lääkärit/saíraanhoitajat tulkitkaa mun röntgen kuva

  • Viestiketjun aloittaja dede
  • Ensimmäinen viesti
ap...
kiitos asiallista kommenteista. ja siis röntgen kuvat otettiin sen takia koska jatkuvasti nivelkipuja ja käsi turpoaa kovastikin. etusormessa tossa keskellä iso patti, erottuuko se mitenkää tos kuvas? ja toi on viisto kuva,että voiko sen takia näyttää että on sijoiltaan?
 
kokemus
kiitos asiallista kommenteista. ja siis röntgen kuvat otettiin sen takia koska jatkuvasti nivelkipuja ja käsi turpoaa kovastikin. etusormessa tossa keskellä iso patti, erottuuko se mitenkää tos kuvas? ja toi on viisto kuva,että voiko sen takia näyttää että on sijoiltaan?
itselläni varsinkin talvisin sormien nivelet todella kipeitä, turpoavat välillä. Edes keittiöriepua ei pysty vääntään.
Huolehdin et sormet pysyvät lämpimänä, kylmä pahentaa entisestään.
Lääkärissä en ole käynyt, on asia jonka kanssa on opittava elämään.
Pahaan aikaan laitan odudisgeeliä, auttaa. Särkylääkkeistä ei ole hyötyä.
 
ap...
itselläni varsinkin talvisin sormien nivelet todella kipeitä, turpoavat välillä. Edes keittiöriepua ei pysty vääntään.
Huolehdin et sormet pysyvät lämpimänä, kylmä pahentaa entisestään.
Lääkärissä en ole käynyt, on asia jonka kanssa on opittava elämään.
Pahaan aikaan laitan odudisgeeliä, auttaa. Särkylääkkeistä ei ole hyötyä.
mulla alkoi oireilu jo puoli vuotta sitten ja ei tod ole normaali, kun turpoaa, punoittaa jne
 
"Kifa"
Käsi näyttää aika pullakalta (turvotusta) ja kuvakulma on vähän hassu mutta luissa ei kyllä näy mitään erikoista. Tuo peukun vieressä näkyvä pallura on ihan tavallinen lisäluu, noita näkee usein ja joskus on kaksikin samassa sormessa.
 
"Kifa"
Myös nivelpinnat näyttävät ihan siisteiltä, ainakaan mitään isompaa ei näy. Tietysti kuvan todellinen tulkinta vaatisi tarkempaa taustatietoa ja sitten kunnon laitteiston kuvan tarkasteluun, tuollaisen pienennetyn kuvan tiherrys on aika lailla yhtä tyhjän kanssa.
 
ap...
[QUOTE="Kifa";25383939]Myös nivelpinnat näyttävät ihan siisteiltä, ainakaan mitään isompaa ei näy. Tietysti kuvan todellinen tulkinta vaatisi tarkempaa taustatietoa ja sitten kunnon laitteiston kuvan tarkasteluun, tuollaisen pienennetyn kuvan tiherrys on aika lailla yhtä tyhjän kanssa.[/QUOTE]

mut siis ei oo mitn nivelrikkoon viittaavaaka? mä en kyl edes usko että reumaa ovidaan diagnosoida röntgen kuvan perusteella.. pystyiks sanoa mitään suorasta kuvasta eikö siis tosta viisto? mitä mieltä siitä toisesta mun käden kuvasta?
 

Yhteistyössä