Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset maaliskuussa

Odottelijat:

Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009................VKS
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 15.9.2009
Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 26.10.2009................SKS
La Mer................................................
Delfis...............................................

Jakautuneet:

Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g


Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719

[img=http://www.hellasmultimedia.com/webimages/baby/lines/baby-001.gif]
 
Kiitos Rosehip pinosta =)

Nyt taitaa olla ihan tosi kyseessä, en koko päivänä ole pystynyt istumaan kun on ollut niin kova paine haaroissa ja äsken kauppareissulla alkoi tulla lapsivettä. Soitin synnärille ja nyt odotan kovempia supistuksia ja kyytiä sairaalaan.. Huomenna ois ollut sairaalaan tutustuminen, kun siirsin sen viime viikolta, taitaa jäädä käymättä.. :LOL:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Pahoittelut ja suuri voimahali sitä tarvitseville :hug:

Myrnalle onnea matkaan! :heart:

Hui sentään, mähän olen pinossa toisena... siis toiseksi isomahaisin :eek:
Käytiin miehen kanssa tänään ostamassa vauvallemme vaunut ja pinnasänky. Ja äitiyspakkauskin saapui viime viikolla, sen sisältöä on pitänyt hypistellä ja ihailla :) H-hetki lähenee, vaan onhan siihen toisaalta vielä aikaakin... kuinka sen nyt ottaa.

salmis ja massu 27+3
 
( . ) Meikäläisen pesänrakentamisvietti saa miehen repimään hiuksia päästään :whistle:
Viikonloppuna sain raivarit kun en ehdi/jaksa siivota joka nurkkaa ja komeroa ja varastoa. Jos kämppä menee vähänkin epäjärjestykseen niin alkaa ahdistaa... eihän tämmöiseen sotkuiseen kotiin voi pientä vauvaa tuoda. Hih. Välillä itkin ja välillä nauroin, jos en olisi raskaana niin epäilisin vahvasti mielenterveyteni pettämistä :D Ihmeen hyvin tuo ukko kulta kestää mua... Odotan äippälomaa että saan laittaa kodin kunnolla tip top, siistiä pitää olla ja vähän sisustaakin :) Ja sitten ehtii kunnolla tehdä ruokaa ja leipoakin, kun ei ole arki haittaamassa, eikös juu?

Voi siskot, onhan teilläkin näitä samoja tuntemuksia, onhan? Enhän ole ainoa? :ashamed:
 
Kiitokset tsempeistä :)
Illalla kymmenen aikaan tulin ja jäin yöksi sisään. Aamulla oli lääkärintutkimus ja ultrattiin, lääkäri ihan pelästyi kun on kuulemma edennyt paljon pitemmälle mitä olisi osannut viikkojen tai neuvolakortin perusteella odottaa. Pää oli niin alhaalla, ettei pystynyt enää tehdä kunnon tutkimusta, eikä ultrallakaan saatu mitään mittoja tulevan vauvan koosta.
Huomisaamuun asti odotellaan käynnistymistä ja jos ei ala itsekseen, niin silloin käynnistetään. Toivon vaan että tämä nyt lähtisi tästä itsekseen etenemään, kun pelottaa se käynnistys paljon synnytystä enemmän. Ainakin kuvittelisin että luonnollisesti alkavassa synnytyksessä supistukset kovenee asteittaain, nyt en tiedä mistä puun takaa niitä alkaa tulla :$ Saapa nyt nähdä viimeistään aamulla..

Ja Salmiakkitassu ihan normaalilta kuulostaa, istuin viime viikolla imuri kädessä lattialla ja metsästin pölyhiukkasia ja karvoja matosta varmaan pari tuntia yhteen menoon. Ja muutaman tunnin päästä sama alusta.. :whistle:
 
Paljon onnea Hazel ja vauva! :heart: :heart:

Myrnalle onnea matkaan!

Adalle pahoittelut! Tosi ikävää! :hug:

Tänne ei kuulu flunssaa kummempaa... Tämä on siis jo uusi, yksihän oli jo heti tammikuussa.
salmiakkitassu oli saanut äitiyspakkauksen. Minä jännityksellä odotan, millainen uusi pakkaus on! Kun tuon vuoden 2008 pakkauksen olen nähnyt jo silloin kun se ilmestyi, ja nyt pitää sitten odottaa ja odottaa, että pääsis näkemään, mitä itse saadaan. Olen vain malttamaton :)
 
Huiiiii, jokohan Myrnan synnytys on käynnistynyt/käynnistetty?!

Mitenkäs Pikin ultra? Pidän peukkuja pystyssä, että kaikki on hyvin! Tulehan kertomaan, kun ehdit...

Täällä tuli tänään 13 viikkoa täyteen, iiks! :)
 
:wave: Ultrassa käyty ja pikkuinen syke löytyi ihan oikeasta paikasta :heart: :whistle: :D . Tosin samalla löytyi myös reilu 5cm kysta munasarjasta, josta luultavasti kivutkin johtuvat... toivottavasti kutistuu itsestään eikä aiheuta ongelmia :| . Alkion tarkkaa mittaa ei saatu, oli niin tiukasti kohdun seinämässä ettei onnistunut. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 25.10.

Ei miulla ollutkaan sitten mahatauti :kieh: , siis paha olo alkoi lauantaina ja koko ajan saa pidätellä oksennusta :x . Pelkään, että jos alan oksentamaan niin siitä ei tule sitten loppua pitkään aikaan... yhdellä kerralla selvitty tähän mennessä. Paitsi että olin raukkis ja soitin työterveyslääkärille joka kirjoittikin loppuviikon sairaslomaa. Nyt saan ainakin levätä ja syödä silloin kun on tarvis. Päänsärkyäkin on ollut, johtuu varmaan siitä etten ole uskaltanut juoda kahvia kun olo on mikä on :| . Mutta kyllä sen kestää, jos tämä raskaus vaan etenee normaalisti.

Onnellinen Piki 6+3
 
Onnea Piki hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: Ihanaa, että kaikki on pikkuisella hyvin. Toivottavasti kysta päättää häippästä mahdollisimman pian! Ikäviä tuollaiset extrakivut, jos muutenkin on pahoinvointia ja päänsärkyä. :/

Citrus, mäkin jo innolla odottelen uutta äitiyspakkausta. Hyvissä ajoin pitää aloittaa intoilu. ;)

Rosehip + pötkylä 13+1
 
Kiitos onnitteluista! Adalle :hug: Toivottavasti pääset nopeasti takaisin. Muistan sut hyvin kuumeilupuolelta. Olinhan itsekin siellä vuoden verran ja nyt on vauva sylissä.

Ollaan pärjäilty ihan mukavasti. Sen verran vaikea on kirjoittaa nukkuva vauva sylissä, että toivottelen vaan kaikille mukavaa viikonloppua.
 
Hei taas :wave:
Aamulla 4.3. klo 7:36 syntyi poika 2772g, 46cm :heart: ja viikkoja oli silloin 37+3. Synnytys lähti etenemään ihan luonnollisesti ja käynnistykseen asti ei onneksi ikinä jouduttu. Lisään synnytyskertomusta myöhemmin kun on enemmän aikaa. Kotiin saatetaan päästä jo huomenna, lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen, mutta koska meillä on ollut vähän ongelmia syömisessä ja mussun värissä, niin olen varautunut että jäädään kuitenkin vähän pitemmäksi aikaa.
 
Onnea Myrnalle!!! :flower: Toivottavasti pääsette pian kotiin! Ihastelkaahan pojua rauhassa ja tule kertomaan synnytystarinaa kun ehdit/jaksat. :) :heart:

Pino sen kun pienenee. Ekana on salmiakkitassu. :)

Täällä hiljaiseloa. Seuraavaan neuvolaan on vielä 16 päivää. Siitä seuraavaan ultraan kuukausi. Onneks välissä on talvilomareissu ihan muille maille sekä tietysti pääsiäisloma, niin on jotain mitä odottaa. Eniten tietysti odotan masun kasvamista ja pienten potkujen tuntemista, mutta ettei aika kävis liian pitkäksi, kiva että on muutakin aktiviteettia odotettavana.

Konsultoin myös tanssiopettajaa tanssituntien jatkamisesta ja hän oli sitä mieltä, että jos oma olo on vaan hyvä, niin ihan ilman muuta voi käydä. Noin mä olin tietysti itsekin päätellyt, mutta helpottavaa kuulla se sen oman opettajan suusta. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Paljon onnea Myrna ja pikkuinen! :heart: :heart:

Ja paljon onnea Piki ihanista ultrakuulumisista! :heart: Toivottavasti pahoinvointi pysyy jokseenkin aisoissa! Mutta kai sen kestää, kun tietää, miten ihanasta asiasta se johtuu. Toivottavasti kysta myös häviää.

Meillä oli eilen eka virallinen ultra :) Kaikki oli niinkuin pitääkin! Laskettu aika on nyt 15.9. , viitsisitkö rosehip päivittää tuonne ylös? Mä nyt vaan oon ihan ymmällä, että minkä mukaan lasken raskausviikkoja? Tänään viimeisten menkkojen alkupäivästä laskien 13+2, pää-perämitan mukaan 12+6 ja B-mitan mukaan 12+3. Noista kahdesta viimeisestä on arvoitu tuo laskettu aika.

MUOKS: Voikohan tähän laskuriin luottaa, kun tällä voi laskea lasketun ajan perusteella?
http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period____65832.aspx
Tällä saan viikoiksi 12+4.

MUOKS2: Toivottelin jo näköjään sunnuntaita tänään... Mutta nythän onkin vasta lauantai :) Joten leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
Onnea Pikille ja Citrukselle hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti Adakin pääsee pian takaisin :hug:

Kävin täällä jo aiemmin aloittamassa, mutta päällikkö esitti maitobaarin avausvaatimuksen, niin otetaanpa uusi yritys nyt. Eli synnytyskertomusta..

Tosiaan tiistaiaamuna lääkärikäynnin jälkeen jäin osastolle odottelemaan kovenevia supistuksia tai mahdollista käynnistystä. 14:30 olisi ollut synnytyssairaalaan tutustuminen, naureskeltiin siinä hoitajien kanssa että eihän mikään estä menemästä ryhmän mukaan niin tietää mitä on tulossa. Kuitenkin varttia ennen alettiin taas ottaa käyrää, kun supistuksia tuntui tulevan kohtalaiseen tahtiin. Eli jäi se tutustumiskierros väliin. Käyrässä ei kuitenkaan näkynyt mitään hälyttävää, niin sain vaan kipulääkkeen ja jatkoin odotusta.

Seuraavan käyrän pyysin puoli kahdeksan aikaan. Tähän piirtyi jo yksi supistus :eek: Kipulääkettä en kuitenkaan halunnut nyt ottaa, kun ajattelin säästellä vaikutusta synnytykseen ja kovempiin kipuihin. Eli lähdin tallailemaan pitkin käytävää. Samaa jatkoin noin yhteentoista asti, nojailin seiniin ja välillä olin polvillani lattialla, kunnes en enää kestänyt hetkenkään pysähtymistä. Menin pyytämään lääkettä, että saisin nukuttua vähän. Otettiin taas käyrää, siinä ei näkynyt mitään, vaikka supistuksia tuli jo jatkuvalla syötöllä. Otin lääkkeen ja yritin jäädä hetkeksi nukkumaan. Ei kuitenkaan onnistunut, vaan puoli tuntia myöhemmin oli taas pakko nousta ylös. Tässä vaiheessa katsottiin kohdunsuun tilanne, kolme senttiä auki ja siirto synnytyssaliin.

Salissa sain kipupiikin, jonka piti auttaa nukahtamaan ja keräämään voimia. Tässä vaiheessa soitin itselleni tukihenkilön paikalle. Sain myös ilokaasuletkun, mutta siitä ei tuntunut olevan mitään hyötyä. Ystäväni saapui varttia yli puolenyön ja oli puolio kolmeen saakka pitämässä seuraa, kunnes lähti kotiin nukkumaan. Kolmelta soitin tunnin puhelun tulevalle isälle ja haukuin kun ei ollut järjestänyt itseään paikalle synnytykseen, vaikka harvemmin on tapana turhaan käydä sairaalassa. Sanoi kuulevansa että on ihan tosi kyseessä, muttei voinut tehdä mitään siinä vaiheessa. Lopetin puhelun ja hälytin kätilön paikalle.

Kohdunsuu auki 8 cm. Sain kipulääkkeen nappeina, kun alkuun annettu piikki olisi voinut aiheuttaa haittaa vauvalle tässä vaiheessa pistettynä. Kätilö vielä varmisti otanko epiduraali- tai spinaalipuudutuksen nyt kun sen vielä voisi antaa. En halunnut. Kohdunsuuta ei vielä kannattanut lähteä piikittämään, kun vaikutus olisi ehtinyt lakata. Eli ilokaasun voimalla mentiin ja kun sain paremmin ohjeita sen käytöstä, niin alkoi välillä ihan naurattaakin.

Kuuden aikaan alkoi olla jo aika tukalat oltavat, niin nostettiin sängyn päätyä, nojasin siihen, hengittelin kaasua ja kätilö hieroi selkää. Kohdunsuu auki kymmenen senttiä, mutta edelleen pieni reuna jäljellä, niin ponnistamaan ei voinut alkaa. Tässä kohtaa olisi voinut antaa puudutteen, mutta koska lapsen pää oli jo niin pitkällä, niin piikkiä ei olisi saanut oikeaan kohtaan ja koko ajatuksesta täytyi luopua. Kipulääkekin oli ehtinyt vaikuttaa niin että supistusten väli alkoi pidentyä. Kätilö ehdotti oksitosiinitippaa lisäämään supistuksia ja nopeuttamaan ponnistusvaiheen alkamista. Tässä vaiheessa en sitä halunnut.

Puoli seitsemän aikaan kätilö alkoi puhua vuoronvaihdosta ja sanoi että on synnytyksen loppuun asti, jos annan laittaa tipan ja päästään ponnistamaan. Ok, suostuin tähän. Kuitenkin seitsemältä tuli aamuvuoro töihin ja vaihdettiin uusi kätilö. Ponnistusvaihe oli juuri alkanut, mutta tilanne ei edennyt, kun supistuksia tuli usein, mutta niiden kesto oli todella lyhyt, enkä pystynyt työntämään päätä ulos. Huusin kun tapettava ja hetken päästä aukesi salin ovi ja joku mies käveli sisään. Ensireaktioni oli tietysti käskeä äijä ulos. Kysyi siinä vaan että taitaa olla ensisynnyttäjä. "Joo, niin on. Ja nyt ULOS!" Kätilö vielä sanoi jotain ja sitten mies lähti. Tämän jälkeen kätilö kertoi että siinä kävi päivystävä synnytyslääkäri paikalla katsomassa. "No tähän saliin ei perkele tule kukaan ilman hyvää syytä ja pyytämättä!" :LOL:

Sitten pyysin avaamaan ikkunan kun oli koko ajan hirveän kuuma. Kätilö vaan sanoi etten saa huutaa jos ikkuna on auki, kun ihmiset kulkevat töihin. "Ja minä huudan jos siltä tuntuu, ihan sama kuka mihin kulkee!" Ei sitten kovin pitkään uskaltanut pitää ikkunaa avattuna.
Joka supistuksen aikana jatkoin työntämistä, mutta edelleen kesto oli todella lyhyt, vaikka tipan annostusta oli jo kerran lisätty. Sitten kätilö hälytti toisen avukseen paikalle. Tästä ajattelin että ok, en nyt sano mitään, jos ei kerta selviä yksin. Hetken päästä huoneeseen tuli kolmaskin kätilö ja tippaa suurennettiin taas. Nyt olin jo niin väsynyt työntämiseen, etten olisi enää jaksanut synnyttää. Ei myöskään tuntunut siltä että olisi ollut ihan pakko ponnistaa. Kätilö kuitenkin määräsi jatkamaan ja lisäsi vielä kerran annostusta. Pyörin sängyllä kuin hyrrä ja nämä kaksi muuta pitivät kiinni etten putoaisi. Siitäkin piti tietysti vängätä vastaan "Mitä se teille kuuluu jos putoan, antakaa nyt olla!" Joka välissä muistin myös kieltää leikkaamasta mitään. No tätä jatkui enää hetken, koska sitten tuli niin kova pakko työntää, että neljän seuraavan supistuksen aikana oli vihdoin pää, ja heti samaan koko poika ulkona.

Jostain syystä nämä kaksi muuta kätilöä liukenivat samantien huoneesta ja ainoastaan tämä ensin tullut jäi paikalle. Sain kultun rinnalle ja hetken odotuksen jälkeen oli aika synnyttää istukka ja laittaa tikit, joita tuli yhteensä vajaa kymmenen.

Pyysin kätilöä ottamaan kuvia pienestä, mutta iltapäivällä huomasin ettei laukaisinta ollut tarpeeksi pitkään painettu, vaan laskettu aina salaman välähdyksen jälkeen, niin yksikään kuvista ei sitten onnistunut :'(
Tämän jälkeen oli mussun kylvetys ja mittaukset, sitten sain kahvit ja pääsin suihkuun ja sen jälkeen odoteltiin siirtoa osastolle. Tuntia synnytyksen jälkeen sain alussa mukana olleelta kaveriltani viestin, jossa kysyi onko tilanne yhtään edennyt :D Oli itse samalla käytävällä odottamassa pääsyä ultraan.. ja näki miten saliin kärrättiin kahvia vaaleansinisillä kukilla, eli arvasi olevan poika. Ei kuitenkaan uskaltanut lähteä odotustilasta liikkeelle, kun lääkäri oli jo silloin tunnin myöhässä. Lopulta sitten oli ollut kaksi tuntia odottamassa.

Eilen tämä synnytyksen aikana suurimmat haukut saanut kätilö tuli tapaamaan meitä ja kysyi lähtisinkö vielä ilman puudutusta. Oli kuulemma ylpeä suorituksesta ja toivotti tulemaan uudestaankin.
Ja edelleen en ottaisi puudutusta synnytykseen, nyt tuntuu jo että pikkusisko mussulle olisi kiva..

Profiilista löytyy muuten kuva, ikää yksi vuorokausi :heart:
 
:D Kiva synnytystarina, Myrna! Olet ollut oikein sisukas synnyttäjä :whistle:

Pakko oli tulla nostamaan pinoa, kun oli jo kolmannelle sivulle pudonnut... Tänne ei kuulu mitään uutta, sairasloma jatkuu, mutta kuvotus on onneksi ehkä vähän lievempää ( tai sitten oon jo tottunut siihen ). Piimää ja marjakeittoa kuluu, mitään ei kyllä varsinaisesti tee mieli syödä, mutta pitää yrittää keksiä jotain, mikä maistuisi.

Voikaahan paksusti!

Piki 7+2
 
Kiitos Myrnalle tosiaan synnytystarinasta! Mitenkäs siellä pärjätään pojan kanssa?

Musta noita kertomuksia on aina yhtä mielenkiintoista lukea! :) Äiti kielsi lukemasta mitään tarinoita netistä, mutta mä en ainakaan osaa kehittää itselleni mitään kauhuskenaarioita hurjimpien juttujenkaan pohjalta. Jos mä luen 100 kertomusta, voin päätellä niistä ainoastaan sen, että mun kokemuksista tulee jotain muuta kuin mitä yksikään niistä lukemistani on ollut. Kaikki ollaan uniikkeja, jokainen raskaus ja synnytys on erilainen, joten mitäpä sitä etukäteen panikoimaan. Ja voi olla, että 20 viikon päästä on eri ääni tässä kellossa! :D

Täällä poksuu tänään viikot, 14 täynnä, eli viidestoista viikko käynnistyi! Olo on oikein hyvä, välillä tuntuu, että epäilyttävän hyvä. Mun oli pakko tehdä eilen raskaustestikin todistellakseni itselleni, että olen edelleen raskaana. :D

Miten muut on selvinneet tästä suvantokaudesta, kun alkuraskauden oireet on hävinneet, masu ei ole vielä kasvanut eikä potkujakaan tunnu? Osa tietysti alkaa tuntea vauvan liikkeet jo aika ajoissa, mutta mä en oo vielä tuntenut mitään, vaikka yritän kovasti keskittyä. Neuvolaan on aikaa alle 2 viikkoa; toivottavasti saan kuunnella sydänääniä siellä.

Pikille tsemppiä kuvotuksien kanssa! Oletko kokeillut tehdä jotain smoothieita, josko ne uppoais paremmin kuin ruoka? Esim. maustamatonta jugurttia, marjoja/hedelmiä ja vaikkapa appelsiinimehua sauvasekoittimella/blenderillä tasaiseksi juomaksi. Jos kuituja haluaa, voi lisätä sekaan esim. leseitä ja kun sekoitusvaiheessa sekaan heittää jääpaloja (jos marjat ei oo suoraan pakkasesta), juomasta saa mukavan jäähileistä.

Mitäs muille odottajille kuuluu? Entäs vauvautuneille?

Rosehip 14+0
 

Yhteistyössä