lääkärit/saíraanhoitajat tulkitkaa mun röntgen kuva

  • Viestiketjun aloittaja dede
  • Ensimmäinen viesti
Kovin omituinen projektiokulma kuvalle. Tuo peukalon vieressä on normaali sesamluu. Omalta kannettavalta on niin paska katsoa, että nivelrikon arvioiminen erittäin haastavaa. Ranneluista ei tosta projektiokulmasta pysty sanomaan, tarttis kunnon edestäotetun kuvan, jotta ei tulisi päällekkäisprojisiota. Murtumia ei ole, eikä mitään sijoiltaan.
 
no reumalääkäri sanoi ihan toista, vaikk onki ylipainoa niin varsinki käsiin ei niin vaikuta :) vaan hyvin epätodennäiköistä tällä iällä.
Oletko lekuri?
Jätetään kertomatta mitä olen, mielummin pysyisin tunnistamattomana täällä ;) Mutta tosta kulumasta olen hyvinkin eri mieltä. Toki kädessä sitä läskiä on vähemmän, mutta nivelet ovat myös pienempiä -> samanlailla se kuormitus niveltä kohtaan lisääntyy kuin vaikkapa polvessa ja voi johtaa kulumaan. Toki suuri tekijä yhtälössä on myös se, mitä niillä käsillä tekee.
 
valepalstalääkäri
Tuossa näkyy olevan aika paljon noita luita. Lähes kaikki taitaa olla tellella ja paikoillaan. Flexor digitorum profundus saattaa olla ylirasittunut ja nimettömän kärkijäsenessä eli phalanx distalis:ssa rasitusmurtuma liiallisen sormettamisen takia.
 
Tokihan tuo on normaali viistoprojektioksi, luulin vaan että ton oli tarkoitus olla ap-kuva, kun se nyt yleensä on se kuva, joka ainoana linkitetään jos vaan yksi kuva laitetaan. Mutta olihan se ap-kuvakin tuolla. Ja yhtään väheksymättä rtg-hoitajia: olen mä kiireisessä päivystyspisteessä välillä nähnyt lähes noin vinoja kuvia kun tilauksessa oli ap-kuva ;)
 

Yhteistyössä