olemme juurikin jättäneet ehkäisyn pois, ja takana juuri ekat "luomumenkat"
noin "sadan" vuoden pillereiden syönnin jälkeen, niin ei ole vielä hajuakaan
minkä pituinen oma kierto on tai mihin se asettuu.. (?)
Mitä kaikki nuo lyhenteet tarkoittaa? Anteeksi vähän typerät kysymykset.. tätä ennen kaikki tietämykseni on keskittynyt vain raskauden ehkäisyyn.. olen kyllä koittanut lueskella täällä ketjuja, mutta todellakin tietämätlön noviisi täällä :ashamed:
 
pikkumagnustille pieni selviytymissanakirja vauvakuumeilun saloihin:
kp=kiertopäivä, lasketaan siitä alkaen kun menkat alkaa, eli eka vuotopäivä on kp1
yk=yrityskerta (sulla siis pillereitten jälkeen nyt yk1)
dpo=days past ovulation, eli ovulaation jälkeiset piinapäivät, ovulaation jälkeen noin dpo14 yleensä alkaa menkat

Jossain täällä on oikeen alotettu aihekin näistä,laitan linkin jos osuu silmään
=)
Tässähän se: http://kaksplus.fi/keskustelu/t561362
 
Pikkumagnusti! Mäkin olen vasta toista viikkoa täällä! Mielenkiintoista on lukea toisten jänskäilyvaiheista ja samalla jänskäillä omia juttujaan. Mullekin ensin niinku olis salakieltä lukenut, kun näitä lyhenteitä ja sanontoja ja termeijä täällä! :LOL: Äkkiä huomaa itekin käyttävänsä niitä. En itekään tiedä kiertoni tarkkaa pituutta, koskapa eka luomu kierto menossa... aamulla negan sain, kun hätävyin tekstaan, vaikkei mulla mitään oireitakaan oo!! Ruukaakohan muuten lämmöt ensin nousta ennen menkkoja ja sitten romahtaa? Mulla on iltalämmöt (ja aamulämmöt samoin) n. 36,8-36,9. Nyt äsken oli 37,3. En oo ikään ennen lämpöjä seurannu. Tainnu edes tietää, että ovulaation jälkeen ruukaa olla koholla! Kait sunnuntaihin mennessä täti tulee? :/
 
Murmelin: Kiitos! :wave: Joka päivä oppii uutta :)

höyrypää: jei. :) aikamoista salakieltä. Hmm.. minulla siis tänään menossa kp9. Ei hajuakaan kuinka pitkä kierto. Mietinpä tässä että enhän edes tiedä onko mulla mitään ovulaatiota kaikkien näiden pilleritäytteisten vuosien jälkeen.. :| Pitäisi varmaan kans alkaa mittailemaan..mutta saas nähdä saako sitä aikaseks.. :ashamed: (laiskapikkumangusti)

Aika pitkään muuten sitä meillä tuli soudettua ja huovattua...jätän pillerit pois..en jätäkään..jätänpäs..en uskalla..jätän..
Huih..jännää.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumangusti:
Mietinpä tässä että enhän edes tiedä onko mulla mitään ovulaatiota kaikkien näiden pilleritäytteisten vuosien jälkeen.. :| Pitäisi varmaan kans alkaa mittailemaan..mutta saas nähdä saako sitä aikaseks.. :ashamed: (laiskapikkumangusti)

Aika pitkään muuten sitä meillä tuli soudettua ja huovattua...jätän pillerit pois..en jätäkään..jätänpäs..en uskalla..jätän..
Huih..jännää.. :)
Ihan samanlaisia tuntemuksia täälläkin! Ja vieläkin välillä! Mä kans putosin suoraan puusta näihin ovulaatiojuttuihin ja muihin, että en tikustellu enkä muutenkaan pähkäilly asiaa kauheesti etukäteen. Enkä kyllä nyt tulevassa kierrossakaan aio. Meillä vähän mahdotonta semmonen muutenkin, kun ukko on tyyliin viikon poissa ja viikon kotona ja työvuorot tietää kolmen viikon sykleissä.. Jospa se ovis sattus joskus kohilleen! Juu, ja mä ainakin huomasin jo nyt ihan näin kotikonstein ja pikaoppimäärällä, millon se ovis ABOUT oli.. Nyt on semmosia menkkatuntemuksia, että kohta alkaa täällä ne hanat kaiketi aueta!

 
Pikkumangusti tää on ihan vaan mun oma mielipide, mut pillerin lopettamisen jälkeen kandee varmaan ainakin eka kierto seurailla et miten pitkäksi se muodostuu ym. en ite varmaan heti rupeis ovulaatiotestejä käyttämään tai lämpöjä mittaamaan. Itellä ainakin meni pari kiertoo pillereiden jätön jälkeen et kroppa tasaantu, enkä varmaan ees ovuloinut pariin kiertoon, mut se on niin yksilöllistä ja toiset tulee heti raskaakskin :) Mulle gyne sano et peittojen heilutusta 3 päivän välein on ihan riittävä ainakin aluks. Maltoin 3 kiertoo olla testaamatta ovista, ja sit niitä tikkuja oli pakko ostaa kun kasvo mielenkiinto ja alko mennä hermot ;) Ja toiset ei ees tarvii tikkuja tai mitään, jos on säännöllinen kierto ja tuntee ovulaation, niin ei siihen välttämättä tikkuja tarvita :) Yleensä kai ovulaatio on n.14 päivää ennen kuin menkkojen pitäs alkaa, eikä siis puolessa välissä, niinku mä aluks luulin :snotty: tietty jos kierto on 28 päivää, niin ovis on mahd. puolessa välissä. Mut toikin on niin yksilöllistä, tiedän et yhdellä oli kierto 28 päivää ja ovis n.kp 9, et variaatioita löytyy :) Mut tsemppiä sulle vauvantekoon, ja sori tää romaani, mä aina välillä innostun selittää ;)

ON:tein vielä tänä aamuna ovistestin, ja se oli vielä selkeempi plussa. Eilen sain miehen kaadettua, mut en oo varma saanko tänään enää :) mut pitäs kyl varmaan yrittää, niin ois sit ovis ainakin tullut hyödynnettyä ;)
 
Huomenta!

mitään menkkaoireita ei vieläkään ole, mutta tänään on pari kertaa pyörryttäny... silloin kesäkuun megakierrossa taisi olla samanlaista...

Testasin aamulla viikonloppua varten ja oletettavasti negan se oli. Sinänsä kivaa, ettei menkat ole vielä alkaneet, sillä
*kivempi viikonloppu, kun ei ole menkkoja
*ovis osuis paremmin kohdilleen seuraavassa kierrossa
*kesäkuun megakierto selittyis, jos tämäkin oletettavasti vasemmanpuolen kierto venyis.

Mietin tässä, että voisko olla niin, että minulla ei toisella puolella tapahdu mitään? Siis oikealta puolelta olen ovistuntoja tuntenut, mutten koskaan vasemmalta. Samoin oletettavasi silloin kun on vasemman puolen vuoro, niin kierto venyy...

No enpä jaksa nyt näitä pohtia, vaan katse viikon vikaan työpäivään ja viikonloppuun!
 
HaaveenaÄitiys paljon onnea :heart:

Mulla nipisteli eilen koko päivän varsinkin vasemmalta puolen mahaa. Minähän oletin, että maanantaina olis ollut ovulaatio, kun mahassa nipisteli sillon ihan erilailla. En tiedä sitten, että oliko vasta eilen nyt sitten ovulaatio vai mikä siellä nippailee.. Pieru varmaan yrittää ettiä ulospääsyä :LOL:
 
kaapo, jaksuja ja tsemppiä!

Odessa ;)

Danuli, meilla just kattelin et ovis plussanjälkeen 2 päivää olis laskurin mukaan hedelmöittynyt ja peitot heilu vain ovista edeltävänä päivänä eli simpat olis kestänyt se 3vrk ennen kun tapahtus.

täällä vaan jänskättää kaikki
 
Kaapo tsemppiä ja jaksamista munkin puolesta! Voihan se kai olla niin et jos toinen munasarja ei ovuloi, niin kierto voi venyy siitä, mut eihän näitä tiedä ku ei tonne kroppansa sisään pysty kurkkaa ;) Ehkä on parempikin yrittää olla analysoimatta kaikkea mitä kropassa tapahtuu. Mä ainakin yritän nyt mennä sillä periaatteella etten kaikkee yritä analysoida, kun mullakin välil maha oudosti kipee ja nippailee, ja sit se hävii. Aattelin et nyt ku sain ovisplussa, yritetään hyödyntää se, ja jos ei onnaa, niin yritän olla miettimättä mitä "tein väärin", sit jos tulee joskus plussa niin iloitsen sit siitä. Mut analysoinnin ja ylenmäärisen itsensä kyttäämisen koitan jättää sivummalla. :)

Odessa toivotaan että ois ovis :) Mulla ainakin tässä kierrossa, ensin ennen ovista toispuoleista nippailua, ja nyt menkkamainen juilinta. Tsemppiä!

Unico sun miehellä tais olla supersimpat ;) Mäkin toivon et eilinen reenaus riittää, osin mies väläytti ehkä vihreää valoa illalle, mut jos ei, niin toivon et munkin miehellä ois supersimpat :p
 
danuli jaa-a tai sit mä oon unohtanut merkata jotain :D Mulla ollut jonkun aikaa tapa et keikki peitonheilutukset merkannu kalemteriin et voi myöhemmin kattoa ja laskeskella et miten on käynyt ja mitä pitäs vielä :Dihan kiva seurailla varsinkin nyt niin saatto kattella et jaa noin se varmaan on sitten mennyt :D, mut toi oli laskurin arvio et en mä tiiä mitä mun kropassa oikeasti tapahtuu (paitsi nyt siellä kai jotain tapahtuu) toi analysointi liika sellainen on munkin helmasynti ;) mikä sit taas ressaa.
 
Joyan täällähän se rauhoittuminen onnistuu parhaiten :kieh: joo,älä rupee vielä stressaamaan ovistesteillä tai muillakaan, kestää oman aikansa että kroppa palautuu!

Kaapo nega :hug:

Onpa ihanaa,kun ei tartte aamulla herätä kellonsoittoon.. vieläkin on ihan ton kesälomansa jäljiltä ihan töttöröö kun kello aamulla soi töihin menoo varten.. Mahaa on nipistelly ja valkkari lisääntyny..toivottavasti merkkejä tulevasta oviksesta.. täytyykin alottaa vauvantekotalkoot :p

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
:wave:
 

Yhteistyössä