Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset marraskuussa

Joo, uusi pino =)

Minä voin vaikka päivittää. Novellella taitaa olla muutakin hommaa :D

Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, marraskuussa

Odottelijat:

Violet78............................................ LA 18.1.2009.............K-HKS
Memmuliina.......................................LA 23.1.2009..............TAYS
Moccamaster.....................................LA 24.1.2009..............
Sasha80............................................LA 24.1.2009.............KHSHP
Kvart Över.........................................LA 10.2.2009.............KOS
Niiskunenä-78...................................LA 14.2.2009.............K-HKS
Hazel................................................LA 25.2.2009...............TAYS
Myrna...............................................LA 22.3.2009................NKL
Milkystern........................................LA 23.4.2009
Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009
Pilvilinna...........................................LA 20.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009

Jakautuneet

26.1.08
Hipu (40+1)..............LA 25.1.2008......TYKS.....Poika
20.2.08
Piipi79 (40+5)............LA 15.2.2008.......TYKS.....Tyttö
3.4.08
Veera80 (39+3)......LA 7.4.2008........SATKS....Tyttö
30.4.08
Juuri (40+2)............LA 28.4.2008.......OYS......Tyttö
21.5.08
Hemuli79 (39+4)....LA 24.5.2008.......KOS......Poika
5.7.08 klo 20.00
HPM (38+6)...........LA 13.7.2008......TAYS......Poika 47cm, 2800g.
31.7.08
Coke (39+3)..........LA 4.8.2008.........TYKS.....Poika 48cm, 3460g
13.9.08 klo:4.58
Taivaannasta (42+0)...LA 30.8.2008....LKS....Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena (41+1).......LA 5.9.2008.......TAYS......Poika 54cm, 4kg
22.9.08 klo:13.38
Nanna81 (38+5).....LA 1.10.2008......LKS.......Poika 51cm, 3985g
7.10.08
Siilura (41+4).........LA 26.9.08..........NKL.......Poika 51 cm, 3960g
19.10.08
Novelle78 (41+0)....LA 12.10.08.......K-SKS....Poika 55 cm, 3570g


Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719
 
Kiitos KÖ ja Salmiakkitassu uudesta listasta :) Just eilen katselin, että on listassa ihan outoja nimiä. Mun puolestani saa ottaa pois sellaiset, jotka eivät paljon kirjoittele.

Iski perjantai-iltana nokkosrokko ja edelleen on karseassa kunnossa kroppa. Olen täynnä punaisiä läiskiä ja paukamia, jotka kutisevat ihan ...keleesti. Vaatteita en pysty pitämään, kun on niin tukala olo. Kyllä rankaasoo!

 
Kiitos Kvart Över! Ajattelin että joku täällä kauemmin ollut tietää paremmin listalaiset.

Voi että [/b]sasha toivottavasti pian hellittää! Täällä meillä päin on enterorokkoa liikkeellä, kunpa nyt ei sitä sais... Laatta lentää joka päivä mutta se loppuu sitten 12 viikkoon mennessä, loppuuhan?!

salmis ja massu 10+2
 
Siivosin pari nimeä listasta pois. Takaisin pääsee tietenkin heti kun itsestään ilmoittaa :D Ajattelin kohta aikani kuluksi lisätä syntyneisiin rv:t, on jotenkin helpompi nähdä että milloin on syntyneet.

Huh, Sasha, inhottava olo varmasti! Toivottavasti paranet nopeasti!

Salmari, toivottavasti oksentelu loppuu pian! Voin vaan kuvitella, että ei oo kivaa. Ite pelkäsin varmaan ekat neljä kuukautta, että joudun oksentamaan (kammoan sitä yli kaiken ja oon viimeksi oksentanut joskus 6-vuotiaana), mutta selvisin onneksi pelkällä tosi huonolla ololla, joka ajoittui yleensä mulla iltaan. Missä tilanteissä sulla tulee huono olo? Auttaisiko jonkun pienen huikopalan syöminen? Tai uni? Mutta tuskimpa tuo enää kauaa kestää, yleensä helpottaa kyllä siinä rv12 nurkilla. (Ei kaikilla tosin, mutta toivotaan kovasti ettet sä kuulu siihen ryhmään.)

muoks. Synnyttäneiden rv:t lisätty. Jos meni ihan kenolleen, sanokaa niin muutan. Laskin siis nuo vaan lasketun ajan perusteella.
 
Hei ja suuret onnittelut kaikille "jakaantuneille" :flower: Mun LA on muuten 25.2., joten sen voi päivittää listaan seuraavan kerran. Muuttivat sitä hieman toisessa ultrassa. Ihan kiva, niin pääsee aiemmin vapaalle :)

Onpas tullut poikia viime aikoina... Seuraaviin jakaantumisiin onkin vielä aikaa, mutta pian se menee joulua odotellessa. Näin ainakin toivon (työmotivaatio nollassa täällä).
 
Hazel, mikä sun synnytyssairaala on? Jos lisäisin senkin tuohon?

Mä odottelen myös jo kovasti loman alkamista. Mulla tosin ei paljon auta, että töistä jää lomalle kun koulussa pitää kuitenkin vielä käydä mahdollisimman pitkälle. Saa nähdä miten sitä jaksaa sitten. Pitää suunnitella kurssit niin, että ne mitkä aloittaa tammikuussa saisi käytyä sitten loppuunkin vaikka vauva onkin jo syntynyt.

Oon alkanut heräilemään öisin vähän väliä. Olkapäät puutuu, nivuset kramppaa tai sitten ihan ilman syytä. No, kai sitä tarpeeksi unta kuitenkin saa, eiköhän sitä sitten nuku kun on ihan puhki ja väsynyt.

KÖ&Taotao 25+6
 
Huh, jopas sitä ollaan noustu listalla melkein kärkeen :p On kyllä hauska tuo LA suma 24.1. Nyt on nokkosrokko helpottanut. Vielä kutisee, mutta sentään nyt pystyy laittamaan vaatteet jo päälle. Olipas karsea tauti, yäk.

Salmiakkitassulle tsemppiä oksentelun kanssa. Kyllä se loppuu ennemmin tai myöhemmin. Mulla taisi loppua jossain rv 11.

Onko sulla vielä paljon koulu jäljellä? Varmaa saat sovittua tammikuun kurssit, että saat ne jotenkin käytyä. Kyllä kai koulusta kuin koulusta riittää ymmärrystä? Mulla myös olkapäät ja käsivarret on puutunu. Sitä se raskaus teettää. Kramppeihin olen käyttänyt kylmägeeliä, kun jalat kramppaa iltaisin.
 
Kiitokset uudesta pinosta ja Salmari :D

Sasha, kuulostaapa inhottavalta tuo sinun vaiva :x Toivottavasti menee pian ohi loputkin kutinat! Mulla itsellä on atooppinen iho ja kutinat on tuttuja, mutta tuo kuulostaa jo karmealta...

Salmiakkitassu: Toivottavasti selviät pian niistä pahoinvoinneista. Mulla sanottiin kanssa, et vk 12 jälkeen helpottaa ja sit seuraavaks piti helpottaa rv 20. No, nyt rv 25 voi sanoa et nyt on yrjöäminen on loppunut ja siltä osin kaikki jo kunnossa! Mut vähän turhan kauan kesti ja toivon ettei kellään kestäisi ihan noin kauaa. Mutta muuta en keksi neuvoa, kuin et syö kaikkea sellaista mitä vähänkin tekee mieli (mulla toimi hampurilaiset, mutta vain yks ja tietty :LOL: ) ja yleensähän sanotaan et kylmä olis hyväksi, esim vanilijajäätelöä tuli ainakin itse syötyä hirmuisia määriä pahimpaan aikaan. Tsemmppiä kovasti :hug:

Kvartille tsemppiä opiskeluiden suhteen! Älä nyt kuitenkaan liikoja stressaa sen koulunkaan kanssa ja jos tuntuu ettei jaksa, niin sitten joskus myöhemmin jatkat. Pidän peukkuja db

Tääl ollaan edelleen zombiefiiliksissä. Töissä röhnötän tässä asiakkaiden edessä kuin ryhävalas toimistotuolissa ja ei vähempää vois kiinnostaa miltä näyttää :LOL: Huomenna pääsen sinne fysioterapiaan, voi kun sieltä sais jotain apua tai ainakin lainaan sen tukiliivin. Eipä tässä kai sen ihmeempiä... Itkuherkkyyttä edelleen ilmassa, tänään aamullakin tuli taas tihrautettua ihan mitättömästä asiasta.

Niisku ja karatekid 25+3 :D
 
No tuntuu ettei oikein mikään vaikuta tuohon huonoon oloon jos se oikein kunnolla tulee. Jos tulee vähän vähän ällö olo niin välipala saattaa auttaa mutta jos oksu tulee niin se on tullakseen ja silloin ei pysy edes vesi sisällä. Pystyn kuitenkin syömään iltapainotteisesti ja paino onkin pudonnut vain pari kiloa. Ja lähtee varmasti vielä nousuun :D

Onneksi olen opiskelija koska olisi kurjaa jos olisi pakko lähteä aamulla töihin. Nyt pystyn tekemään kotoa käsin kouluhommia ja ottamaan jonkin verran töitä (iltavuoroja). Parit tentit on menneet ohi kun en ole pystynyt huonolta ololtani lähtemään koululle, mutta olen menossa sitten uusintoihin. Pitää olla vähän armollinen itselleen ja eiköhän kaikki järjesty.

Tsemppiä kaikille töissä ja opiskeluissa jaksamiseen! Ja muutenkin mahdollisimman hyviä vointeja toivoo

salmis ja massu 10+3
 
HPM
Moi kaikille! Katselin tota teidän hienosti päivitettyä listaa ja huomasin että on ollut melko poikavoittoinen, varsinkin nämä viimeisimmät putkahtaneet. Viittiskö joku teistä tehdä välillä tytön listaa kaunistamaan? :p
Ootteko te jo saaneet selville sukupuolta, pidemmällä olevat?

Salmarille vielä iso :hug:
 
HPM, meille on tyttö tulossa. Ainakin häpyhuulet näkyivät ultrassa kolmisen viikkoa sitten. Eli mitä luultavammin siis Taotao on tyttö tai sit tosi omituinen ja munaton poika :D

Oliko muuten sun rv:t oikein tuossa listassa? Kun laskin vaan lasketun ajan perusteella noi...

Sasha, mulla on vielä tän lukukauden jälkeen vuosi koulua, mutta oon käynyt opon kanssa juttelemassa ja jään läsnäolevaksi myös kevätlukukaudeksi, teen sitten ne kurssit mitä pystyn. Aika vähän varmaan. Loput teen sitten seuraavana vuonna mitä jää jäljelle. Iso osa jäljellä olevista opinnoista on opinnäytetyötä, joten sitä luulisi pystyvän kotonakin tekemään. Ja mummot on luvanneet auttaa sitten vauvan hoitamisessa niin saan kirjoitettua välillä :) En ota ainakaan tässä vaiheessa stressiä, kyllä se siitä varmaan omalla painollaan jotenkin lutviutuu.

Nyt pitää mennä laittamaan verhoja olkkariin kun toi yks huutelee kärsimättömänä.
 
Kiitos myötätunnosta siskot :hug:

Mulla on ollut alusta asti tosi vahva tyttö-olo, joten saattaapa olla että tuon tytön pinoon ;) Hih

Joo-o.

Olen pähkäillyt tänään ihan urakalla vielä noita koulu- ja työkuvioita. Mulla on pian kurssit kasassa mutta opinnäytetyö se vaan venyy ja venyy. No puolustukseksi mun opparikaveri on kokopäiväisesti vuorotöissä ja itsekin tehnyt töitä koko opiskeluajan, ehkä liikaakin. Kumpikohan "putkahtaa" ensin oppari vai vauva... Tarkoitus nyt olisi kuitenkin olla ottamatta liikaa tekemistä ja stressiä itselleen. Vauvan ja itsen hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä! Koulu on vaan koulu ja työt ei tekemällä lopu. Olis työpaikkakin tiedossa mutta en osaa päättää menenkö sinne kun sitten se opparin kirjoittaminen ainakin siirtyy kunnolla tulevaisuuteen. Vaikeaa. Mutta itsepähän kärvistelin kesällä niin kovassa vauvakuumeessa ettei mitään rajaa ja en malttanut yhtään lykätä vauvantekoa...

Olipas siinä vuodatusta :D

 
Mä ilmoitan itestäni heti että ette pyyhi mua pois B)

Oho, voiko todella olla että me tammikuiset ollaan nyt ekana tässä listassa! Aika rientää. Itselläni siis nyt 29. viikko menossa. Tosi hyvin on mennyt, ei mitään vaivoja, täällä ei vaan jostain syystä kerkiä käydä :saint:

Me ei olla haluttu tietää, kumpi on tulossa, mutta mulla on poikaolo. Katsotaan pitääkö paikkansa.

Nyt pitää mennä nukkumaan, koitan jatkossa kirjoitella vähän ahkerammin..
 
Jos kvartti vielä jaksaa säätää listan kanssa, niin mun neuvolakortin la on 23.1. eli päivän pielessä oli se alustava. Kiitos kvartti!

Oltiin eilen neuvolan järjestämässä perhevalmennuksessa, jossa käsiteltiin parisuhdetta ja seksuaalisuutta. Oli ihan mukava juttu, ei mitään uutta asiaa tullut, mut on ihan kiva päästä ihmisten ilmoille välillä... Hauskaa oli se, et meitä oli siellä 4 pariskuntaa ja meillä oli eka la... Et kyllä se sieltä taitaa olla tulossa ja hurjaa vauhtia!

Mulle ei ole tullut vieläkään kelan päätöstä äippälomasta ja pakkauksesta. Palkkahallinnosta lähti se mun paperi eteenpäin lokakuun puolivälissä... Eli kohta 3 vkoa sitten. Voihan se vaan olla, että on kiireitä. Toisaalta tänne kaappeihin ei nyt tarvita yhtään pakkausta tms, kun kaikki vauvantarvikkeet on vielä pussukoissa. Jos joulun aikaan alkaisi niitä sitten pestä ja raivaisi tilaa vaatehuoneeseen...

Mukavaa päivää kaikille!
 
Vai lähti Memmu meidän 24.1. sumasta pois... Mutta on kyllä aika hurjaa, että kuinka pitkällä ollaan :)

Jaksakaa nyt opintojen kanssa! Se on tosi raskasta... Onneksi saan paperit alta pois, vaikka ihan järjettömästi on joutunut tekemään töitä sen eteen. Onko teillä Salmari jotain aikataulua oppariparin kanssa? Tosi harmi, jos toisen töitten takia joudut pitkittämään opintoja. Ja lle myös tsemppiä opparin kanssa :D

HPM, katsotaan mitä voidaan tehdä poikavoittoisen listan suhteen. Miehellä on selvä tyttöolo, mutta mulla on poikaolo. Tammikuussa selviää =)
 
Päiviä!
Kvartti, tarkennan että meidän poika syntyi rv 41+0 =)

On tosiaan tekemistä ollut! Tai ainakin ihmettelemistä. Tuolla jo avauduinkin toisella palstalla siitä, miten olo ja tuntemukset vaihtelee. Joka päivä ei ole tuntunut kovin ihanalta tämä vauva-arki, mutta tänään esim. taas on oikein hyvä päivä. Ihania nuo toiset kolmekyppiset siellä, kun jaksavat lohduttaa, että kyllä se arki tästä alkaa sujua. Ja niin varmasti alkaakin, kun vauhtiin päästään. Alkuun stressasin kaikki yötkin, että mitenkähän se poika nyt nukkuu ja muuta, mutta nyt tuntuu, että osaan jo ottaa rennommin. Vaunuttelu auringonpaisteessa piristää kummasti!

Jaksamista teille kaikille! Odotellaan niitä tyttöjä tosiaan lisää!

t.Novelle
 
olin vähän malttamaton ja soitin kelaan; päätös oli tehty toissapäivänä, joten eiköhän sen paperin pitäs mullekin sit kohta tipahtaa ja sitten se äippäpakkaus...

keräsin jonkinlaisen isyyspakkauksen (aika perinteinen, mitä olen muiden juttuja lukenut) miehelle ja ajattelin antaa sen tänään :) kävin hakeen isänpäiväpullatkin. huominen ollaan kaveriporukalla leffassa ja perjantaina lähdetään viettään viikonloppua appivanhemmille. en halua ottaa pakettia sinne mukaan, joten ajattelin, et jos tänään vietettäis omaa isänpäivää.. :) jännittää vähän, et mitä mies sanoo :) se on ollut niin liikuttavan iloinen muutenkin, kun nyt olen ollut kotona ja olen tehnyt ruokaa ja vähän leiponutkin. eilen tein kinkkupiirakkaa ja se hykerteli koko illan. se yhtenä päivänä sanoikin, että on kiva, kun olen kotona, kun hän tulee kotiin. normaalisti meillä on mennyt sillä tavalla, että hän on neljän jälkeen kotona ja minä tulen noin kuuden aikaan. keväällä tein töitä iltaisin kotonakin ja joskus jopa yöllä... no, eipä sitä tahtia tässä kohtaa enää jaksa, eikä onneks tarvikaan!

vai tyttöjä toivotaan... mehän ei tiedetä tulokkaan sukupuolta. vahvasti on poikaolo, mut katsotaan, kumpi tulee :)

eilen kaveri käänsi itseään oikein voimalla. en tiedä, oliko pää vai pylly, joka siellä nosti mun mahaa uusiin ulottuvuuksiin, mut alkaa tosiaan tuntua nuo kaverin liikkeet...
 
Heippa!

sasha kysyi että onko meillä aikataulu opparin tekemisessä. No ei oikeastaan, mennään viikko kerrallaan.

Jos Kvartti vielä päivittelet listaa niin mun virallinen laskettu aika olis 29.5.

Huomenna alkaa viikonloppu, vapaa sellainen! :) Viikonlopun huumaa siis kaikille!

toivoo Salmis ja massu 10+6
 
Heips. Mun tuleva synnytyssairaala on TAYS ja meillehän on kaikella todennäköisyydellä tulossa tyttö, kun en muista, olenko siitä maininnut.

Ollaan saatu jo jotain vanhoja vauvan vaatteita ja leluja sukulaisilta ja lisää on tulossa parin viikon päästä, joten alkaa tuntua jo aivan todelliselta se, että enää muutama kuukausi ja vauva on valmis syntymään. Olen muuten jo laskenut kuinka monta työpäivää on jäljellä ennen mammalomaa, niin motivoitunut olen ollut viime aikoina B)
 
Heippa,

Minä se menin ja tilasin 5kpl kestovaippoja netistä. Vähän aikaista kyllä :eek: mutta tulipa ostettua :) Ihanaa kun huomenna on isänpäivä :heart: Aiotteko muistaa jo tänä isänpäivänä tulevaa isää? Minä ostin kortin kiireessä ja onnittelen huomenna, mutta varsinaista lahjaa ei ole. Ensi vuonna sitten kunnolla.

Mukavaa isänpäivää!

toivoo salmis ja massu 11+1
 

Yhteistyössä