*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

odessa, kiitti vinkistä pistetään korvan taakse. Toi pesu rumba on kyllä ihan urakka kun sen tekee kaikki kerrallaan, mut onneksi sitten ei tarvi pestä kun sitä mukaa mikä likaantuu.

mekkala
onnea poksuista! tarviko sinne nettikauppaan olla luottokortti? ja mikä sellainen oli? pärjääkö huonolla englannilla?

hei täällä on saatu imuroitua ja pestyä lattiat :D vielä vähän jäljellä.
 
Unico, tässä linkki: http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=112 Siellä käy visa, visa electron, mastercard... Helppoa kuin heinänteko ja tuli postitse viiikossa. Tiedoittivat myös koko ajan postituksesta yms. Hinta on 26 puntaa eli noin 30?. Ottavat kivasti kakskymppiä välissä täällä Suomessa... Ihan perus enkulla pärjää.

Hauskaa pääsiäistä!
 
Moikka! Näköjään meikäläinenkin vaklailee täällä melkein päivittäin... Se kertoo ehkä siitä, että jonkinlainen rytmi on meidänkin elämään löytynyt. Ja hirvee hinku takaisin tähän pinoon ;) Mutta ei siitä vielä tällä erää enempää.

Tuota mekkalan liivilinkkivinkkiä ( :LOL: ) piti kommentoimani, eli voin itsekin suositella ko. nettikauppaa. Oon tilannut sieltä jo kahdesti itselleni ja kahdesti kaverilleni (jolla ei ole visaa) ja ihan loistavasti on tilaukset onnistuneet! Itekin tykkään eniten just noista Bravadon silk seamless- liiveistä. Kokokin on noissa aika helppo valita, kun ei tarvii tietää kuppikokoa. Kävin ennen ekaa tilaustani vielä Bravadon nettisivuilta lukemassa vinkit koon valintaan, niin johan helpotti. Jopa sellaiset liivit sattuivat sopivan kokoiset, joissa piti tietää kuppikoko ja tarkka rinnanympärys! Ja meikäläinen kun ei tilaa yleensä edes t-paitaa, koska en luota siihen, että koko osuisi oikeaan... Nyt tosin käytössä on melkeimpä vain nuo kahdet silk seamlessit, hyvin riittävät kun ei maito enää todellakaan tulvi. Meillä on syöty soseita lisänä jo 2kk :kieh:

Hauskaa kevättä ja odotusta kaikille!

Piki ja Suvi 5kk1vk :eek:
 
Hyvää pääsiäistä kaikille! :wave:

Mies on lomilla ja ollaan niin ahkerasti rempattu (pientä pintaremonttia), etten ole ehtinyt palstalle.

Täällä onkin herännyt kiinnostava imetysliivi-keskustelu, kiitos vinkistä kaikille kokemuksistaan kertoneille! Meinaan nyt totaalisesti luottaa teihin ja tilata sen enempiä tutkimatta tuollaiset Bravado silk seamlessit. Oonkin tässä jo miettinyt että pitäis vielä ne liivit ehtiä hankkimaan, mutta en ole saanut aikaiseksi mitään kun musta liivien ostaminen on normaalistikin tosi ärsyttävää.

Täällä on voitu superhyvin, vaikka lääkäri kirjoittikin mulle viime maanantaista äitiysloman alkuun (eli ensi viikon perjantaihin!) sairaslomaa liitoskipujen takia. Nehän vaivaa mua vain öisin, mutta koin etten ollut enää työkuntoinen, kun mun töiden tekeminen huonosti nukutun yön jälkeen on ihan turhaa ja saa vaan pelätä tekevänsä virheitä. Heti lähti kaikki stressi pois ja jaksan taas sata kertaa paremmin muuten.

Liikkumaan olen edelleenkin päässyt tosi hyvin ja varmaan sen takia olo onkin ollut näin loistava. Sykkeitä tietenkin tarkkailen tässä vaiheessa jo hyvinkin tarkkaan.

Täällä taisi olla aiemmin keskustelua sairaalakassin pakkaamisesta. Minä en ole vielä tehnyt elettäkään siihen suuntaan, samoin kuin en ole vielä aloittanut vaatteiden ja muiden tarvikkeiden pesurumbaakaan. Ensi viikolla ajattelin aloittaa pinnasuojuksen ja uudinverhon sekä vaunukopan tekstiilien pesulla ja jatkan siitä sitten vaatteiden ja muiden härpäkkäiden pesulla. Laukun pakkaamista alan varmaan miettiä sitten seuraavalla viikolla. Meinasin kasata miehelle turvakaukalon päälle valmiiksi kaiken mitä voi sitten tuoda mukanaan kun tulee hakemaan minut ja nyytin sairaalasta. (oih, tuo kuulostaa jotenkin vaan niin ihanalta, tulee hakemaan oman pienen perheensä :heart: ). Laukkuun pakkaan sitten hygieniatuotteet, lukemiset ja muut välttämättömyydet.

kevätesikko 33+5
 
Ada
:flower: Hyvää pääsiäistä ihanat pallomahat ja taustakuumeilijat ;) !!!
Voi hurjaa ja haikeutta sentään, etusivulla on joulukuisten 2010 pino :xmas: . Miten nyt jo voi olla siellä, kun mä ihan äsken vasta plussasin joulukuisen 2009???!!! Meidän ihana pikkumies on parin päivän päästä 4 kk :heart: .
Nyt tuolla kehto heiluu :wave:
Kaikkea hyvää kaikille!
Ada
 
Ihanaa pääsiäistä kaikille! Täällä on jo KAKSI hyvin nukuttua yötä takana. Ihanaa! Ehkä se alkaakin tästä jo helpottaa!

Meillä ei muuten ole (vielä?) pinnistä, ja vaunutkin hankittiin vasta pojan syntymän jälkeen. :) Näistä en ollut harmissani, mutta yhdestä toisesta jutusta olin (ottakaa vinkistä vaari): Miksi en hankkinut/etsinyt montaa kunnollista imetyspaitaa valmiiksi ennen synnytystä? Nyt noita paria esiintymiskelpoista saa olla kokoa ajan pesemässä. Sopivia housuja ei ole myöskään, koska sektiohaava on edelleen tosi kipeä ja melkein kaikki painavat siihen. Käytän äitiyshousuja, ovat ainakin mukavan löysät!

Sellaisia mitkä kannattavat kyllä ehdottomastii olla valmiina ennen lapsen syntymää, ovat kunnollinen hoitotaso (oli se sitten mikä tahansa taso) ja paljon harsoja. Samoin lanoliinipohjaista rinnanpäärasvaa ja liivinsuojia (esim. 6-8 kestosuojaa riittää, vaikka rinnat falskaisivat pahastikin niiin kuin minulla, koska pyykkiä tulee joka tapauksessa tosi reilusti) Näitä tällaisia on ikävä säätää väsyneenä, kun ne voivat olla mukavasti valmiinakin.

Kvartti, laitoin sulle yv:tä. :)

:wave: piip ja Aatto 4 vk
 
Hyvää pääsiäistä myös täältä!

Täällä mennyt päivät niin sukkelaan ettei ole oikein ehtinyt koneella olemaan.
Meillä edelleen rytminä tuo kolmen tunnin välein syönti, mutta nyt siihen on tottunut jo sen verran ettei päivisin ole ihan tööt -olo. Ollaan jopa käyty jo autoajelulla mummolassa (matkaa n.65 kilsaa/suunta) ja kauppareissuja ollaan tehty koko perheen voimin sekä tietysti ollaan vaunuiltu. :)
Olen osannut myös ottaa itselleni aikaa, esim. tänä aamuna jätin tytön nukkumaan isänsä viereen ja lähdin kunnon lenkille, ai että tekikin hyvää. Vielä en uskalla juoksulenkille lähteä, mutta reipas sauvakävely teki kyllä myös tehtävänsä.

Toipuminen synnytyksestä on kyllä ollut yllättävän nopeaa. Mikäli ei olis kipeitä peräpukamia niin ei olis oikein mitään vaivaa. Peräpukamat vähän kiusaa, mutta jospa niistä nyt pääsis eroon ilman lääkärin apua.

Tyttö on selkeästi päivisin jo vähän pidempiä aikoja hereillä, tälläkin hetkellä köllöttelee isänsä mahan päällä ja önisee. :heart:

Piipin kommenttiin on pakko yhtyä, imetyspaidat on ollut täälläkin tarpeellisia. Onneksi ostin pari paitaa ennen synnytystä ja yhden mekon.
Ja tosiaan tuo lanoliinipohjainen rinnanpäärasva, ostin ihan Prismasta Ainun rasvan ja sillä sain rinnat paranemaan. Bebanthenista ei oikein ollut apua.
Ja harsoja tosiaankin menee. Meillä pyörii pyykkikone ihan koko ajan, naurettiinkin sitä että miten noin pienestä ihmisestä voi tulla noin paljon pyykkiä. :D

Äh, ei onnistunut nyt mun rauhallinen nettihetki, tyttö yrittää hamuta mieheltä rintaa, joten kai se olisi jokin merkki että äitiä tarvitaan.... :D

Hyviä vointeja teille kaikille!

- Hapsiainen ja Hernis-neito 16 vrk (jolle muuten on keksitty jo nimi, mutta julkistetaan sitten joskus tulevaisuudessa. ;) )
 
Hyvää Pääsiäistä kaikille! Ihanaa luekea teidän kaikkien juttuja..niin monella on kyllä jännät hetket käsillä ja mukava kuulla teistäkin keillä on pienokaiset jo vierellä :heart:

Itse oon yrittänyt pitää tässä muutaman päivän matalaa profiilia ja miettiä muita juttuja että saisi ajan kulumaan. Mulla on siis plussauksesta vasta vähän yli 2 viikkoa..miten voikaan aika mennä näin hitaasti.. Päätin siis että joka viikko on jotain kivaa ennen sitä varhaisultraa..eli hemmottelua :LOL: Olin tälläviikolla jalkahoidossa..se oli taivaallisen ihanaa..suosittelen kyllä kaikille ja ensi viikolla meen kampaajalle. Ja sit ens vkon jälkeen onkin se varhaisultra ja eka neuvola heti seuraavana päivänä. Eli järjestys meni just hyvin jos saan siellä varhaisultrassa tietää pienen oikean iän :)
Mulla on alkanut lievä etova olo nyt viimepäivinä...ja on ihan kamala nälkä kokajan. Onko teillä muilla ollut tälläistä ?
Tuntuu että sais 3-4 tunnin välein syödä ja jos en aamulla syö kunnon aamupalaa niin tulee tosi huono olo. Jouduin jo töissä lähteen yökkimään yhdestä palaverista..mut ei tullut oksu..vaik oli kyl tosi lähellä..heh saa nähdä kauan pystyn pitään tän salassa. Oon vaan nyt yrittänyt syödä paljon useammin niin se helpottaa sitä pahaa oloa. Mut huvittaa vaan toi jatkuva nälkä..mahassa kurnii koko ajan

Mekkala: Kiitos noista imetysliivivinkeistä :D Tallensin sivun suosikkeihin niin sittenkun on ajankohta vähän lähempänä voin käydä tilaamassa :D

Danuli: Ihanaa kun pääsit ultraan ja onneksi kaikki oli hyvin :heart: :hug: :)

Ihanaa ja rentouttavaa pääsisäistä kaikille
 
Hei hei kaikille :wave:

Meille syntyi pikku prinssi 28.3. klo 22.31 hätäsektiolla. Sairaalaan menin silloin 26. päivä käynnistykseen, käynnistystä yritettiin pari päivää. (ätän synnytyskertomuksen myöhemmäksi, ihan väsy täällä.

No joka tapauksessa leikkauksen jälkeen leikkaushaava tulehtui. Ja kun äiti saatiin kuntoon niin vauvalla todettiin keltaisuutta. Ja sen takia nytten sairaalassa asuttu. Tänään päästiin pois, mutta huomenna mennään taas pikkuisen kanssa verikokeisiin. Toivottavasti keltaisuus nyt ois vähän menossa pois. Etteivät ota taas meitä sisälle. Helpottunut olo vaikka kylläkin väsynyt, että pääsi nyt ainakin yöksi kotiin kaikkien näiden 10 sairaalapäivän jälkeen.

Pikkuinen on aivan ihana keltaisuudesta huolimatta. Pojan tärkeät mitat olivat 4120 g ja 54,5 cm ja rauhallinen kuin mikäkin, syö 10 minuuttia ja nukkuu 4 tuntia.

Palaan kertomaan kuulumisia, kunhan saan vähän väsymystä pois. Sairaalassa kun ei oikein uni tullut.

päpsy ja papu 7 vrk
 
onnea päpsy! :flower: paljon voimia toipumiseen. onneksi saatkin varmaan levätyksi, jos pieni on noin rauhallinen. Painossa muuten meiltä tuttu lukema. Ja pituutta vielä vähän lisä, wow! Siis jälleen kerran pinon isoin vauva. :heart:

toivottavasti huomenna menee kaikki hyvin ja saatte jatkaa eloa kotona!
 
Paljon onnea Päpsylle ja koko perheelle pikkumiehestä! :flower: Aika komeat mitat on kyllä pienellä. :) Toivottavasti toivut pian ja pojan bilirubiinit pysyvät alhaalla, että pääsette kunnolla aloittamaan ihanan vauvantuoksuisen arjen! Onnea ja voimia! :heart:
 
Paljon onnea Päpsylle! Pidetään peukkuja, että saatte jäädä kotiin!!

Ps, mulla on nyt ollut kahtena päivänä ne bravadot päällä, ja ovat ainakin tässä tilassa mukavimmat rintsikat ikinä! Ei kiristä mistään. Suosittelen.
 
Onnes päpsy! Onnea myös Danulille hyvistä masukuulumisista ja Valeskalle sydänäänistä!

Kvartti Jätettiinkin nyt sitte tyttö mummolaan jatkamaan pääsiäisen viettoa ja tultiin miehen kanssa päivän etuajassa kotiin. Hyvin oli kuulemma nukahtanut, saas nähdä miten sitä itte nukahtaa...
 
Viimeinen pääsiäispäivä... Onneksi loma jatkuu tämän viikon loppuun!

Kukkakaupassa: Olin ostamassa pääsiäiskranssia ja korillisen vehnän versoja ruokapöydälle. Kukkakaupantäti siinä sitten toivotteli mulle, että toivotavasti ehdin nauttia pääsiäisestä vielä kotona. Hämmästyin kyllä ennen kuin tajusin vastata, ettei tämä täältä ole tulossa ulos ennen heinäkuuta... Siihen täti sitten sopersi, että anteeksi.

No, nyt ei ole muutenkaan olo ollut mitä parhain. Hartiat ovat olleet niin kipeät, että käsiin asti on ollut sellaista outoa hermomaista säkyä, päätä on särkenyt perjantaista asti tauotta ja korvissa surisee, silmät on valonarat ja alkavat telkkarin katsomisesta särkeä. Lisäksi käsien ja jalkojen turvotus on löytänyt uusia ulottuvuuksia. Ei voi oikein muuta tehdä kuin sohvalla tai sängyllä maata. Onneksi huomenna on neuvola, jos se täti siellä osais yhtään auttaa, kun on niin tuskaisen kurja olo.

Mekkala ja tyyppi 24+4
 
Pikaisesti vaan lukemassa, täällä eilen myöhään palattu maalta kotiin ja tänään jättimäinen siivousurakka käynnissä...

Päspylle paljon onnea!! :heart: :flower: Toivottavasti ei tarvitse enää jäädä sairaalaan ja saatte alkaa totuttelemaan elämään kotona vauvan kanssa pian!

Vetku, toivottavasti saitte nukuttua :)

:heart: Kvartti ja Mini 14+6 (?)
 
Kvartti Hyvin on nukutti, tosin eipä paljon pidempään kuin jos tyttö olisi ollut herättelemässä... Ilmeisesti tähän on jo niin tottunut. :p Tsemppiä siivouspäivään! Ja Mekkalalle parempia vointeja.

Minä puolestani yritän nauttia vapaavapaapäivästä tekemällä työjuttuja... :( Masuasukki onneksi piristää pyörimällä iloisesti ympäri asuntoaan. Kohta vois kyllä lähteä pienelle lenkille, kun kerrankin ei sada.

Hauskaa viimeistä pääsiäispäivää!

Vetku ja toukka 17+5
 
Onnea paljon päpsy :) Ja voimia toipumiseen!

Kohta on Kevätesikollakin aika käsillä! Kiva kun oot jaksanut pitää ittes noin hyvässä kunnossa.

Pääsiäinen alkaa olla ohi ja täällä on vähän epätodellinen olo kun 21.4. lähenee. Ainakaan möykkyliini ei ole kääntynyt että ehkä sitten mennään todellakin sektioon. Jännittää jo vähän kun enää pari viikkoa siihen! Mies menee huomenna töihin pariksi viikoksi ennen mun sektioaikaa ja pitää ainakin sen 21.4. vapaana. Sitten ainakin viikon kun pääsen sairaalasta. Mutta riittääköhän se viikko oikeasti vai oisko kaksi viikkoa parempi..? Tiedän jo etukäteen että oon kuitenkin ihan ulalla.. Nyt onkin väsyttänyt aika lailla ja tänään ollut koko kroppa jotenkin kipeä. Viime yönä heräsin pari kertaa siihen kun vaihdoin toiselle kyljelle ja tuntui että pikkuisen pää tulee läpi kyljestä. =) muutenkin välillä vihloo tuolla alamahassa jo liikkeet.

Mulla on vain yhdet imetysliivit mutta mietin et pitäskö tällä viikolla vielä hakea yhdet.. Ke ois neuvola ja huomenna mun synttärit.

Omena ja möykkyliini 36+3
 
mekkala, ok katellaas tota linkkiä paremmin kun on ukko kotona ;) se osaa enkun kunnolla ja mulla ei oo mitää millä sais netti ostoksia tehtyä :D miten se kokovalinta meni oliko helppo? Höh kukkakaupantätiä ;) jaksuja kipujen kanssa.

piki
, ok kuulostaa hyvältä kun on monella positiiviset kokemukset. Täytyy siis metsästää ensin se koonvalinta opas :)

kevätesikko
, sepä se kun liivien ostaminen on tylsää ja ei niin kivaa muutenkaan. Ja nyt kun ei tiiä miten nuo vielä aikovat muuttaa muotoaan niin vielä vaikeampaa. Teillä ollut sitten kunnon remppa :) mut onpahan sitten tehty kun pien tulee. Hieno homma et saat levätä, eihän se työn teko mitään helppoa oo jos ei yöllä nuku.

Ada,
niin se aika rientää vaan ;) teilläkin jo niin iso mies ;)

piip, kiitos hyvistä vinkeistä. Tää on venyttänyt imetyspaitojen tekemisen alkua (ja venyy vielä vähän pidempään, mut täytyy yrittää skarpata. Ensin kuitenkin vuorossa liivinsuojat, jotka jo osittain leikattua ;)). Vai onko vinkkejä mistä sais kohtuu halvalla?

hapsiainen, pian teillä sitten tuli rytmi päälle :) ihana kun vauva etsii sapuskaa eikä heti huuda ;) mut kumma kun ei iskältä saa, ja miten muuten ees huomaa hamuta kun ei kai siellä maito tuoksu? Nyt jo lenkkeilee ;) sä oot kyllä toipunut kivasti.

siiris, siltähän se tuntuu et aika menee hitaasti. Oikeastaan sen kulumisen huomaa helpommin muitten viikoista :) ja siinä samalla sitten et oho mullakin on lisääntynyt :) Ihana sun päätös hemmottelusta, kyllähän se varmasti tarpeeseen tulee ja on sitten muutakin odotettavaa. Toivottavasti sulla jää vaan siihen etomiseen, jaksuja sen kanssa!

päpsy, onnea pojasta! :flower: :flower: :flower: ja kertomusta odotellessa. Aikaa ainakin meni mutta hyvä et ootte molemmat kunnossa. Kunnon kokoinen poitsu.

vetku Millon tyttö tulee kotiin? On sulla vapaa päivä ;) vai pitäskö laittaa lainausmerkeissä jos töitä teet kumminkin.

Kvartti, jaksuja urakan kanssa

Jane
tsemppiä ultraan! Onnea poksuista!

Omena siellä on sitten tapahtumiä tällä viikolla :) Hurjaa jännätä millon möykkyliini tuleekaan sitten :) onko sulla jo hyvät bileet suunnitteilla? Onnea näin etukäteen!

Täällä on netti poikki huoh, huomaa et taitaa olla netti addikti jonkin verran :D mut kun ei hirveästi muuta kykene niin kiva roikkua täällä kun jos yrittää tölllöä kattoa niin nukahtaa ;)

Imetysliiveistä, täällä on kyllä kahdet mut en tiiä kuinka hyvät, pitänyt kyllä jo olen tässä odotellessa, mut todennäköisesti muutamat lisää ei oo pahitteeksi, varsinkaan jos on hyvät :)

Toukkis myllää ihan urakalla vielä, en osaa sanoa mitä se siellä puuhastelee :) mut puuhastelee kumminkin et maha aaltoilee kunnolla. Et ei kai se oo lähipäivinä ulotulossa, sen näkee kun odottelee. Toukan huoneessa on huonekalut nyt suurinpiirtein paikoillaan niin pitäs alkaa täyttämään lipastoa niin sais pöydiltä kamppeet pois ja valmiimman näköiseksi huonetta. Tosin ensin pitää imuroida laatikot.

Mitäs mökillä käytiin yönyli reissu ;) kiva oli kyllä pelata taas kaikennäköisiä pelejä porukalla. Tosin ei oo kivaa kun kamppeet haisee tupakilta ja kuitenkaan sisällä ei polteta, en tiä mistä tarttu. No uklko eteisessä kyllä polttivat joten kai siin ohimennen tarttu haju sitten ja tuntuu et oma hajuaisti on hyvinkin tarkka nykyään ja ällöttää ihan urakalla hajut. No ei kai siinä muuta kun vaatteet pyykkiin ja sillä hyvä on se ongelma pois päivä järjestyksestä :)

suklaata tullut tuhottua pääsiäisen aikaan kiitettävästi ja jos huomenna vielä jaksaa kauppaan asti nii pitää käydä kattelees olisko vielä munia alessa ;)

Unico ja Toukka 36+3 (heh pääsi laskemisessa helpolla, kiitos omena)
 
omena, pikaisesti kommentoin, että mun mielestä olisi hyvä, jos miehesi pitäisi sen kaksi viikkoa lomaa, jos sektioon joudut. se on iso leikkaus, eikä toipuminen ole ihan salamannopeaa. itse olin noin kahdessa viikossa sinä kunnossa, että olisin fyysisesti ehkä uskaltanut jäädä vauvan kanssa kahden, mutta henkisesti oli kivempi, että mies oli kolmannenkin viikon kotona.

leikkauksen jälkeen päteen periaatteessa kuuden viikon ajan sääntö, että äiti ei saa nostaa mitään vauvaa painavampaa. mutta kuka nyt tuohon pystyy. itse ainakin jouduin kantamaan vauvaa vaunukopassa, vaunujen runkoa yms. heti siinä vaiheessa, kun jäin yksin kotiin. ensimmäisen parin viikon ajan olin kyllä aika varovainen.
 
Paljon onnea Päpsylle! :heart:

Täällä taas valvotaan tähän aikaan. :D Neidillä on seurusteluhetki meneillään, joten hyödynnän itsekin syömällä vielä että jaksaisin sitten aamuun asti. :D

Unico Meillä neiti ei tartte maidontuoksua siihen että hamuaa jotain suuhunsa. Nimittäin tuo että hamuaa mieheltä rintaa on ihan normaalia meillä, se hamuaa suuhunsa kaikkea mahdollista, mm. nenät, sormet ja posket ovat suosikkeja. Ensimmäisenä päivänähän neiti imi mulle fritsun kaulaan sairaalassa ja se tuli kerta imaisusta. :LOL: Reppana luulee että isistä ja äidistä voi tulla maitoa ihan mistä vaan kunhan vaan tarpeeksi saisi imeä.

Nyt sänkyyn toivoen, että ehtisi edes hetkeksi nukahtaa. :)

- Hapsiainen
 

Yhteistyössä