Laatikkoruokia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja `jojo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Liuskalooraa" eli perunaviipaleita,paistettua jauhelihaa he-ma-pa ja nestettä (lihaliemikuutio+vettä). Päälle korppujauhoja.

Lasagnea (lasketaan kait laatikkoruoaksi?)

Merimiespihviä

"Kreikkalainen pata" (naudanlihaa, pastaa, tomaattimurskaa, oreganoa).

Juustoista kasviskiusausta teen usein itselleni, suppilovahverokiusausta, erilaisia kalakiusauksia, auralla maustettua punajuuri-kasviskiusausta, broilerikiusausta.

Omanlainen laatikkomainen ruoka on vetelästä pinaatti-perunamuusista, fetasta, oliiveista ja sitruunassa ja yrteissä marinoidusta kanasta tai kalasta tehtävä paistos.

Meillä on leivinuuni ja teen tosi paljon ruokaa uunissa. Se on niin helppoa.

Lasagnea,perunamuusi-jauhelihalaatikkoa,peruna-makkara tai nakkilaatikkoa,broileririisilaatikkoo,
spagetti-jauhelihalaatikkoo,harvoin possu tai naudanlihalaatikkoo.

[QUOTE="minä";23110620]Hei, miten toi spagettijauhelihalaatikko tehdään??[/QUOTE]

Mulla on yksi ohje.

Keitä 300g spagettia, kaada isoon vuokaan

Ruskista 400g jauhelihaa, sipuli (valkosipulia) öljyssä
Lisää purkki tomaattimurskaa, mustapippuria, suolaa, oreganoa jne (aika lailla kuin lasagnekastike)
Kaada kastike vuokaan ja sekoita spagetin kanssa.

Sulata kattilassa 2 rkl margariinia, sekoita siihen 4rkl jauhoja.
Vatkaa joukkoon 6 dl maitoa, kiehauta.
Mausta suolalla, paprikajauheella ja lisää desi juustoraastetta.
Kaada kastike edellisten päälle vuokaan, tökkää muutama kerta kauhalla, että kastiketta menee vähän myös spagetin sekaan

Paista 200 asteessa 30-40 min

Mulla on yksi ohje.

Lisää purkki tomaattimurskaa, mustapippuria, suolaa, oreganoa jne (aika lailla kuin lasagnekastike)

Kaada kastike edellisten päälle vuokaan, tökkää muutama kerta kauhalla, että kastiketta menee vähän myös spagetin sekaan

Kiitos!!

Mulla on yksi ohje.

Ei kai ne spagetit ole kokonaisia vai kanattaako niitä pilkkoa?

Ja onko toi näkkäri lasagne muuten perus lasagnea mutta levyjen tilalle näkkäriä?

[QUOTE="mölli";23110693]Ei kai ne spagetit ole kokonaisia vai kanattaako niitä pilkkoa?
[/QUOTE]

Ruoasta tulee sen verran pehmeää, että ei haittaa, vaikka keittäisi spagetit pitkinä. Kattilaan mahduttamisen takia taitan ne usein kahtia, kun olen patalaiska enkä jaksa tökkiä niitä pitkiä spagetinpäitä sinne veteen ;)

Just tänään meni kaalilaatikko uuniin.

Broileri-, tonnikala-, kirjolohi- ja kinkkukiusausta tulee myös tehtyä. Perunamuussi-nakkilaatikkoa, broileripastavuokaa, lasagnea, makaronilaatikkoa...

Meillä tehdään laatikkoruokia aika paljonkin, ohjeita mihinkään ei ole, sovellan päästäni :D

Mie oon tuossa spagettjauhelihalaatikossa,pätkiny spagetin ja keittäny,paistanut jauhelihan ja sipulin pannulla,lisäsin herkkusieniä,mausteita,soijarouhetta, tomaattimurskaa ja purkin kermaa 4 tai 7% ja kaikki sekaisin uunivuokaan,maito-juustokastikkeen loput lisäsin viellä päälle ja uuniin.Loppuvaiheessa raaastoin hieman juustoraastetta päälle.
Broileririisilaatikkoon laitan paistettuja maustamattomia tai maustettuja broilerinfileesuikaleita,puuro tai tavallista pitkää riisiä,sipulia,h-m-psekoitusta,herkkusieniä,mausteita oman maun mukaan,kookosmaitoa tai kermaa ja kypsennys uunissa kannellisessa uunivuuassa.Tulee ihanan pehmeää.:)

Viimeksi muokattu:
Kais ehti vastata ennen kuin ehdin postata kysymyksen :D

Mulla on yksi riisipohjainen laatikko-ohje omasta takaa. Keitän noin 4-5 dl riisiä lähes kypsäksi, loppuvaiheessa laitan sekaan sipulikeittoainespussin ja sen verran vettä, että tulos on puuromaista. Seos kaadetaan vuokaan. Ruskistan paketin jauhelihaa, pilkon pari-kolme isoa suolakurkkua ja heitän ne vuokaan sekä vielä purkin ranskankermaa. Kaikki sekaisin, uuniin n. 200 asteeseen puoleksi tunniksi.

Kais ehti vastata ennen kuin ehdin postata kysymyksen :D

Mulla on yksi riisipohjainen laatikko-ohje omasta takaa. Keitän noin 4-5 dl riisiä lähes kypsäksi, loppuvaiheessa laitan sekaan sipulikeittoainespussin ja sen verran vettä, että tulos on puuromaista. Seos kaadetaan vuokaan. Ruskistan paketin jauhelihaa, pilkon pari-kolme isoa suolakurkkua ja heitän ne vuokaan sekä vielä purkin ranskankermaa. Kaikki sekaisin, uuniin n. 200 asteeseen puoleksi tunniksi.
Mie oon ajatustenlukija :D ainakin miehen mukaan.Hyvältä kuulostaa siun ohje.
Mie oon joskus tehny tulista jauhelihavuokaa eli riisiä pari desiä kypsänä,jauhelihaa ja sipulia kypsänä,tölkkipapuja,h-m-p.sekoitusta,piri piriä,tomaatimurskaa ja mausteita ja hieman tummaa olutta,haudutetaan uunissa,muisutttaa aika paljon chili con carnee.:p

Viimeksi muokattu:

Kuumimmat

Yhteistyössä