(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Onko sulla muuten ollut koko ajan niitä kipuja?
Jos "kysta"kipuja tarkoitat niin kyllä, oikea munasarja alkoi kipuilla ja clomikierron aikana, yltyi aika pahaksi jossain kp 20 nurkilla ja on sen jälkeen jatkunut lievempänä. Tälläkin hetkellä munasarjassa tuntuu kipu.
Jep niitäpä niitä tarkoitin... Tosi kurjaa että koko ajan kipuilee. :( Mä olen kyllä sikäli onnekas, ettei juuri koskaan oo ollut mitään kipuja. Paljon voimia sinulle! :hug: :heart:

Sharona tunnistan nuo vihan ja ärsytyksen ja vitutuksen ja surun tunteet ihan täysin. Joku kirjoitti blogissaan aikoinaan hienosti, että miksei kaikille voida suoda ensin yhtä vauvaa ja sitten kakkosia ja sitä seuraavia kierroksia voisi sitten jakaa arvalla? Miksi pitää olla niin, että toiset raskautuu vaan vahingossa tai heti halutessaan ja toiset taas joutuvat odottelemaan kenties loputtomiin? Ei vaan ole reilua. Ja rajuinta on, kun uutiset tulee noinkin lähelle kuin omaan perheeseen... :hug:

ON: jostain ihmeen syystä testasin aamulla. Negahan se tietysti oli. Mitään pms- tai muitakaan tuntemuksia ei ole edelleenkään ja paha aavistus on siitä, että tämä kierto venyy ja venyy... :( Ja ei todellakaan siitä syystä mitä toivoisi...

Onneksi paistaa aurinko B) nyt koirien kanssa männikköön mars!
 
Maanantai 12.4.2010

[/url]

Hlemmur............27........kp 3/28............................yk 9
Agaetis..............29........kp 7/27-31.......................yk 6
Kaapo80............29........kp 10/25-37.....................yk 12
Nosen................30........kp 11/28-35.....................yk 4
Sharona.............29........kp 12/28-33....................1v6kk
Lioness..............27........kp 14/27-28.....................yk 4
Manuliina...........28........kp 16/25-29.....................yk 8
Iitukka80...........30........kp 17/28..........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 21/35-42.....................yk 9
Cladoceran........30........kp 41/30-38.....................yk 13





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29





Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

 
fiu! Tervehdys työpöydän takaa... Pientä orientoitumisongelmaa näin loman jälkeen :whistle: Noh, oli miten oli, niin tänään oli lämmöissä laskua 0,3 astetta, joten tätiä odotellessa toivon ketjun jälleen vilkastuvan vaikka ulkona paistaakin aurinko! =)

Tsemppiä kaikille o-bongaajille ja piinaajille! :heart:
 
Hlemmur :hug: höh, miten se täti nyt sinne löysi??

Mulla oli nettivapaa viikonloppu. Oltiin siis mökillä. Säät oli loistavat ja oli ihana käydä kunnon puusaunassa ja istua nuotiolla.

Täti lähti jo ja heti vuodot valkkarilla. Pientä jomotusta on havaittavissa alavatsalla. ovistesti näytti vielä puhdasta negaa. Toivotaan, että ovis on tän viikon aikana.
 
Hehheh, mulla toiveet on taas niin korkeella, että oletan ovulaation tapauhtuvan tällä viikolla, joten se voidaan kerrankin hyödyntää täydellisesti. Oletan myös, että jos ovulaatio voidaan täydellisesti hyödyntää, niin tapahtuu hedelmöittyminen ja kiinnittyminen eli raskaus alkaa. Laskin jo lasketun ajankin (miten niin olen hätäinen) ja se menisi tammikuun alkuun. Tällöin äitiysloma alkaisi joulukuun alussa. Tällöin voisin pitää talvilomat ennen äippälomaa, joten voisin jäädä pois töistä jo ehkä marraskkuun puoli välin jälkeen. Jos otan lomarahat lomana ja pitäisi kesälomat heinäkuussa, niin voisin pitää salaisuuden kesäloman yli eli kertoisin töissä raskaudesta vasta kesäloman jälkeen, jolloin kaikki sen varmasti jo huomaisi. Tämä mun mieli on niin käsittämätön, että alan tällaisia miettiä, vaikka onnistumismahdollisuudet ei ole kovin suuret... Tällä tavalla vain aiheutan itselleni pahaa oloa, kun luon toiveita raskautumisesta näin etukäteen. Pettymys on sitten älyttömän suuri!
 
kaapo80 nuo sun suunnitelmat ja laskelmat kuulostaa täsmälleen samalta touhulta, mitä minä harrastin vielä pari päivää sitten ennen tätin kylään tuloa... :| Ja pettymys oli oikeasti suuri. Itkin lauantai-iltana monta tuntia putkeen.
 
Moikka moi!!

Tän kierron yritykset takana jälleen, nyt sitten oottamaan kurvaako täti paikalle. =)

Halit kaikille, joille tätsy kurvasi viime kierrossa. Nyt kevättä rinnoissa naiset uuteen taistoon!! :heart:

Mulla on ollut siitä viime kuun oviksen ajoista saakka molemmat rinnat kipeet. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Kai tässä elimistössä jotain tapahtuu kuitenkin, kun noi on kippeenä. Välilä oli aika, että ei ollut patalapuissa mitään tuntemuksia. Ei oviksen aikaan, ei ennen menkkoja tai niiden aikaan.


Olen toiveekkaampi nyt tässäkin kierrossa, kuin aikoihin. Jännä nähdä, tapahtuuko mitään taaskaan.

Onnea matkaan kaikille- palaamme sitten KP28 tienoilla jälleen asiaan. Nautitaan ihanasta keväästä!! :flower: :flower:
 
Huh mikä aamu, ompas paljon tooooodella kipeitä ihmisiä liikenteessä!

Kaapo sie kyllä luet niin miun ajatuksia, juuri samanlaisia laskelmia ja aaatoksia. Mutta nyt tosin hieman rennommin, jos osais lopu 14vrk:kin ottaa ihan rauhallisesti...
Aamulla taasen suututti, kun asiakkaana raskaana oleva nainen, miksi toi miksi en minä. Ja tuossa ammatissa ihan surkee palkkakin, millä se nyt tuonkin vauvan elättää yms.... :ashamed:

Täällä ovista ilmassa, greippimehua kokeiltu ja "löysin rantein" otetaan tosiaan tämä kierto, vaikka sieltä sitten onnistuiskin. Miksi naiset jaksaa olla aina epäonnistumisten jälkeen optimisteja, vai onko se vaan tää ihmismieli, että se unohtaa(turruttaa) ikävät asiat niin nopeasti.

HLemmur->:hug:

Eiks teitä väsytä se, että viime aikoina seksielämä on keskittynyt siihen puolen kierron paikkeille? Liekö normaali tässä vaiheessa, mutta ehkä himpun verran häiritsevää...

Joo täytynee jatkaa hommia ja välillä syödäkin...kalorien vähentäminen on onnitunut loistavasti ja vatsalaukkukin pienentynyt, tulee jopa ähky nopeasti.=)
Ihanaa alkavaa viikkoa ihanaiset naiset...:flower:

:hug: :hug: :hug: :hug: :flower:
 
"Hauska" sivuoire taas kerran clomeihin liittyen: kuukautiskivut. Pillerien jätön jälkeen minulla on ollut aivan täysin kivuttomat kuukautiset. No nytpäs ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Lioness:
Eiks teitä väsytä se, että viime aikoina seksielämä on keskittynyt siihen puolen kierron paikkeille?
Me kyllä pyritään harrastamaan ihan huvin vuoksi -seksiä muulloin kuin kierron keskivaiheilla. Ettei seksielämä olisi pelkästään sitä lapsenteko/pakkoseksiä, vaan että siitä jäisi edelleenkin mukava spontaanisuuden ja hauskuuden maku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Alkuperäinen kirjoittaja Lioness:
Eiks teitä väsytä se, että viime aikoina seksielämä on keskittynyt siihen puolen kierron paikkeille?
Me kyllä pyritään harrastamaan ihan huvin vuoksi -seksiä muulloin kuin kierron keskivaiheilla. Ettei seksielämä olisi pelkästään sitä lapsenteko/pakkoseksiä, vaan että siitä jäisi edelleenkin mukava spontaanisuuden ja hauskuuden maku.
Meillä on ihan sama juttu, yhdessä vaiheessa meillä pupuiltiin vain ja ainoastaan silloin kun on mahdollisuudet tärpätä, mutta kun tiedostin sen ja totesin sen olevan myöskin aika surullista, muutettiin käytöstämme ja nyt yritetään flirttailla ja puuhailla muulloinkin

:heart:
 
Itse asiassa meillä kävi niin, että seksielämä oli tosi hiljaista ennen pillerien pois jättöä. Pillerit vei halut. Kun lapsentekohommien myötä alettiin enemmän sitä hommaa harrastamaan, niin huomattiin että hei täähän on hauskaa, ja ruvettiin sitä sitten tekemään ihan huvikseen aika usienkin, kun se osoittautui niin hauskaksi puuhaksi :D. Niin että jos ei pillerien poisjätöstä mitään muuta hyvää ole seurannut, niin ainakin seksielämä on huomattavasti parantunut.
 
Täytyisi meilläkin pyrkiä samaan kuin Sharona ja Hlemmur. Jotenkin itelläkin on vähän halut nollissa muuhun aikaan, mikä on kyllä aika surullista :( Osittain se johtuu kuivuudesta, mutta siihen on kyllä tietysti omat keinonsa... hmmm.. Pitäis ehkä opetella käyttämään liukkaria.

Ja Kaapo Mä kyllä harrastan tota ihan samaa matematiikkaa. Yleensä jopa seuraavankin kierron osalta, joten ihan normaalia :LOL: :heart: Ehkä myös hiukan tyhmää :headwall: Ties kuinka monta turhaa laskelmaa oon jo ehtinytkään tehdä...
 
Meillä oli alkuun myös niin, että sänkyhommat ajoittuivat pelkästään kierron keskivaiheille. Ja samoin kuin Hlemmurilla, pilereitten aikaan seksielämää ei ollut juuri lainkaan. Ihmettelenkin, että mieheni halusi naimisiin ihmisen kanssa, jota ei seksi oikeastaan kiinnostanut lainkaan.

No, pillereitten jäätyä pois, tilanne kääntyi täysin päälaelleen ja mies oli helisemässä! B) Nyt tarpeet kohtaavat aika hyvin ja ollaan oltu sillä puolen aktiivisia ihan kierron joka vaiheessa ja se on lähenänyt meitä hurjasti entisestään. :heart: Yritän pitää vireyttä yllä hepeneillä ja uusilla jutuilla... :whistle:

Halauksia teille, jotka täti sai apeaksi! :hug: Jospa kevät toisi meille useita plussia!

Kaapo, mä tiedän ton tunteen... Mäkin lasken jatkuvasti, että jos nyt tärppää, niin koska voin kertoa perheelle ja koska masu näkyisi ja koska olisi laskettu aika ja ja ja.... Puuh... :headwall: Ja sitten tullaan rytinällä alas pilvistä, kun täti tulee... Toisaalta pidän toiveikkuutta myös hyvänä asiana, uskon positiivisella suhtautumisella olevan positiivisempia vaikutuksia kuin ahdistumisella.

Ihanaa ja keväistä alkavaa viikkoa ihanat naiset!
 
OMG naiset! Olen diagnisoinut itseni. Olenkin jo kertonut, että mulla on diagnisoitu se "piriformis-syndrooma" Suomessa muutama vuosi sitten.. Eivät siis lääkärit löytäneet mitään syytä tuolle sairaanloiselle kivulle joka yllättää vähän väliä ja vie jalat alta. Otettiin röntgenit ja magneettikuvat, kokeiltiin ties kuinka monta kertaa fysioterapiaa, ym. ja mikään muu ei ole auttanut, paitsi tulehduskipulääkkeet, joita en tietenkään enää ole tämän yrityksen aikana syönyt.. Nyt kun olen sitä blogia kirjoittanut, ja sinne kaikki vaivani vuodattanut, tajusin yhtäkkiä, että tuo kipu tulee aina ovulaation aikoihin, alkaa vähän ennen ja loppuu sen jälkeen, joskus vasta vuodon alettua.

Sitten mulla on myös ulostamiskipua menkkojen aikaan, jota ennen on aina normi 3 pvän ummetus (sori ällöteksti) ja nyt viimeisissä muutamissa kierroissa on tullut myös kipua virtsarakon tienoille, oon kuvitellut vaan, että mulla on joku super-uusiutuva virtsis.

Sitten löytyy ne menkkajuilinnat ja kivut jotka alkaa jo dpo 3 tienoilla...

Hiivatulehdus mulla on ihan jatkuvasti, Suomessa käydessä pakkaan yhden laukun apteekissa täyteen gyno-daktarinia. :D ( täältä ei saa ilman reseptiä )

Myöskin tuo tajuton, krooninen väsymys kiusaa, mies siitä jaksaa aina mainita, samoin kaikki kaverit. Sanovat, ettei ole normaalia olla niin väsynyt.

Tässä endon oireet:

· runsaat ja/tai kivuliaat kuukautiset (dysmenorrhea)
· kipu ja/tai tiputteluvuoto ennen kuukautisia
· välivuodot
· krooninen kipu alavatsan, sukupuolielinten ja/tai lantion alueella
· yhdyntäkipu (dyspareunia) tai kipu välittömästi yhdynnän jälkeen
· tärinäkipu
· selkäkipu
· iskiaskipu
· tihentynyt virtsaamistarve ja/tai kipua virtsatessa (dysuria)
· suolen toiminnan häiriöitä ja/tai kipua ulostaessa
· pahoinvointi
· hiivatulehdukset
· krooninen väsymys
· lapsettomuus

Lihavoituna oireet jotka voin tunnistaa tuosta listasta. Aikuisten oikeasti.
 
Sharona ehkäpä... mutta eikö endon ihan ensisijainen oire ole nimenomaan ne runsaat ja kivuliaat kuukautiset? Tai mistäpä minä tiedän, kun en lääketieteestä ymmärrä. Minulla on eräs tuttava jolla on endometrioosi ja joka on nyt raskaana IVF:n ansiosta. Pitkään oli lapsettomana mutta eka IVF tärppäsi.
 
Tiistai 13.4.2010

[/url]

Cladoceran........30........kp 1/30-38.......................yk 14
Hlemmur............27........kp 4/28............................yk 9
Agaetis..............29........kp 8/27-31.......................yk 6
Kaapo80............29........kp 11/25-37.....................yk 12
Nosen................30........kp 12/28-35.....................yk 4
Sharona.............29........kp 13/28-33....................1v6kk
Lioness..............27........kp 15/27-28.....................yk 4
Manuliina...........28........kp 17/25-29.....................yk 8
Iitukka80...........30........kp 18/28..........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 22/35-42.....................yk 9





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29





Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Sharona ehkäpä... mutta eikö endon ihan ensisijainen oire ole nimenomaan ne runsaat ja kivuliaat kuukautiset? Tai mistäpä minä tiedän, kun en lääketieteestä ymmärrä.
Niin mäkin ajattelin, sen takia en ole aikaisemmin sitä edes miettinyt, nyt kun tajusin tuon iskias kivun ja oviksen yhteyden, googletin "iskiaskipu ja ovulaation" ja löysin jonkun tuhat keskustelua endometrioosin aiheuttamasta vaivasta, josta endottaret kärsii.

Ja myös se, että endosta kärsii joka viides suomalaisnainen, eli ei todellakaan mistään harvinaisesta jutusta ole kyse...


 
Heippa pitkästä aikaa.

Täällä listoilla olen kyllä roikkunut, mutta jotenkin en vain ole jaksanut kommentoida mitään. Ja eilenkin taas oltiin kyllä niin pohjalla että, liekö tuo hormonilääkitys vai se tunne, että en saa apua mistään, en edes sieltä yksityiseltä puolelta, en edes yhtä saamarin soittoaikaa että voisin kysyä asioita. Ja ehkä osaltataan myös se, että viikon päästä on myönnettävä vuoden tulleen virallisesti täyteen, eikä nykyisellä terolääkityksellä tule edes ovulaatiota, mikä ei kyllä edistä asiaa.

Olen nyt kaikki labrat käynyt antamassa ja niissä ei ole mitään vikaa. Seuraavaksi olisi vuorossa simppa-analyysi, joka siis pitää lähteä antamaan 150 km päähän. Yritin selvittää että tehdäänkö tässä kaupungissa aukiolotutkimuksia (jota lääkäri ei tosin ole määrännyt, ainakaan vielä) vai pitääkö sekin hoitaa siellä muualla jos sille on tarvetta. En viitsisi ihan hirveän montaa reissua tehdä tuonne 150 km päähän ennen kuin on pakko (eli luultavasti jos hoitoihin päädytään). Nyt kysymys teille sisaret, millä vempeleillä se aukiolotutkimus teille on tehty? Röntgenillä vai ultralla vai millä? Täällä eivät tunnu tietävän mistään mitään. Masentaa. Ilmeisesti tässä kaupungissa ei ole lapsettomia, tai niitä ei haluta olevan.

Meilläkin nuo petipuuhat lisääntyi pillereiden lopettamisen jälkeen huomattavasti (ennen oli ehkä 1-2 krt kuussa), mutta nyt tuntuu, että ei oikein enää jaksa sitäkään, etenkään keskellä viikkoa eli kyllä se vähän viikonloppu/ovulaatiopainotteista on.

Ja ihan samoin kuin te muutkin olen monet kerrat käynyt vau.fi:n laskurilla laskemassa tulevan lapsen laskettua aikaa. Ei ehkä ihan fiksua touhua, mutta ei sille voi mitään.

Voi kauheaa, suokaa anteeksi tämä valivalivali virsi. Menee taas näköjään lujaa tällä viikolla, mutta eiköhän se siitä taas kun vain saisi hommaa eteenpäin. Pelottaa vaan että tämä homma valtaa koko elämän, eikä mikään, mikä oli ennen kivaa tunnu enää miltään (niinkuin kesä esimerkiksi). Toivottavasti ei.

Aurinkoisempaa tiistaita muille! Haleja tädin kohdanneille ja plussatuulia edelleen toivon tähän pinoon!

 
Katinka kirjoitat kuin omasta päästäni... Matkaa tutkimuksiin on paljon ja me tehtiin ainakin sillai, että kun lähdettiin simppanäytettä varten reissulle (väestöliittoon) niin samalla otettiin sitten lääkäriaika eli ns. ensikäyntiaika. Aika osui mun kp:lle 10, mikä oli otollista aikaa mm. aukiolotutkimukselle. Samalla siis tehtiin silloin ihan kaikki mikä siihen kierron vaiheeseen natsasi. Suosittelen todellakin. Nyt meillä on laaja kirjo tuloksia, jotka kaikki on päällisin puolin ok. Häikkää ei pitäisi olla. joopajoo...

Kirjoitit myös miten teillä oli pillereiden jälkeen tosi aktviivista ja sittemmin on petipuuhat keskittyneet viikonloppuihin ja oviksen tietämille. Meillä on käynyt täsmälleen samoin. Jotenkin kai ollaan lannistuttu ja kyllästytty ja vähän mua pelottaa, että tämä pitkä odotusten ja pettymysten sarja rupee oikeesti vaikuttamaan parisuhteeseen.

Paljon voimia sinulle Katinka! :heart: :hug: :hug: :hug: Onni on vertaistuki. :)

Sharona kuulostaa kyllä, että voisit olla endotar. Miten ne ei oo moista siellä sitten löytänyt kun ootte tutkimuksissa kuitenkin käyneet aika kattavasti? Mitä ne sanoikaan silloin yhteenvetokäynnillä? Voisitko sä kysyä joltain lääkäriltä suoraan?

Ja onpa muuten hämärää, ettei sieltä saa hiivalääkkeitä ilman reseptiä :eek:

ON: Tänään todennäköisesti kp 1. Lämmöt toista päivää alhaalla ja olo sen mukainen. V****taa rankasti ja tekisi vaan mieli huutaa ja potkia seiniä. Ulkoisesti olen kuitenkin tyyni ja hoidan työni, kuten kunnon työntekijän kuuluu. Saatana. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
ON: Tänään todennäköisesti kp 1. Lämmöt toista päivää alhaalla ja olo sen mukainen. V****taa rankasti ja tekisi vaan mieli huutaa ja potkia seiniä. Ulkoisesti olen kuitenkin tyyni ja hoidan työni, kuten kunnon työntekijän kuuluu. Saatana. |O
Kuulostaa niin tutulta... mua on vituttanut tosi rankasti lauantaista asti kun täti tuli kylään. Itse asiassa tuntuu tosi masentuneelta olo :(. Voimia sinulle, samassa veneessä ollaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Itse asiassa meillä kävi niin, että seksielämä oli tosi hiljaista ennen pillerien pois jättöä. Pillerit vei halut. Kun lapsentekohommien myötä alettiin enemmän sitä hommaa harrastamaan, niin huomattiin että hei täähän on hauskaa, ja ruvettiin sitä sitten tekemään ihan huvikseen aika usienkin, kun se osoittautui niin hauskaksi puuhaksi :D. Niin että jos ei pillerien poisjätöstä mitään muuta hyvää ole seurannut, niin ainakin seksielämä on huomattavasti parantunut.
Tuo on muuten niin totta.
Täällä oli sama homma, pillereitä käyttäessä (sama laastarin kanssa) ei kyllä suurempia haluja ollut. Mutta kun jätti pois, niin ohhoh :eek: Siinä tosiaan sai jo mieskin välillä toppuutella, että ei taas :D

Jotenkin tuli ainakin sellainen olo, että kun tulevaisuudessa pitää ehkäisyä miettiä, niin taitaa pillerit olla todellakin unohdettu juttu siinä vaiheessa..
 
Mun progesteronitulokset tuli. Tulos oli 55. Löysin netistä tiedon että "Luteaalivaiheessa mitattu progesteroniarvo, joka on yli 15 nmol/l, osoittaa ovulaation tapahtuneen. " Eli mitä ilmeisimmin ovulaatio on tapahtunut. No, kyllä minä sen limoista, lämmöistä ja menkkojen ajoittumisesta osasin päätellä ilman verikoettakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Sharona kuulostaa kyllä, että voisit olla endotar. Miten ne ei oo moista siellä sitten löytänyt kun ootte tutkimuksissa kuitenkin käyneet aika kattavasti? Mitä ne sanoikaan silloin yhteenvetokäynnillä? Voisitko sä kysyä joltain lääkäriltä suoraan?
Ne vaan kysy onko kivuliaat kuukautiset, ja vastasin että ihan normaalin kivuliaat. Kai niiden kuuluukin olla ekana päivänä tuskaiset, mutta ei mulla sen enempää kipuja ole, eikä mitään kamalan runsasta vuotoakaan ja sillä ne siis sulki sen mahdollisuuden pois. Tosin ainoa tapa vahvistaa endo on se leikkaus, laparoskopia..

Yhteenvetokäynnillä ne ei juuri sanoneet muuta kuin, että nyt yritetään kolme kertaa inssiä luonnolliseen kiertoon ja sitten kolme kertaa lääkkeillä ja jos ei kuuden yrityksen jälkeen natsaa, niin tehdään se laparoskopia.
Jos oikein muistan.. Eikä niihin saa millään yhteyttä!

:hug: :hug: :hug: :hug: tädistä.. Olin jo niin toiveikkaana sun puolesta! Paskatäti.
 

Yhteistyössä