Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset maaliskuussa

Myrna Onnittelut hyvästä suorituksesta ja pienestä pojusta :flower: :heart:

Tsemppiä Pikille pahoinvointiin!!!

Täällä ei mitään kummallista. Väsyttää, ilmeisesti hemppa on alkanu laskemaan, oli laskenu viime kerralla ja sain määräyksen syödä lisärautaa. Mutta ei kyl oo viel auttanu, tuntuu et väsyttää vaan koko ajan enemmän. Tai sit tää on vaan työväsymystä, lomalle kaipais... |O

Pilvilinna + möhkäle 22+1
 
Meillä kävi tänään neuvolan terkkari kotikäynnillä. Poika sai d-vitamiinitipat, paino oli nyt 2680g, saisi nousta vielä aika reippaasti että päästään syntymäpainoon.
Tähän asti on sujunut tosi hyvin, meillä on selkeä rytmi, aina parin tunnin välein poju herää syömään ja vaihdetaan vaippa, sen jälkeen pari tuntia unta. Nyt on selkeästi menossa tiheän imun kausi, eilen syötiin välillä alle tunnin välein ja unet oli iltapäivällä tosi lyhyitä. Yöllä herättiin kolme kertaa. Tänään on kuitenkin jatkunut melkein vanhaan tahtiin, ainakin vielä, uni tosin on aika levotonta, kohta varmaan tulee taas herätys..

Piki itse käytin mehujäätä kovimpaan pahoinvointiin, se on kylmää ja melko mautonta, mutta nostaa kivasti verensokeria että pystyy hetken päästä syödäkin jotain.

Rosehip mulla alkoi tossa vaiheessa tuntua jo potkut, äitiysvaatteita ostin viikolla 12, ei siksi että maha olisi näkynyt, vaan koska turposin alussa tosi paljon. Myöhemmin sitä turvotusta ei sitte enää tullut ollenkaan. Ja pahoinvointiakin jatkui vielä viikolle 16 asti. Sitte kun turvotus ja pahimmat kuvotukset meni ohi, tein oikein urakalla töitä (tuntipalkka) koska saan kelan äitiysrahan kuuden kuukauden tulojen perusteella.
 
Kiitos Myrnalle synnytystarinasta. Ja paljon paljon onnea pienestä pojasta! :) :flower:

( . ) Tänne kuuluu hyvää, aika vaan menee niin penteleen nopeasti arjessa ettei tännekään muka ehdi tarpeeksi usein, höh. Eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki kuten pitää. Masu se kasvaa ja painoakin on vihdoin kertynyt, nyt suunnilleen 9 kg tullut.
Hassua että mä olen seuraava synnyttäjä :) Vauvalle alkaa olla aika lailla kaikki hankittuna, vaatteita ostan vielä ja sitterin sekä hoitoalustan pesukoneen päälle...

Jaksamista kaikille ja mukavia odotuspäiviä! :)


salmis ja massu 29+0
 
( . ) Ostettiin eilen hoitoalusta pesukoneen päälle ja pehmustelakana äitiyspakkauksen laatikkoon ja toissa päivänä illalla ostettiin kaksi ensituttia ja tuttipullo :) Aika lailla kaikki vauvanjutut värimaailmaltaan vaaleansinistä, valkoista, keltaista, vaaleanvihreää, beigeä, valkoista... jos tulee tyttö niin ostan sitten synnyttyä kaikkea ihanaa lilaa ja violettia, vähän varmaan vaaleanpunaistakin :)

Synnytys alkaa jo vähän mietityttämään. Mutta kyllä mä siitä selviän. Pakkohan se on vaan selvitä :eek:

Eilen suunnittelin meidän kämppään uudistuksia... toteutus saa kyllä odottaa äitiysloman alkua. Vuorotyö tuntuu vievän aika hyvin mehuja, niin ei sitten oikein jaksaa hirveesti muita hommia päälle. Tänään sentään kokkailtiin ja leivottiin ukkelin kanssa, mukavaa. Lähdenkin tästä syömään! Ihan ykkösjuttuja nykyään tuo syöminen, ruoka maistuu niiiiiiiin hyvin :)



salmis ja jumppari 29+2
 
Ruoan maistumista odotellessa... kiitos kaikille vinkeistä ja tsemppauksesta :heart: . Ruoka kyllä kestää aika hyvin sisuksissa, kunhan vaan saan sen sinne asti. Tuppaa syödessäkin välillä ylöspäin ja väkisin pitää niellä :( . Syötyä pitää heti kohta mennä lepäämään tai ulos raittiiseen ilmaan. Hetkittäin on sitten jopa ihan ok olo ja tekee mieli ruokaa =)

Iskias on vuosien tauon jälkeen alkanut vaivaamaan ja muutenkin olo on ihan raihnainen :/ . Torstaina olis eka neuvola, piti siirtää niin meni parilla viikolla eteenpäin. Saa nähdä millainen uusi neuvolantäti on, vaihdoin tätiä kun ei oikein ajatusmaailmat kohdanneet edellisen kanssa ( ei olisi edes päästänyt lääkärille alkuraskauden vuotojen ja kipujen takia, taistelin tieni lääkäriin joka sanoi että tottakai tehdään alkuraskauden ultra kun edellinen raskaus päättyi km:n ja oli mahdollisesti kohdunulkoinen... ). Tästä toisesta tädistä olen kuullut vain hyvää.

Voikaahan paksusti!

Piki 8+1
 
Nostellaanpa taas pinoa... vähän on hiljentynyt kun Kvartti muutti muualle ;)

(.) Kylläpä taas tänään säikäytti, yöllä ja aamulla tuli reilusti vuotoa, kylläkin ruskeaa. Pääsin sitten ultraan ja edelleen kaikki oli hyvin, huh :whistle: . Viikot tarkentuivat kun sai paremman kuvan ja ovat nyt 8+2 eli kuten arvelinkin oviksen perusteella. LA olisi siten 26.10. ja synnäri SKS, kai nuo jo uskaltaa tuonne laittaa kun joku päivittää.

Piki ja "katkarapu" :heart:
 
Piki päivitetty. :)

Tähän napaan ei kuulu oikein mitään. Olo on kaikin puolin normaali. Masu ei oo kasvanut, liikkeitä en tunne vielä, ruoka maistuu normaalisti, ei väsytä/pissata/närästä/turvota tms. Liikuntaa oon harrastanut normaalisti, eikä sekään enää hengästytä samalla tavalla kuin vielä muutamia viikkoja sitten. Varmaan tästä oireettomuudesta johtuen oon tässä nyt parina yönä nähnyt unta, ettei mitään vauvaa ookaan. Onneks maanantaina on neuvola, josko siellä kuulisin pikkuisen sydänäänet ja pääsisin taas raskausmoodiin. :) Kovasti odotan ko käyntiä.

Rosehip *poksistapoks* 15+0
 
Hei :wave:

Eilisessä neuvolassa pieni oli vihdoin ylittänyt syntymäpainonsa ja viikon päästä mennään mittauttamaan pituus. Ruokailu on lähtenyt sujumaan todella hyvin, vähän ottaa voimille herätä joka yö aina heti nukahtamisen jälkeen, mut ehkä meidän unirytmit vielä yhtenäistyy tai opin nukkumaan päivällä. Mussu viettää kaikki yöt vieressä ja ährää itsensä aina yön aikana ihan kylkeen kiinni :heart:

Tänään ostettiin uusi jalustallinen kaukalo ja matkarattaat, joista voi yhdistää travelsysteemin, mutta huomasin ettei meiltä enää löydy vasaraa, eikä saatu vielä rattaisiin pyöriä kiinni. Kaukalo ainakin vaikuttaa tosi kätevältä, ja vihdoin loppuu turvavöiden kanssa taistelu.

Nyt kun synnytyksestä on aikaa se kaksi viikkoa, mussu on sylissä ja alan olla jo ihan toipunut koko tapahtumasta, niin ei ole enää yhtään ikävä raskausajan vaivoja. Kuitenkin olen jo pikkuhiljaa alkanut haaveilla toisesta pienestä.. ja saisi taas odottaa alusta kaikki potkut ja ultrat ja sydänäänet.. Se oli kivaa..

Salmiakkitassullakaan ei ole enää kovin pitkä aika loman alkuun..

Piki toivottavasti ylimääräset vuodot loppuu nopeasti, ei ole teille kummallekaan hyväksi joutua stressaamaan niiden takia :hug: Muista sitte tulla huomenna kertomaan neuvolakuulumisia =)
 
Heii taas pitkästä aikaa! Ompa tosiaan hiljentyny tää pino kvartin lähdön jälkeen. No ehkäpä se taas siitä vilkastuu ku alkaa h-hetki lähestyä seuraavalla. :D

Ite oon kans ollu tooooosi laiska kirjotteleen.

Ihanaa että Piki selvisi säikähdyksellä ,ei varmasti ole kivoja mitkään ylimääräiset vuodot. :hug: Tsemppiä!

Rosehip Olet selkeästi saavuttanut sen helpon ja seesteisen vaiheen :flower: Kyllä siellä elämää on vaikkei sitä huomaa.

ON täällä alkaa oleen kovia liitoskipuja, kävely on inhaa ja sattuu :( Ja ne eivät kuulema ainakaan tuu helpottuun ennen synnytystä. Vielä pärjää ihan hyvin mut ku ei yhtään osaa ennustaa, ekakertalainen kun olen, että kuinka kovaksi ne mahtaa äityä. Pitänee kokeilla sitä tukivyön ostoa.



Aurinkoista päivää kaikille odottelijoille :wave:


Pilvilinna ja möhkäle 23+2 :heart:
 
Mukava kuulla, että Myrnalla ja pikkumussulla kaikki on hyvin. :heart: Noin äkkiäkös se uusi vauvakuume alkaa hivuttautua tajuntaan? :D Kaikkea hyvää sinne!

Pilvilinna tätä se tosiaan varmaan sitten on se seesteinen ja helppo keskiraskaus. Saatan aika ajoin unohtaa kokonaan olevani edes raskaana, kun siihen ei oikein mikään viittaa. Yritän toki nauttia kovasti tästä olotilasta, kun jossain vaiheessa olo voi muuttua vähemmän hyväksi. Koitahan Pilvilinna jaksaa noiden liitoskipujen kanssa ja toivottavasti ne eivät siitä nyt kovin paljoa voimistu. Auttaako noihin yhtään mikään? Edes joku mammajoogailu?

Viime yönä näin vaihteeksi ihanaa vauvaunta; mun vieressä nukkui vaaleansiniseen unipukuun puettu pikkuinen pehmoinen ja hyvältä tuoksuva tuhiseva nyytti. Oli ihana herätä. :) :heart:
 
heippa vain, minä plussasin tälläviikolla joten olen täysin tuore, kylläkin jo vähän alle 30! =)

mutta tulen tänne ihmettelemään.

Tein muutaman testin kun ensimmäinen oli haamu ja toinen jo vahvempi. nyt mietin mitä seuraavaksi...miten kukaan voi odottaa niin kauan, että olis jo varmempaa...ettei isoa keskenmenoriskiä olisi...miten tästä voi olla kertomatta ympärilleen kun on niin innoissani ja mitäs jos pettyy...

hirmuista hullunmyllyä ajatukset ja pieni on vasta mikroskooppilapsi.
 
La Mer, tervetuloa tälle puolelle ja paljon onnea vielä plussasta! :flower: :heart: Ihanaa saada tänne lisää porukkaa, kun ketju alkaa olla niin hiljainen. Olen käynyt kovasti puhaltelemassa plussatuulia vauvakuumeketjuun ja uskon vakaasti, että se alkaa näkyä täällä kevään aikana. ;)

Tuosta se kaikki lähtee. :) Olin itse vasta kymmenisen viikkoa sitten saman tunnemyllerryksen kourissa, ja se on tosiaan hurjaa. Ekat viikot tuntuu menevän hitaasti ja mä kerkesin tehdä parin ekan viikon aikana varmaan 10 testiä, joista otin kuviakin nähdäkseni viivat "toisen silmin." Aika moni käy omakustanteisessa varhaisultrassa alkuviikoilla. Itse olin sellaisessa viikolla 8+1 ja siellä näkyi kaksisenttinen katkarapu, jonka sydän löi huimaa vauhtia. :heart: Voin suositella lämpimästi, jos taloudellinen tilanne sen sallii! Neuvolaa vaan sitten varailemaan seuraavaksi! :)
 
Onnea paljon La Mer ja tervetuloa :flower: Hyvä että saadaan uutta verta :heart: Alussa se aika menee kyl tosi hitaasti, mutta menee eteenpäin kuitenkin.

rosehip täytyyki miettiä sitä mammajoogaa. oliskohan siitä apua, vai haittaa, ku nää kivut kai johtuu ihan hormonitoiminnasta. tietäsköhän kukaan tai onko jollain kokemuksia, omkahotaisia tai tutun tutun kautta :D
 
:hug: Pikille kurjia nuo vuodot kun säikäyttävät. Onneksi kaikki hyvin! :)

Ihanalta kuulostaa Myrnan perheen vauvaelämä :heart: Nuuski sitä ihanaa pientä :)

Tervetuloa La Mer :flower:


( . ) Tänään on kuulkaas 30 viikkoa mittarissa! Jipii! :) Viime yön nukuin kuin tukki mutta kolme yötä ennen sitä heräsin aamuyöllä, en osaa sanoa mihin, potkuihinko?? Ja olin sitten hereillä tunnin verran, join ja söin voileipää. En tiedä treenaako mun kroppa yöheräämisiä varten?? Tekisköhän hormonit tollastakin hassua, ehkä. Oi, kuinka mä odotan jo mammaloman alkamista!




salmis ja massu 30+0 :heart:
 
Onnea ja tervetuloa La Mer :flower:

(.) Eilisestä neuvolasta ei juuri mitään kerrottavaa. Vähän täytyy totutella uuteen tätiin, kun olin sillä edellisellä käynyt jo vuosia. Ihan mukavalta tuo vaikutti ja mukana oli joku opiskelija Espanjasta tai Portugalista, en muista kummasta. Täti selvitti niukasti opiskelijalle joitain yksityiskohtia englanniksi ja minä sain sitten tarkentaa kun heillä oli vähän sanastovaikeuksia =) . Hemppari oli yllätyksekseni jopa 130, taitaa noilla Raskaus Multitabseilla olla suotuisa vaikutus siihenkin. Onhan noita tullutkin popsittua syksystä jo kolmatta purkkia :ashamed: .

Oon muuten alkanut näkemään ihan kummallisia unia :eek: . Siis ne seikkailu- ja (seksi- :ashamed: )unet mitkä alkoivat jo monta viikkoa sitten ovat vähän rauhoittuneet, mutta nyt muutamana yönä olen nähnyt unia aivan mielettömistä ruokavuorista, siis niinkuin olisi jotkut juhlat ja noutopöytä täynnä herkkuja... Tänäänkin päiväunilla uneksin keitetyistä perunoista ja kunnon uunilihasta kastikkeen kanssa :p :LOL: Sitten herättyä olikin nälkä. No ei tuo syöminen vielä oikeasti niin ihanaa ole, mutta ainakin on alkanut tekemään mieli ihan kunnon ruokia...

Salmiksellakin on jo tosi hyvin viikkoja kasassa =) Muistan kun syksyllä käväisin täällä ja olit vasta viikolla 7 tai jotain... :D
 
Tervehdys!
Paljon onnea La Mer! :heart: Tosi kiva saada tänne lisää porukkaa, kun tosiaan välillä tuntui ketju jo tyystin hiljenevän.

Piki toivottavasti tuo vuoto ei jatku! Säikäyttää varmasti! Hauskoja nuo sun unet! :D Mä jostain olen lukenutkin, että raskaana näkee villejä unia :)

pilvilinna inhaa tuollaset kivut. Tässä rupesi itse ihan kuvittelemaan, että millasia ne kivut oikein on, kun eipä näitä raskauteen liittyviä tuntemuksia ole ennen tietenkään kokenut.

myrnan vauva-arki kuulostaa ihanalta! Olit kirjoittanut pitkän synnytyskertomuksen, mutta mun täytyy nyt tunnustaa, että joudun hyppäämään kaikkien synnytyskertomusten yli lukematta niitä, ihan oman mielenrauhani säilyttämiseksi. Joten ettehän siis kukaan pahastu, etten kommentoi synnytyskertomuksianne!

salmiakkitassulla kuulostaa olevan mukava vaihe meneillään :) samoin rosehipillä :) Minulla onkin aikalailla samat viikot kuin rosehipillä ja tosiaan oikein helppo vaihe raskaudeta menossa! Tosin ei minulla hankalaa ole ollutkaan, kun en ole voinut pahoin, mutta valtava väsymys on hellittänyt. Ja raskautta ei muuten huomaa, paitsi housut on alkaneet kiristää! Ostinkin jo ekat mammahousut ja ne on kyllä ihan mielettömän mukavat päällä! En varmaan ikinä enää muita pidäkään :LOL:

Kävin kirpparilla katsomassa pieniä vauvanvaatteita ja mukaankin sieltä lähti jo monta bodya. Ajattelin ostaa pienet koot 50-60cm käytettyinä, kun nehän mahtuu vain niin lyhyen aikaa. Ja pienistä koista etsin nimenomaan kietaisubodyja, joten siksi lähdin näin aikaisin liikkeelle, kun valtaosa bodyista näyttää kuitenkin olevan niitä päänylivedettäviä. Sain nyt siis jo muutamia ostettua ja myöhemmin sitten uudestaan :)
 
Heippa taas tännekin puolelle!

Hui Piki, noi vuodot! Ne on ihan hirveitä, sydän syrjällään saa olla pelkäämässä. Onneksi oli vain harmitonta ja kaikki oli kunnossa! Mulla vuoteli myös suunnilleen samoilla viikoilla ruskeeta ja sitten kerran 14+0 vielä ihan kirkasta verta. Sen jälkeen vuotoa tulikin onneksi vasta synnytyssairaalassa.

Pilvilinna, sympatiat liitoskipujen vuoksi! :hug: Toivotaan että vielä hellittäisivät ennen synnytystä, myös vauvan laskutuminen lantiossa alaspäin voi helpottaa.

La Merille onnea plussasta! :flower:

Citrus, alkoi naurattaa toi sun kommentti että et laita enää muita housuja jalkaan :D Ite just tuskailen kun en haluaisi enää nähdäkään näitä äitiyshousuja, mutta minkäs teen kun muut ei mahdu jalkaan. Heti kun vanhat taas mahtuu mä poltan kaikki mammahousut! :) Oon niin kyllästynyt näihin ja nää lököttää rumasti. En kuitenkaan viitsi luovuttaa ja ostaa isompia housuja, toivon vielä et mahtuisi kohta normaalit. Kahdet menee jo kiinni, mutta ovat vielä liian kireitä pitää. Mulla on neljä kiloa jäänyt, paino on pysynyt samassa nyt jo kolme viikkoa vaikka käyn joka päivä reippaalla vaunulenkillä, huooh. Vartalo ei myöskään oo ihan entisellään, maha roikkuu. No, kaipa se tuosta joskus lähtee... :p

Meillä on mennyt pikkuneidin kanssa tosi kivasti :heart:. Yöllä saadaan nukkua ja päivisinkin tyttö on aika tyytyväinen, varsinkin nyt kun sai lääkkeestä apua mahavaivoihin.

Kohta tekin saatte omat nyytit tuhisemaan sinne! Mukavaa kevättä kaikille!

:heart: Kvartti ja Tao-neiti kohta 5vko
 
heippa. Kiitos onnitteluista! :) kivaa! Ja hyvä myös nähdä vähän teidän viikkoja että miten pitkällä kukin on...mulla on ollut vauvatäyteinen viikendi, kun eilen kyläili 1,5 kk poitsu ja tänään 7kk poitsu, hyviä vauvapölyjä ja ukkelikin tottuu...

mutta neuvolaan täytyy varata aika. Ei kuitenkaan uskalla iloita kun km riski on niin suuri...toivon hartaasti että kaikki menisi hyvin ja tämä tyyppi olisi totta. Kuitenkin täytyy jotenkin elämän raadollisuutta pitää mielessä...

monet mun ystävät ovat kokeneet keskenmenon joten tiedän sen surun, oletteko te moista kokeneet, vai onko lähtenyt heti ekasta vetämään?

Oletteko te kertoneet ystävillenne, lähi-ihmisille tästä pienestä ihmeestä vaikka ette ole pitkällä? Vai koska kerroitte...mulla tuottaa vaikeuksia olla hiljaa...tiedän että pääsiäinen anoppilassa ja oman äitini luona tulee olemaan hankalaa...miten te olette kertomisen ratkaisseet?

hurjaa että voi olla varma raskaudesta vasta 3kk kohdilla? Nyt tuntuu ettei tästä odottelusta selviä...haluisi heti vastauksia, mutta kai kärsivällisyyttä voi kehittää...

kiva olla tässä ketjussa, uutena verenä! :heart:
 
Kvartti kiva kuulla teistäkin! Hyvä, että typy nukkuu hyvin. Ja uskomatonta, että teidän Tao on jo kohta 5 viikkoa! Niin se aika lentää. :) Toivottavasti mahdut iiiihan kohta vanhoihin housuihisi! :D

Citrus, mä en oo vielä lähtenyt ostamaan vauvanvaatteita, mutta noista pienistä bodyista voisi tosiaan aloitella. Oon antanut itselleni kyllä luvan ostaa niitä vasta viikon 20 jälkeen, tai muuten mulla lähtee lapasesta koko homma. :D Tosin meidän äiti shoppailee ja neuloo ja fiilistelee sitten senkin edestä nyt jo. Eilenkin oli menossa jonkun vauvaliikkeen loppuunmyyntiin ja yks ilta soitteli mulle jostain kylpyyn otettavista vauvakirjoista. Onhan se ihan suloista, että toinen on niin intona. :heart:

La Mer, me kerrottiin kaikille vauvasta vasta niskaturvotusultran jälkeen. Tai itse asiassa ihan kaikki mun kaverit ei tiedä vieläkään, mutta tuo mies on kyllä muistanut mainita ihan kaikille omilleen. :D Siihen asti se tosiaan oli melkosta kärvistelemistä, ja mä olin välillä ihan hepulissa kun ystävät ja vanhemmat kyseli, että mitäs kuuluu ja minä vaan pokkana, että eipä tässä mitään ihmeellistä. Oli kyllä ihan lurjus-olo. Sanoisin, että mulla se pari ekaa plussauksen jälkeistä viikkoa oli tosi vaikeita, oli niin epävarmat fiilikset ja yhtä aikaa tietysti hymyilytti, hihitytti ja oli ihanaa kun oli oma pieni salaisuus, siis ihan sekopäistä. Tuntui, että sitä ekaa neuvolaakin piti odottaa ikuisuus. Töissä mä en oo edelleenkään kertonut kuin yhdelle työkaverille, joka sattu arvaamaan tilanteen kun kävin lääkärissä (tai siis se oli just se nt-ultra) ja palasin sieltä ilmeisesti niin iloisena. :D Kerron varmaankin joskus tuossa pääsiäispyhien jälkeen esimiehelle ja toiselle hyvälle työkaverille, mutta muut saa huomata sitten, kun ovat huomatakseen. En aio sen jälkeen enää asiaa salata, mutta en toitottele ekana kuulumisenakaan. :) Mutta La Mer ota nyt vaan ihan rauhassa, totta se on. :) Musta on ihan hyvä tiedostaa riskit, mutta ei kannata turhia piruja maalailla seinälle; nauti pienestä ihmisenalustasi nyt ja jos joskus tulee murehdittavaa, sitten voi murehtia. Etukäteen se ei aiheuta mitään hyvää. Jos tuntuu siltä, että haluatte nyt jo kertoa omille vanhemmille, voitte ihan hyvin tehdä sen. Monet kertovat ja ovat sitten tietysti saaneet tukea iloissa ja mahdollisissa suruissa jo heti ekoista viikoista alkaen. Ei sekään huono päätös ole. :) Pikkuiselle täältä paljon jarrusukkia ja tahmatassuja mukaan!

Mä sain joku aika sitten tutulta kassillisen mammavaatteita, mutta niistä ei kyllä mahdu kuin muutama kappale mun päälle. No, yllättävää, kun pituuseroakin on 20 senttiä... En oo vielä kuitenkaan siirtynyt niihin, kun omat vaatteet menee ihan hyvin. Sain sellaisen t-paidankin, jossa lukee "Baby under construction". En tiiä kehtaanko käyttää semmosta kuin yöpaitana, se on jotenki vähän korni. :D

Ja sitten vielä kymysys, onko muut mammat käyny konserteissa/keikoilla/musiikkitapahtumissa raskausaikana? Onko se ihan ok?

Jee, huomenna taas neuvola! Mulla on häntäluu alkanut vähän kipuilemaan, ajattelin siitä mainita. Onko muilla ollut ikäviä tuntemuksia häntäluun tuntumassa? Mä oon kerran lumilautaillessa onnistunut muussaamaan sen aika huolellisesti, joten liekö johtuu siitä nuo juilimiset.

Aurinkoista sunnuntaita kanssamasunkasvattelijoille!
 
Rosehip, kyllä mun käsittääkseni voi käydä ihan normaalisti keikoilla. Kunhan huolehtii ettei jää litistyksiin ihmisten väliin. Eikös ne äänet aika paljon heikkene ja lapsen korvatkin on täynnä vettä, että uskoisin ettei metelistä oo haittaa? (Tää ei nyt siis ole mikään asiantuntijalausunto :) )

Tosta häntäluusta kannattaa tosiaan mainita neuvolassa, varsinkin jos oot sen murtanut aiemmin. Kaverille tehtiin häntäluun vuoksi synnytystapa-arvio, kun se voi kai olla taittuneena sisään niin, että voi olla vaikea synnyttää.

Ihanaa kun on sunnuntai! Kohta lähdetään koko perheen voimin vaunuilemaan merenrantaan, mahtava ilma! B)
 
Kvart över mukava kuulla mukavia kuulumisia Taon kanssa =)
Ja niistä mammahousuista, saa nähdä muuttuko munkin mieli ja haluanko polttaa ne synnytyksen jälkeen! :D Nyt vaan tuntuvat ihan huippuhousuilta, istuvat hyvin mutta eivät purista mistään.

La Mer Toivottavasti pystyt iloitsemaan raskaudesta! Itse ajattelin silloin alkuraskaudessa, että sitten jos surun aika tulee, niin sitten ehtii kyllä surra... ja se rauhoitti mieltäni. Onko sinulla mahdollisuutta käydä varhaisultrassa? Minulla se rauhoitti mieltä paljon.
Raskaudesta kertomisesta: me kerrottiin vanhemmillemme kun plussa tuli raskaustestiin! Ja moni kaverikin sai tietää heti samantien! Minusta on ollut tärkeää jakaa läheisten kanssa sekä ilot että surut, joten sitten mahdollisen keskenmenonkin yllättäessä suru olisi helppoa jakaa läheisten kanssa. On ollut ihanaa iloita läheisten kanssa alusta saakka. Ja ajattelin myös niin, että jos kokisin keskenmenon, niin minun olisi saatava jakaa se läheisten kanssa, sillä en haluaisi sellaista murehtia vain yksin. Joten jos he kuitenkin keskenmenon sattuessa saisivat tietää, oli sama kertoa jo heti alussa. Sukulaisille kerottiin varhaisultran jälkeen.
Töissä eivät vielä tiedä, mutta kovasti tekisi mieli jo kertoa! Nyt siis 15 viikko meneillään ja kohta alkanee näkymään kun mammahousuihinkin jo siirryin.

rosehip minä olen niin säikky etten taida uskaltaa kesällä eräille festareille raskauden takia. Ja oikeastaan kahdesta syystä: Mitä jos joudun puristuksiin ihmismassaan tai jos joku tuntematon tönii tai tekee jotain muuta älytöntä (ja siis ovat kokemukseni mukaan festarit, joissa kukaan ei koskaan töni mutta olen tämän suhteen jotenkin ylihuolehtivainen). Toinen syy: luulen, että festareilla on mahan kanssa hankalaa, siis kaksi päivää käveleksiä ja istuksia nurmikolla ja sitten vielä ravata bajamajassa.
Mutta siis musiikkitapahtumia on niin monenlaisia ja lisäksi kaikki eivät ole onneksi yhtä hysteerisiä kuin minä... :D
 
kiitos,

juu eikähän tämä "hysteerisyys!" rauhoitu ajan kanssa! Aattelin olla ihan iisisti, varata neuvolan ja kertoilla perhepiiris tuos pääsiäisenä sitten...

Mä olen ajatellut lähteä festareille ensikesänä ja parit polttaritkin on tulossa ja muutenkin hippaamista en halua lopettaa! :) Festaamaan vaan vauvat mahassa, kunhan pitää itsestään ja mahastaan huolta hellää!

koska teillä on alkanut ilmaantua ekoja raskausoireita, onko mielitekoja tms?

mua lähinnä pyörryttää, ei muuta!

:) :) :) :) :D
 
Mulla on harkinnassa kesälle pari konserttia ja yhdet festarit, mutta pitää katsoa vointia sitten lähempänä ajankohtaa. Viimeisin noista on n. 1kk ennen laskettua aikaa (Madonna!), eikä siellä ole mitään istumapaikkoja edes, joten voi olla, että kokemuksesta tulee mielenkiintoinen, jos sinne kykenen lähtemään... Festareista harkitsen paikallista ruisrockia. Olen siellä joka kesä kyllä bongannut masukkaita, mutta nuo Citruksen mainitsemat törmäilijät, istuskelu maassa muiden jaloissa ja bajamajoissa ramppaus (argh) pistää tosiaan varmasti vielä harkitsemaan lähtemistä. Mutta teen päätöksen sitten vasta heinäkuussa. :)

La Mer,
mun toistaiseksi ainoa raskausoire on n. viikolla 3 alkanut rintojen kipuilu, jota kestikin sitten viikkotolkulla. Tällä hetkellä en ole ihan varma olenko vain tottunut siihen kipuun vai onko se loppunut. :D Oikeastaan mitään muita oireita mulla ei ole ollutkaan. Toki satunnaista kohdun kipristelyä, väsymystä, nälkää ja kuvotusta on ollut, mutta toisaalta tuollaisia saattaa olla ihan ilman raskauttakin, joten en oikein ole osannut laskea noita erityisiksi raskausoireiksi. Mielitekoja ei ole, paitsi että hedelmät ja piimä maistuu tällä hetkellä oikein hyvin. :)

Neuvola oli siis tänä aamuna ja kaikki hyvin. Kuunneltiin sydänääniä ja sieltähän ne löytyi saman tien. :) Ihana ääni! :heart: Painoa mulle oli tullut lisää vähän alle kilo alkuperäisestä, hemppa/verenpaine/sokerit ok. Mainitsin siitä häntäluukipuilusta ja mua pyydettiin ottamaan asia esiin viimeisessä lääkärineuvolassa, jolloin katsotaan onko siitä jotain haittaa synnytyksessä. Toivottavasti ei! Seuraavana sitten rakenneultra kuukauden päästä ja siitä parin viikon päästä neuvola. Niitä odotellessa. :)
 
Joo Piki :D niin se aika vaan menee :) Kummalliset unet ja ruoasta uneksiminen kuulostavat kovin tutuilta!

Ihana kuva

Kvartti :heart:



La Mer Me kerrottiin tosi aikaisessa vaiheessa 6-7 viikoilla vanhemmille ja sisaruksille sekä parille parhaalle ystävälle. Oikeastaan mun äiti arvasi puhelimessa, ettei mun edes tarvinnut kertoa ;) Muille kerrottiin sitten np-ultran jälkeen. Mulle sanoi gynekologi että sikiöllä on todella hyvät mahdollisuudet jos nähdään varhaisultrassa, suunnilleen 8 viikolla sykkivä sydän... josta pääsenkin taas suosittelemaan varhaisultraa yksityisellä, ellei kunnallinen puoli sitä tarjoa.

Kävin marraskuussa rokkikeikalla, kivaa oli, voisin mennä vieläkin. Olin isossa paikassa ja jäin vähän syrjempään että vältyn ihmismassan tönimiseltä. Festareista en osaa sanoa... en ehkä pystyisi jonottamaan bajamajaan, kun tarttee niin usein käydä pisulla.

Nyt lenkille ja neuvolaan. Mukavia kevättalvisia päiviä mammat ja massut! :)




salmis ja massu 20+4
 
Huomenta mamat! Nostellaanpas tätä, että uudetkin löytävät. ;)

Täällä ollaan oltu hereillä jo kuuden jäkeen, mikä on kyllä harvinaista. Jotenkin ei vaan nukuttanut pidempään. Tänä yönä myös ekaa kertaa töytäisin kädellä masua sen ollessa vähän niinkuns tiellä, vaikka mun mielestä se ei edelleenkään oo juuri kasvanut.

Mites muilla mammoilla? Maaliskuu alkaa muuten vedellä viimeisiään, iiks!

Rosehip poksuu (taas!), 16+0
 

Yhteistyössä