Ladycomp?

• Viestiketjun aloittaja vaihtoehto
  • Ensimmäinen viesti
vaihtoehto

Heippa! Haluaisin kuulla kokemuksia ja tietoa Ladycomp-ehkäisytietokoneesta. Onko kukaan käyttänyt/kuullut jonkun käyttävän? Epäillyttää, kun vaikuttaa hyvältä, mutta miksei sitten ole yleisessä tiedossa/käytössä?? Entä tietääkö joku, onko luotettavampi kuin Persona?

kuuvu
Hei,

LadyComppia tai vastaavan tietokoneen käyttäjistä ei tietoa taikka kokemusta, mutta asiasta tässä lueskeltuani olen tullut siihen johtopäätökseen että on mahdollista oppia tuntemaan kehonsa niin että raskaaksi tulemisen voi välttää 'ilman ehkäisyä'.

Meillä ei ole varaa tuommoiseen hienoon tietokoneeseen, joten ajattelin hoitaa hommat ihan manuaalisesti kuumemittarin ja näppituntuman (liman tarkkailun) ja tarkan kirjanpidon avulla.

Piru minut periköön jos tämä ei onnistu, silloin ei auta kun alistua kohtaloonsa, mutta pillereihin, kierrukoihin taikka kondoomeihin en enää rupea.

Meillä on kaksi lasta eikä haluta lisääntyä enää.

Olisi mielenkiintoista kyllä löytää muita, LadyCompittajia tai vastaavia ja kuulla miten on mennyt...

auttakaa

Jep, tuo omatoiminen tarkkailu kiinnostais kanssa, mutta vähän (eikä niin vähääkään) pelottaa sen luotettavuus. Jos tolla Ladycompilla tms. vois varmistella ehkäisytehoa, niin hieno homma. Mutta on se hinta niin kova, että jotain varmuutta toimimisesta kaipailisi, ennen kuin uskaltaa satsata siihen. Loppujen lopuksihan hinta ei ole sen pahempi kuin muissakaan ehkäisymenetelmissä, pitkässä juoksussa. Pillereitä ym. joutuu jatkuvasti ostamaan, ja Ladycompissa olisi vain kertahinta...
Oon vertaillu Ladycompia ja Personaa, ja huomannut, että eroa on hinnassa ja ehkäisyvarmuudessa. Personan hinta yli 100 euroa ja lisäksi testitikkuja joutuu ostamaan joka kuukausi. Ladycomp vajaa 500 (!!) euroa, mutta sen jälkeen kuluja ei oo.Tietty loppupeleissä hinnat voi mennä samoihin, kun Personaan joutuu ostamaan niitä tikkuja, jotka on aika kalliita. Personan ehkäisyteho 94%, Ladycompin 99,3!!! Voisiko tosiaan Ladycomp olla noin tehokas? Siinä ei kuulemma tarvii välttämättä olla edes säännöllinen kierto.... Mistäköhän kannattais kysellä lisää...eipä tunnu Suomessa olevan kovin paljon tietoa.

kuuvu
Tutustuttuani Ladycompin toimintaan,

Ladycomp on yksinkertaisesti hyvä kuumemittari, joka on yhdistetty tietokoneeseen joka laskee ovulaatiopäivän lämmön vaihtelusta.

Itse en maksaisi 500? kumemittarista...

Villemo
Mulle gyne sanoi, että noi persona-ehkäisytietokoneet on ihan varteenotettavia vaihtoehtoja ehkäisylle. Miten luulette katolilaisissa maissa "ehkäisyn" toimivan?:)
En ole vielä tilannut ko. laitetta, mutta vahvasti on se tunne, että se voisi olla meidän parisuhteessa ihan toimiva laite. Tunnen ovulaation ja kierron erivaiheet jne....Kokemuksia lisää olis kyllä kiva kuulla!

Musta tuntuu, että toi vois olla ihan ok laite!

MUTTA: toimiiko se tosiaan ihan oikeasti myös epäsäännöllisen kierron kanssa? JA Onko se lämpö mtattava tosiaan joka ikinen aamu (voi vaan käydä sekin pidemän päälle tympeäksi...)?

Luomu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 22:11 kuuvu kirjoitti:
Hei,

LadyComppia tai vastaavan tietokoneen käyttäjistä ei tietoa taikka kokemusta, mutta asiasta tässä lueskeltuani olen tullut siihen johtopäätökseen että on mahdollista oppia tuntemaan kehonsa niin että raskaaksi tulemisen voi välttää 'ilman ehkäisyä'.

Meillä ei ole varaa tuommoiseen hienoon tietokoneeseen, joten ajattelin hoitaa hommat ihan manuaalisesti kuumemittarin ja näppituntuman (liman tarkkailun) ja tarkan kirjanpidon avulla.

Piru minut periköön jos tämä ei onnistu, silloin ei auta kun alistua kohtaloonsa, mutta pillereihin, kierrukoihin taikka kondoomeihin en enää rupea.

Meillä on kaksi lasta eikä haluta lisääntyä enää.

Olisi mielenkiintoista kyllä löytää muita, LadyCompittajia tai vastaavia ja kuulla miten on mennyt...
Itse käytän ovulaatiotestejä (saa mm. citymarketista) joilla varmistan ovulaation tapahtuneen. Loppukuun voi sitten olla ihan rauhassa. Ja n. viikko ennen arvioitua ovulaatiota käytämme kondomia. En halua mitään muuta ehkäisyä sivuvaikutusten takia. Meillä on nuotin 1v 4kk. Tähän asti on onnistunut.

Tämän kirjoitin myös tohon toiseen aiheketjuun äsken.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 22:44 suklaaa kirjoitti:
Minä taas kirjottelen tosta lady combista. Sen varmuuteen uskon täysin mitä siinä luvataankin. Mitä useammin mittaa sen lämmön sitä vähemmän se kone näyttää punaista eli säännöllisyys palkitaan vihreällä valolla milloin voi olla varma että ei tule raskaaksi. Itselläni on nyt kone vain hyllyllä kun noi lapset heräilee yöllä niin en saa tarkkaa lämmönmittausta koska siinä pitäis saada nukuttua yhtenäisesti edes se 5 tuntia että voi luottaa siihen lämpöön mikä mitataan sillä. Oon vaan niin laiska että en jaksa miettiä asioita sen pidemmälle. Pelkäänkin ja vähän jo toivon seuraavaa raskautta niin ollaan vähän arpapeliä tällä hetkellä ehkäisyn suhteen. Saapi nähdä että milloin meidän kolmas ilmoittaa tulostaan ;) Tässä vielä linkki minkä löysin muistakin ehkäisymenetelmistä kun ällö pillerihomonijutuista. Mietin siis näitäkin vaihtoehtoja. Näissä ymmärtääkseni pitää käyttää ton kupin tai jutun kanssa jotain vaahtoa varmuudeksi..

http://ladytobaby.com/show.php?cat=43

Oli muuten kamaalaa kun sitä kierukkaa menin poistamaan niin ne ei sitten alkuunkaan siellä uskonut semmoisiin laitteisiin kuin lady comb eikä ollut moisesta kuullutkaan ja sanoivat että varmasti tulen raskaaksi heti...öhhh...ne aikaansa jäljessä olevat ehkäisy tädit. Ottaisivat tietoa irti kun sitä tänä päivänä käsillä on helposti netissä ;)
<br><br>

Yhteistyössä