Lääkäri soitti äsken!:(voi,voi

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Saako muuten olla vauvan kanssa sairalaassa,kun mun mies myös halua olla lapsen kanssa kun hänelle tehdään leikkaus,jos ei voinko mä laitta hänet hoitoon ja mihin?Mä unohdin kysyä lääkäriltä,kun hän soiiti niin yhtäkkiä :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Tottakai koko perhe saa olla sairaalassa lapsen kanssa. Yleensä yöksi saa kuitenkin jäädä vain toinen vanhempi ja heräämöönkin (jossa lapsi on leikkauksen jälkeen muutaman tunnin) toivotaan rauhaa potilaille toipua, joten voi olla, että vain toinen vanhempi kerrallaan voi olla siellä lapsen vieressä.

Uskon, että kaikki menee oikein hyvin :wave:
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tottakai koko perhe saa olla sairaalassa lapsen kanssa. Yleensä yöksi saa kuitenkin jäädä vain toinen vanhempi ja heräämöönkin (jossa lapsi on leikkauksen jälkeen muutaman tunnin) toivotaan rauhaa potilaille toipua, joten voi olla, että vain toinen vanhempi kerrallaan voi olla siellä lapsen vieressä.

Uskon, että kaikki menee oikein hyvin :wave:
kiitos :flower: :hug:

 
Hilkka
Nuo lapsen verisuonijutut ovat yleensä ihan vaarattomia ja voivat siis aiheuttaa noita patteja. Vaikuttaa kyllä ihan vaarattomalta asialta. Älä huoli, leikkaus tulee takamukseen eli on aika helpossa paikassa. Lähetän sinulle voimia ja jaksamista.
 
Kahdelta pojaltani leikattu kitarisat pieninä. Se meni silleen, että yhdessä mentiin sairaalaan. Heti henkilökunta ottaa hoiviinsa. Lapsi saa ensin rauhoittavaa. Siinä sängyllä sitten esim. katselee videota tai hänelle voi äiti lukea. Sitten (lapsi jo tokkurassa) vievät lapsen leikkaushuoneeseen. Ja hänet palautetaan heräämöön, jossa voit itse olla paikalla. Meillä ainakin tosi hyvin meni. Uskon, että teilläkin. :)
 
vakkari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Onko muuten teillä kokemuksia,jos teijän lapsi on olut leikauksessa?Miten lapset yleensä kestävät sen?


Voi kuule,mun 5-vuotiasta on leikattu yht. 6 kertaa.

Hyvin on mennyt joka kerta ja toipuminen on nopeaa.

Missä hänet leikataan? Tyksissäkö? Meillä on vaan positiivisia kokemuksia sieltä!

Arvet vaalenee lapsilla tosi nopeasti,älä siitä huolehdi...
 
se, saako yöksi jäädä, riippuu lapsen kunnosta, osastosta ja siitä onko osastolla kuinka täyttä, mikä on muiden samassa huoneessao levien potilaiden kunto jne. Mutta yleensä kyllä voi jäädä jos haluaa.
lastenklinikalla ei heräämöön pääse ollenkaan lasta katsomaan.

Yleensä kyllä lapset toipuu tosi nopeasti kaikenlaisista leikkauksista, ja mun tyttökin on lähes jokaisen toimenpiteen jälkeen ollut tosi nopeaan oma itsensä ja niitä toimenpiteitä on kymmeniä takanapäin
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Onko muuten teillä kokemuksia,jos teijän lapsi on olut leikauksessa?Miten lapset yleensä kestävät sen?


Voi kuule,mun 5-vuotiasta on leikattu yht. 6 kertaa.

Hyvin on mennyt joka kerta ja toipuminen on nopeaa.

Missä hänet leikataan? Tyksissäkö? Meillä on vaan positiivisia kokemuksia sieltä!

Arvet vaalenee lapsilla tosi nopeasti,älä siitä huolehdi...
:)

 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Onko muuten teillä kokemuksia,jos teijän lapsi on olut leikauksessa?Miten lapset yleensä kestävät sen?


Voi kuule,mun 5-vuotiasta on leikattu yht. 6 kertaa.

Hyvin on mennyt joka kerta ja toipuminen on nopeaa.

Missä hänet leikataan? Tyksissäkö? Meillä on vaan positiivisia kokemuksia sieltä!

Arvet vaalenee lapsilla tosi nopeasti,älä siitä huolehdi...
:)
:) Juu kyllä Tyksissä?Oletko sinäkin Turusta?


 
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Onko muuten teillä kokemuksia,jos teijän lapsi on olut leikauksessa?Miten lapset yleensä kestävät sen?

:hug: jaksamista tein perheelle.

Mein pojalle tehtiin kalloleikkaus kun oli 1v6kk elikkä hällä menee siksakki arpi korvasta korvaan...nyt poika on 5v ja aina pitää olla siili tukka että arpi näkyy hyvin kaikille...elikkä ei poikaa ainakaan vielä se häiritse ja jos aikuisena rupeaa häiritsemään ni pojalla on mahdollisuus päästä ilmaiseen korjaus leikkaukseen jossa arpi yritetään hävittää mahollisemman hyvin.Poika kesti leikkauksen silloin ihan hyvin vaikka kestikin 8h, teholla oli vuorokauden leikkauksen jälkeen ja sitten tavan lastenosastolla viikon ja pääsi kotiin.
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Onko muuten teillä kokemuksia,jos teijän lapsi on olut leikauksessa?Miten lapset yleensä kestävät sen?

:hug: jaksamista tein perheelle.

Mein pojalle tehtiin kalloleikkaus kun oli 1v6kk elikkä hällä menee siksakki arpi korvasta korvaan...nyt poika on 5v ja aina pitää olla siili tukka että arpi näkyy hyvin kaikille...elikkä ei poikaa ainakaan vielä se häiritse ja jos aikuisena rupeaa häiritsemään ni pojalla on mahdollisuus päästä ilmaiseen korjaus leikkaukseen jossa arpi yritetään hävittää mahollisemman hyvin.Poika kesti leikkauksen silloin ihan hyvin vaikka kestikin 8h, teholla oli vuorokauden leikkauksen jälkeen ja sitten tavan lastenosastolla viikon ja pääsi kotiin.
voi ei ,niin kaun leikaus kesti! :ashamed: Miten sinä itse olit kestänyt sen? :hug: :hug: :ashamed:

 
Töölössä leikattiin mein poika ja mie olin päivät pojan luona mutta yöks menin potilas hotelliin kun hoitajien mielestä vanhemmat saa nukuttua siellä paljon paremmin kun sairaala huoneessa ja hoitajien oli helpompi tehä yöllä hoitotoimen piteitä kun ei tarvinnu pomppia miun yli siellä huoneessa.

Se unohtu tosta viestistä et lapsella arvet vaalenee yleensä todella hyvin,pojallakin on jo vaalentunut jonkun verran.
 
milanna...mie kestin kun oli pakko,se kaksi vuorokautta kun poika oli leikkauksessa ja teholla oli mun elämän kauheimmat päivät,ihan terkkoja muistikuvia ei ole ja itkukin oli herkässä mutta sairaalassa kävi sairaala pastori ja joku terapeutti juttelemassa jos vanhemmat halusi ja otin avun ilolla vastaan ja se myös helpotti omaa oloa ja pelkoa lapsen menetyksestä joka oli silloin päällimmäisenä mielessä.
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
milanna...mie kestin kun oli pakko,se kaksi vuorokautta kun poika oli leikkauksessa ja teholla oli mun elämän kauheimmat päivät,ihan terkkoja muistikuvia ei ole ja itkukin oli herkässä mutta sairaalassa kävi sairaala pastori ja joku terapeutti juttelemassa jos vanhemmat halusi ja otin avun ilolla vastaan ja se myös helpotti omaa oloa ja pelkoa lapsen menetyksestä joka oli silloin päällimmäisenä mielessä.
:hug: :hug: :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Eli mä olin jo kertonut että meijän lapsella löydettin kasvain pakarassa,viiko sitten meillä oli Uä ja lääkäri pääti tänään että pitäis tehdä leikkaus ensi viikolla , hän sanoi että se on joku synnynäinen runsasti verisuonitettu muutos :( mä en tie mikä se on edes!?Pelotta hirveästi miten leikkaus menee? :'( Miten laps kestää? :'( Mut maailma on paha paikka ei saa pelkä kaikkea,pakko ajtella positivisesti,koska mun pelkko ei auta mitenkään :|
Eikös tuon pitänyt olla joku rasvapatti?

 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Hyvin teilläkin kaikki menee,oli kyse mistä tahansa leikkauksesta niin se on iso asia perheelle ja etenkin vanhemmille kuten myös isovanhemmille ym.

Jaksamista edelleen toivottelen :hug:
Kiitos!Kiitos paljon!Kyllä pakko kestä se on elämä,me emme vielä tietä mitä voi tulevaisuudessa tapahtua! :/ :hug:

 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Eli mä olin jo kertonut että meijän lapsella löydettin kasvain pakarassa,viiko sitten meillä oli Uä ja lääkäri pääti tänään että pitäis tehdä leikkaus ensi viikolla , hän sanoi että se on joku synnynäinen runsasti verisuonitettu muutos :( mä en tie mikä se on edes!?Pelotta hirveästi miten leikkaus menee? :'( Miten laps kestää? :'( Mut maailma on paha paikka ei saa pelkä kaikkea,pakko ajtella positivisesti,koska mun pelkko ei auta mitenkään :|
Eikös tuon pitänyt olla joku rasvapatti?
ei se rasvapatti ollut,ensiksi kun hänelle tehttin magnettikuvaus,lääkäri ajateli että se on rasvapatti tai joku hemangiooma?!Mut tänään hän soitti ja sanoi kaikki vastaukset magnettikuvauksesta ja ulrasta,eli se on jotain muuta en vaan muista nimen,joku runsasti verisuonitettu muutos :ashamed:
 

Yhteistyössä