Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Ihan mahtavia uutisia Pilvilinna! :heart: Onnea kauhean paljon!

Tiara ja Hanniekin plussasi, onnea! :flower:

Ja tervetuloa kirjottelemaan Mandy!

Unicostakin oli kiva kuulla pieni älähdys aina välillä, olenkin pohdiskellut mitä siellä... Käy toiste!

Joo, ja tänne voi taas laittaa kp 1. Ei varmaan yllätä ketään? No, hoitoihin päästään aikaisintaan alkuvuodesta, joten tässä nyt pari kuukautta rämmitään arkisesti harmaassa suossa ennen kun päästään taas tosissaan pettymään. Kliffaa hei.
 
Ei oo kuulunut kuukkiksia tänään. Huomenna on uusi päivä. Oireita on vaan kuviteltuja mutta ei oo kyllä menkkoihinkaan viittaavia enää. Viikonloppuna oli menkkamainen olo mutta nyt ei enää mitään. Ihmettelen kuitenkin sitä että iho on parantunut parissa päivässä hirmuisesti. Viikonloppuna tuli isoja hormoonifinnejä mutta nyt ei oo ainuttakaan. Taitaa mennä 50/50 tai fifti/sixti erästä mäkimiestä lainatakseni. Tuun kyllä het kertomaan jos hanat aukeaa.... :whistle:
 
Kiva, kun löysin tämän keskustelun... samassa tilanteessa ollaan. Vauvaa niin toivotaan, mutta ei vielä ole näkynyt :| Vahva endometrioosiepäily - ja pelottaa niin vietävästi jo tässä vaiheessa etten koskaan saa lasta.

Yrityskerta 4 on menossa ja nyt kp 20/24. Ja minä olen sellainen hätähousu, että menin jo tänään testailemaan herkällä 10mIU/mL -testillä ja negatiivistahan se taas näytti. En tiedä miksi testailen tässä vaiheessa ja masentelen itseäni. :ashamed:
 
Ääh, tiputtelee jo nyt... johtunee eilisestä petipainista ;) vaikka olin ihan varma että ei tärpännyt, niin silti tää on niiiiiiiin ankeeta. Ensi kiertoon lisään vitamiinejä, otan enemmän tosissani liikunnan ja painonpudotuksen ja ryystän vaikka sitä hiivatin greippimehua... ja seison vaikka päälläni ;)

Tervetuloa munkin puolestani.
 
Voi Lupu, pahoittelen! :hug:

Täällä odotellaan ja odotellaan. :headwall: Ja tunnetusti odottavan aika on pitkä! :headwall:

Lämmöt kohollaan nyt putkeen 17 päivää ja kohdunnipukka tuntui kovalta ja kiinninäiseltä tänään. Herättää vähän toiveita, toivottavasti ei turhaan...

Onkos muilla ollut lämmöt kohollaan pitkään kun kierto on pitkittynyt? Luin vaan että jos mittaa 18 korkeaa lämpöä putkeen niin tarkoittaisi raskautta ja sen jälkeen jos vuoto alkaa niin olisi varhainen keskenmeno.
 
Mä olen jo ihan hämmentynyt, koska varsinaista verenvuotoa ei kuitenkaan tule... mutta ehkä tää tästä selviää.

Itse en ole mitään lämpöjä missään vaiheessa mittaillut... joten en osaa sanoa. Mutta toivotaan parasta että sulla Maaemo onnistuu nyt!
 
Ada
kp 1. Ihmetyttää. Kierto oli 24 päivää. Keskikierron ultran perusteella lääkäri laski, että ovis tulee kp 14. Osaako joku sanoa, olisiko syytä pyytää keltarauhashormonille tukea? Täytyy nyt vaan toivoa, että saan maanantaina ajan aukiolotutkimukseen ja samalla tilaisuuden puhua lekurille.
 
Maaemo Ihanaaaaaa!!!! Paljon haleja sinne! Tosi ihanaa! :heart: :flower:

Minä olen täällä käynyt päivittäin lukemassa teidän juttuja, mutta en ole sanonu mitään, olin piilossa ;) hehee.. Yritän vähän hillitä kuumeilua, kun jo ekalla yk:lla venähti kierto hulluksi, joten jospa vähemmän stressaamalla pysyisi kurissa. :)

Toisaalta mulla on tässä muutenkin vähän ihmeteltävää, kun on tällä hetkellä määräaikainen työsopimus, joka ei varmaankaan jatku huhtikuun jälkeen. Masu pystyssä on vähän vaikea saada työpaikkaa.. Täytyy siis nyt yrittää ajatella järjellä tämän tilanteen läpi. Yritän nyt kovasti etsiä uutta työpaikkaa, jospa löytyis joku vakipaikka, ja vois sitten koeajan jälkeen taas alkaa tositoimiin. :p
 
Sunnuntai 16.10.2008

Lupu...................29..........kp 2/26-28.......................n.1v
Ada.....................29..........kp 2/24-30........................5/07
Gilmore...............29..........kp 4/30-35.......................yk 14
Nasuli08...............27.........kp 7-8?/28-30...................yk 3
JoJo79................29..........kp 12/37.....................yk 5
maikkis123...........28.........kp 14/24...........yk 2 (km 09/08)
Mandy81..............27........kp kp 21/28?....................yk 1
Sharona..............28.........kp 16/35-40......................yk 2
Talviyö.................??.........kp 22/24...........................yk 4
Vadelmaunelma...29........kp 23/25-26......................yk 14
delfis...................29.........kp 25/26-34.......................yk 3
Piglet..................30..........kp 26/29.......yk 12 km 10/07 jlk
Citrus..................29.........kp 31/?.............................yk 8


Taustalla:

salome................27
piki80
Sun Rise.. (km 10/08)
Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79.............28
Kevätesikko.........29
Unico..................28
Oliva...................27
Toivo79..............29
Tähtisäde............29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus.......27
Iines80...............28
Postimestari........30

Plussanneet:

Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
 
Paljon onnea maaemo :heart:

Tervetuloa Talviyö :flower:

Adalle :hug: tädistä! Toivottavasti pääset pian kysymään lääkäriltä tuosta keltarauhashormonista! Minulla ei valitettavasti ole siitä tietoa.

Sharona, minun kohdalle listaan jäi vielä vanhat kiertopäivät, tänään on kp31/?.
Oviksesta ei tietoakaan, joten piiitkä kierto tiedossa.
 
Juu kyl mää täällä välillä käyn urkkimassa, mut en läheskään aina jätä puumerkkiä. Totta aki pitää käyä kattoos et kun takas pääsee niin joko on kaikki ihan uusia.

Mut hienoa kun täällä paukkuu plussia :)

Ada: :hug: tsemiä!

Täällä vaan on menkat niin sekasin kun ikinä olla voi et siinä on eka projekti kun taas alkaa... Kerron teille salaisuuden, seuraavalla lääkärikäynnillä otan asian puheeksi et nyt loppuu myrkyt tahtoo jatkaa yriitystä :) saa nähdä mitä saan vastaukseksi... Toivo ja toivottamuus vaihtelevat. Onneksi tulee jouu ja on joulun taikaa ja toivoa ilmassa.

Teille kaikille toivon jouluplussat!
 
Oi Maaemo, rutkasti onnea! Nyt vaan tsemppiä että kaikki menee hyvin! :flower:

Aukes ne hanat sitten kunnolla lopultakin... nyt taitaa sit olla kp2, tai mistä sen nyt sitten ikinä laskeekaan. Kierto tuntuu vaihtelevan 26-28 päivää sitten kuitenkin.

Kaikille vaan kovasti :hug: Kyl me vielä onnistutaan, me ikuisuuden yrittäneetkin.
 
Tsemppiä kaikille iso sylillinen =)

Ada: Itsellänikin ollut pitkään kierto 24 päivää. Ovulaatiotesteillä olen saanut oviskohdaksi kp 11-13. Sain gyneltä Terolut keltarauhashormonia ja syön sitä kpt 15-24. Tarkoituksena oli niillä saada kiertoa pidennettyä, mutta silti vuoto alkaa heti samana päivänä kun otan viimeisen Terolutin. En tiedä onko annostus liian pieni vai mikä mättää. Viisi kuukautta niitä olen kuitenkin syönyt.

Tänään 23/24 ja tein jälleen herkän r-testin. Näytti haaleaa, mutta selkeästi kauempaakin erottuvaa viivaa. Viiva tuli 5 min. sisällä sen tekemisestä. En oikein tiedä pitääkö tämä nyt tulkita miten. En uskalla ajatella vielä liian positiivisesti, jos vaikka huomenna alkaakin tiputtelemaan. Välillä tuntuu menkkamaisia tuntemuksia alamahassa. :|
 
Onnea pikaplussasta Maaemolle!

:hug: Adalle!!! Toivottavasti saat pian ajan aukiolotutkimukseen ja sitä mukaa asioita eteenpäin!

(Teillä on muuten plussalistalla vielä Novelle, joka pyöräytti poikansa jo jokin aikaa sitten. Katsokaas kun mä kärsimättömänä odottelen, että nousen kohti ylintä riviä tuossa :) )

:hug: vielä kaikille sitä tarvitseville!

Kvartti
 
Huomenta kaikille!
Onnittelut plussista kaikille ja erityisesti sitä pitkään ja hartaasti odottaneelle Pilvilinnalle! Täällä ei todellakaan mene hyvin. Olen jo tänään tirauttanut ensimmäiset itkut, kun olen niin ahdistunut ja masentunut. Ja syy on tässä: tänään aamulla alkoi tippumaan hennon vaaleanpunaista vuotoa. En kestä tätä! Syön teroluteja nyt tupla-annoksella, mutta näyttääkin siltä että tällä lisäkeltarauhashormonilla (josta Adakin kyseli) mun kierto vain lyhenee ja luteaali lyhenee!!! Clomien vaikutuksesta en osaa sanoa (ts. kasvattiko ja miten paljon, koska ovuloin jo muutenkin), koska nyt ekassa clomikierrossa ei ultrattu - se on luvassa seuraavassa kierrossa, joka mitä ilmeisimminkin koittaa kohta :headwall: . Tilanne on sinälläänkin kamala, että ovis oli viikko sitten sunnutaina, jolloin oli kp16, kun se mun luomukierrossa on usein kp13 tai kp14 ja luteaali 12-13, mutta nyt myöhäinen ovis ja tavaraa valuuu jo. Luteaali uhkaa jäädä alle 10 vuorokauteen, mikä on auttamattomasti liian vähän :( .Alavatsaa juiliii lievän menkkamaisesti... :headwall: :headwall: Itku kurkussa yritän selvitä työpäivän. Pakko oli raahautua opetuksen vuoksi yliopistolle, muuten olisin jäänyt kotiin parkumaan surkeaa kohtaloani. :'(
 
Ada
:flower: Paljon onnea Maaemo ja Talviyö!

:hug: Lupu ja Vadelmaunelma ja muutkin pettyneet.

Ikävä tilanne Vadelmaunelmalla! Ymmärrän todella hyvin, että huolestuttaa. Toivottavasti lääkäri keksii tilanteeseen ratkaisun!

Mä sain ajan aukiolotutkimukseen, se on torstaina. Puhun samalla teroluteista. En tiedä mitä ajattelisin tutkimuksesta.
 
Voi vadelmaunelma :hug: Tuskastuttaa varmasti! Minä yltiötoiveikkaana omalla kohdallani kuvittelin, että toki clomit vaikuttaa ja tuottaa toivotun tuloksen pikaisesti, mutta ei taida ihan niin mennä. Ota nyt lääketieteestäkään mitään selvää...

:hug: Lupu tädistä!

Adalle paljon tsemppiä aukiolotutkimukseen! Toivottavasti tilanne näyttää hyvältä! En ihmettele sekavia fiiliksiä ennen tutkimuksia, toivottavasti tilanne valottuu torstaina!

Talviyölle varovaiset onnittelut :heart:

Oman pääni sisällä käyn myllerrystä siitä, vieläköhän olisi mahdollista ovuloida tässä kierrossa... Kp on jo 32. en tiedä kumpi on parempi, pitää toivoa yllä vai heittää kirves kaivoon tämän kierron osalta. Tuntuu jotenkin älyttömältä, että vielä edes toivon ovulaatiota näillä kiertopäivillä... Mutta kun venyyhän tää kierto joka tapauksessa niin ois kai se periaatteessa vielä mahdollistakin... Kyllä sitä jaksaakin elätellä toivoa (turhaan?)!
 
Kylläpä sieltä tänä aamuna sitten tulikin selvä viiva testiin. :) Näköjään sitten lyhyelläkin kierrolla ja endometrioosikystien valtaamilla munasarjoilla voi tärpätä.

Tähän kiertoon panostettiinkin kunnolla: Greippimehua litkin niin kovasti ennen ovulaatiota, että nyt pelkkä ajatus greippimehusta etoo :x Samaten jalat oli joka kerta puoli tuntia kohti kattoa ja ovulaation jälkeen lasi punaviiniä joka ilta. Eli kaikki mahdolliset kliseet otettiin käyttöön.

Toivon sydämmeni pohjasta kaikille teille plussat jouluun mennessä :hug:
 
Onnea Talviyö! Hitsi, tässä ketjussa saa jatkuvasti olla onnittelemassa... kumpa se tarttuisi!

Greippimehun litkiminen on täälläkin aloitettu, taidan vielä tuplata annoksen ;) Vielä mä ainakin tykkään siitä... Mutta punaviiniin en kyllä koske, edes tämän asian takia. Tai no, vannomatta paras... mutta en ainakaan vielä.

Oon miettinyt sitäkin, että mulla on varmaan todella ohut tuo kohdun limakalvo, koska menkat on suhteellisen niukat. Oikeastaan vaan se ensimmäinen vuorokausi on sellaista kunnon vuotoa ja sitten se melkein onkin jo ohi. Tiputtelua kyllä kestää monta päivää. On ne nyt runsaammat kuin silloin pillereiden aikaan kuitenkin. Toisaalta ihan kiva, että se ei kauaa kestä, mutta näin tarkemmin ajateltuna...

Mutta kyllä mua jotenkin liikuttaa, kun toi meidän isäntä heti ilmoitti, että jaa, sulla on sitten ovis silloin kun ollaan reissussa... Hän oli heti alkanut laskiskella. Todettiin kyllä siihen, että ehkä on parempi kuitenkin pitää säännöllistä rytmiä kuin yrittää tähdätä johonkin tiettyyn päivään, kun edelleenkään ei oo ne tikut käytössä. Ja onhan se niiden pikkuvipeltäjienkin kannalta parempi, etteivät pääse vanhoiksi ja raihnaisiksi H-hetkeen mennessä ;) Mä kuitenkin haluan yrittää pitää tän homman rentona (vaikkei aina siltä tunnu) ja hoitaa nuo sänkyhommatkin fiiliksen mukaan.
 

Yhteistyössä