Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset joulukuussa

Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, joulukuussa

Odottelijat:

Memmuliina.......................................LA 23.1.2009..............TAYS
Moccamaster.....................................LA 24.1.2009..............
Kvart Över.........................................LA 10.2.2009.............KOS
Niiskunenä-78...................................LA 14.2.2009.............K-HKS
Hazel................................................LA 25.2.2009...............TAYS
Myrna...............................................LA 22.3.2009................NKL
Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009

Jakautuneet

26.1.08
Hipu (40+1)..............LA 25.1.2008......TYKS.....Poika
20.2.08
Piipi79 (40+5)............LA 15.2.2008.......TYKS.....Tyttö
3.4.08
Veera80 (39+3)......LA 7.4.2008........SATKS....Tyttö
30.4.08
Juuri (40+2)............LA 28.4.2008.......OYS......Tyttö
21.5.08
Hemuli79 (39+4)....LA 24.5.2008.......KOS......Poika
5.7.08 klo 20.00
HPM (38+6)...........LA 13.7.2008......TAYS......Poika 47cm, 2800g.
31.7.08
Coke (39+3)..........LA 4.8.2008.........TYKS.....Poika 48cm, 3460g
13.9.08 klo:4.58
Taivaannasta (42+0)...LA 30.8.2008....LKS....Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena (41+1).......LA 5.9.2008.......TAYS......Poika 54cm, 4kg
22.9.08 klo:13.38
Nanna81 (38+5).....LA 1.10.2008......LKS.......Poika 51cm, 3985g
7.10.08
Siilura (41+4).........LA 26.9.08..........NKL.......Poika 51 cm, 3960g
19.10.08
Novelle78 (41+0)....LA 12.10.08.......K-SKS....Poika 55 cm, 3570g
28.12.08
Sasha80 (36+1).....LA 24.1.09.......K-SKS....Poika 45 cm, 2480g

Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719

Otit lähtölaukauksen :D Kiitos uuden pinon järjestämisestä! Ja ihanaa joulukuun alkamista kaikille :)

Pääsin tänään pyörätuolilla kanttiiniin ja jo alkoivat supistelut. Onneksi saatiin hallintaan pelkällä pistoksella. 10 min pyörätuolissa viikon makoilun jälkeen oli sitten liikaa. Tosiaan kaikki oli aivan loistavasti raskauden kanssa ennen 30+0, joloin kaikki alkoi. Pitää olla kiitollinen, että ei aikaisemmin käynyt. Ja Hazel, telkku löytyy :)

Ja uutta pinoa pukkaa joulukuun kunniaksi :D

Taas siivosin pari nimeä (Violetin ja Milkysternin) pois kun ei ole mitään kuulunut ainakaan loka- ja marraskuiden aikana. Takaisin toki pääsee kun vaan ilmoittautuu, eli lisään tietenkin jos vielä luette meidän höpinöitä.

Toivottavasti pääset Hämikseen huomenna Sasha, voin vaan kuvitella että itku kyllä tulee varmasti silmään kun yksin vaan siellä makailet! :hug:

Mulla oli eilen ihan täyspaska päivä, en saanut kunnolla nukutuksi, oli flunssainen olo ja duunissa auoin (puoliksi turhaan) päätäni niin ettei kellään ollut enää kivaa.. Äh, välillä sitä oikein onnistuu. Illalla olisi ollut duunin pikkujoulut, mutta päätin jo aamulla että jos vaan työpäivästä selviän niin hyvä niin. Eli pikkujoulut vaihtui leffaan kotisohvalla. Mikä olikin päivän paras hetki :) Tänään onkin ollut onneksi parempi päivä kun sain nukuttua ja otin vielä päikkäritkin. Kaipa noi väsymysmasennukset kuuluu tähän hommaan.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille, sovitaan, ettei kukaan synnytä vielä tälläkään viikolla eikös juu? :p

Kvartti ja Riehu-Tao 29+5

Kiitos uudesta pinosta! Ja ihanaa joulukuuta kaikille! Vähän on eri fiilikset kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Silloin oli vauvaprojekti alkanut ja ekat pettymykset oli koettu. Nyt onkin oma tonttu tulossa.

Sympatioita Kvartille työriekkumisesta! Itse aloitin tämän päivän myöskin saamalla hirveet kiukut. Edes takas on sovittu, että teen omaan tahtiin hommia ja otan rauhallisesti. Mun työt vaan tuntuu joka päivä lisääntyvän mitä vähemmän on päiviä jäljellä. Deadlineja pukkaa, pitäs vielä kahden viikon aikana saada yksi oma raportti valmiiks ja lukee kolmen muun tyypin raportit. Ja kun nää ei oo mitään tunnin - kahden juttuja, vaan toisen raportin lukuunkin menee helposti melkein päivä. Kun pitää faktat tsekata yms. Että alko oikeen ilosesti ja soitin jo miehelle ja itkin puhelimessa. No, 9 päivää tän jälkeen. Enkä todella tee mitään ylimäärästä enää.

Olin perjantain koko päivän koulutuksessa (juu, tiedän, aivan älytöntä, mut pakollinen koulutus, joka on oltava käytynä) ja oli tosi raskasta istua autossa ne matkat (yht. 4 h) ja vielä koko koulutuspäivä päälle. No sit lauantaina käytiin Tuurissa (jälleen matkat yht. 4 h ja kävelyä sit koko päivä). Se kävely oli kuitenkin ihan ok, ei tullut sitä tavallista jalkojen särkemistä, kun laitoin aamulla apteekista ostetut tukisukat jalkaan. Olen kyllä kuullut monenlaista mielipidettä tukisukista, mut en raaskinut ostaa kalliimpia ja nuokin tuntuivat auttavan; ei ollut jaloissa särkyä, eikä niitä tavallisia turvotusraitoja.

Eilen paketoitiin joululahjat ja laitettiin joulukoristeet paikoilleen :) Alkaa olla hyvä joulumieli :) Yhdestä blogista innoittuneena soitin torstaina srk:n diakoniatyöhön ja kysyin, ottavatko he vastaan joululeivonnaisia avun tarpeessa oleville toimitettaviksi. Srk:n diakonissa sanoi, että se on ihana idea ja että totta kai he ottavat vastaan :) Ajattelin nyt sitten leipoa joululeipiä ja kuivakakkuja ja viedä ne ennen joulua kyseiselle diakonissalle. Kaverini oli soittanut myös oman seurakuntansa diakoniatyöhön ja hänelle oli sanottu, että leivonnaiset ja lasten lahjat ovat kovin toivottuja :) En siis ole mitenkään aktiivinen srk-toimija, mutta diakoniatyön kautta avustukset menevät varmasti perille ja he arvioivat siellä avun tarpeen ja toimittavat lahjat perille. Itsellä on niin hyvä joulumieli, että äitiysloman aluksi voin ihan hyvin leipoa muillekin jouluiloa :) Varsinkin kun vielä tykkään leipomisesta!

No niin täällähän on uunituore joulukuun pino. Kiitos Kvartille! :)

Minunkin puolestani oikein mukavaa joulukuuta ja joulun odotusta kaikille.

Memmu ihanaa että leivot muille, todella kauniisti tehty :flower:

Munkin mielestä seurakunnat tekevät hyvää työtä, ehkä ihmiset helposti unohtavat sen, tai eivät edes tiedä sitä. Itse maksan ihan mielelläni kirkollisveroa kun siitä kerran lohkeaa hyvään tarkoitukseen.

Kännykkä muistutti aamulla että tänään saisi varata kirkon ensi vuoden joulukuulle. Meillä siis miehen kanssa pohdinta käynnissä että alammeko järjestää häitä vai odotammeko että vauva syntyy ja palaamme asiaan sitten...

Huomasin listasta että olen "väliinputoaja". Pari kuukautta ennen ja jälkeen oman lasketun ajan on laskettuja aikoja, mutta ei ihan siinä samoihin aikoihin.

Tänään taidan tehdä joulusiivoja ja huomenna palata taas opparin kimppuun, joka on edistynyt mukavasti, vihdoinkin!

salmis ja massu 14+3

Hei! Ihanaa joulukuuta kaikille :heart:

Sashalle paljon voimia odotteluun. :hug: Täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä että vauveli pysyis kohdussa vielä bd

Hazel Mäki muistan sut hyvin. Me ehittiin tosiaan kans käydä suunnittelukäynnillä klinikalla ja annettiin jo piikkiarsenaali valmiiksi, mutta eipä tarvittukaan niitä :heart: Reilu vuosi tässä projektissa vierähti. Clomikiertoja oli kyllä usemapi, mutta tärppikierto oli taukokierto, eli melkein luomu. Lekuri sanoi kyllä että clomit saattavat vaikuttaa vielä seuraavassakin kierrossa, mutta sillä ei ole mitään väliä kun tärppi kävi. Kun nyt menis kaikki hyvin. Säki oot jo tosi pitkällä! Voimia odotteluun!!!

Memmuliina no on kyllä tosi kauniisti ajateltu. Pitäisköhän itekki :whistle: Samoin kans ajattelen kuin Salmiakkitassu että ihan mielelläni makselen kirkollisveroja kun tekevät niin paljon hyvää.

:hug: myös kiukuttelijoille! :D Onneks meillä kaikilla on nyt hyvä syy kiukutella... HORMOONIT! Niitä on ihana syyttää jos känkkäilyttää :LOL:

ON tääl on iha kiva olo. Aamusin alkanu oleen hieman etovaa oloa, mutta syömällä siitä aina selviää. Väsymys on vaan ihan kamalaa että meinaa välillä itkettää ku haluis tehä kaikenlaista mutta ei vaan jaksa. :headwall:

Hei,

Koitahan pilvilinna kestää pahoinvoinnin kanssa. :hug: Toivottavasti se pysyy kohtuullisena.

Juu hormooneja saa syyttää kummallisesta käytöksestä. Välillä kyllä ihan itseäkin naurattaa mielen oikut. Tässäpä muutamia: Ambulanssi ajaa ohi, purskahdan lohduttomaan itkuun, jollakin on hätä! :'( Vauvan näkeminen telkkarissa, kyllä tulee kyynel silmään, mutta ilosta ja liikutuksesta :D Neuvolasta saatua opaskirjaa kun ollaan miehen kanssa luettu, niin ei pysty lukemaan ääneen kun pitää alkaa vollottaa :D eli mies lukee :D Mitäs vielä... Niin mulle on tullut ihan kummallinen siivousinto! Kaikki kaapit pitäisi olla ihan tip top ja kodin huippusiisti, ja sitten kun aika ja voimavarat ei riitä niin alan itkemään :'( Muutenkin haluaisin kokkailla ja leipoa ja olla oikein kodin hengetär, mutta ei kun ei ehdi eikä jaksa kaikkea... Ruoat ja karkit vilisevät tietysti mielessä koko ajan :p nam nam. Ollaan menossa mun vanhempien luo ens viikonloppuna ja soitin jo viime viikolla äidille jos se tekis yhtä mun lemppariruokaa... :p

Ai kun onkin nälkä! :)

Heh

-salmis ja massu 14+4-

Vai itkupillejä on teistä tullut :) Mulla on pysynyt aikalailla aisoissa toi itkeminen toistaiseksi, huomaan kyllä että tosi helposti alkaa alahuuli väpättämään, mutta ihan itkuun asti oon purskahtanut vaan muutaman kerran. Tosin, jos näin on käynyt niin sitten oon kyllä itkenyt ihan olan takaa.. Ja liikutun kyllä tosi helposti, varsinkin vauvoista, synnytyksistä telkkarissa, kuolinilmoituksista ym. Kaveri kun lähetti nätin viestin kun niiden vauva syntyi niin en pystynyt lukemaan miehelle ääneen kun oli jo vedet silmissä. :)

Nyt oon alkanut suuttumaan ihan älyttömistä asioista. Huomaan, että ärsyynnyn todella pienestä, varsinkin jos väsyttää. Toivottavasti menisi nopeasti ohi tämä vaihe, tohon viikolle 28 asti oli ihanaa kun en suuttunut juuri mistään.

Memmu, kunnon jouluihminen! Tosi kiltisti ajateltu noi leivonnaiset! Kyllä ne varmaan tosiaan paljon hyvää tekevät nuo diakonit. Me ei kuuluta kirkkoon, en halua maksella yhdenkään kirkon rakentamisesta enkä pappien palkkoja kun ei niiden tarpeellisuuteen uskota, mutta ihan varmasti kirkko tekee kyllä paljon hyvääkin! Pitää muistaa laittaa rahaa siihen Pelastuarmeijan joulupataan sitten kun se tulee.

Toi on muuten ihanaa, kun jotkut ihmiset on niin jouluihmisiä. Meidän äiti aina laittaa jo marraskuun lopussa joulua kotiin ja vaikka itse kyllä tykkäänkin kun on puhdasta ja hyviä tuoksuja, ei silti ole ikinä itse tullut laitettua mitään. Mulla ei siis ikinä ole ollut joulukuusta eikä mitään joulukoristeitakaan... Sisko just kauhisteli, että miten teillä ei oo mitään. Kynttilöitä sentään on ja niitä joka ilta poltankin, mutta jotenkin vaan ei oo tullut hankittua ikinä mitään muuta joulujuttua, aattonakin ollaan aina oltu jommankumman vanhemmilla. Niin joo, kyllä me pipareita ja torttuja paistetaan ja piparitalokin ollaan parina vuonna tehty. Eikös se jo riitä jouluksi..? :xmas:

Toivottavasti Pilvilinna pahoinvointi pysyy aisoissa! Musta kaikki raikas ruoka (mandariinit, omenat, herajuoma ym.) teki hyvää, vaikka välillä en kyllä meinannut pystyä syömään yhtään mitään. Mulla ainakin kuitenkin olo aina parani kun söi ja jos vielä sai levätä. Toivotaan ettei sulle tule mitään hirmu pahoja oloja!

Mä edelleen odottelen, että se äitiyspakkaus tulisi. Ei oo näkynyt. Jos ei perjantaina lappua tule (silloin on 2 viikkoa siitä kun sain päätöksen) niin soittelen kyllä postiin että antakaa jo se mulle. En jaksa odottaa, että pääsen hypistelemään! Vaippoja tilasin muutamat lisää, nyt pitäisi niiden riittää ainakin pariksi päiväksi. Laitoin heti pesuunkin kun tulivat niin ovat sitten valmiina. Eihän tässä enää olekaan kun kaksi kuukautta aikaa.. :p

Kvartti ja Taotao 30+0 (huiiiiii!!)

Moikkis mammuskat! Kirjoittelisin tänne useamminkin, mutta makuultaan on niin ikävä kirjoittaa. Ja valitan näitä virheitä...

Pääsin tosiaan Hämeenlinnan synnytysvuodeosastolle ja tääon kuulkaa wlan -yhteys! Tää on vissiin just rempattu tämä huone. On oma suihku ja vessa, että ei tarvii rampata käytävällä enää. Toisaalta huoneesta ei pääse pois. Lääkäri oli sitä mieltä aamulla, että pääsen viimeistään pois ensi viikon lauantaina, kun silloin on 34+0, siis 13.12.. Ei siis joulua sairaalassa! Paitsi, jos tullaan synnyttämään... Vähän kyllä jännittää, kun supistuksia tulee heti, jos on ylhäällä pitemmän aikaa ja paineen tunne on jatkuvaa istuessa ja seistessä. Toivottavasti ei tulla silloin samana päivänä takaisin. Huhhuh...

Sanoin aamulla kätilölle, että vähän harmittaa, kun perhevalmennus ja synnytysvalemnnus menee mulla ihan ohi. No, sain kuulkaa ihan henkilökohtaisen synnytysvalmennuksen ja tutustumisen sängyllä synnytyssaliin :D Ihania hoitajia täällä on :)

Aika raskaalta kuulosti Memmun työpäivä.

Täällä myös yksi itkupilli ilmoittautuu :) Täti toi tuollaisen pähkinänkuoreen kapaloidun pikkuisen nuken lahjaksi ja sitä katselen ja itkeskelen. Kun tuo oma toukka on vielä niin pieni. No, ei nyt sentään enää pähkin'nkuoreen sovi :) 1700g painoi viime viikolla.

Onnea lle kolmikymppisistä :) Miten juhlit?

Tilasin muuten semmoisia yövaippoja Ella's housesta kun Bum Huggers. Ovat kuulemma hyviä. Teen sitten lisää itse, kun näen mitä ne on syöny. Imevät ihan hillittömästi. Mitä vaippoja tilasit ?

Nyt taidan lopetella, kun niskat jäykistyy ikävästi. Jaa just kävikin hoitaja. Nyt mulle pistetään Klexanea iltaisin, ettei tule laskimotukoksia. Huomenna pitää pistää itse. JAIKS!

t. Neulatyyny ja toukka 32+3

Hienoa Sasha, että on lupailtu jo poispääsyä! Varmasti tekee helpommaksi ajan siellä, jos on toivoa siitä ettei tarvi ihan ikuisuuksia makoilla. Ja mukavat hoitajat myös auttavat jaksamaan :) Toivotaan, että tosiaan pääset silloin kotiin ja ettei tarvitsisi ihan heti mennä synnyttämään. Jos vaikka joulun yli vielä toukka malttaisi mahassa.

Tilasin noita Dream Nappy-vaippoja, pari sisä- ja pari ulkovaippaa. Ajattelin, että ihan pienellä voisi käyttää pääasiassa harsoja noiden kuorien alla. Nyt meillä on kolmet kuoret ja kuusi sisävaippaa sekä yksi taskuvaippa. Imuja tilasin myös. Nyt kun vielä saadaan ne äitiyspakkauksen vaipat (saadaan kahdet ylimääräiset kavereilta) ja muutamat lainaan niin pitäisi riittää ihan hyvin. Ja varsinkin jos niitä harsoja käyttää.

Kolmekymppisjuhlat on jääneet, oon yksin kotona kun mies on työmatkalla. Otin mä sohvassa pienet unet. Voisin muuten ottaa vähän jätskiä juhlan kunniaksi :D

Tao on taas kääntyneenä niin, että potkii tonne taakse, hämäävää kun tuntuu että olisi ihan paikoillaan vaan kun liikkeet tuntuu niin hiljaa... Mutta kaipa sieltä jotain tuntuu, katotaan kun saa vähän jädeä että jos vaikka innostuisi liikkumaan enemmän taas.

Sahsa Olipas kiva kuulla että on edes toivoa päästä kotiutumaan. Yritähän sinnitellä ja jaksaa makoilla ja levätä vaan tarpeeksi :flower:

Juu, kyllä mä luulen et tää etova olo pysyy vain hetkittäisenä etovana olona ja helpolla pääsen :heart: Väsymyskin on ehkä hieman hellittäny :D Vilua ei enää ole... Hmm... teitty alkaa epäilemään että onkohan kaikki nyt hyvin, mutta vahvasti uskon että on! Tissit on nimittäin mahtavat (mies tykkää:) Tietysti realistina tietää faktat, mutta eipä kannate etukäteen pelätä. :heart:

Kivaa tiistaita kaikille :wave: :heart: :heart: :heart:

Jee! Se pakkaus tuli tänään! :D En ollut varma ehtiikö mies töistä kotiin auton kanssa niin, että päästään postiin hakemaan, niin mun kiltti pikkuveli sitten tuli kuskaamaan mut postiin ja takas ja vielä kantoi pakkauksenkin :)

Nyt on jo ulkoilupuku tumppuineen ja töppösineen kuivumassa ja lakanat sekä harsot koneessa pyörimässä. Ihan kun olis joulu tullut etuajassa :D

Hyviä vointeja kaikille! Ja Sashalle erityisesti kärsivällisyyttä ja jaksamista siellä!

:heart: Kvartti ja Taotao 30+1

Sasha Kiva, että sait hyviä uutisia :) Toivottavasti vointi jatkuu kohtuullisena ja vauva malttaa pysyä masussa vielä hetken :)

Oma napa Oltiin tänään neuvolassa miehen kans. Kaikki ok :) Terkkari oli vähän huolissaan siitä, että edelleen keikun töissä, mutta haluan nyt tän raportin ainakin tehdä valmiiks. Ja noi tukisukat auttaa tosi paljon jalkojen väsymiseen. Huusin tällä viikolla yhden taskuvaipan (merkki unohtui juuri päästä) huutiksesta ja kävin ostaan lankoja villiksiä varten. Meinasin kokeilla villiksiä niiden äitiyspakkauksen kestojen kanssa. Äiti saa neuloa... Lisäksi kävin Ruohonjuuressa ja ostin sieltä kestovaippojen kanssa käytettävää "paperirullaa", jotka helpottaa maitokakan puhtaanapitoa :) Vielä meinasin sitten tilata jokusen kestovaipan kokeilua varten eri valmistajilta. Lisäks muuten bongasin Ruohonjuuressa maatuvia siteitä ja pikkuhousunsuojia. Olen käyttänyt koko raskausajan pikkuhousunsuojaa hurjan valkovuodon takia ja kaikki eivät tunnu kovin miellyttäviltä. Otin nyt sitten kokeiluun yhden suojapaketin, niissä ei ainakaan ole hiostavaa muovia!

Moikkis :) Pääsin kuulkaas eilen kotiin vuodelepoon. Hieman jännitti kotonaolo, kun supisteli aika reilusti, mutta nyt on rauhallista. Oli eilinen raskas päivä liikkumisten suhteen, että siksi niin supisteli. Ensi viikolla aika äippäpolille ja lauantaina saan liikkumisluvan. Toivottavasti siihen päästään :)

Mulla oli sairaala-aikana pudonnut kilo 18.11. neuvolassa mitatusta painosta. No, soitin kuulumisia neuvolaan ja terkkari oli sitä mieltä, että ei se toukkaan vaikuta. Pitää vain syödä sellaisia ruokia, jotka maistuu.

Memmu, ajattelin myös ostaa niitä riisipapereita jossain vaiheessa. Sitten, kun vauvan kakka rupeaa olemaan kiinteämpää. Kerro muuten sitten kokemuksia noista maatuvista siteistä. Kuulostivat mielenkiintoisilta :)

Ihanaa , että sait äippäpakkauksen =) Sitten on ihanaa, kun kaikki vaatteet on laatikoissa odottamassa vauvelia :)

Hiphei: viisi päivää töitä jäljellä :) on tää vaan hurjaa :)

Sasha: Mukavaa kotiviikonloppua sinne :) Varmaan helpottavaa olla kotona :)

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille isoille ja vähän pienemmillekin masuille :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Kohta päästään taas pällistelemään minkälaisia pukuja kenelläkin on pressan Linnassa.

Mäkin sain eilen pakkauksen! Tosi paljon tavaraa. Kyllä meillä on Suomessa hyvin asiat, kun on pitkät vanhempainvapaat ja äitiyspakkaukset sun muut.

Täällähän on moni hankkinut kestovaippoja. Mäkin kävin hakemassa hahtuvalankaa villapöksyihin, mutta se oli just silloin loppu. PItää mennä maanantaina uudestaan. Pakkauksessakin oli 4 kestovaippaa.

Sashalle onnittelut kotiinpääsystä :heart:

Itsenäisyyspäivä oli ja meni. Täytin eilen 28v, mutta suuremmat pippalot jäi nyt väliin. Tosin anoppi pudotti mun puhelimeni punajuurikeittoon. Kyllä on naurua riittänyt asiasta :) Puhelin toimii ihan moitteettomasti, onneksi.

Kiva Hazel, että sait pakkauksen :) Ei tosiaan kateeksi käy muun maalaisia, jotka joutuu menemään töihin jo parin kuukauden päästä synnytyksestä. Tosin heillä on tiiviimpi perheyhteisö, esim. Italiassa. Asuuko muuten kuinka moni lähellä omia vanhempiaan tai miehen vanhempia? Mun vanhempani ovat eronneet. Äiti asuu n. 350 km päässä ja isä n. 500km päässä. Miehen vanhemmat onkin tuossa parin kilsan päässä.

Mun vanhemmat asuvat tunnin ajomatkan päässä ja miehen vanhemmat parin kilometrin päässä, eli lähellä ovat.

Onneksi sasha puhelin toimii punajuurikeitosta huolimatta! :D

Mä aloitan huomenna työt. Mua ei huvita yhtään :( :headwall: Tarkoitus olisi olla neljä ja puoli kuukautta äitiysloman alkuun asti. Voih! Kyllä mä tykkään työstä mutta nyt ei vaan yhtään huvita...

Sashalle myöhästyneet synttärionnittelut :)

Salmarille tsemppiä töihin!

Mun vanhemmat asuu 10 km:n päässä ja miehen vanhemmat parin tunnin ajomatkan päässä. Eli heillekään ei ole loputon matka!

Testattiin eilen turvakaukaloa ja sitä telakkaa autossa. Näppärältä vaikutti :) Samalla kun jouduttiin penkomaan varastoa, haettiin vauvan vaatepussukat ja laatikot. Lajittelin jo osan, ja vielä on muutama pussukka jäljellä. Lajittelen nyt vaatteet sillä tavalla, et pienimmät 50-56 cm vaatteet pestään ja laitetaan vaatehuoneeseen odottamaan vauvaa ja sitten isommat pakataan laatikoihin (62 cm ja sitten sitä isommat erikseen) siten, että kun noi pienimmät jää pieniksi, voi hakee vaan seuraavan laatikon ja pistää pesukoneeseen. Ikävä ylläri oli, että oli joitain vaatteita, joita ei saa pestä 60 asteessa. Mutta valtaosa onneksi kuitenkin 60 astetta kestäviä. Lisäksi keräsin eri kasaan vielä ne tyttökuosiset, jos tulee typykkä, niin sit voi hakea tyttöpussukan :) Mies katseli vähän kauhuissaan sitä vaatemäärää, mutta toisaalta sitä ei tiedä, kuinka paljon vauva puklailee... Parempi liikaa vaatetta kuin liian vähän sitten. Ja toisaalta noi saa kyllä kiertoon, jos ihan hirveästi on liikaa.

Täällä taas "vapaapäivää" viettelen, opinnäytetyö olisi tosin tarkoitus saada kunnolla alkuun tämän päivän aikana, joten koneella varmaan vierähtää tunti jos toinenkin.

Salmarille jaksamista töihin, ei siellä kauaa tarvi homehtua! Ja kyllä siellä töissä varmaan on sitten ihan siedettävää kun siellä on, lähteminen vaan on aina niin hankalaa.. Mulla ainakin näin. Saatan välillä stressata valmiiksi jotain päivää, mutta sitten kun töissä oon, niin äkkiä onkin jo kotiinlähdön aika ja homma pulkassa. Toivotaan että sullakin näin :)

Sashalle myöhäiset synttärionnittelut ja ihana asia, että pääsit kotiin. Toivottavasti ei ala pahasti supistella nyt ja saisit pitää toukan mahassa ainakin joulun yli! Etkä joutuis takaisin sairaalaan, kunnes sitten synnyttämään :)

Alkoi muuten tehdä mieli Borsh-keittoa kun sun puhelimen kohtalosta luin. Olispa aineksia kotona niin voisin tehdä. Mutta hyvä homma että luuri toimii keitosta huolimatta! :D

Oon samaa mieltä pakkauksesta kun Hazel, kyllä on hyvin asiat kun tuollaisen läjän laadukkaita vaatteita saa ihan ilmaiseksi! Kuoseista saa tietty olla mitä mieltä haluaa, muta musta noi on ainakin ihan kivoja. En käy valittamaan kun tosiaan ei tarvitse niistä mitään maksaa. Sellaista tosin mietittiin miehen kanssa, että ton talvihaalarin osalta voisi ehkä pakkaukseen tehdä jotain kustomointia... Talvivauvalla kun se jää tuon kokoisena aikalailla käyttämättä, tänä tälvena on liian suuri ja ensi talvena liian pieni. Mutta siis tämä on vain mietiskelyä, voisi olla aika vaikea toteuttaa jos pakkausten sisältö vaihtelisi.

Meillä asuu kummankin vanhemmat täällä pääkaupunkiseudulla, mun vanhemmat ovat eronneet, mutta kumpikin perheineen kuitenkin tässä suht lähellä. Miehen vanhemmille pääseekin ratikalla meiltä ovelta ovelle.

Nyt mä jatkan tota opparia ja voisin silittää loput narulla roikkuvat pienet vaatteet. Taotao taas möyri koko viikonlopun niin, että mahanahka on hellänä. Nyt vaikuttaisi olevan vähän rauhallisempaa. Kohta ei taida olla enää tytöllä tilaa kovin paljon potkiskella, ihan kireellä ja pinkeellä on jo maha :)

Kvartti ja Tao 30+6

Sashalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower: Kiva, että olet päässyt kotiinkin ja tilanne on hieman rauhoittunut.

Äitiyspakkaus on täälläkin myllätty ja tosi kiitollisia ollaan siitä. Siinä on kyllä niin paljon hyödyllistä tavaraa että mun mielestä jokaisen ensikertalaisen kannattaa kyllä ottaa tuo pakkaus. Siitä saa niin hyvin käsityksen mitä kaikkea sitä vauvalle pitää valmiina olla. Tietysti aina voi sanoa jotain kuoseista yms mutta kun sitten muistaa että senhän on saanut ilmaiseksi, niin todella tyytyväinen olen.

Mun vanhemmat (ovat tosin eronneet) asuvat noin 30 km päässä ja miehen vanhemmat noin 2½ tunnin ajomatkan päässä. Mun vanhemmista ei varmasti tule olemaan apua lapsen hoidon suhteen ja miehen vanhemmat ovat aika kaukana ja hyvin iäkkäitä vielä. Valitettava asia tosiaan on, ettei äitini terveydellinen tila ole sellainen, että vauvaa voisi hoitoon jättää ja isäni ei ole ollut oikeastaan ollenkaan kiinnostunut koko raskaudesta, on tainnut soittaakin koko aikana vain muutaman kerran :( Miehen sisko onneksi asuu samalla paikkakunnalla, että on edes vähän tukea täällä. Kun ei noita ystäviäkään ole oikein siunaantunut :/

Tääl alkaa olla nukkuminen tosi hankalaa kun selkään ja lantioon sattuu niin hirmuisesti jo yölläkin. No, pitää vain ajatella että aika pitkällä tässä jo ollaan ja loppusuoraa kohti menossa. Keskiviikkona pitää taas mennä töihin yrittämään josko siitä tulisi jotain, huh huh...

Mutta hyvää alkanutta viikkoa teille :wave:

Niisku ja pikku-ukko 30+3

Kvartti: oletko oikeesti jaksanut silittääkin ne pikkuruiset vaatteet? Mä ajattelin olla laiska, enkä silitä niitä... Tuskin sitä sitten vauvan kanssakaan tulee niitä silitettyä (tätä siis käytin itselleni perusteluna).

Musta tän vuoden äitiyspakkauksen kuosit on ihan hyvät, verrattuna esim. neljän vuoden takaiseen (sain kaverilta vaatteita, jotka siitä äitiyspakkauksesta). Ne oli aika tylsiä ja jopa vanhanaikaisia... Vaikka eivät sen vanhempia olleetkaan. Onko teillä muilla kuivausrummut, joissa voi vauvan vaatteet yms. kuivattaa? Meillä ei ole, ja pesukoneen päälle värkättiin hoitopöytä, joten ei edes voi hankkia. Mut me asutaan toisessa kerroksessa ja ekassa kerroksessa on kuivaushuone, jota paljon kukaan ei käytä. Ajattelin ostaa sellasia sukkatelineitä muutaman, niissä varmaankin saa vauvan vaatteet hyvin kuskattua kuivaushuoneeseen, eivätkä ne sitten vie niin paljoa tilaa. Omassa kylppärissä ollaan kuivattu tähän asti omat vaatteet, et kyllä sielläkin yön aikana esim. kuivaa telineellinen vaatteita.

Mulla on ollut tänään vähän supistelupäivä. Maha tuntuu jatkuvasti vähän pinkeältä. Jos loppuviikon ottais sit jo pehmeetä laskua äitiyslomaan... Nukkuminen on mullakin aika rauhatonta ja näen tosi paljon sekavia unia. Kääntyminen on aina oma projektinsa...

Kiitos kaikille onnitteluista =) Supsistelua on ollut vähän enemmän, kun nukun yöt tosi huonosti. Kääntyminen on tosiaan aika hankalaa ja varsinkin sängyssä pyöriminen... Kai se on, kun ei mitään tee päivän aikana, niin ei nukuta ollenkaan. Viikonloppuna katsottiin Lord of the Rings extented edition (siis kaikki osat, yht. n. 12h) ja öisin näinkin aika mielenkiintoisia unia...

Meillä on Memmu samanlainen järjestely vauvanvaatteiden kanssa. Jotenkin pysyy paremmin selvillä vaatteista, kun ne on selkeästi omilla paikoillaan, isot odottamassa :) On kyllä tosi tylsää, kun kaikkia vaatteita ei voi pestä 60 asteessa. Meillä on kuivausrumpu, joka ei kuivaa kunnolla. No, kai siinä pieniä määriä pystyy kuivaamaan.

lle tsemppiä opparin tekoon!

Kiva, kun niin monen vanhemmat asuvat lähellä :D Harmi, että Niiskun äiti ei pysty osallistumaan vauvan hoitoon. Onneksi kuitenkin on muita, jotka pystyy :)

Oikein mukavaa viikkoa teille kaikille! Jään nyt katselemaan Vauva tulossa -ohjelmaa :xmas:

Yhteistyössä