Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Ada




- o d o t t e l i j a t -

Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 24.10.2009...............SKS
La Mer...............................................LA 23.11.2009...............KLO
JoJo79...............................................LA 29.11.2009.................
Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
Ada...................................................LA 12.12.2009.................KLO
Salome..............................................LA 3.1.2010...................KLO
celia81...............................................LA 14.2.2010..................NKL
Nanna81............................................LA 21.2.2010.................
piip....................................................LA 23.2.2010..................KLO
Hille79...............................................LA 20.3.2010...................TYKS
Hapsiainen80....................................LA 31.3.2010..................S-SKS
Hallama80.........................................LA 2.4.2010...........................
Päpsy78............................................LA 17.4.2010.................TYKS
Unico.................................................LA 30.4.2010.......................
Odessa80..........................................LA 17.5.2010........................
Pamina81..........................................LA 5.5.2010...........................
Vadelmaunelma...............................................................................
IhanaOmena....................................................................................





- j a k a u t u n e e t -
Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5.2009 (40+1) Poika 48,5cm, 3480g
Nuutti79 14.7.2009 (39+1) Tyttö 48cm, 2940g
Tiara 18.7.2009 klo 1:10 (40+3) Tyttö 49cm, 2975g
Mandy81 23.7. (38+3) Poika 49cm, 3240 g
Pilvilinna 29.7. Poika
[/color] Valkolilja 27.8. Poika ja Poika
Rosehip 14.9. klo 2:53 (40+5) Tyttö 52cm, 3230g
Citrus 15.9. Tyttö


Poikia 16 <3 Tyttöjä 11




Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456
Huhtikuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368145
Toukokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397746
Kesäkuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1426219
Heinäkuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450649
Elokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1477957


Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450809

 
Oli ihan pakko käydä vielä tonne elopinoon kirjoittelemassa :D
Eipä täällä ärsyttää kun mahaa nipistelee, mut jäänyt juominen vähemmälle tänään joten voi olla sitäkin. Aika näyttää jotenkin vaan niin väsy nyt ettei jaksa miettiä, siis suuntana unten maat...
 
Kopsaan tähän kun tuli vahingossa ekaks vanhaan pinoon...

:flower: Onnea Valkoliljalle ja pikkumiehille :heart: :heart: ja pikaista voinnin kohenemista toivon myös =)

:flower: Onnea päpsylle ultrakuulumisista!

(.) Painoa on tullut reilussa viikossa 2kg... oon kyllä syönytkin huonosti ja liikaa :ashamed: . Huomenna on neuvola, saa nähdä tuleeko sanomista. Eräs ärsyttävä ja nolo vaiva on myös ilmennyt... nimittäin peräpukamat :ashamed: :headwall: No, jospa se siitä jossain vaiheessa helpottaisi. Huomenna mennään sairaalaan tutustumiskäynnille, jännää :p . Jotenkin silloin keväällä tuntui, että syksyyn on ikuisuus ja niin se aika on vaan mennyt :D

Piki ja tyllerö 32+2
 
Kiitos Ada uudesta pinosta! Aivan ihana tuo äidiltäsi saama lahja. Täällä tuli kans tippa silmään, kun luin siitä. Aivan ihana juttu! :heart:

Piki, hauskaa tutustumiskäyntiä sairaalaan! Mä luulen, että käydään tässä joku päivä miehen kans kattomassa, mistä ovesta sinne synnärille sitten mennään, ettei tarvii sitten etsiä, kun aika koittaa. Täällä siis ei ole ollenkaan tutustumiskäyntiä synnärille. Muuten, sama inhottava, ärsyttävä, nolo ja jopa kivulias vaiva havaittu täälläkin. :ashamed: En oo kyllä tuota vielä ainakaan mitenkään hoitanut. Varmaan tosi kiva synnytyksen jälkeen...

Salome, ei tiedetä sukupuolta. Se on sitten ihan yllätys. :) Kaikki sitä on udelleet eikä moni meinaa uskoa, ettei me oikeesti tiedetä sitä. Meillä mies tunsi ja näki ekat potkut varmaan joskus viikoilla 20+, en oikein muista tarkemmin. Me ollaan koko raskausajan makoiltu varmaan joka ilta sängyllä yhdessä ja tuijoteltu masua. Eli meillä oli tämmönen väsytystaktiikka - kun riittävän kauan jaksaa mahaa tuijottaa, niin kyllä siellä jotain näkyy/tuntuu. :D

Iiks, se on syyskuu! Jossain vaiheessa tätä kuuta sitä pitää lähteä sitten synnärille hakemaan nyyttiä. :heart: Ennemmin tai myöhemmin. :) Jos on isäänsä tullut, niin ihan varmasti on myöhässä, mutta äippä on kyllä sen verran täsmällinen, että jos täsmällisyysgeenit on täältä, niin sitten sitä ollaan laskettuna päivänä maailmassa. :D Veikkaan tosin unirytminkin perusteella noita isin kellogeenejä.. Saa nähdä, jännää on!

Ihanaa syyskuuta kaikille!

Rosehip ja pampula 38+6
 
Jee syyskuu :wave: :wave: :wave: - arvatkaa miksi niin innoissaan :D

Kiitos uudesta pinosta, Ada! Aivan tosi liikuttava tuo saamasi äitiysvaatelaatikko! :heart:

päpsylle onnea aivan ihanista ultrakuulumisista! :heart:

rosehip minäkin muuten olen tehnyt miehelle isyyspakkauksen. :) Lukemiseksi siihen tosin tuli sellainen paksusivuinen lastenkirja! :D Annoin isyyspakkauksen pian sen jälkeen, kun äitiyspakkaus oli saapunut.

Piki niin se vaan aika hujahtaa! Tuu sitten kertomaan fiiliksiä sairaalakäynnistä.

salome eikös vaan ole ihania ne potkut! :) Meillä mies tunsi ekan potkun rv 22. :) Olikohan niin, että minä tunsin eka potkun ja pyysin sitten miestä laittamaan käden vatsalle ja sieltähän se monotti uudelleen :) Nykyisinhän lähes koko maha liikkuu kun vauva möyrii, se vasta hassun näköistä onkin! Tuleekohan ikävä vauvan mahamöyrimistä vai hurmaako vauva synnyttyään niin ettei sitten raskausaikaa enää muistakaan? :D Vauvan sukupuoli ei ole meillä tiedossa.

Täällä poksahti tänään 38+0! :heart: Nyt sais vauva jo tulla :)

Citrus + syysmussukka
 
Täällä onkin jännät paikat seurata, kun saa jännätä ken on seuraavana poksahtamassa ja saa nyytin kainaloon. Tsemppiä viimesiin hetkiin :)

Täällä jokseenkin kurja olo väsynyt, rankka päivä takana. Ja eikun ilmaantuu vähänväliä uusia ketutuksen aiheita kun asiat ei oo mennyt niinkun pitäs. Ja hemmetin itkuherkkä tää on.
 
Unico Itkua pukkaa täälläkin.

Eilen netistä katsoin, että olisi parisänky puoleen hintaa. Siistin näköinen ja aika edullinenkin. No päiväl menin kattoo uudestaan, no ei ollut enää sänky tarjouksesssa, se oli elokuun tarjous :( Ja siitä sitten miehelle itkee ja kiukuttelee, että me ei saada ikinä sänkyy. Ja sänky ei oo enää tarjouksessa. Kauhee itku yhdestä sängystä..... Niinkuin se nyt ois miehen vika.

 
päpsy, pitäähän sitä johonkin purkaa, ja mies on lähellä ja turvallinen. :hug: Ja toivottavasti saatte hyvän sängyn ;)

Täällä jatkuu itku parku ja paha olo (siis henkinen), ei vaan saa katkaistua (sitä yrittäessä...)
 
Citrus, jaa-a saa nähdä. :D Joko sulla on jotain synnytyksen läheisyyteen viittaavia tuntemuksia? Mulla nimittäin ei niin mitään, nothing, nada! No, lohduttavaa on, että viimeistään kolmen viikon päästä jotain tapahtuu!

Unicolle ja Päpsylle parempaa mieltä täältä! Raskaus saa kyllä monilla tunteet heittelemään, ne hormonit on niin kummia. Mulla on mieli muuten ollut tasainen, mutta kaikki vauvajutut saa mut herkistymään. Mä oon katsonut kaikki tv:n vauvasarjat ja itkeä tihrustanut syntymän kauneutta. Nytkin katson tuota Sairaala-sarjaa toisella silmällä ja kohta sitä varmaan pillitetään, kun vaavi syntyy. :) --No nythän se syntyi, byääh! Tyttö kesti kaiken ilman kivunlievitystä, vaikka vauva oli perätilassa. Ja vauva on niin suloinen! Byhyyyy!

Huomenna neuvola taas. Tuntuu, että niitä on joka välissä. Alkuraskaudesta sitä olis halunnut käydä siellä vaikka viikottain ja nyt tuntuu siltä, että ihan turhaan siellä käy, kun mitään edistystä ei oo tapahtunut kuitenkaan. No, ihan loistavaahan se on, että täällä on tämmönen neuvolajärjestelmä ja meistä välitetään. :)
 
B) Pakko hehkuttaa onnistunutta nettitilausta... tilasin kahdet Bravadon imetysliivit viime viikolla, hintaa tuli yhteensä vähän yli 57?. Perjantaina oli lähetetty, tänään tulivat kotiin. Koot sattuivat juuri niinkuin pitikin ja ainakin tämä saumaton malli tuntuu ihanalta päällä :D . Viime aikoina normaalit kaarituelliset liivit on alkaneet ahdistaa ja juuri eilen huomasin, että taas olisi pitänyt vaihtaa isompiin. Täytyy varmaan tilata vielä parit liivit lisää, kun maksavat lähes puolet vähemmän kuin Suomesta tilattuna. Osoite oli http://www.nursingbra.co.uk/index.htm jos jotakuta kiinnostaa, nuo tuli 1. luokan lentorahtina ilman toimituskuluja :eek: . Yleensä en tilaa mistään mitään vaatteita, jotenkin tuntuu siltä, ettei sovittamatta voi onnistua vaate- saatikka ainakaan rintaliiviostoksissa... sitten olinkin ihan taivaissa, kun tämä tilaus onnistui niin hyvin :LOL:

Neuvolassa kävin ja vauva vaikuttaisi edelleen olevan rt:ssä, mukana ollut opiskelija tosin ensin epäili pyllyä pääksi mutta terveydenhoitaja kokeili uudestaan. Toivottavasti hänestä sitten edes synnytyksen jälkeen erottaa, kumpi pää on kyseessä :LOL: . No eiköhän se oma vauva ole maailman sievin ja ihanin ilmestys joka tapauksessa :heart: . Tuossa pari päivää sitten joku oli laittanut linkin omaan blogiinsa, jossa oli perheen tuoreen vauvan ja Pirkka-Pekka Peteliuksen kuvat, molemmilla oli ihan sama ilme :eek: . Siis se vauva oli niin suloinen, ja silti samalla PPP:n näköinen :D . Ihana :heart: . Neuvolasta vielä; painosta ei tullut sanomista, on kuulemma ihan sopivasti, jes! Nyt aion kyllä olla vähän skarpimpi syömisen suhteen, niin on itselläkin parempi olo, vauvasta puhumattakaan.

Sairaalaan tutustuminen oli vähän tavallista nopeampi, kätilöllä oli kuulemma "treffit" reilun tunnin kuluttua ja treffikaveri kävelikin osastolla vastaan, kun olimme lopuksi siellä käymässä. Treffit olivatkin siis synnytyssalissa, jonne supisteleva tuleva äiti ja isä olivat matkalla... Tuli jännä olo, kun tavallaan olimme lähempänä oikeaa synnytystilannetta, kuin ikinä aiemmin, kun he vaivoin kävelivät ohitsemme :whistle: . Kätilö piti meille n. tunnin kalvosulkeiset sairaalaan tulosta, kivunlievityksestä, asennoista jne. Sitten oli tuo kierros synnytyssalien ja osaston kautta. Vähän yllätyin, että meidänkin pienessä sairaalassa on vesiallas, ja mahdollisuus aquarakkuloihin. Aika näyttää, tuleeko noita sitten kokeiltua, hyvä että ovat vaihtoehtoina kumminkin.

Rosehip, vaiva helpottikin AC3-nimisellä valmisteella kahden annoksen jälkeen, ainakin toistaiseksi, huh :whistle: . Löysin tuon netistä, äitiysapteekki tai joku sellainen oli se sivu. Ostin ihan apteekista tuota ja oli kyllä kallista, mutta sen arvoista. Vajaat 18 euroa maksoi. Siis jos et ole vielä itsehoitoakaan kokeillut, niin tuo on kuulemma sellainen, mihin ei tarvita lääkärin lupaa.

Oho, Sairaala-ohjelma meni ohi, että hujahti... no pitää katsoa netistä kun kerkeää. Jaksuja kaikille, joilla on tukala olo tavalla tai toisella :hug:

Piki ja pikkuinen 32+3 :heart:
 
rosehip, Onkos vinkkejä millä hillitä? ;) noit tunteita meinaan tai miten ihmeessä sä oot pysynyt tasaisena? Meinaan okei mä oon muutenkin aikamoinen tuuliviiri mut nyt vielä pahempi ja herkemmin tulee itku silmään ja käy elo rankaksi... Tää ei oo vielä telkkua avannut, tarvii vissin jossain välissä sitäkin koettaa kattella...

piki, hyvä vinkki, taytyy laittaa mieleen kun alkaa ahdistaa nää nykyiset :) Ja ihania juttuja sulla (toi synnäriin tutustuminen), toi hymyn huulille :)
 
Valkoliljalle onnea! Pojille paljon voimia ja vanhemmille tsemppia! Tuntui ihan hurjalta, etta joku samalta kuulta oli jo synnyttanyt.

Kiitti Ada uudesta pinosta! Aitisi tekema aitiyslaatikko on aivan ihana.

Onnea Citrukselle ja Rosehipille syyskuusta. Ei mene enaa kauaa... Tsemppia jo nyt tulevaan koitokseen!

Hups miten tassa viime viikko vierahti! Taalla on kaynyt aikamoinen samba. Miehen sisko ja sen kaksi lasta on yopyneet taalla. Sisko ja mies erosivat, mutta mies ei meinaa lahtea kaupungin vuokra-asunnosta vaikka olisi lapsille parempi ja menna samaan kouluun, kun alkaa taas ens viikolla. Siskon mies oli yrittanyt itsemurhaa viime yona.

Mulla on kans kauheen alakuloinen mieli ja kaikki tuntuu vetavan alaspain. Kauheesti yrittaa ja haluaa raskaudesta nauttia. Toivottavasti tama pian tasta helpottuu. Taytyy yrittaa sulkea kaikki paha pois. Paljon on ollut myos muitakin huonoja uutisia liikkeella.

Vauvan potkuista. Meni pitkaan ennen kuin mies tunsi ne. Ja vielakin kun sanon etta nyt potkii niin heti kun miehen kasi laskeutuu potkiminen loppuu! (potkii muuten nyt kun kirjotan tata) Makin naan jo mahan paalta kun se potkii ja liikkuu.

Mulla on ollut jo pitkaan tuettomat liivit. Paljon kivemmat pitaa. Toihin olen ostanut mustat kuminauhalliset housut.

JoJo 27+2 (se ois vika kolmannes lahtenyt kayntiin :eek: )
 
päpsy ja unico, kannattaa vaan tottua siihen itkuherkkyyteen. mulla sitä on ollut koko ajan, ja sama kuin rosehipillä eli kaikki vauvajutut liikuttaa kyyneliin. juurikin nuo kätilöt- ja sairaala-ohjelmat ovat niitä pahimpia (kuten se eilinen perätilasynnytys). voin katsoa synnytystä ihan pokkana siihen asti kun vauva syntyy, sitten aukeaa sellaiset padot ettei tosikaan. se kun vauva nostetaan äidin syliin ja isä on ihan onnesta soikeena, ihanaa että itsekin pääsee kokemaan sen... :heart:

jojo, sielläpäin on ollutkin kauheasti draamaa. voimia kaikille vaikeuksien keskellä! :hug: ja onnea vikan kolmanneksen alkamisesta!

hihii, nyt se sitten tapahtui! mies tunsi eilen illalla komean potkun... :heart: voi ihanuus. (huomatkaa että mun pää on pehmennyt ihan lopullisesti. :saint: )

piki, hyvän löydön olet tehnyt! kuinka aikaisin noita imetysliivejä kannattaa ostaa? varmaan aika lopussa kun eihän sitä tiedä kuinka paljon nää tässä vielä kasvaa. eilen kiertelin kauppoja itku silmässä, ei löydy kokoja mulle tavallisista kaupoista. pitäis mennä ihan liiviliikkeeseen, mutta kynnys on korkea kun siellä myyjät on niin innokkaita. huoh, kerään rohkeuteni ja menen tässä joku päivä.

multa muuten puuttuu listalta synnytyssairaala, eli se on kätilöopisto (KOS?).

salome rv 22+3

ps. ai niin, aamupahoinvointi ja -oksentelu on tehnyt comebackin. voiko näin käydä???
 
Kiitos tsempityksestä Jojo. Tosi ikävää kun teillä nyt kaikkia ikäviä juttuja tapahtuu ympärillä :'( Mutta onneksi on se ihana pikkuinen siellä mahassa! :heart: Onnea viimeisestä kolmanneksesta!

Piki kiva kuulla onnistuneita liiviostoksista. Minä oon ostanut parit liivit ihan vaan Lindexiltä, ja mietin, että mahtuukohan ne sit kun maito nousee...


Rosehip
Ei ole mullakaan minkäänlaisia viitteitä siitä, että tässä kohta synnytettäisiin... Tosin en edes usko, että niitä etukäteen tulee, vaan sitten "oireet" tulee kertaryminällä :D Viime yönä vauveli oli kyllä supervilkas, aina kun heräsin niin oli vauhdikkaasti liikkeessä. Herään siis pari kertaa yössä vessaan ja sit kun mies lähtee töihin, mutta siis näistä heräämisistä huolimatta nukun mainiosti. Ehkä vauva yöllä jo kolkutteli, että millon täältä mahasta pääsee pois :LOL: Olikos teillä niin, että mies on nyt lomalla? Minä odottelen miehen lomaa myös alkavaksi (tosin saattaa olla että ehtii isyyslomalle sitä ennen) kun alkaa olla tylsää yksin.

Citrus + yöurheilija 38+1
 
Unico, tosiaan kuten salome tuossa jo sanoikin, kannataa vaan tottua siihen, että ne tunteet heittelee. Kannattaa myös jutella miehen kanssa, että sitä saattaa käyttäytyä vähän kummasti, itkeskellä ilman näennäistä syytä jne. Yleensä miehet kyllä tuntuu tietävän sen ihan hvin. :) Se on oikeesti ihan normaalia raskausaikana, toisilla sitä on enemmän ja toisilla vähemmän. Mulla on tosiaan ollut ihan leppoisaa, mutta kyllä mä itkin ihan surkeana pilalle mennyttä juustokakkua 2 tuntia tuossa taannoin. Sen jälkeen ollaan kyllä naurettu tolle episodille miehen kans monet kerrat. :D

Toivottavasti salome pääset palanneesta aamupahoinvoinnista eroon. Jos se olis vaan hetkellistä? Oon kyllä lukenut, että toiset joutuu kärsimään siitä myös myöhemmässä vaiheessa raskautta. Ei oo reilua kyllä! Mut ihanaa, että mieskin pääsee osalliseksi potkuista! (Asiayhteydestä irrotettuna kuulostais kyllä ihan päättömältä lauseelta! :D )

Piki kirjoitteli Imetysliiveistä, mä ostin parit Lindexistä ja kokoa suurempana kuin normaalisti. En tiiä meneekö nuo sitten, kun maito nousee, mutta mun tissit ei oo tässä raskausaikana kasvaneet juurikaan ja käytän samoja liivejä kuin ennen raskauttakin. Mut toisaalta eipä nuo paljon maksanu, jos tässä joutuukin ostamaan uudet liivit. Jos hyviä tarviin eikä nuo Lindexin rimpulat riitä, niin sitten mä tsekkaan tuon sun linkin ehdottomasti. :) Kiva muuten, että pääsitte tutustumaan synnärille, kun niin monista sairaaloista nuo kierrokset on lopetettu. Niin ja Piki kiitti vaivanhoitovinkistä! Pitää varmaan käydä katselemassa apteekissa, jahka saan aikaiseksi.

Jojolla tosiaan draamaa perhepiirissä! Voimia sinne jaksaa ja tsempit kaikille osapuolille, että asiat lutviutuu. Varmasti kaikki tuollainen vaikuttaa mielialaan, mutta ihan varmasti asiat järjestyy, niin niillä on aina tapana. :hug:

Pitääkin tästä haukata jotain aamupalaa ja lähteä neuvolaan. Eihän sitä koskaan tiiä, vaikka tää olis se viimeinen neuvolakäynti ilman vauvaa! Tuskinpa on, mutta ei voi tietää. :)

Rosehip poksuu 39+0!
 
Tätä ketjua olen seurannut sivusta ja nyt saattaisin uskaltautua mukaan.

Ensimmäistä täällä odotellaan ja ikää on tällä hetkellä 29. Raskaus on vielä sen verran alussa, että tänään poksahti vasta 10 viikkoa rikki. Laskettu aika siis 31.3.2010 ja sairaalana K-SKS.
30 tulee mulla ikää sitten huhtikuussa, joten jos kaikki menee hyvin niin ehdin saada maailman parhaan 30 vee lahjan. :heart:

Menneisyydestä sen verran, että olen aina luullut etten luomuna tule raskaaksi. Ex-puolison kanssa kävimme vuosituhannen alussa lävitse lapsettomuutta. Aloitimme lapsettomuushoidotkin, mutta kun ongelmia todettiin niin minun hormonitoiminnassa kuin miehen siittiöissäkin, joten hautasimme silloin lapsihaaveet ja hankimme koiran. :D Tuo ratkaisu oli kyllä sinänsä hyvä, koska sitten 8 vuoden seurustelun jälkeen totesimme että parempi jatkaa elämää eri suuntiin.
Pari vuotta vierähti sitten sinkkuna kunnes tapasin puolitoista vuotta sitten nykyisen avopuolisoni.
Minulla todettiin myös pari vuotta sitten toisella puolella munasarjoissa pco, johon gyne sanoi että kun joskus haluan lapsia niin parempi on kääntyä heti hänen puoleensa niin aloitetaan lääkitys, että raskaus tulisi onnistumaan.

Kun lapsihaaveet tulivat ajankohtaiseksi nykyisen mieheni kanssa, olin varautunut ensiksikin yrittämään sen vuoden päivät ja sen jälkeen kääntymään taas hoitojen puoleen, mutta kuinkas kävikään. Ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä ja pam, testissä kaksi viivaa! Viimeisen vuoden aikana kiertoni on ollut todella epäsäännöllinen ja viimeisin kiertokin 43 päivää, joten olin varma ettei noin pitkässä kierrossa edes ovuloi.

Mahtuisiko tällainen lähes kolmekymppinen ensikertalainen vielä joukkoonne mukaan?

- Hapsiainen rv10+0
 
Citrus, ehti kirjotella sillä välin. Joo, mies on lomalla nyt ja jää sitten isyyslomalle, kun vauva tahtoo syntyä. Tosi kivaa kyllä olla ja lomailla kotosalla yhdessä. :) Mies on ihan vakuuttunut siitä, että vaavi syntyy laskettuna päivänä, mutta mä en niinkään. :D Mut varmaan tääkin tulee sitten kertarytinällä, kun ei ole mitään suppailuja tai muita ollut tähänkään asti.
 
Onneksi olkoon pienistä ihmeitstä Valkolilja ja paljon voimia koko perheelle kasvamiseen! :flower:

Päpsy ja Unico itkuherkkyyttä on täälläkin ja mieli melkein koko ajan maassa muutenkin johtuen tästä kaameasta olosta, joka vaivaa jo viidettä viikkoa. Eilen oli ensimmäinen päivä 4:n viikkoon, kun en oksentanut päivällä, mutta menin sitten töistä kotiin ja oksentelu alkoi siellä. :( Alkaa jo riittää tämä TODELLAKIN, ja musta tuntuu, että kohta varmaan tippuu hampaat suusta, kun koko ajan oksentelee ja syö jotain eikä pysty purkkaa syömään kun se on niin väkevää. Mutta on tämä jo ehkä vähän helpottunut jo ja neuvolassa hoitaja sanoi että pitäis pikkuhiljaa sen istukkahormoonin tasaantua ja sitä kautta olon parantua.
Olen alkanut nyt pikkuhiljaa sisäistämään tätä asiaa ja uskallan jo olla onnellinen ja ajatella tulevaa. Onhan tässä vaiheessa jo todennäköisempää että vauva syntyy kuin että jotain kamalaa tapahtuisi. =)

Mäkin olen noita imetysliivejä pohtinut että eihän niitä uskalla ostaa ennen kuin tietää miten paljon rinnat kasvaa. Mulla on nyt jo niin turvoksissa, että omat liivit tuntuu jo vähän ahtailta. Ja tissit on tosi kipeet.

Jojo :hug: ja voimia. Varmasti on rankkaa tämän kaiken keskellä, miehen sisko on varmasti avun tarpeessa ja kiitollinen teille tuesta tuossa inhottavassa tilanteessa. Kyllähän läheisiä on ihana auttaa. Toivottavasti tilanne alkaa selkiytymään.

Tervetuloa Hapsiainen, meillähän on melkein samat laskettuaika. =)

Nyt täytyy yrittää tehdä töitä, hirveet keskittymisvaikeudet....

Hallama & pieni 9+6
 
Rosehip: On ensimmäinen neuvola takana ja varhaisultrassakin käyty. Ensi viikon perjantaina on sitten nt-ultra äitipolilla (pääsin äitipolille tuon pco:n takia, täällä kun ei muuten kuuluisi nt-ultra alle kolmekymppisille!!!)

Mulla on takana hirveät neljä viikkoa, kävin pariin otteeseen tiputuksessakin, kun ei mikään pysynyt sisällä. Nyt tämä viikko on ollut helpompi ja pystyin palaamaan jo töihin. Noista neljästä viikosta oli 3 viikkoa kesälomaa ja yksi viikko sairaslomaa, kaikki meni täysin maatessa ja halaillessa vessanpönttöä. :(
Nyt näyttäisi ainakin siltä osin hyvältä että ruoka on alkanut maistumaan ja pysyy jo sisällä. :)

Hallama: Niinpä mennäänkin tosi samoissa päivissä ja taitaa tuo meidän syntymävuosikin olla sama. :)
 
Kiitos Adalle pinosta!

Paljon onnea plussasta Hapsiaiselle! On elämä vaan ihmeellistä. Kun on jo ehtinyt kärsiä lapsettomuudesta, tuntuu ehkä vähän vielä käsittämättömämmältä, kun uusi elämä yhtäkkiä alkaakin.

Mä muuten sain toista kautta tuon saman linkkivinkin kuin Piki antoi. Ajattelin ihan törkeästi käydä sovittamassa oikeaa kokoa liikkeess ensin... Kuulin, että juuri nuo liivit ovat niin joustavat, että ne voivat sopia hyvin senkin jälkeen, kun maito on noussut. Mulla kasvoivat rinnat heti alkuraskaudessa viikkotolkulla, enkä enää voi pitää vanhoja rintsikoita. Harmi, sillä kuten jollain aiemmin kirjoittaneellakin (hmmm.... oliko se Delfiksellä?), mullakin on tuo tissivarustus koko kropan täyteläisin kohta, vaikka muuten olen melko pieni.

Jaksamista vielä Pikille sekä muille, joilla on mieli maassa. Mulla ei ole omasta mielestäni tullut raskauden myötä yhtään mielialan heilahteluita. Kysyin kerran mieheltä, että onko hänen mielestään, ja hän sanoi, että olen ehkä ollut vähän tavallista lempeämpi. :D Arvelen sen johtuvan siitä, että mulla on vähän huono omatunto kun se on joutunut kotona tekemään paljon munkin hommia...

Siitä lukemastani kirjasta vielä: Olen päässyt vähän pidemmälle sitä ja huomannut siitä jokusen haittapuolen: 1) Se on vähän liian tuputtava, kun itse kaipaisin vähän enemmän perusteluilla vakuuttamista 2) Se on tehty amerikkalaiseen kulttuuriin, joten siinä selitetään sivukaupalla sellaisia itsestäänselvyyksiä kuten että imettäminen on hyväksi, luonnollista ja normaalia ja että rinnat eivät ole alun perin merkitykseltään seksuaaliset vaan niiden tarkoitus on imettäminen. :D Who would have thought.... Mutta on siinä ollut ihan hyviäkin ajatuksia.

:heart: piip 15 + 0
 
Tässä pinossa näyttää olevan niin paljon vanhoja tuttuja tuolta "lähes kolmekymppisten" pinosta, että uskaltaudun laittamaan lyhyet kuulumiset. Eli kahden vuoden yrittämisen, kemiallisten ja pahan endolöydöksen jälkeen tilanne nyt se, että elokuussa aloitettu IVF/ICSI -hoito ns. pitkän kaavan mukaan eli aloitettu vaihdevuosilla ja sitten käynnistetty keho uudelleen toimintaan - mikä on siis rankin lääketieteen keksintö lapsettomuuden selättämiseksi. Hoito mennyt hyvin sikäli, että epäilen jo siksikin, että tulee epäonnistumaan. Tällä viikolla oli punktio, jossa saatiin 11 kypsää munasolua ja joista 9 hedelmöittyi. Tänään kohtuuni on siirretty kaksi alkiota :heart: Lisäksi aloitettu tukilääkityksenä keltarauhashormonit isolla annoksella "alakertaan" ja niitä jatkan todennäköisesti rv.9-11 saakka,. jos tästä plussa poksahtaa. Jännitystä tuottaa nyt paitsi se, tuleeko plussaa vai ei ja jos, niin kuinka monta vaavia sitten pullahtaisi toukokuussa 2010. Pakastimeen jäi odottaman vielä 7 alkiota...Että tällaisin kuulumisin.

Voikaahan paksusti ;)

t. Vadelmaunelma
 

Yhteistyössä