Lääkärintodistus allergisista ruuista

Tarhaan pitää viedä lääkärintodistus allergiaa aiheuttavista ruuista.
Miten helposti lääkäri kirjoittaa todistukseen juuri ne ruuat/aineet jotka te itse olette todenneet aiheuttavan oireita? :wave:
 
Erityisesti uskoisin että jos on ollut kiinteä hoitosuhde lapsen allergia-asioissa, lääkäri kirjoittaa just ne asiat, jotka hänelle kerrot, onhan hän seurannut lasta selvittelyiden aikana. Mulle pojan lääkäri sanoi, että lähetän sitten sähköpostitse listan "sallituista" ruoista ja aineksista, kun tulee todistuksen tarve päivähoitoon.

Jos lääkärillä ja vanhemmilla on jo löytynyt yhteinen linja lapsen allergioiden hoidossa, listan laadinta päivähoitoon on varmasti kivutonta. Jos yhteistyö on tökkinyt tai ei olla ihan yhtä mieltä esim. mikä on allergiaoire, niin sitten voi tulla ongelmia listan laadinnassa.
 
Meillä lääkäri kyllä kirjoitti ihan ilman mitään todisteluja parista ruoka-aineesta todistuksen. Olivat sen verran "kummallisia", että harva niitä ihan omasta päästään lähtee keksimään. Eikä tuo testaaminen ollut mitenkään järkevää, vaikka olisi minulla ollut valokuvat todisteena oireista.

Maidosta sen sijaan tehtiin altistus ennen lopullisen todistuksen kirjoittamista.
 

Yhteistyössä