Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset huhtikuussa

Mä olin kuulkaa eilen synnytysvalmennuksessa sairaalalla :) mun mielestä se oli jännää :D
Vanhempi kätilö kertoi puolisentoista tuntia kuinka homma menee ja sai esittää kysymyksiä. Mulle tuli jonkinlainen mielikuva kuinka haluaisin että synnytys menee, jotain tällästä:
Kotona mahdollisimman pitkään, suihkuun ja saunaan. Sitten kun on jo tooooosi kipeä olo niin mies veisi mut sairaalaan, tai mentäis taksilla, miten vaan. Siellä sitten jos sais kipulääkettä lihakseen ja mahdollisesti pääsis suihkuun/ammeeseen. Ja sitten jos sais jossain vaiheessa epiduraalin. Ja sitten mä yritän olla mahdollisimman reipas :eek: Ja ajattelin että ainakin voin kokeilla ilokaasua, vaikka jostain kumman syystä luulen että se alkaa oksuttaa mua?? Ponnistamisasentoja kuivaharjoittelin eilen sohvalla, ja luulen että jakkaralla oleminen tai joku muu missä saan työntää jaloilla vastaan voisi olla hyvä.
Mutta saa nyt sitten nähdä kuinka se oikeassa tilanteessa menee! Mutta varmasti hyvä että jonkinlainen "suunnitelma" on päässä. Mun mielestä toi valmennus oli hyvä juttu, mun mieltä se ainakin rauhoitti. Oli kiva nähdä että osasto oli rauhallinen ja ainakin toi valmennusta pitävä kätilö oli huipun oloinen.
Voi mua kuulkaa itketti siellä, oon ihan höpsö :ashamed: Varsinkin kun saatiin kiertää vähän siellä vierihoito-osastolla ja siellä oli pari tuoretta vauvaa :'( Voi, nehän oli aivan täydellisen kauniita ihania pieniä, ihan kuin taivaasta annettu :'(
Lisäyksenä vielä että miehen on parasta h-hetkellä olla puhumatta mitään tyhmiä ja olla vaan mua varten että saan roikkua sen kaulassa ym. :D


höperö salmis ja massu 32+4
 
Salmari Hitsi! Oli varmaaan jännää!!!! :D Mulle on kyl viel niin kaukaisia asioita noi kivunlievitysjutut, mut jotenki sitä itekki kuvittelee että ilokaasusta vois tulla huono olo. En tiedä miks ku en oo koskaan kokeillu. Meil on synnärillä käynti vasta joskus viikolla 36. Huoh! Piiiitkä aika. |O
 
Terveisiä kaikille Portugalin auringosta! Ihana ja rentouttava loma oli ja nyt sitä arjen aheruusta pitäisi sitten jaksaa vielä edessä olevat 4 kuukautta. Onneksi on jotain pidennettyjä viikonloppuja kuitenkin tulossa.

Kiitos Piki uudesta ketjusta! Hyvin oot homman hoitanut, eikä se tosiaan mitään rakettitiedettä ole, kun siihen vaan ryhtyy. ;) Toivottavasti sun huono olo alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa!

Salmis, kuulostaa jännältä tuo synnytysvalmennus! Mä ainakin tarviin just tollasta, kun en tiedä mitään mistään synnytyksestä tai sairaaloista tai muista. Mä en oo ikinä oman syntymäni jälkeen edes ollut sairaalassa.

Ainiin, mun piti mennä heti tsekkaamaan uus äitiyspakkaus, kun mainitsit että se on tullut. Aika hailukat värit kyllä, mutta kaipa niiden pitää olla neutraaleita. Mä taidan päästä kuukauden päästä pistämään laput kelaan ja hakemaan ko. pakkausta. :)

Jojo, mulla oli kans alussa ihan kamala jano. Koko ajan sai olla lipittämässä kylmää vettä. Ja siis parhaiten upposi nimenomaan vesi. Seuraavaksi tais tulla omenamehujano, sitten appelsiinimehujano ja nyt olen vedellyt piimää antaumuksella. :D

Delfiskö se mainitsi tuon pöksyihin kurkkimisen..? Et tosiaan oo ainoa! Mä oon jopa työmatkalla kävellessä tökkässy sormet pöksyihin kun oon ollut ihan varma, että nyt alko kyllä menkat. Kattelin vaan ympärille, ettei oo ihan hirveesti ihmisiä ympärillä ja sit pikatarkistus. :LOL: Mut en vaan olis jaksanut odottaa sitä 20 minuuttia, minkä olis kestänyt kävellä työpaikan vessaan tarkistamaan tilanne!

Tänne kuuluu muuten hyvää. Pikkusen liikkeet tuntuu välillä jo ihan kunnolla. Tuntuu melskaavan kunnolla masussa. Siis aika hentosiahan ne vielä on, mutta välillä tuntuu sellanen sarjamuksinta jossain sisuksissa eikä sitä kyllä mun mielestä voi ilmakupliksi erehtyä luulemaan. :) Hauskalta kyllä tuntuu! Ulospäin ei tosin edelleenkään näy mitään.. Mulla on varmaan kohtu taaksepäin kallellaan ja menee jossain tuolla selkärankaa pitkin. Rakenneultraan on vielä reilu 2 viikkoa ja sen jälkeen kerron varmaankin sitten esimiehelle töissä, ellei sitten sitä ennen tule sellaista saumaa, että pitäisi ilmoittaa (esim kesälomakyselyä tai muuta). En jaksais odottaa tuota ultraa! Toukokuun alussa on sitten se neuvola, jossa saan ne lappuset kelaa varten jne. :)

Kvartin tyttärellä iiiiihana nimi!
 
Ada ihanaa, onnea tuhannestimiljoonastitsiljoonasti! :heart: Joko varasit ultran? :)

Mun piti vielä kommentoida La Merille, joka kyseli maaliskuun ketjuissa noista jumppajutuista. Mulle neuvolassa sanottiin, että kaikkea saa harrastaa oman kunnon ja tunnon mukaan. Alussa mulla nousi syke tosi pienestä, niin että kaikki jumppa tuntui vähän tukalalta, mutta nyt se on joko palautunut (lähes?) normaalisti, tai mun elimistö on tottunut uuteen syketasoon. Oon siis tanssinut ja jumppaillut ihan normaaliin tahtiin. Totta kai mä koko ajan tunnustelen oloani, enkä aio mitään riskiä ottaa, mutta jos olo on hyvä, annan mennä vaan. Oon vedellyt tanssitunnilla kuperkeikat, kärrynpyörät sun muut ihan kuin aina ennenkin. :) Meillä on jopa tanssikoulun näytös tulossa n. kuukauden päästä enkä nää mitään syytä hissutella, jos vaan vointi on niin hyvä kuin nyt. Että siitä vaan, jos tuntuu hyvältä!

Ja Citrukselle piti mainita noista liikkeistä, että kyllä ne sieltä alkavat sullakin tuntua varmasti ihan lähipäivinä. Niiden kans pitää alkuun vähän keskittyä, kun niitä voi erehtyä luulemaan esim. suolistossa kulkevaksi ilmaksi. Mutta kun sitä tarkemmin kuulostelee, niin kyllä sen tuntee ettei se ookaan ilmaa. :)

Onkos meitin masunkasvattajilla pääsiäissuunnitelmia? Mä haaveilen niistä maraboun suklaamunista, joita löytyy violeteista 4 suklaamunan munakennoista. Muuten on tarkoitus mennä vanhempien luokse valmiiseen pöytään syöpöttelemään ja loikomaan ja kuuntelemaan äitin intoilua tulevasta lapsenlapsesta. Se oli aivan innoissaan, kun kuuli että uusi äitiyspakkaus on ilmestynyt. :D
 
Ihanaa Ada!

Salmis toi kuulostaa tosi jannalta. Taalla ainakin tehdaan "Birth Plan", etta miten haluais homman menevan. Oispa jo niin pitkalla...

Rosehip Joo vetta menee litra tolkulla. Nyt kylla tekis mieli vichya. Ostanpa heti huomenna. Kylla on aina niin rauhoittavaa kuulla, etta muillakin on ollut samanlaisia oireita. Eipa tassa paljon paasiaissuunnitelmia ole, paasiaismaanantain olen toissakin. Suklaata on jo ostettu, jos vaan saastyy viikonlopulle asti.

Liikuntaa harrastan vain pyorailya, kavelya ja cross traineria (en tieda suomeksi). En ole kylla kovin rehkinyt.

Taalla ei oikein mitaan uutta. Kauanko tata odotusta viela jatkuu? :LOL: Tuntuu, etta koko ajan pitais "tapahtua" jotain. Esim kayda ultrassa tai laakarissa. Ma oon niin karsimaton. Syoda kylla pitaa joka viides minuutti. Ma alan pian ihmettelemaan, jos kukaan ei toissa huomaa kun mulla suu kay koko ajan. :LOL:
 
salmiksella ollu kiva päivä siis! :) Pitikin sinulta kysyä, että eikös täällä ole se käytäntö, että sydänääniä ei edes yritetä kuunnella viikolla 8+? Onko muuta paikkaa missä tehdään varhaisultra muutaku mehiläisessä. Siellähän se on vaatimattomat 130? :ashamed: Ehkäpä sitä pitää malttaa odottaa sinne np ultraan...

Kovasti mietityttää ja huolettaa, että onhan sintti oikeassa paikassa ja ettei oo tuulimuna. Kaitpa nämä on niitä tunteita, jotka jokainen uusi odottaja käy läpi. Haluais vain varmuutta asioihin.

JoJo79 täällä ihan sama... vois vaan syödä, syödä ja syödä.... Mulla onki plussaa edeltävästä ajasta noussu paino jo 2kg!!! :LOL:


Delfis rv 6+1
 
Onnea Adalle! :flower:
Kvartille ja Helmille onnittelut aivan ihanasta nimivalinnasta!

Varmasti ollut mukava päivä Salmiksella!! =)
Rosehip ja Jojo vettä ja kivennäisvettä menee ja paljon. Jostain syystä tuo kivennäisvesi on alkanut maistumaan vaikken ennen siitä juuri välittänyt. Nyt on joku himo :D
Joo, ja niitä pääsiäissuunnitelmia ei ole kuin työt :(, mutta ensi viikolla painetaan mekin kohti etelänlämpöä!

Sitten meidän ensimmäisiin ultrauutisiin. Käytiin eilen siis siellä seulontaultraäänitutkimuksessa ja kylläpä jännitti sinne meno, ei voi muuta sanoa. Mutta helpotuksen huokaus, kaikki hyvin! Saatiin kuvia "pömppiksestä" mukaan ja aikamoinen ihana pömppömaha sillä onkin :heart: Siellä se hyppi ja pomppi, aikamoinen menijä :) Laskettuaika vastasi neuvolan antamaa eli siihen ei sitten muutoksia. Pää-perämitta 59ml, niskaturvotusta 0,6mm ja veriseula 1:44000.
Sitten vaan odottelemaan seuraavaa neuvolakäyntiä joka onkin 24.4.

Ihanaa keskiviikkoa kaikille! :hug:


Ele & pömppis :heart: 12+4
 
Ada!! :heart: Ihana uutinen! Oikein isot onnittelut, nyt kyllä et lähde täältä ikiaikoihin! :flower: :)

Kiitokset kaikille nimionnitteluista, oikein alkoi itkettää kun olitte niin moni kommentoineet :D

Elektralle isot onnittelut hienoista ultranäkymistä! Ja Salmis, kyllä mullakin oli tippa linssissä siellä valmennuksessa. Se tunne on mieletön, kun tajuaa että ihan oikeasti minä tulen vielä tänne, synnytän ja vien mukanani kotiin tuollaisen täydellisen nyytin. Mullahan vaan kävi kuitenkin niin, että me ei mahduttu sinne sairaalaan mihin oltiin suunniteltu menevämme ja hienot suunnitelmatkin meni vähän niin ja näin. Ponnistinkin lopulta siinä puoli-istuvassa asennossa jota etukäteen olin karsastanut, mutta siinä tilanteessa se tuntui parhaalta. Mutta ei paljoa harmittanut, vaikkei suunnitelmat pitäneetkään, se täydellinen nyytti tuli mukana kotiin kaikesta huolimatta :heart:

Rosehip :LOL: tosta työmatkasta! Ihan paras :D

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Kaikki oli kunnossa, eli raskaus ja synnytys on nyt virallisesti takana. Mitä hittoa mä muuten täällä palstalla sitten vielä roikun? Te ootte vaan niin ihania. :D

Ihanaa odotusta kaikille!
Kvartti ja Helmi 7vko
 
Voi miten pitkällä Salmis jo on! Jännä käynti oli varmasti :D

Tervetuloa takaisin Suomeen rosehip, kiva että reissu oli onnistunut :wave:

Paljon onnea ja tervetuloa Ada :flower: :heart: kiva että olet taas täällä, toivottavasti loppuvuoteen asti b=)d

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Elektra :flower:

Mukavaa kuulla välillä sinustakin Kvart Över =) ja Helmistä :heart:

(.) Jee, ultrassa käytiin ja kaikki oli hyvin :whistle: . Pikkuinen kääntyili ja räpisteli siellä ihan hurjasti :heart: . Mitat 45,2mm/0,4mm -niskaturvotusta oli niin vähän, että oli kuulemma hankalaa mitata :eek: . Miehen kommentit: "kaamea kusihätä ja olipa muuten pitkä se ultrausvekotin" :LOL: . No, tiesin jo ottaessani ettei se ole mikään herkistelijätyyppi :p

Piki ja pikkuinen 11+3
 
Onnea Pikille ja Elektralle ihanista ultrakuulumisista! On se vaan ihana nähä se rääpäle siinä näytöllä. :heart: Meillä ei muuten saa mitään noita Elektran mainitsemia suhdelukuja seulontojen tuloksina. Mulle tuli vaan lappu, että ei aihetta jatkotutkimuksiin. Mitään lukuja siinä ei ollut, tosin en tiedä olisinko kaipaillutkaan sen kummemmin.

Mua nauratti tossa kun istuskelin bussissa kotimatkalla, kun tää yks viuhto mahassa niin hulluna menemään. Miten ihmeessä sitä voi olla pokalla naamalla vaikka jossain palaverissa ku mahassa käy kauhee melske. :D Nyt näkyi liikkeitä jopa mahan päälle! (Siis tota en tällä kertaa tarkistanu työmatkalla, vaan vasta kotona! :LOL: ) Eli ilmeisesti niissä pienissä töppöjaloissa alkaa olla jo vähän voimaa, kun näkyy jo päällepäin alamasun lölleröstä huolimatta. Mitään vauvamasua mulla ei edelleenkään oo, enkä oikein tajua mihin suuntaan se mun kohtu oikein kasvaa, kun se ei ala tota masua jo pullistaa ulospäin.
 
Tervetuloa takaisin Ada :flower: :heart: :)

delfis Mä kurkkaan neuvolakortista koska mulla kuunneltiin ekan kerran sydänäänet... rv 11+6 ja rv 12+4 olin np-ultrassa. Ja tolloin kun ekan kerran kuunneltiin niin sanottiin ettei tartte säikähtää jos ei vielä kuulu...

Mähän kävin gynekologilla Mehiläisessä kaksikin kertaa kun mulla oli ihan alussa tuhruvuotoa ja testi näytti plussaa ja luulin että mulla olis joku tulehdus... olin peloissani, kaikki kuitenkin hyvin. Gynekologilla oli ultralaite, eli ei ollut varsinainen "varhaisultra". Se maksoi suunnilleen 60 euroa per käynti. Ekalla kerralla näkyi vaan raskaus ja tokalla kerralla näkyi että vauvanalku siellä on oikeassa paikassa ja sykkivä sydän.

Kyllä mä melkeen suosittelen sitä varhaisultraa ellet malta odottaa np-ultraan asti. Mitäs muita yksityisiä meillä täällä on *raapii päätään* Ei muista. Jos sulla on ollut km tai muuta "poikkeavaa" niin sittenhän saat varhaisultran kunnalliselta puolelta.



Hyviä vointeja jokaiseen masuun!

toivoo salmis ja masuasukas 33+0
 
salmis kiva kun oot linjoilla. Oon soitellu noi yksityiset läpi ja ei muut tee niitä ultria :/ Juttelin eilen kaverin kanssa joka on nyt rv 17+ jotain :D Sanoi että oli kans käyny mehiläisessä ihan normigynellä. Missä neuvolassa sä käyt?
 
:wave:

Mitäs mammoille kuuluu?

Tällä mammalla alkoi tänään mammaloma, ensin muutama päivä saikkua ja sitten alkaa ihan se virallinenkin :) Lyhyesti: Ihmettelin kolme päivää kovahkoa, välillä tulevaa ja katoavaa alavatsakipua ja sinnittelin töissä. Eilen illalla soitin synnärille kun alkoi jo oikeasti pelottaa että mistä on kyse (miksi nää jutut tapahtuu muuten aina silloin kun on pyhä ja neuvola kiinni??) ja menin sinne tutkittavaksi. Maha kipuili ja kohtu supisteli 5min välein (ei sentään synnytyssupistuksia) mutta muuten vauvalla ja mulla kaikki todella hyvin. Vauvan pää painaa virtsarakkoa ja hän on kovin vilkasliikkeinen --> kipua ja kohtu ärsyyntyy supistelemaan.

Nyt sitten koitan huilia ja tehdä kaikkea itselle mieluista :) Toivottavasti rakas pysyy masussa vielä jonkusen viikon!

Laitan sulle delfis yv:tä.




salmis ja vauhdikas 33+3
 
No tänne kuuluu ainakin hyvää. Pääsiäinen on vietetty ja tulipahan tuota herkuteltua kunnolla. Paluu arkeen on ankea, kun omassa jääkaapissa on lähinnä vain valo. No, nyt vois taas kyllä alkaa vähän katsoa, mitä sitä suuhun pistää, kun tässä viimeiset pari viikkoa on tullu syötyä joka päivä karkkia/jätskiä/muita herkkuja. Masussa käy aika ajoin kova vilske, kun pötkylä siellä viuhtoo menemään. Häntäluu on myös tullut aremmaksi ja nykyisin jo lyhyehkö istuminen alkaa tuntua siellä ikävästi. Toivottavasti ko. vaiva menee ohi tässä raskauden edetessä tai kohta en pysty enää istumaan tietsikan ääressä. Miten muuten, oletteko ottaneet yleensä tuollaiset kivut ja muut puheeksi työterveyslääkärin vai neuvolalääkärin kanssa? Pystyykö neuvolalääkäri määräämään samalla tavalla sairaslomaa, jos katsoo sen tarpeelliseksi? Kummalta sitä ylipäänsä kannattaa pyytää?

Salmikselle onnea mammaloman alkamisesta! Sitä odotellessa täälläkin mennään.. Vielä olis 4kk töitä, huh! Joko teillä on kotona kaikki mahdollinen valmiina vauvaa varten?
 
Onnea Salmikselle aitiyslomalle paasyn johdosta. :flower: Mitas meinaat tehda? Ja muuten tottakai kaikki mahdollinen tapahtuu aina pyhana. Sehan on laki! Toivottavasti kaikki on kumminkin hyvin.

Onnea Pikille ja Elektralle ultrakuulumisista. Kiva etta kavereilla on kaikki hyvin. Ihanat Pikin miehen kommentit.

Ma sain ultra ajan postissa. 14.5. asti pitais jaksaa odottaa. Taalla ei kuunnella sydanaania sita aikaisemmin. Koko ajan tuntuu etta ei siella mitaan ole. Tosin aamupahoinvointi ei varmaan ole kaukana sen verran aklottaa. Oon yrittanyt katsoa mita laitan suuhun. Paasiaisena tais menna pari suklaapalaa suuhun. Katilokin sanoi etta mulle on ok jos paino ei nouse ollenkaan koko raskauden aikana. Niin ma jo vahan ajattelin itsekseni, mut saas naha miten kay.

Milla viikolla olette alkaneet kertoa ihanasta uutisesta? Ens viikolla ois tarkotus menna toiden kanssa ulos ja en millaan viela haluais kertoa. Yritan keksia paani puhki milla kieltaydyn juomasta. Koska heti kun kieltaydyn viinista, niin ne arvaa heti ja jos sanon etta en edes lahde, niin ne arvaa jo varmaan siitakin. Vanhemmat tulee kaymaan ennen ultraa, mutta niille kerron mieluiten kasvotusten kuin puhelimessa.

Lahden tasta katsomaan ohjelmaa teiniaideista. Niita taalla riittaa Euroopan eniten. Ja en kylla ihmettele. Miehenkin sisko sai ensimmaisen lapsen 16 vuotiaana, koska han oli "aina" halunnut lapsen. Mika on "aina" 16 vuotiaalle!?!?!?! Valilla ottaa vahan paahan taa kansakunta!
 
Mukavaa mammaloman jatkoa salmiakkitassulle! Hyvä että kaikki oli kunnossa, jaksuja epämukavuuden kanssa :wave:

Toivottavasti rosehipin vaiva hellittää levolla, en kyllä tiedä mitä kautta tuollainen hoidetaan. Minulla tähän asti on työterveyslääkäri kirjoittanut sairaslomat, yht. n. 3 viikkoa pahoinvoinnin takia.

Täällä on ollut jo yli viikon putkeen masentavan pilvistä, ääh. No kai se aurinko joskus paistaa täälläkin... Omaan oloon ei kuulu mitään uutta. Kerrottiin pääsiäisenä miehen vanhemmille ja muutamille sukulaisille, helpottaa kummasti elämää kun ei tarvitse salailla enää :whistle: . Seuraavaan neuvolaan olisi vielä pari viikkoa, sitä odotellessa =)

Piki ja pikkuinen 12+3
 
Ada
:wave: Moikka ja kiitos onnitteluista :heart: !

Onnea Salmikselle äippälomalle pääsystä :flower: ! Luin varovasti juttuja, vaikka yritän pitää vähän kättä silmien edessä, jotta pysyisi nyt jalat tukevasti maankamaralla ekaan ultraan asti. Se on 27.4.

Kaikille kaikkea hyvää siihen asti!!! Yritän tosiaan pysyä täältä siihen saakka poissa.
 
Tsemppiä Ada ultran odotteluun! Kaikki on varmasti hyvin ja täällä odotellaan korvat höröllä (silmät mollukoina??), että tuut kertomaan meille kuulumiset. Odottavan aika on pitkä, joten jaksamisia siihen. :)

Jaksamisia ja tsemppiä myös Jojolle ultran odotteluun. Aika pitkälle sait kyllä ekan ultra-ajan, se odottaminen kun on niiiiiin tylsää ja vähän hermostuttavaakin. Asut ilmeisesti UK:ssa? Päättelin vaan noista teiniäitien määrästä, josta kerroit. Millaisia ruokasuosituksia teillä siellä on? Onko paljon kieltoja? Me kerrottiin sukulaisille vasta niskaturvotusultran jälkeen vauvasta. Töissä tietää tällä hetkellä 2 ihmistä, mutta esimies ei vielä. Ajattelin kertoa hänelle ehkä ensi viikon rakenneultran jälkeen, ellei sitten tule aikaisemmin puheeksi. Parille läheiselle työkaverille vielä ajattelin kertoa, kun sopiva tilaisuus tulee, mutta muut saa huomata sitten, kun ovat huomatakseen. Jos ehtivät edes huomata ennen kuin kesälomat alkavat. Edelleenkään musta ei nää päällepäin mitään...

Piki, mites sun pahoinvoinnit? Joko alkaa hellittää? Oot nyt sitten neljännellä kuulla raskaana, onnea ekan kolmanneksen selättämisestä! :D

Delfis, tuo sun varhaisultran hinta kuulostaa siltä, mitä se tuntuu olevan ympäri Suomen. Mulla se tais maksaa 110e. Ei mitään halpaa huvia, mutta oli kyllä niin hyvä kokemus, että ei ole jälkeenpäin kyllä harmittanut yhtään! Joko varasit ajan vai mitä ajattelit tehdä sen suhteen?

Töistä sen verran, että motivaatio on tooooooosi alhaalla. Ajatukset pyörii vaan tulevan muutoksen ympärillä ja jotenkin kaikki työhön liittyvä tuntuu ihan merkityksettömältä. Eihän se sitä ole ja mielelläni tekisin näistä jäljellä olevasta 4 kuukaudesta (puuh miten pitkä aika!) mielekkäitä, että aikakin menis nopeemmin. Ja se kipeä häntis ei yhtään helpota tätä istumatyön tekoa... Miten muut jaksaa töissä? Onko keskittymisvaikeuksia?

Rosehip ja pampula 19+1
 
rosehip täällä vieläkin jahkailen kahden vaiheilla. Mun ystävä oli saanut saman toimenpiteen 60?:lla kun olikin varannut alunperin ajan ihan gynekologille ja siellä mussuttanu kivuista. Se oli sitten tehny ultran. Sama homma toiminu jo 2 raskaudessa :D Mietin sitten josko sitä kokeilis ...

Täällä kans työmotivaatio tosi matalalla. Meillä on töissä tällä hetkellä aivan sairas kiire ja stressi ja kiireen takia pitää olla tälläkin viikolla la ja su kans töissä! :( No ei auta itkut markkinoilla. Mutta tuosta raskausajan dementiasta oon huomannu jo pahoja oireita :LOL:



D & pikkudee 7+2 :heart:
 

Yhteistyössä