Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset huhtikuussa



Odottelijat:

Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009................VKS
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Nuutti79...........................................LA 20.7.2009...............TAYS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 15.9.2009
Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 26.10.2009...............SKS
La Mer...............................................LA 23.11.2009...............
Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
JoJo79...............................................LA 4.12.2009.................
Ada...................................................LA ?.12.2009.................



Jakautuneet:

Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g



Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367981

 
Whaaat?! Kuva ja tekstivärit hävisivät johonkin :ashamed: . No tässä kuitenkin uusi pino, kun Rosehip on siellä reissussa. :attn: Jos joku osaa kertoa miten saan värejä tekstiin niin otan neuvoja vastaan... Koitan vielä etsiä vaikka jonkun uuden kuvan huhtikuun kunniaksi =) :kieh: :D
 
Vastaan vielä delfikselle tänne. Minulla oli myös ihan alussa melkoisia kramppeja tuolla alakerrassa ja olin huolissani. Sitten kipuilu loppui ja olin vielä enemmän huolissani :whistle: . Kaikki oli kuitenkin hyvin ja muutenkin kaikissa raskauksissa sekä erilaiset oireet että niiden puute ovat ilmeisesti ihan normaaleja :D ( Silloin kun minulla tuli km, vuoto alkoi ennen kipuja. ) Jaksuja sinulle :hug: . Ultrasta vielä; kävin itse varhaisultrassa vuodon takia rv 6+3 ja syke näkyi, mutta alkio oli niin lähellä kohdunseinämää ettei sitä voitu vielä mitata. Parin viikon päästä näkyi jo selvästi "katkarapu" ja sydämessä molemmat kammiot :heart:
 
Piki, ne värit pitää asettaa erikseen, ihan hanurista. Eli toisen viestiä ei voi kopioida väreineen, mutta jos värit on kerran laitettu niin sitten omasta viestistä voi kopioida...

Mä voin laittaa sulle sellaisen päivityksen yv:nä jossa on värit. Se on tietty sitten vanha, kun en oo noita uusia päivittänyt enää, mutta osan väreistä saa siitä suoraan ja samalla on mallina että millä koodeilla värit saa.

Toivottavasti tajusit tästä jotain, olipas sekavasti kirjoitettu! :p
 
Kiitos tytöt! Ihanaa etten oo ainut joka noista kärsii... :p Helpottaa omaa oloa kun teiltä nuo kuulee. Välillä tuntee itsensä iha luulosairaaks kun ramppaa vähän väliä kurkkimassa pikkareihin, mitä sinne on tullu :LOL:


Pimeä delfis RV 5+1 :D
 
Delfis myös täällä oli alkuun niitä menkkamaisia kipuja, ne meni sitten vähitellen ohi.

Neuvolan tädit pitävät varmaan minua neuroottisena.. Sain tälle päivälle ajan neuvolasta, kun soitin, että raskausoireeni ovat kadonneet tai olleet kadoksissa jo melkein viikon. Sydänääniähän ei oltu aiemmin vielä kuultu ja aika helpotushan se oli tänään, kun ne ensimmäistä kertaa kuuluivat! :heart: Eli olinkin turhaan huolissani, onneksi :) On se niin uskomaton tunne, kun ne kuuluivat..

Elektra ja :heart: 11+4
 
Taallahan nayttaa kaikilla menevan oikein mukavasti.

Elektra Kiva etta sait kuulla sydanaanet ja paasit pian neuvolaan.

Delfiksella ja mulla on samanlaisia oireita. Makin koko ajan luulen, etta kohta lorahtaa. Mutta tosiaan kiva kuulla, etta kivut ovat harmittomia. Mulla ei muita oireita oikein olekaan. Rinnat vahan kipeat sivusta.

Soitin siis laakarille maanantaina ja siella kavin. Ne vaan halus rekisteroida mut raskaaksi. Huomenna tai perjantaina katilon pitaisi soittaa ja siita lahtee pallo pyorimaan. Ma vaan mietin kun oon kumminkin toissa 9-5, etta miten ma siihen puhelimeen vastaan ja puhun raskaudesta.

PS Mutkin saa jo laittaa Odottelijoiden listaan... Vaikka vasta vain kerran aikasemmin oonkin kirjottanut. =)
 
Ihanaa kun löytyy "kohtalotovereita" :D

Jälleen kysymys.... :D Eli muistaako kukaan missä vaiheessa tuo alavatsan turvotus laskee normaaliin takaisin? Nyt tosiaan niin paljon turvotusta, että iltapäivästä joutuu avaamaan housusta nappeja ja illalla näyttää niinku viikkoja oiski jo 20! Aivan karsee pallo! :LOL:

Muuten: sillon ku varasin neuvolan (joka on 21.4) sain puhelimessa sen alustavan LA:n. Eli mulla se oisi 1.12 näillä näkymin.

Mukavaa päivää kaikille!! :flower: :D



Deifis ja 5+2 :heart:
 
Delfis Mulla turvotus tais mahan seudulla helpottaa vasta kun alkoi tulla oikeaa vauvamahaa. Se turvotus oli niin inhottavaa ku oli vaan sellanen lölly jota piti tunkea housuihin.

Elektra Mä olin kans noilla viikoilla todella huolestunu ku oireet hävis. Piti puristella oikeen rintoja ku niihin ei enää särkenykkään. Mutta kaikki oli hyvin, niinkuin sinullakin. Sydänäänet on niin ihania :heart:

Siis KÄÄÄK! mä oon listalla jo toisena, kauheeta vauhtia aika menee.

ON Kaikki edelleen mallillaan, liitoskivut on pysyny samana, mutta ei ne taida lähteä ennen synnytystä. Mutta siihenki kipuun alkaa tottumaan... Minkähänlaista on sitte joskus ku ei enää säre ja pystyy käveleen taas normaalivauhtia. Iskeeköhän vauhtihulluus :LOL:

Kivaa torstaita kaikille :flower:
 
:wave: JoJo ja delfis päivitetty. Tosiaan kun vakkaripäivittäjä rosehip on lomalla, niin oli sitten jäänyt JoJokin laittamatta listaan :ashamed: ... kuvaakaan en osaa liittää :whistle:

(.) Olo on taas kuin jyrän alle jääneenä. Tuli eilen syötyä vähän huonosti ja lopputulos oli odotettavissa :x . Maha alkaa olla kohta niin litteä, että tuntuu jo oudolta... paino on pudonnut nelisen kiloa. Mutta normaalipainossa minulla on BMI 24-25 eli ei tarvitse vielä huolestua. Hassua, vaikka maha on suht pieni, niin silti siihen on kertynyt sellainen "rasvapatja" :kieh:

Piki 10+4

muoks. delfiksen kysymykseen vielä: Alun turvotus loppui joskus viikoilla 5-6, samalla kun muutkin oireet vähän vähenivät. Iltaturvotus on palaillut vasta nyt viimeisen viikon aikana.
 
Pilvilinna, mulla oli vielä synnytyksen jälkeenkin noita liitoskipuja. Häpyliitos oli niin kipee, ettei pariin päivään meinannut pystyä ollenkaan kävelemään. Parissa viikossa kyllä katosivat sitten kokonaan viimein. Nyt on ihanaa kun ei särje mihinkään :D (paitsi olkapäihin ja selkään vauvan kanniskelusta...)

Ja tosta lorahtelusta piti sanoa, että mä kävin varmaan puoleenväliin saakka aina välillä vessassa kurkkimassa että mitä sieltä tuli :p

Ja alavatsan turvotuksen kanssa täälläkin tuskaillaan :LOL:

Mukavaa odotusta kaikille! :heart:
Kvartti ja Helmi 6vko
 
Kvartti! Onko tyttö saanut nimen Helmi? :)

Mä olin kuulkaas alussa kova pöksyihin kurkkija, vaikka keskellä pururataa jos alkoi epäilyttämään.

:whistle:

Hienoa että Elektra sai kuulla sydänäänet! :heart:

pilvilinna Arvaa jänskättääkö mua kun oon ekana listalla... mutta tuskin tässä nyt viikkoihin mitään tapahtuu. Sairaala-sarjassa oli syntynyt kaksoset 10 viikkoa etuajassa... mietin että tuonko kokoinen vauva mun sisällä möyrii, ei ihme että liikkeet ja potkut tuntuu. Toivottavasti malttaa pysyä vielä matkassa viikkoja että kasvaa ja kehittyy.


salmis ja massu 31+6
 
Voi ette usko miten paljon helpottaa kun tietää, että ei oo ihan hullu.... että muillaki samanlaisia "tapoja" ja vaivoja :LOL:

Kvartille vielä näin myöhäiset onnittelut tytöstä! :heart:

Tuo pilvilinnan kuvaus tuosta löllystä joka pitää tunkea housuihin oli ihan huippu! Repesin.... ihan ku mun suusta!

Tuosta turvotuksesta vielä.... taitaa näköjään olla aika yksilöllistä, missä vaiheessa laskee vai laskeeko ollenkaan!? Täällä oonki tuskaillu kun mä taas puolestani oon tosi hoikka bmi ehkä 19-20, niin tuo turvonnu maha näyttää ihan oikeelta vauvamahalta :LOL: Oon niinku kukkakeppi, jonka keskellä on rantapallo! :ashamed:
 
Citrus melko pienet juhlat pidetään, ainoastaan läheisimmät ihmiset. Tänään tuli muuten kelakortti :D Ja ohjelmaakaan ei ole sen ihmeemmin, alkuun vähän nimen historiasta ja merkityksestä, sitten kerrotaan vieraille mikä pojan nimeksi tuli, jaetaan kummitodistukset ja sitte kahvitus.
Eli oikeestaan sama ohjelma mitä ristiäisissä tavallisesti, ainoastaan se uskonnollinen osuus jää kokonaan pois, eikä kenenkään tarvi nolata itseään laulamalla mitään.
 
( . ) Mä täällä mietiskelen että mitäköhän ihanaa sitä leipois sitte ristiäisiin :p Heinäkuussa ne varmaankin on, että olis ainakin kotimaisia mansikoita tarjolla, nam! Mustikkarahkapiirakka olis kans tosi jees... ja joku ihana salaatti... papusalaatti... suolainen piirakka... No joo :D

Kävin kurkkaamassa 2009 äitiyspakkausta Kelan sivuilta samalla kun yritin laskea paljonko tuun saamaan äippärahaa. Oottekos muut käyneet kurkkaamassa?

Jos ei tää nuha pian lopu, niin sitte se jatkuu... :snotty:




salmis ja massu 32+0
 
Piki eipa tuo unohtaminen haittaa. Kylla mut viela sinne kerkes laittamaan. Toivottavasti huono olo paranee pian. Olen kans huomannut, etta mita syo vaikuttaa huonoon oloon.

Makin haluun jo suunnittelemaan vaikka mita. Mutta kyl tassa viel pitaa jalat pitaa maassa.

Miten ihmisella voi olla nain kova jano?!? Koko ajan pitais olla vesilasi kadessa. Paha maku suussa. Ei metallinen. Alkaa pikku hiljaa vasyttamaan. Eilenkin ennen klo 22 menin jo nukkumaan, yleensa noin klo 23. Yleinen huono olo kasvaa.

Ma odotin ja odotin sita katilon soittoa. Eika sita kuulunut kuin vasta nyt klo 18.45 perjantai illalla! Se tulee huomenna meille klo 14 ja kyselee kaikkea maan ja taivaan valilta. Mun mielesta siis ihan outoa, siis ajankohta ja paikka, ei ne kyselyt. Miten taa Suomessa menee ja missa vaiheessa?

Hyvaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta! Käyn vaan pikaseen ilmoittautumassa ennen töihinlähtöä. Täällä suunnalla ei mitään uutta... nukkuminen, turvotus ja oksentelu jatkuu...

Jättimukavaa lauantaita kaikille masunkasvattajille! :heart: :flower:


delfis rv 5+4


*muoks* oon näköjään unohtanu ilmottaa sairaalan, jos sinne asti päästään olisi se myös VKS, niinku salmiksella.
 
Salmis, joo tytön nimeksi tuli Helmi. Meillä ei siis oo ristiäisiä eikä nimiäisiäkään, eli paperit lähetettiin maistraattiin jo kun tyttö oli viikon vanha. Pidetään kyllä Helmin kunniaksi juhlat perheiden kesken, mutta nimen jo kaikki tietää niin sillä ei sen enempää fiilistellä.

Jojo, jopas on käytännöt siellä! Ei täällä nähdä yleensä kätilöä kun ultrissa ja synnytyksessä. Niin ja synnytyksen suunnittelussa, jos sellainen järjestetään. Muuten käydään vaan neuvolassa, eka neuvola on joskus n. 7+.

Nyt lauantaipäivän viettoon, pikkukaveri paukuttelee sitterissä siihen malliin että varmaan seuraavana ohjelmassa vaipan vaihtoa :)
 
Kvart over Onnea Helmesta. Ihana nimi. =) Joo tuntuu olevan ihan omituinen kaytanto taalla. Miksika niita tyyppeja neuvolassa kutsutaan? :LOL: Onks ne sairaanhoitajia vai mita? Taalla ei oikein ole niinkuin neuvolaa. Katilo nahdaan terveyskeskuksessa ja ultrat sairaalassa.

No kumminkin se katilo taalla kavi. Ihan mukavan tuntunen. Kauheesti tuli infoa ja luettavaa. Ens viikolla postissa pitais tulla aika ultraan. Koska ei tiedeta missa ma meen, niin se yrittaa saada mut sinne aikasin. :whistle: Ekaks se sano LA 13.11, mut koska kierto niiiiiiiiin pitka laittoi se joihinkin papereihin 4.12., mika tuntuu paljon luotettavammalta ja mita makin arvioin. Eli sen voi laittaa listaan jos haluaa.

Ei vielakaan oikein usko tata todeksi. Mies ei ole uskoa ollenkaan.
 
JoJo missäpäin muuten asustelet? Onko siellä sit sama kätilö koko raskausajan ja synnytyksessäkin mukana? En tiedä mikä on neuvolantätien ammattinimike, olisko terveydenhoitaja ja sit vielä erikseen joku pätevyys niihin hommiin.

(.) Päivä kerrallaan mennään, en vieläkään osaa oikein innostua koko raskaudesta. Keskenmeno kummittelee välillä mielessä ja kai tämä on jotain suojautumista, jos sattuisi taas jotakin. Mutta ehkä keskiviikon ultrassa saan paremman mielen :whistle: . Tuhrua ei ole onneksi vähään aikaan tullut. Ostin eilen viimein Primperania, kun olo oli niin tukala. Enpä sitten voinutkaan käyttää sitä, koska käyttöohjeessa luki "ei suositella raskauden aikana" :( . Pitää varmaan soittaa huomenna sinne teratologiseen tietopalveluun.

Piki 11+ :heart:
 
Helmi on tosi kaunis nimi :heart: Kvartti

Kappas delfikselläkin VKS :) Jos haluat niin kysy multa jotain kaupunkikohtaista infoa, voin kertoa ehkä jotain mitä sulla on edessä päin ?

Tsemppiä Pikille :hug: Onhan sulla jo hyvin viikkoja kasassa. Onneksi sulla on sitte keskiviikkona se ultra.

Niin, mitähän noi neuvolatätit on ulkomailla? Täällä Suomessahan ne on terveydenhoitajia ja kätilöitä..



Mä meen tänään yhteen jännään paikkaan :D mutta kerron vasta sitte jälkeen päin...




salmis ja masuasukas 32+3
 

Yhteistyössä