Läheiset polttavat, en pysty menemään sinne

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pakko avautua johonkin, jos jollakin olisi neuvoja tai ihan mitä tahansa apuja nyt?

Eli tilanne on seuraava:

Poltin vuosikausia itsekin, lopetin nikotiini korvaustuotteilla.

Niitä söin vuosia (juu tiedän ei olisi saanut) enemmän jo kai tavan vuoksi.

No, jokunen kuukausi sitten lopetin niksat.

Ja ne loetettuani hajuaistini parantui parissa päivässä.

Ja tupakan haju on oksettanut siitä lähtien ihan uskomattoman paljon.

Mutta vanhempani (asuvat kauempana, olen yleensä jäänyt yötä) polttavat sisällä talossaan ja autossaan.

Moni sisaruksistani myös polttaa.

Olen äidilleni sanonut jonkun kerran tupakasta ja sen hajusta, ne tilanteet ovat päätyneet riitoihin.

On mm sanomiseni jälkeen nauraen sytyttänyt tupakan autossaan ja alkanut polttaa vieressäni.

Suuttui kun sanoin napakammin, autohan on hänen.

Eikä tykkää, kun heillä suljen esim vessan oven (ei ole ikkunaa edes siellä) hänen jälkeensä, jottei se haju leviä koko taloon.

Aina kun siellä on käynyt, menee pari kolme päivää itseäni suihkussa puhtaaksi/hajuttomaksi hinkatessa ja samoja vaatteita pestessä hajuttomaksi...

Haju tarttuu ja on niiiin paha, polttavat vielä sätkää yäk.

Olen myös esim heidän viime vierailunsa jälkeen (onneksi eivät käy usein) saanut ihan uskomattoman päänsäryn sen hajun vuoksi.

Ramppaavat vähän väliä luonani ulkona/autossa tupakalla.

Ja haisevat itse niin pahalta, että minulta meinasi happi loppua asunnossani.

Siis se pinttynyt tupakan haju, en kestä sitä.

No, nyt sitten ihmetellään kun en enää käy.

Onkohan tässä enää mitään saumaa saada noita tajuamaan, etten huvikseni kiusaa ketään?

Vuosia sitten jo äitini julisti tupakasta sanojat mm hysteerisiksi tosikoiksi jne.

Voisin kai yrittää hakea (?) lääkärintodistusta tms siitä, että tupakka aiheuttaa minulla oireita?

Mutta enpä tiedä, otettaisiinko sekin vanhempieni toimesta vaan vttuiluna?

Mitä tässä voi enää tehdä, kun on jo hajusta sanottukin eikä mene perille?
 
  • Surullinen
Reactions: Johnny Appleseed
Pakko avautua johonkin, jos jollakin olisi neuvoja tai ihan mitä tahansa apuja nyt?

Eli tilanne on seuraava:

Poltin vuosikausia itsekin, lopetin nikotiini korvaustuotteilla.

Niitä söin vuosia (juu tiedän ei olisi saanut) enemmän jo kai tavan vuoksi.

No, jokunen kuukausi sitten lopetin niksat.

Ja ne loetettuani hajuaistini parantui parissa päivässä.

Ja tupakan haju on oksettanut siitä lähtien ihan uskomattoman paljon.

Mutta vanhempani (asuvat kauempana, olen yleensä jäänyt yötä) polttavat sisällä talossaan ja autossaan.

Moni sisaruksistani myös polttaa.

Olen äidilleni sanonut jonkun kerran tupakasta ja sen hajusta, ne tilanteet ovat päätyneet riitoihin.

On mm sanomiseni jälkeen nauraen sytyttänyt tupakan autossaan ja alkanut polttaa vieressäni.

Suuttui kun sanoin napakammin, autohan on hänen.

Eikä tykkää, kun heillä suljen esim vessan oven (ei ole ikkunaa edes siellä) hänen jälkeensä, jottei se haju leviä koko taloon.

Aina kun siellä on käynyt, menee pari kolme päivää itseäni suihkussa puhtaaksi/hajuttomaksi hinkatessa ja samoja vaatteita pestessä hajuttomaksi...

Haju tarttuu ja on niiiin paha, polttavat vielä sätkää yäk.

Olen myös esim heidän viime vierailunsa jälkeen (onneksi eivät käy usein) saanut ihan uskomattoman päänsäryn sen hajun vuoksi.

Ramppaavat vähän väliä luonani ulkona/autossa tupakalla.

Ja haisevat itse niin pahalta, että minulta meinasi happi loppua asunnossani.

Siis se pinttynyt tupakan haju, en kestä sitä.

No, nyt sitten ihmetellään kun en enää käy.

Onkohan tässä enää mitään saumaa saada noita tajuamaan, etten huvikseni kiusaa ketään?

Vuosia sitten jo äitini julisti tupakasta sanojat mm hysteerisiksi tosikoiksi jne.

Voisin kai yrittää hakea (?) lääkärintodistusta tms siitä, että tupakka aiheuttaa minulla oireita?

Mutta enpä tiedä, otettaisiinko sekin vanhempieni toimesta vaan vttuiluna?

Mitä tässä voi enää tehdä, kun on jo hajusta sanottukin eikä mene perille?
Olet fiksumpi kuin vanhempasi ja ymmärrän tunteesi, tupakan haju on minunklin mielestäni lähinnä kuvottava.
Pidä pääsi. (y)
 
vierailija
Pakko avautua johonkin, jos jollakin olisi neuvoja tai ihan mitä tahansa apuja nyt?

Eli tilanne on seuraava:

Poltin vuosikausia itsekin, lopetin nikotiini korvaustuotteilla.

Niitä söin vuosia (juu tiedän ei olisi saanut) enemmän jo kai tavan vuoksi.

No, jokunen kuukausi sitten lopetin niksat.

Ja ne loetettuani hajuaistini parantui parissa päivässä.

Ja tupakan haju on oksettanut siitä lähtien ihan uskomattoman paljon.

Mutta vanhempani (asuvat kauempana, olen yleensä jäänyt yötä) polttavat sisällä talossaan ja autossaan.

Moni sisaruksistani myös polttaa.

Olen äidilleni sanonut jonkun kerran tupakasta ja sen hajusta, ne tilanteet ovat päätyneet riitoihin.

On mm sanomiseni jälkeen nauraen sytyttänyt tupakan autossaan ja alkanut polttaa vieressäni.

Suuttui kun sanoin napakammin, autohan on hänen.

Eikä tykkää, kun heillä suljen esim vessan oven (ei ole ikkunaa edes siellä) hänen jälkeensä, jottei se haju leviä koko taloon.

Aina kun siellä on käynyt, menee pari kolme päivää itseäni suihkussa puhtaaksi/hajuttomaksi hinkatessa ja samoja vaatteita pestessä hajuttomaksi...

Haju tarttuu ja on niiiin paha, polttavat vielä sätkää yäk.

Olen myös esim heidän viime vierailunsa jälkeen (onneksi eivät käy usein) saanut ihan uskomattoman päänsäryn sen hajun vuoksi.

Ramppaavat vähän väliä luonani ulkona/autossa tupakalla.

Ja haisevat itse niin pahalta, että minulta meinasi happi loppua asunnossani.

Siis se pinttynyt tupakan haju, en kestä sitä.

No, nyt sitten ihmetellään kun en enää käy.

Onkohan tässä enää mitään saumaa saada noita tajuamaan, etten huvikseni kiusaa ketään?

Vuosia sitten jo äitini julisti tupakasta sanojat mm hysteerisiksi tosikoiksi jne.

Voisin kai yrittää hakea (?) lääkärintodistusta tms siitä, että tupakka aiheuttaa minulla oireita?

Mutta enpä tiedä, otettaisiinko sekin vanhempieni toimesta vaan vttuiluna?

Mitä tässä voi enää tehdä, kun on jo hajusta sanottukin eikä mene perille?
Isäni poltti sisällä kodissamme siihen asti kun olin 14. Tähän mennessä olin sairastanut vauvasta saakka useita keuhkokuumeita ja lukuisia bronkiitteja ja minulla on astma. Isä kuoli 48 vuotiaana poltettuaan askin norttia päivässä siitä lähtien kun täytti 15. Kun vanhempasi ovat tottuneet tupakkaan niin toden näköisesti eivät lopeta koska eivät enää pysty eivätkä halua. Pelasta tuntematon ystävä edes itsesi.
 
vierailija
Tupakan haju on vastenmielinen, mutta siihen ylireagoiminen on valinta. Jos haju aiheuttaa fyysisen oksennusrefleksin, kyseessä on psyykkinen ongelma. Ei ole mitään (todennäköistä) mekanismia, joka sen yhtäkkiä aiheuttaisi kun ensin on mennyt vuosikymmeniä ilman ongelmia. Vaatteet voi pestä eikä yöpyminen röökikämpässä saa ihoa haisemaan. On turhaa tehdä asiasta sen suurempaa numeroa ja alkaa saarnata omaa uutta uskontoaan syntisille. Jos siis haluaa edelleen ylläpitää suhteita sukulaisiinsa.
 
vierailija
Tupakan haju on vastenmielinen, mutta siihen ylireagoiminen on valinta. Jos haju aiheuttaa fyysisen oksennusrefleksin, kyseessä on psyykkinen ongelma. Ei ole mitään (todennäköistä) mekanismia, joka sen yhtäkkiä aiheuttaisi kun ensin on mennyt vuosikymmeniä ilman ongelmia. Vaatteet voi pestä eikä yöpyminen röökikämpässä saa ihoa haisemaan. On turhaa tehdä asiasta sen suurempaa numeroa ja alkaa saarnata omaa uutta uskontoaan syntisille. Jos siis haluaa edelleen ylläpitää suhteita sukulaisiinsa.
Kuulut ap:n vanhempien kanssa surkeaan WT-porukkaan

Väität kehon normaalia ja tervettä reagointia myrkkyihin psyykkiseksi ongelmaksi. Itse olet niistä kärsivä

Ap on viisastunut, sinä et. Ja nuo vanhemmathan ovat sadisteja kun polttavat sisätiloissa. Autossakin, pöyristyttävää junttimaisuutta 😱 😤
 
vierailija
Passiivinen tupakointi on yhtä vaarallista kuin jos polttaa itse.
Elämäni sai uuden ja raikkaan suunnan, kun tupakoiva puoliso
muutti omaan asuntoon. Hän sulki aina ikkunat ja parvekkeen oven.
Elimme kuin kaasukammiossa, ja automatkat monen tunnin matkalla kauhistuttavat jälkikäteen. Minulla oli aikoinaan naistyökaveri , joka poltti kaksi punaista norttiaskia päivässä. Hän työskenteli arvostetun yrityksen infossa, jossa oli puhelinvaihde. Tiskilä asioivat henkilöt saivat häneltä palvelua paksun tupakansavun keskellä. Naiset tupakoivat porukalla työhuoneessani. Ikkuna sai olla onneksi auki. Odotin silloin esikoistani. Tuurasin välillä infoa ja puhelinvaihdetta. Siihen aikaan olin jo saanut Allergiasairaalasta testituloksen, että olen allergikko. Aapeen on täysin turha olla solidaarinen tyhmille sukulaisilleen. Ota etäisyyttä ja kommunikoi vain digitaalisesti heidän kanssa.
 
vierailija
Tupakan haju on vastenmielinen, mutta siihen ylireagoiminen on valinta. Jos haju aiheuttaa fyysisen oksennusrefleksin, kyseessä on psyykkinen ongelma. Ei ole mitään (todennäköistä) mekanismia, joka sen yhtäkkiä aiheuttaisi kun ensin on mennyt vuosikymmeniä ilman ongelmia. Vaatteet voi pestä eikä yöpyminen röökikämpässä saa ihoa haisemaan. On turhaa tehdä asiasta sen suurempaa numeroa ja alkaa saarnata omaa uutta uskontoaan syntisille. Jos siis haluaa edelleen ylläpitää suhteita sukulaisiinsa.
Samaa mieltä.
Näihin aivopesun uhreihin törmää tämäntästä.
Jos sytytät röökin 15 metriä linkkapysäkistä psyykkisesti herkimmät alkavat jo köhiä.
Outo on ihmisen mieli, sillä samat ihmiset hengittävät tehtaiden saasteita ja autojen pakokaasuja saamatta mitään oireita hengitysteihinsä, mutta auta armias jos he näkevät tupakan tai sähkrööökin käyttäjän, mielenosoituksellinen (tai psyyken aiheuttama) yskiminen ja köhiminen alkaa välittömästi.
 
vierailija
Samaa mieltä.
Näihin aivopesun uhreihin törmää tämäntästä.
Jos sytytät röökin 15 metriä linkkapysäkistä psyykkisesti herkimmät alkavat jo köhiä.
Outo on ihmisen mieli, sillä samat ihmiset hengittävät tehtaiden saasteita ja autojen pakokaasuja saamatta mitään oireita hengitysteihinsä, mutta auta armias jos he näkevät tupakan tai sähkrööökin käyttäjän, mielenosoituksellinen (tai psyyken aiheuttama) yskiminen ja köhiminen alkaa välittömästi.
Tupakan orja ja alkoholisti puolustelee aina riippuvuuttaan ja vähät välittää aiheuttamistaan kärsimyksistä ja uhreistä. Itsekkäitä paskiaisia, joita tämä palsta on täynnä. Lisään listaan seksiaddiktion, riippuvuus, johon tupakka ja päihteet lisäävät koukuttumista.
 
vierailija
Kuulut ap:n vanhempien kanssa surkeaan WT-porukkaan

Väität kehon normaalia ja tervettä reagointia myrkkyihin psyykkiseksi ongelmaksi. Itse olet niistä kärsivä

Ap on viisastunut, sinä et. Ja nuo vanhemmathan ovat sadisteja kun polttavat sisätiloissa. Autossakin, pöyristyttävää junttimaisuutta 😱 😤
Oksentelu tupakansavun takia ei ole normaalia reagointia. Se on todellakin epänormaalia ja lääketieteellinen ongelma, jos noin käy.
 
vierailija
Passiivinen tupakointi on yhtä vaarallista kuin jos polttaa itse.
Elämäni sai uuden ja raikkaan suunnan, kun tupakoiva puoliso
muutti omaan asuntoon. Hän sulki aina ikkunat ja parvekkeen oven.
Elimme kuin kaasukammiossa, ja automatkat monen tunnin matkalla kauhistuttavat jälkikäteen. Minulla oli aikoinaan naistyökaveri , joka poltti kaksi punaista norttiaskia päivässä. Hän työskenteli arvostetun yrityksen infossa, jossa oli puhelinvaihde. Tiskilä asioivat henkilöt saivat häneltä palvelua paksun tupakansavun keskellä. Naiset tupakoivat porukalla työhuoneessani. Ikkuna sai olla onneksi auki. Odotin silloin esikoistani. Tuurasin välillä infoa ja puhelinvaihdetta. Siihen aikaan olin jo saanut Allergiasairaalasta testituloksen, että olen allergikko. Aapeen on täysin turha olla solidaarinen tyhmille sukulaisilleen. Ota etäisyyttä ja kommunikoi vain digitaalisesti heidän kanssa.
Olet sietänyt turhan paljon
 
vierailija
Tupakan haju on vastenmielinen, mutta siihen ylireagoiminen on valinta. Jos haju aiheuttaa fyysisen oksennusrefleksin, kyseessä on psyykkinen ongelma. Ei ole mitään (todennäköistä) mekanismia, joka sen yhtäkkiä aiheuttaisi kun ensin on mennyt vuosikymmeniä ilman ongelmia. Vaatteet voi pestä eikä yöpyminen röökikämpässä saa ihoa haisemaan. On turhaa tehdä asiasta sen suurempaa numeroa ja alkaa saarnata omaa uutta uskontoaan syntisille. Jos siis haluaa edelleen ylläpitää suhteita sukulaisiinsa.
Mekanismi joka tämän aiheuttaa on olemassa.

Eli nikotiinikorvaustuotteiden lopetus.

Ongelma ilmaantui sen jälkeen, koska hajuaisti parani heti.

Ja tupakan haju tarttuu kuule aivan kaikkeen, varsinkin kun autossa ja asunnossa poltetaan.

Tämä ongelma on todellinen, uskoit tai et ja vaikuttaa ihmissuhteisiin.

Toivon savutonta suomea.

Ap
 
vierailija
Passiivinen tupakointi on yhtä vaarallista kuin jos polttaa itse.
Elämäni sai uuden ja raikkaan suunnan, kun tupakoiva puoliso
muutti omaan asuntoon. Hän sulki aina ikkunat ja parvekkeen oven.
Elimme kuin kaasukammiossa, ja automatkat monen tunnin matkalla kauhistuttavat jälkikäteen. Minulla oli aikoinaan naistyökaveri , joka poltti kaksi punaista norttiaskia päivässä. Hän työskenteli arvostetun yrityksen infossa, jossa oli puhelinvaihde. Tiskilä asioivat henkilöt saivat häneltä palvelua paksun tupakansavun keskellä. Naiset tupakoivat porukalla työhuoneessani. Ikkuna sai olla onneksi auki. Odotin silloin esikoistani. Tuurasin välillä infoa ja puhelinvaihdetta. Siihen aikaan olin jo saanut Allergiasairaalasta testituloksen, että olen allergikko. Aapeen on täysin turha olla solidaarinen tyhmille sukulaisilleen. Ota etäisyyttä ja kommunikoi vain digitaalisesti heidän kanssa.
Muistan lukeneeni että ne sivukaasut on jopa myrkyllisempiä kuin tupakoijan itsensä vetämä
 
vierailija
Samaa mieltä.
Näihin aivopesun uhreihin törmää tämäntästä.
Jos sytytät röökin 15 metriä linkkapysäkistä psyykkisesti herkimmät alkavat jo köhiä.
Outo on ihmisen mieli, sillä samat ihmiset hengittävät tehtaiden saasteita ja autojen pakokaasuja saamatta mitään oireita hengitysteihinsä, mutta auta armias jos he näkevät tupakan tai sähkrööökin käyttäjän, mielenosoituksellinen (tai psyyken aiheuttama) yskiminen ja köhiminen alkaa välittömästi.
Se on tahtomaton ja luonnollinen reaktio
Tulee mielleyhtymä että kohta savu on kurkussa ja alkaa luonnollisesti yskittää kun keho suojelee täysjärkisiä myrkyiltä
 
Sellasta se on elämään kuuluu myös epämiellyttävät hajut mistä muista hajuista sulle tulee pahaolo. On mullakin sellaisia asioita mistä tulee huono olo kun haistaa sen vaik myönnettäkööt et tupakSellastaka on turruttanut hajuaistia paljon. Mut maailmassahan jouduttaisiin kieltämään kaikki hajut ku jollekkin tulee huono olo. Esim mä olin lentokonees ja viereen tuli nainen jolla oli sata litraa hajuvettä ja oli vaikee hengittää mut en oo kieltämässä naisilta hajuveden käyttöä vaik siitä tulee hirvee katku jos liikaa käyttänyt.suun kauttakin voi hengittää tai laita joku wunderbaumi nokkaan kiinni pyykkipojal tai jotain tököttiä nenään joka peittää sitä hajua. Nojoo on ehkä lapsellista sun plrukoilt ettei voi mennä ulos polttamaan tai pysähtyä autolla johki pysäkille ja käydä ulkona röökillä ku oot paikalla. Kyl mulkin sisko ku ollaan ukilla aina joskus sanoo hyh hyh haiseepa tupakka. Ku käyn partsil röökil välil.
 
vierailija
Mekanismi joka tämän aiheuttaa on olemassa.

Eli nikotiinikorvaustuotteiden lopetus.

Ongelma ilmaantui sen jälkeen, koska hajuaisti parani heti.

Ja tupakan haju tarttuu kuule aivan kaikkeen, varsinkin kun autossa ja asunnossa poltetaan.

Tämä ongelma on todellinen, uskoit tai et ja vaikuttaa ihmissuhteisiin.

Toivon savutonta suomea.

Ap
Jörkipuhetta. Pidä tiukasti kiinni savuttomuudestasi. Tällä palstalla kirjoittaa hyypiöitä, joilla on kaiken maailman riippuvuuksia nettiriippuvuus niistä päällimmäisenä, joka haittaa palstan siisteyttä. Tämä palsta on kuin tori, jota ei ole ehditty siivota.
 
vierailija
No älä mene sinne. Ota hotelli. Tavatkaa savuttomassa tilassa erikseen. Jos ei käy, et tapaa, soittelet vain tai some. Entä joku rautakaupan savusuodatin, niin ettei tukehdu kuitenkaan, että happi kulkee suht vapaasti. Muiden pitäisi huomioida sinut ja mitä ilmaa haluat hengittää. Raivotako sun pitäisi että menevät tupakkapaikalle, ei kiva.
 

Yhteistyössä