*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

mekkala, toivottavasti ei kyl se huhtikuussa tulee :D (mä oon päättänyt :LOL: )

odessa, jaksuja sinne!

delfis
;) no niinpä, mut toi ei oo onneksi kai meinannut tulla vielä ulos tekee mut vaan kipeäksi joten sietää tulla huhtikuussa ulos :D

On se kumma kun ensin pelkää et onko siellä mahassa ketään ja sitten et onko siellä kaikki hyvin ja hengissä sitten kun liikkuu niin miettii miten poäin se pyörii ja miten onnistuu pitämään ittensä pois solmusta ja sit alkaakin miettimään ettei eihän se tuu liian aajoissa (vaikka ei merkkejä olis) ja sit odottaa et tulis jo :LOL:
 
Onnea Päpsy!!!!

Mekkala: Joo tanssiminen on ihanaa pitänee panostaa siihen enemmään. Onneksi nykyään on kaikkea yksilötanssiakin..body jamit ja zumbat..ne on kuitenkin sopivan kevyitä. Oon ollu joskus kans siinä afro power dancessa. Pilates ja body balance on kans hyviä, mut sellaisia tosi rentouttavia, ei mitään hikiliikuntaa.

Kevätesikko: Kirjoiti ihanasti tosta seesteisyydestä ja masusta :heart:
Toivottavasti myös se anoppi siitä rauhottuu..varmaan viimeistään sitten kun teillä on vaavi sylissä tajuaa lopettaa vanhojen juttujen vatvomisen...toivotaan ainakin niin :saint:

Unico: sullakaan ei oo enää pitkä aika laskettuun..wow!

Mulle iski tänäaamuna kauhea epävarmuus että onhan kaikki hyvin..ajattelin jo tehdä vielä kerran raskaustestinkin :LOL: vaik tosiaan tein niitä sillon viikko sitten kun plussasin yhteensä 4 kpl. :D On kyllä mennyt hitaasti yksi viikko eteenpäin, mulla ei oo juuri mitään oireita vielä. Vielä pitäisi jaksaa odottaa siis ainakin 2 viikkoa siihen varhaisultraan :p

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Osaakohan tää mamma kirjoitella tänne mitään, kokeillaans. :D

Päpsyllä
on jännät paikat, tai on varmasti jo ollu. :heart:

Siiris oli tullut joukkoon, tervetuloa minultakin, vaikka taidan alkaa siirtymään toisaalle täältä pikkuhiljaa...

Unicolla ei ole kyllä pitkä matka enää Toukan hakuun, kyllä se sieltä pian tulee. :)

Oi vitsit kun Delfiksen Vili on iso poika jo! :heart:

Mä en osaa tämän enempää kommentoida nyt. Aavistuksen verran väsynyt olotila... Olo on kuin sumussa, nää 2-4 tunnin välein heräämiset ei vielä ihan suju rutiinilla. ;) Ja viime yö oli hankalampi kun tyttö piti ihme "öninää" koko yön, ilmeisesti uneksi. Ei vaan osannut sitten itse nukkua niitä imetysten välejäkään kunnolla.

Ai niin, mä uskaltauduin eilen puntarille. Olen nyt ihan samoissa painolukemissa kun ennen raskautta. :D Tosin mullahan tippu alkuraskaudessa 6 kiloa paino, että vielä tätä "ylimääräistä" on kropassa kuitenkin. Ei ole ihan maha kuitenkaan viikossa palautunut entiselleen. :D

Tää lähtee nyt sänkyyn ja jättää tytön isälleen sohvalle hetkeksi, saan nukkua seuraavaan imetykseen asti rauhassa. :)

Tässä yksi otos muuten meidän neidistä. Kännykällä otettu, joten kuvanlaatu ei paras mahdollinen.



Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Hapsiainen ja Herne-neiti 1 vko
 
Siiris, ihan terpeeksi laskettuun ;) mut vielä sais siitä huolimatta niille nurkille vihtyä (kunhan huhtikuulle viihtys). Toi on ihan tuttua toi huoli et onko vai ei vaikka testi näyttää, mä ainakin ollu aina jostain huolissani aihe vaan muuttunut. Niin kun se huolehtiminen hirveästi mitään auttas huoh. Jaksuja sulle odotella ultraan :)

Hapsiainen oi kun on söpö herne ;) ihan herneen tuttikin :) sullahan on nopesti sit paino palautunut :) Totuttelua varmasti on kun herne ei ookkaan mahassa vaan ihan siinä viekussa :heart: Yritä huilia!

Tää kävi saunassa, toukkis jopa potki siellä yleensä se vaan on eikä ilmoittele ittestään :) Mut ihana lämpö siellä.
 
Ihana neiti Hapsiaisella! Jaksamista ja voimia sinulle! Kirjoittele enemmän sitten kun jaksat ja ehdit.

Siiris, toivottavasti sulla on pilateksessa sellainen ohjaaja, että ehtii näyttää sulle korvaavia liikkeitä, etenkin kun vatsa tulee esille. Mulle se mun fyssari, joka itsekin ohjaa pilatesta ja luo niitä tunteja, ei suositellut sitä raskauden ajalle, koska itse ei ainakaan 50 hengen tunnilla ehdi ohjaamaan erikseen raskaana olevia, ellei ole sitten niin kauan harrastanut, että itse keksii korvaavia liikkeitä sen tunnin aikana. Itse oon käynyt mammajoogassa, sillä tunnilla saa huoletta olla, kun kaikki liikkeet on valittu mahaa ja synnytystä ajatellen.

Tänään menossa siskonpojan viisivuotissynttäreille! Kahdeksan natiaista juoksentelee merirosvohengessä! Oikea crash course tuleville pojan vanhemmille... Käydään matkalla Vantaalla Vauvatalo Johannassa katsomassa matkasänkyjä ja vaunuleluja. Niillä ei olekaan täysin sama valikoima joka liikkeessä eli täällä Turussa. Haluaisin vaunuihin sellaisen tiikerivaunulelun, kun poika syntyy nyt kultaisen tiikerin vuonna... Ei siis tulossa kaikkein helppo luonteisinta tyyppiä tästä meidän pojasta...

Unico, jep, mekin laitetaan sauna päälle täään tai huomenna, jos mitenkään selvitään tämäpäiväisestä koettelemuksesta... Vaikken minäkään kauaa siellä viihdy, niin sen hetken aikaa on ihanaa olla siinä lämmössä ennen kuin mies heittää liikaa löylyä.

Mulle on muuten kehittynyt hirveä maha-angsti. Siis lähinnä sen suuruuden takia. Kun viime neuvoloiden välillä oli vain kaksi viikkoa aikaa ja se sf-mitta oli kasvanut 6cm!!! Ja nyt tuntuu, että koko ajan paisuu, ja alkaa melkein pelottaa, että tuleeko tässä uusi maailmanennätys sen kiinalaisen seitsenkiloisen vauvan jälkeen...

Mekkala ja Poikanen 23+2
 
mekkala, juu mäkin saunon siinä alalauteella en kuitenkaan portailla mut ei oo enää mitään asiaa ylös, tulee huono olo nii pian eikä ehi nauttia siitä lämmöstä. Hyvä tietää toio tiikerin vuosi ;) mä en oo ehtinyt vielä seuraamaankaan mikä on menossa :) ja saa jännittää mihin horoskooppiin tulee :) Voihan se maha ottaa välillä spurtteja :) ilman et kertoo vauvan koosta.

Täällä on huonosti nukuttu yö takana, vessassa sai jostain syystä käydä usein ja tuli vaan vähän huoh, kun edellinen yö meni koko yö heräämättä. Ja paikat kipeät. Noo josko vertys päivän aikana. No on mua sit senkin edestä viihdytetty mahan puolesta ;) toukkis herätteli ukkoakin kun nukuin ihan lähellä :) Täällä sit turvotaan kans kunnolla tulla 2päivässä 2kiloa lisää painoa ja samallalailla syönyt koko ajan huoh.

Unico ja Toukka 35+1
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Lääkäri sanoi että ti katotaan että kannattaisko yrittää käännöstä. Ei oo ainakaan vielä möykky kääntynyt. Lääkäri sanoi ettei välttämättä mahtuis alakautte perätilassa syntymään. Mulla on aika kapea lantio ja oon vain 155 cm pitkä. Karkea painoarvio vauvan syntymähetkellä on 3-3,5 kg.

Hapsianen: hellunen Herne!
Unico: rupean tässä jo jännäilemään että koska Toukka mahdollisesti syntyy.. =)
Siiris: ai sä teit 4 raskaustestiä, päihitit sitten mut, tein "vain" 3 testiä alkuvaiheessa. =)

Tänään mennään illaksi ja yöksi mun vanhempien luona käymään ihan kiva :) ei tartte ite laittaa ruokaa. Mutta hyviä vointeja ja viikonloppua kaikille!
 
Omena, ei kai toi toukka vielä tuu (toivotaan) samat mahkuthan täällä molemmilla :D Toivottavasti möykkyliini on osannut kääntyä itekseen ja jääkin sitten nuppi alaspäin.

Tosin täällä maha kipeä sillai oudosti nipistelee, toivottavasti ei enteile yhtään mitään, en mä toukasta oo vielä valmis luopumaan siis tuolta mahastani.
 
Voi että miten suloinen on hapsiaisen herne! Aivan ihana! :heart: Btw: mietin mikä sun nimimerkissä on niin tuttua ja nyt tajusin, että sehän on se supersuloinen hahmo lastenohjelmissa. :D

Hui! Aika hyvää tahtia on mekkalan masu kasvanut! :D Eiköhän se siitä jossain vaiheessa tasoitu. Mulla oli loppuaikana aika hurja kypsyys siihen isoon mahaan, kun oli jo niin valtava, ettei vessassa käydessä ylettyny enää etukautta edes pyyhkimään. (Sori yksityiskohtainen selitys) :LOL:

Toivottavasti omenan pikkuinen vielä kääntyisi ihan itsekseen. :)

Unico oho! Oisko harkkasuppareita vai onko ihan kipeitä? Toivottavasti toukka nyt vielä hetken malttais siellä, mutta ei ihan niin hyvin ku Vili. :D

Oikein mukavaa päivää kaikille pallomahoille! (mä en vieläkään ole malttanut luopua tästä pinosta... :ashamed: )

:heart: lla Delfis ja Vili 3,5kk
 
Delfis sepä se, Hapsiainen. :D Tykkäsin pienenä siitä ihan älyttömästi joten se oli helppo valinta nimimerkiksi. :)
Ja huomaa, mäkään en malta luopua tästä pinosta.... :D

Unico, älä sano tuota ettet ole valmis luopumaan vielä Toukasta mahassa... Mä kerkesin silloin kirjoittaa, että pitäisin Hernettä vielä mahassani ja samantien tuli lähtö. :LOL:

Mun pitäis kohta lähteä kummitytön ristiäisiin. Ette usko kuinka vaikeelle tuntuu lähteä ja jättää tyttö hetkeksi isälleen. Ollaan molemmat kummeja, mutta tehtiin tällainen ratkaisu, etttä isä jää meidän tytön hoitajaksi ja minä käyn kirkossa pitelemässä kummityttöä sylissä ja tulen sieltä sitten suoraan kotiin. Jätän kahvittelut toiseen kertaan.
Tiedän, että nuo pärjää sen aikaa, mutta on tää hankalaa...

Mutta nyt alan ettiin juhlavaatteita. Ongelmia on siinäkin, joko kaikki on liian isoja tai liian pieniä. :D

- Hapsis ja Hernis

Niin ja Hernis kiittää kehuista, söpö se on vaikka itse sanonkin. :heart:
 
delfis, ei sull oo mitän kiirettä luopua pinosta ;) kiva kuulla kuulumisia :) Kai ne harkka versioita on kun ei oo hirveen kipeitä. Ja kipu on lyhyempää kun kiristys.

hapsiainen, Sanonhan sit seuraavien poksujen jälkeen saa ihan ite päättää mut jos sinne asti kestäis tuolla mahassa :) kas kun mä tahon sen viereeni enkä halua antaa sairaalalle :) Mä oon tuon toukkikselle kyllä kertonut moneen kertaan et vielä ei sovi tulla ulos :LOL: Sullahan on tiedossa sitten vielä vaikka mitä tälle päivää.

Täällä no en taas nukkunut kun sai siellä veskissä laukkoa huoh eikä ees tullu paljoa kerralla et ei sen määrän pitäs herättää huoh. No lonkat onneksi herätti vähemmän kun edellisenäyönä. Ja eikös toukkis villiintynyt noista vessa reissusta ja alko sen maailman muljuaminen ;) siinä sitten tolkuttaa sille et nyt on yö kuuluu nukkua. Eipä siinä ku neuvolatäti sano et sillä on alkuun sama rytmi kun syntyy mikä ollut mahassa joten sais nukkua yöt mahassa et sit vaan heräilee syömään kun on nälkä :D ja en usko et ees nälkään tuolla mahassa herää söin sen verran iltapalaa :D
Noo kattellaan mihin tuo maha menee arka se on taas mut ei mitenkään paha. No ei muuta kun rauhallista toimintaa ja paaaljon vettä ;) eikös se niin mennyt, eilen jäi juomiset meinaan huonolle et jos se olis kipuiluttanut.

Unico ja Toukka 35+2
 
Moikka! Saanko liittyä seuraan? =) Oon kirjotellu aiemmin tuolla kuumeilupuolella lähes kolmikymppisissä ja plussa tuli maaliskuun alkupuolella. En oo vaan uskaltautunu tätä ennen ilmottautumaan... :D Oon kyl vilkuillu tälle puolelle,mut nyt keräsin rohkeutta. B) Ja huomasin, et Siiriskin jo tänne puolelle tuli, niin jospa itekin... Onnittelut Siirikselle plussasta!

Tänään siis menkoista laskettuna 8+1, ikä 27. Laskettu aika 6.11., jos osasin laskee oikein... En oo siis viel neuvolassa käyny, niin en tiiä varmaks.
 
Mä tein sen, selvisin ristiäisistä, siis lähinnä selvisin sen ajan ilman tyttöä. :D Mies oli pärjännyt hienosti tytön kanssa, taisi olla ainoa hetki kun tyttökin oli nukkunut hiljaa...

Se pitää oikeasti ihan koko ajan nukkuessaan ääniä. Tänään alettiin jo nauraa miehen kanssa, että meillä on oma pieni eläintarha täällä, nuo sen uniäänet kuulostaa niin hevoselle, kissalle, koiralle, possulle kuin kaikille muillekin mahdollisille eläimille. Sitten niiden päälle vielä sellainen tasainen öh, öh, öh, öh. Kai se vaan uneksii, ei me muutakaan olla tuolle keksitty... Mutta itseään raastaa kun ei osaa noilta ääniltä nukkua, minä varsinkin havanhdun heti kun nuo äänet alkaa.

Hienoa, kun tämä pino saa uusia kirjoittajia. :) Tervetuloa minunkin puolesta, näköjään en osaa itse luopua tästä pinosta. ;)

- Hapsiainen
 
Hapsiainen, meillä neiti oli kans alussa tollanen pieni eläintarha nukkuessaan! :D Ne äänet jäi jossain vaiheessa, mutta tilalle tuli semmonen pieni jumppakärpänen, joka jumppaa ja heiluu ja häslää kaikki yöt niin että lakanat vaan suhisee. Mä oon alusta asti imettänyt neidin hiljaiseksi öisin ja nukuttanut vieressä, koska ne on ainoot keinot, millä neiti on taintunut syvempään uneen ja jättänyt nuo yöhäsellykset edes hetkeksi. No, pitää olla onnellinen, että yöitkuilta ollaan säästytty. :)

Ihania kevätpäiviä kaikille mammoille ja masuille! :heart:

Rosehip ja neiti 6,5kk (nyt se aika vasta lentääkin...)
 
hapsiainen, hienoa homma et ristiäiset meni hyvin. Ihana toi uniääni eläintarha :)

Rosehip
, ihan tosi onko neiti jo noin iso :) ihana tietää mitä odottaa kun tuo tuolta mahasta vapautuu :)

Täällä kävi vain kaksi virpojaa höh, mä odotin enemmän mut kiva et ees joku kävi. Nyt täytyy syyä noi herkut ite (on siis ihan pakko syyä :LOL: )
 
Unico: niin kyllähän Myökkyliinikin saattaa tulla jopa aika pian. :) Jotenkin vain oon tuudittautunut ajattelemaan ettei se vielä tule ja aikaa on vielä monia päiviä, kunnes kohta on enää 1-2 vkoa jäjellä. Saa nähdä kuinka lähelle oikeaa se mun uni osuu että möykky syntyy 19.4.

Roseshipilla on jo iso tyttö! niin se aika vain menee.

tervetuloa Ritu :) kiva tosiaan kun tänne tulee lisää kirjoittajia.

Niin tosiaan on tuntunut kivalle olla lomalla tässä muutaman päivän jo. Menee ihan jo päivissä sekasin ja perjantaina tuntui ihan et on sunnuntai. Mieskin on lomalla 5.4. asti! Pääsiäisenä sitten vain olla möllötetään kotona ja syödään kaikkea hyvää!

Omena ja Möykkyliini 35+2
 
Hyvää pääsiäisviikkoa!

Eilen oli rentouttava ja ihana päivä kaksin miehen ja koiran kanssa kotona. Vaikka meillä ei sitten käynyt yhtään virpojaa, no enemmän suklaata minulle! Illalla nukkumaan mennessä mies myös ensi kertaa tunti vatsan päältä pojan potkun!

Lauantaina oli hurjaa menoa viisivuotissynttäreillä. Kyllä alkoi molempia pelottaa, että millainen kiljukaula melskaaja tai riehuja tuosta meidän pojasta sitten kehkeytyy...

Nyt on taas hieman epämukava olo ja kävellessä vihloo ja pistää kylkeen ja mahaan. Sain soittoajan työterveyslääkärille, katsotaan jos saisi sairaslomaa tälle viikolle, niin pääsisi rauhoittumaan. No, poika kyllä puuhailee mahassa entiseen tahtiin, että se lohduttaa, mutta usein mietityttää kuinka paljon selvemmin mahtaisi ne liikkeet ja potkut tuntua, jos ei olisi sitä eteisistukkaa.

Tervetuloa Ritu!

Menikös Unicolla tämä yö paremmin?

Oltiin eilen myös kävelyllä, huomasin kivasti, ettei mene vanhat tekniset ulkoiluvaatteet päälle... Siinä sitten meni tuuli vähän pusakasta läpi ja tuli kylmä. Nyt on vähän sellainen semikipeä olo.

Mekkala ja Poikanen 23+4
 
Omena sepä se et koko ajan ajattelee et ehdin mä viel'ä tekemään sitä sun tätä vaikken tänään tekis ja kohta sit onkin lähtö hui. Kun ne ei tuu sillon kun on ilmoitettu :D Nyt sitten odotellaan näetkö ennenunia ;)

mekkala, toi on hieno hetki kun mies tuntee ekan kerran potkun (meillä tuntu jouluaattona ja sit menikin pitkään ennen kun potkas seuraavan kerran niin et ehti tuntemaan). Eihän sitä tiiä jos teijän muksusta tulee rauhalline ja muuta sellaista ;) ei voi etukäteen ennustaa. Jaksuja sinne!

Juuh viimeyönä sitten onneksi saikin nukuttua kunnolla eikä herännyt ollenkaan ;) ihana herätä aamulla nukkuneena. Kai sitä sit nukku paikallaan etei herännyt tarpeeseen kääntää kylkeä, kun tuntuu et se on jo työn takana ja siihen herää. No muka silti väsyttää vaiks nukku vajaan 8 tuntia :D luksusta verrattuna pariin aikaisempaan. Jos yrittäs sitten ulos tänään nin vpios piristää hiukan, huomiselle suunnitteilla yritys kaupunkireissuun, joten saa nähä kuis käy :D vai perunko :D

Unico ja Touka 35+3
 
Rosehip ihanaa ettei meillä ole ainoa eläintarha! Tuo lienee siis täysin normaalia että tyttö pitää meteliä nukkuessaan. :D

Viime yönä itse asiassa osasin jotenkuten nukkua noilta ääniltä, vaikka onhan se sellaista kevyttä unta ja heräämiset keskimäärin kolmen tunnin välein. Mutta eiköhän näihin totu, sitten joskus... :D

Hyvä että Unicolla on hyvin nukuttu yö takana. :)

Mekkala ihanaa nuo kun potkut tuntuu ulospäin. :heart:

Mä en vielä ole tottunut ettei mun mahan sisällä enää liiku kukaan. Outoa. :eek:

Huomenna olis eka neuvola tytöllä, jotenkin tosi kiva mennä sinne, saa esittää paljon kysymyksiä. :D Kyllä tässä alussa varsinkin on niin öönä kaikkien pienien juttujenkin kanssa että tosiaan odottaa että joku ammattilainen taas kertoo että kaikki on hyvin. :D (Toivottavasti kaikki on hyvin.)

Mutta nyt eläintarhassamme on vuorossa taas vihaisen mäyrän äänet, joka tarkoittaa sitä, että seuraava ääni on itku ja silloin herätään. :D

- Hapsiainen ja Hernis 10 vrk (laskinkohan vuorokaudet oikein, mutta lähestulkoon ainakin noin...)
 
Hapsiainen! Voi kun sulla on sulonen pieni prinsessa :heart: Onneksi olkoon =)

Unico: joo mä kans vähän luulen että huoli vaan siirtyy aiheesta toiseen :LOL: Ajattelin sillon ennenkun olin plussannut että kunhan nyt vaan tulis se plussa niin sit voi rentoutua...ja blah nyt oon jännittyneempi kun ennen kun huolehtii että onhan kaikki hyvin. Ja mitähän sitten. Sitten kyl yritän olla huolehtimatta (kuuluisat viimeiset sanat :LOL: ).

Ritu: Ihanaa kun säkin tulit tänne, olin jo huolissani että minne livistit. Täällä on parempi purkaa tuntoja kun yksin miettiä. Mäkin oon nyt yrittänyt ajatella muitakin asioita mut kyllä sitä väkisinkin laskee päiviä varhaisultraan. Meinaan varata huomenna ajan.

Omena: Joo, testasin kp. 40 ekan tosi haalean viivan...Sit kp.41 vähän tummemman viivan ja sit digitaalisella plussan..ja sit viel kp. 42 aina vaan vähän tummeman vivan.. :LOL: Onneksi mulla oli läjä testejä :LOL:

Jämähdin tähän sohvalle työpäivän jälkeen..väsyttää aivan sairaasti

Haleja ja tsemppii kaikille :heart: :heart:
 

Yhteistyössä