Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

Voi että kun kiristellään hermoja. Tätiä ei näy vieläkään, mutta aamulämpö oli romahtanut ihan huolella, mikä yleensä on aika varma merkki vierailusta. Jos kerran meinaa alkaa, niin voisko sit alkaa vaikka mielellään nyt heti, että pääsee taas työstään pettymystä. Tunti tunnilta toivo kasvaa, ja sen korkeammalta sitä sitten tippuu. No toisaalta, turha tässä kai on mitään pettyä kun lopputuoksen tietää, ja kohta pääsee tutkimuksiinkin niin sitten toivottavasti vika selviää.
 
Joyan :hug: :hug: Kun menkkav*****ksesta pääset yli,niin sitten taas vaan pää pystyssäuuteen yritykseen :heart:

danuli mitäs jos ovis olis menny ohi tikkujen? Eihän ne aina näytä kaikille plussaa ja joskus se lh-huippi voi kai mennä akkiäkin ohitte! Mutta kannattaa kyllä vaan varailla aikaa gynelle jos yhtään epäilyttää kropan toiminta, kun nykyään on onneks kaiken maailman apukeinoja.

Opal tsemppiä oviksen metsästykseen!

Myrtle olikos teillä jo tutkimuksiin ajankohtaa selvillä? Toi aamulämmön romahdus on kyllä ikävä merkki :( Mutta jospa sittenkin :heart: Peukutuksia!! Haluatko vielä taustailla vai tulla oikein kp-listalle mukaan?

Tänään neljäs clomipäivä, ja pikkasen välillä nipistelee munasarjojen kohdilla, huimaa ja päätä särkee..kuumia aaltoja vyöryää sillon tällön kropan läpi.. Aah tätä lääketieteen aikaansaamaa olotilaa :headwall: Kumpa ne nyt sitten edes alkais taas toimiin!! Mä alan tossa kp10 oviksen testailut ja koitan saada ukkon puhuttua hieman aktiivisempaan peittojenheilutteluun.. Nyt on jotenkin niin päättäväinen olo, että nyt me tehään se lapsi.

Onneks tänään alkaa BB, saa alkaa taas seuraan muittenkin elämää, kun vaan miettiä näitä omia kuvioita.. Meinaatteko alkaa seuraan sitä? Mä oon kaks kautta jo seurannu hyvinkin aktiivisesti ja kyllä aion tänkin kauden seurata :)

HaaveenaÄitiys koska ajattelit testata sen plussan??
 
KESKIVIIKKO 26.8





Joyan..................29.......kp 1/23-36...............yk 2
IhanaOmena.......27.......kp 6/28-30...............yk 2
Murmelin............ 29.......kp 6/28-38................yk 7 (km 1/2009)
Opal................... 29.......kp 11/32...................yk 2
Odessa80...........29.......kp 17/34...............,.. yk 2
Cladoceran.........29.......kp 19/32-42(-51)...,..yk 7
danuli79.............30.......kp 23/28-41..............yk 6
Höyrypää............29.......kp 24/26-28..............yk1
Kaapo80.............29.......kp 29/28-30..............yk 4
Haaveena äitiys..28.......kp 34/30-32.............yk 2
Toivo79...............30.......kp 57/27-32.............yk 4
Hlemmur.............27........kp 59/ ?...................yk 2
Gilmore...............29........kp 87/30-35.............yk 20









Taustalla:

maikkis123.........29
teetee................29
Sharona.............28
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Myrtle.................27
vadelmaunelma..30


[color/]


Plussanneet:

Iloinen (yk 1) 12/2008
Rosehip (yk 1) 01/2009
Citrus (yk 9) 01/2009
Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
[color/]





PLUSSA TUULIA KAIKILLE ! ++++++++++++++ :whistle:
[color/]


 
Pitäisköhän niitä ovistikkuja ostaa munkin..? koskaan en oo käyttäny. Mitäs ne maksaa ja kuinka paljon niitä voi testata että paketti on kulunut loppuun. testaisin varmaan joka päivä jos sellasia ois :ashamed:

(Yk on 2 kun tuolla mun kohdalla on kysymysmerkki :)
 
IhanaOmena Netistä saa tilattua halvalla esim. kotitesti.fi; mammaksi.fi jne.. Aikalaista testin tulkintaa noilla halpatesteillä kait on, että mikä on plussa ja mikä ei.. mä oon ihan vaan parikertaa kokeillu enkä oo saanu kunnon viivaa tikkuun niillä yrittämillä. Nyt mulla on kotitesti.fi tilattuja pari ja sit clearbluen digitaalinen, joka on kai hyvä, on vaan todella kallis (33? netistä..) Jos nyt tilaisin, tilaisin verkkoapteekista fertest- merkkisiä, ne on keskustelupalstojen mukaan aika hyviä, 15kpl maksaa tua verkkoapteekki.fi:ssä 21? ja ne voi kai tehä aamupissasta! *yk korjattu*
 
[/b]Murmelin Tänään ostin testin. Huomenaamulla pissaan siihen.. Lämmöt edelleen koholla, tissit edelleen arat.. Välillä kyllä ollut myös lieviä menkkatuntemuksia. Mutta koskaan ei ole ollut näin myöhässä täti, joten on mulla väkisinkin toiveet päässy nousemaan.. Ja no, huomenna on aamuvuoroon mentävä oli tulos mikä tahansa ja töissä on vaikea päivä olla, oli tulos mikä tahansa.. Vaikka mieluummin tieten olisin hölmön onnellisena siellä kuin pettyneen totisena..

Miehelle en ole kertonut mitään myöhästyneistä puolukkapäivistä, enkä kerro jos ne kuitenkin tulee.. Muistan viime kuussa, kun vihjailin jotain, mieheni toiveikkaan hymyn ja sen jälkeen pettyneen ilmeen kun toiveet oli turhia.. Päätin silloin etten puhu mitään, vaan stressaan yksinäni kunnes on jotain uutisia. Ompahan yksi stressaaja vähemmän..

Kerrotteko te miehillenne jos jotain tavallisuudesta poikkeavia tuntemuksia tai täti ehkä myöhässä tms? Jännitättekö yhdessä kuukausi kuukaudelta tilanteen etenemistä? Minä en oikein viitsi miestä ottaa mukaan, tuntuu että selviydyn itsekin mahd. pettymyksestä paremmin kun toinen jatkaa elämää normaalisti. Itsekin sitten näkee ne muut arjen tärkeät asiat paremmin kun elämä ei kierrä pelkästään tämän vauva-asian ympärillä.. En tiedä, ehkä jos tärppiä ei ala tulemaan pitkäsä yrityksestä huolimatta, tarvitsen tukea enemmän ja miestäkin luonnostaan alkaa kiinnostamaan, missä mennään.. Sekava teksti. Anteeksi..
 
haaveenaÄitiys, onnea testailuun! Tää raportoi aika lailla miehelle, välillä se huomas murjotuksesta et menkat alko välillä kerroin. Ja kyllä se lohdutteli ja autto jatkamaan, pidempään kun kesti huomas et sitäkin harmittaa... ja nyt se ei meinannu uskoa ;) Ja nyt se raukka saa kuunnella erillaisia tuntemuksia ja huolta noista tiputteluista :LOL:
Nimimerkkien tummentamiseen vinkki maalaa se minkä haluat tummennettavaksi hiirellä ja paina sit tota B nappia ;) ja tarkista et se nimimerkki on tumma eikä muu teksti mikä ainakin mulla menee helposti jos ei ole tarkkana
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveena äitiys:
Kerrotteko te miehillenne jos jotain tavallisuudesta poikkeavia tuntemuksia tai täti ehkä myöhässä tms? Jännitättekö yhdessä kuukausi kuukaudelta tilanteen etenemistä?
Minä kerron miehelleni ihan kaiken. En tarkoita, että se olisi ainoa oikea tapa toimia, mutta kun olen semmoinen ihminen, etten osaa pitää asioita sisälläni. Mun mies saa kuulla ehkä vähän liiankin yksityiskohtaisesti, että mitä minun elimistössä milläkin hetkellä tapahtuu liittyen tähän lapsentekoprojektiin. Juteltiin tuossa äsken siitä, että jos minä päädyn johonkin tutkimuksiin tämän kuukautiskierto-ongelmani kanssa, niin mies tulisi minun mukaani lääkäriin, koska kyseessä on yhteinen asia, ja siten hänkin pysyisi hyvin kärryillä siitä että missä mennään ja mitä tapahtuu. Jonkun mielestä voi kuulostaa hullulta ajatukselta, mutta ei minusta. Tuleehan ne miehet synnytyssaliinkin. Miksei siis myös "lapsettomuussaliin".
 
Hlemmur, toi on hyvä asia jos se tuntuu siltä :D mä kyllä luulen et mun mies ei halua tulla kattoon gynen tutkimusta, mut muuten se saa kuula varmasti enemmän kun välillä haluiaisi limasta yms ;) onneksi on mahdollisuus tehdä itselle sopivalla tavalla. Mä tosin ajattelin raahata sen neuvolaan aina kun mahollista
 
No juu ehkä mä semmoisiin alapään ronkkimis -käynteihin jättäisin miehen käytävälle oottamaan, se varmaan olisi hurjan vaivautunut siellä lääkärin vastaanotolla :D. Mutta siis sitten kun lääkärin kanssa jutellaan ja lääkäri kertoo hoidoista tms. niin semmoisissa olisi mukava olla miehen kuuntelemassa kanssa.
 
Heippa-hei! Vieläkö mahtuu mukaan? =) Täällä 29-v. ensimmäisestä lapsesta haaveileva pikkumangusti.. joka on ihan tietämätön kaikkeen raskauden yritykseen liittyvään.
Ajattelin pitkään, ettei meille ehkä lapsia koskaan tulekkaan, kunnes yhtäkkiä se vauvakuume iski.. niin se mieli vaan muuttuu.. :)
Juurikin siis jätetty ehkäisy pois, mutta kun noita pillereitä on tullut popsittua melkein puolet elämästä, niin suhtaudun vähän varovaisesti koko juttuun.. ja kun tuota ikääkin alkaa olla. :/
Kovasti kuitenkin mieheni kanssa vauvasta haaveillaan.. ehkäpä täältä saisi juttuseuraa (?) kun ei tällaista asiaa vielä halua kaikkien tuttujen kanssa jakaa.. :ashamed:
 
Eilen kävikin niin, että ne menkat loppui heti 2h:n jälkeen?? Joko johtuu siitä, että kierto on niin sekaisin tai sit se oli sitä kiinnittymistä... :) Mut jos ei ollut kiinnittyminen, niin sitten taitaa olla kp 2/23-35, kun sain niin monelta noita ohjeita kierron pituuteen, kiitos :) Sitä kun ensimmäistä kertaa kiinnittää huomiota näihin elämässään, niin on melko pihalla. Jos menkat ei tuu takas, niin lauantaiaamuna kyllä testaan taas!
 
voi räkä, kirjotin pitkän toven ja sit se hävis, niin mun tuuria :|

HaaveenaÄitiys onnea testailuun, joko muuten jo testasit? ;)

Myrtle kurja et sulla lämmöt tippu, toivotaan ettei se merkkais viel mitään ikävää.

Pikkumangusti tervetuloa tänne kuumeilemaan! :) uskon että saat täältä juttuseuraa =) tääl on just hyvä jutella kaikkien kanssa, kun olllaan kaikki enemmän ja vähemmän samassa tilanteesa, ja vauvaa siit toivotaan :) itse ainakin olen saanut hyviä vinkkeja ja tukea täältä.

Haaveena äitiys aika paljon mä mun miehelleni tästä vauvanyritysjutuista kerron, ja vastaan jos se jotain kyselee. Mut sen jälkeen kun tänne oon tullut kuumeilemaan, niin hiukan olen enemmän säästelly mieheni hermoja ja höyrynnyt täällä, kun ei se mies kaikkia limajuttuja haluu tietää ;) nytkään se ei pahemmin mun oviksen tikuttelusta kysyny, mut aattelin kyllä tän aamusesta ovisplussasta sille kertoa, tai siis näyttää koko tikun ;) Kyllä mä uskon et haluisin sen mukaan lapsettomuushoitohin, jos sellasia tullaan tarvitsemaan. Ja kyllä me yhdessä jännitetään rtestejä, jos niitä pääsen joskus tekemään, tai siis lähinnä mies on sanonu et se haluu heti tietää tuloksen. Kerran kun oon testannu, niin kyl me vähän juteltiin mitä se veikkaa testin näyttävän.

Murmelin luulin jo itsekkin etten onnistunut ovista bongaamaan, kun sitten eilisin tyylipuhtaan negan jälkeen sain tänään lähes varman ovisplussan :) lähes tulee siitä ku testiviiva ei ollut heti kontrolliviivan kaa yhtä tumma, mut mielestäni tummu yhtä vahvaks 10min sisällä. Aika hassuu vaan ku kp 13-16 näytti vahvaa haamua, ja sit negaa ja nyt kp24 plussaa, et vähän on tää kroppa vissiin sekasin :p nyt vaan pitäs saada mies houkuteltua tänään ja ehkä huomennakin peittoja heiluttelemaan ;)

IhanaOmena mä ostin noita fertestin liuskoja prismasta, maksovat muistaakseni n.13 egeä ja siin on niit 14kpl, et ei kovin kallista mielestäni. Itse oon noista tykänny, ja nyt plussan saatua, myös luotan niihin =)
 
Mä oon aatellu, et koitan sinnitellä niiden ovulaatiotestien kans, että sitten jos tuntuu, ettei rupea tärppäämään, niin sitten hommaan. No, parempi kun ei vanno mitään..!!

Heh, mä kerroin miehelle maanantaina, et mä luulen, että mulla on nyt ovulaatio. Sit se oli vähän et täh, niin kerroin miltä tuntuu ja sit sen, et mitä tarkoitusta sillä ovulaatiolla on. No, kun menin nukkuun, niin se hiippaili perässä... :whistle:
Kun ehkäisy jätettiin pois, ajattelin, että haluan kyllä sitten tehdä r-testin yhdessä miehen kanssa, mutta nyt kun on huomannut, kuin jännää hommaa tämä on, niin ehkä sitä haluaa itse tehdä, kun varmasti ei malta odotella :LOL: Ja toisaalta tuokin, että ehkä sitä ei halua antaa turhia toiveita, vaikka itsestä tuntuis et on täti myöhässä tms. Toki viime kiertoon kerroin, et millon niiden pitäis tulla ja sit ku täti kurvas kylään, niin kerroin, et on tosi tuskaset tädit menossa.

Pikkumangusti Tervetuloa! Mulla kans ehkäisyn jättämisen jälkeenl eka kierto oli vähän silleen, et kunhan touhuillaan ja näin. Kun täti tulikin, rupesin vasta tarkemmin tutkimaan asioita, että milloin se hedelmöittyminen onkaan mahdollista jne.
 
Niin ja sitten tuosta kertomisesta piti vielä sanoa..!!

Kahdelle kaverille oon kertonu, toiselle ihan siks, et sillä itellä on nyt pieni vauva ja on jotenkin kohtalotoveri :) Ja toiselle hyvälle ystävälle kerroin, kun meillä oli sama ehkäisy ja se rupes vaan kyseleen siitä, et millanen on ollu! Niin en malttanut olla kertomatta, että ehkäisy on heitetty romukoppaan ;)
Äidin kanssa oltiin päivä reissussa, niin odotin koko ajan, että kysyispä, niin sitten voisin myöntää! Mutta eihän se hoksannut kysyä, kai se luulee, että mä en lapsia tee :D
 
Odessa, meillä kysellään välillä turhankin tarkkaan niin vältteleviä vastauksia tulee multa et tyyliin ei olla mietitty vielä tai tuskin tulee :D noo sittenpähän yllättyvät (tai eivät)

Joyan, mitäs meinaat tehä testin jos vuoto ei hatku vai odotella seuraaviin?

Hlemmur, just noin täälläkin et muuten tulkoot mut en mä halua et se on tutkimuksissa mukana kun mua ronkitaan. ja sama toisin päin mut enmä tiiäkkään mten miehiä ronkitaan vai ronkitaanko ;)

pikumangusti, siitä se kuumeilun ura lähjtee, toivottavasti ei tarvi pitkään jännätä...
 
Hei vaan kaikille!

Onnea Unico!!!

Tervetuloa pikkumangusti. Täällä on mukava jakaa näitä kokemuksia, ja on ollut lohduttavaa huomata, kuinka samanlaisia oireita, ajatuksia, tuskia ja iloja meillä kaikilla on. Itse en ole kertonut kuin yhdelle ystävälleni meidän suunnitelmista, vaikka miehen kanssa sovimme ettemme kellekään kerro.

Minä odottelen tässä menkkojen alkamista. Tässä kuussa ei siis ollut edes mahdollisuutta heilutella peittoja oikeaan aikaan, joten en edes kovin ahkerasti yrittänyt ovista bongailla. Limojen perusteella voisin arvata, että ovis oli kp 18, jos viimeeksi menkat alkoi oletettavasti dpo 14, niin tämä kierto olisi 31 päivää pitkä. Nyt on siis kp30 eli dpo 12, joten odotellaan rauhassa. Minulla ei ole ollut oikein mitään oireita mihinkään suuntaan, tänään vähän tuntui jotain juilintaa vatsassa, joten ehkä ne menkat sieltä tulee. Huomenaamulla on kuitenkin pakko testata, sillä viikonloppuna on kosteaa menoa luvassa... ihan vaan varmistukseksi haluan testata.

Toisaalta toivon, että kierto venyisi pidemmäksi, niin silloin voisi ovis osua paremmin kohilleen. Siis että oltaisiin saman katon (ja toivottavasti saman peiton) alla oviksen aikaan.

Musta alkaa tuntumaan, että tämä palstailu on kidutusta ja itsesäälissä rypemistä. En tiedä haluanko ajatella koko ajan tätä asiaa ja stressata siitä. Voi olla, että hiljennyn jossain vaiheessa taustalle, mutta katotaan nyt tämä kierto loppuun ainakin.
 
kaapo, toivottavasti seuraava ovis on hyvin paikoillaan ja tärppää :D Tai jos nyt olis ollu sopivassa kohin ja tuliskin ylläri plussa ;) Sun täytyy kuunnella itteäs, ja pitää palsta tauko kun sen tarvii mut tää on siitä hyvä et on helppo palata!
 
Murmelin Kolmen viikon päästä on aika. Voisin taustailla vielä, tai enhän mä muuten taustalla ole, mutta en tahdo pinoutua ainakaan toistaiseksi. Koitan hiukan rauhoittua, kun ei tää stressaaminen ja vouhotus ainakaan auta yhtään. :D Nyt on siis kp 2 ja kunnolla muuten vuotaakin! Mutta unohdetaan se, katse tulevaisuuteen ja tutkimuksiin. Niin ja häihin. :D :heart:

Mies on ihan helisemässä kun koko ajan pitää hössöttää milloin mistäkin perheen perustamisista ja häistä. Sillä on pinna totaalisen kireenä. Me ollaan kinasteltukin ihan koko ajan perjantaista saakka, ja mun mielestä minä en nyt ole se joka aloittaa tai jolla olis muutenkaan mitään valittamista mistään, päin vastoin. Vielä kun oppis olemaan lähtemättä mukaan kun toinen kiukkuaa tyhjästä. Ärsyttää kun itse olen niin hyvällä tuulella, ja toinen koittaa koko ajan pilata sen. B)
 

Yhteistyössä